هیدروستات ماشین لباسشویی یا به عبارتی تنظیم کننده ی سطح آب ماشین لباس شویی یکی از اجزای مهم آن می باشد که وظیفه ی کنترل سطح آب ورودی به دیگ لباس شویی را دارد. این قطعه ﻭﺳﻴﻠﻪ ی ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪﻩ ی ﺳﻄﺢ ﺁﺏ ﻭﺭﻭﺩﻯ ﺑﻪ ﻣﺎﺷﻴﻦ لباس شویی بوده که به شکل های مختلف قابل تنظیم است. این تنظیمات ﺗﻮﺳــﻂ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ی ﺳﺎﺯﻧﺪه و ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺳــﻄﺢ ﻫﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. باید توجه داشت هرگز نباید این تنظیمات را تغییر داد.

هیدروستات ماشین لباسشویی دارای کارکرد و ویژگی هایی است که در ادامه ی این مطلب به بررسی بیشتر آن پرداخته خواهد شد.

پیشنهاد ویژه: آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی 

ماشین-لباسشویی

انواع هیدروستات (تنظیم کننده ی سطح آب لباس شویی):

 ﻣﻌﻤﻮﻻ  از دو نوع هیدروستات ماشین لباسشویی که در زیر نام برده شده است استفاده می شود:

  • ﻫﻴﺪﺭﻭﺳﺘﺎﺕ ﻫﺎﻯ ﺳﻪ ﻓﻴﺶ
  • ﻫﻴﺪﺭﻭﺳﺘﺎﺕ ﻫﺎﻯ ﺷﺶ ﻓﻴﺶ

در تصاویری که در پایان این مبحث آورده شده است می توان انواع سه فیش و شش فیش این قطعه را مشاهده نمود.

مقاله مرتبط: تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو

تفاوت هیدروستات سه و شش فیشهیدروستات-ماشین-لباسشویی

آنچه در این مطلب تحت عنوان عملکرد هیدروستات ماشین لباسشویی بیان می شود، در واقع مربوط به نوع سه فیش آن است. در نمونه ی شش فیش علاوه بر این که فرایند ورود آب به ماشین لباس شویی مورد توجه است، ورود آب به ماشین با دور کند آغاز شده تا لباس ها بتوانند به خوبی خیس شوند و فرایند آب گیری دستگاه تکمیل شود. در پایان نیز آب به شکل دور کند قطع شده و هیتر برای خشک کردن لباس ها فعال می شود.

اجزای هیدروستات ماشین لباسشویی

هیدروستات ماشین لباسشویی معمولا  ﺩﺍﺭﺍﻯ ﻳﻚ ﺷﻴﻠﻨﮓ بوده که ﺑﻪ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺩﻳﮓ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. سپس ﺑﺎ ﺑﺎﻻ ﺁﻣﺪﻥ ﺳﻄﺢ ﺁﺏ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺩﻳﮓ، ﻫﻮﺍﻯ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﻴﻠﻨﮓ ﻓﺸﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻓﺸﺎﺭ ﺭﻭﻯ ﺩﻳﺎﻓﺮﺍﮔﻢ ﺩﺍﺧﻞ ﻫﻴﺪﺭﻭﺳﺘﺎﺕ ماشین لباسشویی، ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻗﻄﻊ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻰ صادر می شود.

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

کابل-هیدروستات ماشین لباسشویی

  عملکرد هیدروستات ماشین لباس شویی

هیدروستات ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین بخش های لباس شویی به شمار می رود که مستقیما با تایمر در ارتباط است. عملکرد این قطعه به این شکل است که برای رسیدن برق به بخش های اصلی آب گیری دستگاه، ابتدا از این قطعه عبور می کند. به عبارتی دیگر می توان گفت برق وارده به دستگاه در ابتدا وارد تایمر گشته و پس از گذشت از آن به میکروسوئیچ منتقل می شود. در نهایت نیز به بخش هیدروستات ماشین لباس شویی انتقال پیدا میکند.

بر روی بدنه ی این قطعه ی لباس شویی پیچی تعبیه شده است که جهت تنظیم مقدار آب ورودی به ماشین لباس شویی می باشد. به عبارتی می توان گفت این پیچ قدرت فنر پشت پرده ی دیافراگم را تشدید را تضعیف می کند. با توجه به اهمیت این تنظیمات متخصصین پس از طراحی و تنظیم هیدروستات بر روی آن لاک می ریزند تا بتوان حساسیت موضوع را بیان نمود. باید توجه داشت در صورت گردش پیچ به سمت راست یا چپ مقدار آب ورودی تغییر خواهد نمود. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد هرگز نباید تنظیمات و مقدار مربوط به این بخش را تغییر داد.

اجزای-هیدروستات ماشین لباسشویی

در تصویر زیر می توان نمونه ای از یک هیدروستات ماشین لباس شویی مدل metalfex hd505  را مشاهده نمود:

هیدروستات ماشین لباس شویی مدل metalfex hd505  

جمع بندی هیدروستات ماشین لباسشویی

در این مقاله با هیدورستات ماشین لباسشویی آشنا شدیم. همانطور که اشاره کردیم هیدروستات ماشین لباسشویی یکی از قطعات مهم ماشین های لباسشویی است که سطح آب را تنظیم می کند. اگر هیدروستات ماشین لباسشویی دچار مشکل شود ممکن است آب کمی وارد محفظه شستشوی ماشین لباس شویی شود که برای شستن لباس ها کافی نباشد و یا ممکن است آب از محفظه سر ریز کند که می تواند خطرناک باشد. بنابراین هیدروستات وظیفه مهمی در ماشین های لباسشویی دارد که هر تعمیرکاری باید با عیب یابی و تعمیرات آن آشنا باشد.

برای انجام تعمیرات مربوط به ماشین های لباسشویی باید حتما آموزش ببینید. آموزشگاه فنی سازان یکی از آموزشگاه های برتر تهران در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای می باشد که سالانه کارآموزان زیادی را به متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی تبدیل می کند و روانه بازار کار می کند. آموزش ها در آموزشگاه فنی سازان کاملا عملی بوده و زیر نظر اساتید کاملا باتجربه انجام می شود. مدرک پایان دوره آموزشگاه فنی سازان نیز کاملا معتبر بوده و هم برای دریافت پروانه کسب و هم ویزای کاری معتبر و قابل ترجمه می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۵ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات