آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

آموزش کاملا عملی توسط اساتید برتر کشور

کارگاه مجهز به تجهیزات پیشرفته

پشتیبانی نامحدود پس از اتمام دوره

صدور گواهینامه قابل ترجمه و بین المللی

 

پادکست آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

سرفصل های دوره آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

  • 1. بازبینی تاریخچه و علت پیدایش ماشین های ظرفشویی
  • 2. مروری بر الکترونیک مقدماتی در آموزش تعمیرات ماشین های ظرفشویی
  • 3. معرفی انواع ماشین های ظرفشویی موجود در بازار و علت برتری بعضی از برندها
  • 4. آموزش طریقه بازوبست نمودن انواع ماشین های ظرفشویی
  • 5. بازبینی اجزای تشکیل دهنده ماشین های ظرفشویی و نحوه عملکرد آنها
  • 6. آموزش طریقه تعمیر نمودن انواع ماشین های ظرفشویی آنالوگ و دیجیتال
  • 7. آموزش طریقه عیب یابی و رفع ارورهای ماشین های ظرفشویی
  • 8. آموزش طریقه تعمیر نمودن مدار چرخه آب ماشین های ظرفشویی
  • 9. آموزش طریقه تعمیر نمودن مدار گرمایشی ماشین های ظرفشویی
  • 10. آموزش طریقه سرویسکاری انواع ماشین های ظرفشویی به صورت بهینه
  • 11. آموزش طریقه برطرف نمودن خطا ها در انواع ماشین های ظرفشویی
  • 12. آموزش طریقه تعویض انواع قطعات ماشین های ظرفشویی
  • 13. آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر پمپ و جت پمپ ماشین های ظرفشویی
  • 14. آموزش عیب یابی و تعمیر برد الکترونیکی ماشین های ظرفشویی
  • 15. آموزش نحوه عملکرد و رفع ایراد مدارالکتریکی در ماشین ظرفشویی
  • 16. آموزش نحوه عملکرد مکانیکی انواع ماشین های ظرفشویی و نحوه برطرف کردن ایراد در آنها
  • 17. آموزش تخصصی قطعه شناسی و برطرف کردن عملکرد ضعیف ماشین های ظرفشویی

تعرفه ثبت نام در دوره آموزش تعمیر مکانیکی ماشین ظرفشویی

شهریه دوره آموزشیشهریه دوره عمومی با 30% تخفیفشهریه دوره خصوصی
شهریه دوره مکانیکی3.000.000 تومان6.000.000 تومان
شهریه دوره برد الکترونیک4.000.000 تومان7.000.000 تومان

    جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

    راه های ثبت نام در مجتمع فنی سازان 

    روش اول: واریز مبلغ 200,000 تومان به شماره کارت بانک ملی: 7347-3378-9919-6037 بنام آقای حمید سالاررضایی و فرستادن تصویر رسید واریزی به شماره واتساپ 09359293340

    روش دوم: ارسال درخواست مشاوره از طریق فرم ثبت نام 

    روش سوم: تماس از طریق تلفن ، واتساپ و یا مراجعه حضوری به محل آموزشگاه

      جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

      سوالات متداول کارآموزان

      تعمیرات چه نوع ماشین ظرفشویی هایی در این دوره آموزش داده می شود؟

      ماشین ظرفشویی های آنالوگ و دیجیتال در تمامی برندها

      مدت زمان دوره چقدر است؟

      15 تا 20 ساعت

      دوره خصوصی و عمومی چه تفاوتی باهم دارند؟

      در کلاسهای عمومی تعداد نفرات شرکت کننده بین 8 تا 10 نفر است و در تایم ورود تعیین شده از طرف آموزشگاه برگزار می شود ولی در کلاسهای خصوصی تعداد بین 1 تا 3 نفر است و در تایم آزاد کارآموز برگزار می شود.

      مدرک این دوره معتبر است؟

      بله، جهت صدور جواز کسب و مهاجرت می توانید استفاده کنید.

      آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

      آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی شامل دو قسمت تعمیرات مکانیکی و عیب یابی و تعمیرات برد الکترونیک می باشد. لذا از این رو مجتمع آموزشی فنی سازان تلاش نموده تا با استفاده از تجهیزات بروز و اساتید مجرب زمینه را فراهم ساخته تا کارآموزان عزیز پس از گذراندن دوره از لحاظ تئوری و عملی کارآمد باشند.
      افرادی که علاقمند هستند در دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی شرکت کنند، می توانند در این صفحه سرفصل هایی که در این دوره آموزشی تدریس می شود را مطالعه کنند و با کسب اطلاعات کامل اقدام به ثبت نام در این دوره نمایند.

      فنی سازان سعی دارد تا در دوره اموزشی تعمیرات ماشین ظرف شویی به صورت کامل و بی نقص برگزار کند تا کار آموز بدون هیچ مشکلی بتواند در بازار کار با مجوز رسمی فعالیت نماید. آموزش تعمیرات لوازم خانگی شامل دو بخش اساسی تعمیرات مکانیکی و تعمیرات برد است که به دلیل استفاده تمامی اقشار جامعه از این نوع وسایل، بازار خوبی در بخش تعمیرات دارد. از این رو مجتمع آموزشی فنی سازان با استفاده از اساتید مجرب و کارگاه مجهز و استفاده از لوازم خانگی به روز سعی دارد که کارآموزان را از لحاظ عملی وتئوری آماده سازد تا در بازار کار از هر لحاظ کارآمد باشند.

       

      صفر تا صد آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

      دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی در آموزشگاه فنی سازان به شکلی است که تمام مطالب از پایه به کارآموزان آموزش داده می شود و کارآموزان احتیاج به هیچ پیش نیاز یا مدرک دیگری برای شرکت در این دوره ندارند. در این دوره ها مطالب تئوری و عملی همراه باهم آموزش داده می شود، به این شکل که ابتدا مطالب کاربردی مربوط به تعمیرات ماشین ظرفشویی آموزش داده می شود و سپس همان مطالب به شکل عملی توسط کارآموزان تمرین می شود. کارآموزان پس از دوره قادر خواهند بود انواع ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف را عیب یابی و تعمیر کنند.

       

      چرا باید در دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی آموزشگاه فنی سازان شرکت کنم؟

      آموزشگاه فنی سازان یکی از مجهزترین و بزرگترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در تهران است که دوره  آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی را به صورت کاملا تخصصی و جامع آموزش می دهد. کارآموزان با شرکت در این دوره می توانند پله های ترقی را به سرعت طی کنند و در مدت کوتاهی به یک استادکار با تجربه تبدیل شوند. دوره های آموزشی آموزشگاه فنی سازان نه تنها مهارت ها، دانش کافی و تجربه اساتید خود را در کوتاه ترین زمان به شما منتقل می کند بلکه شما را برای رسیدن به شکوفایی و موفقیت راهنمایی کرده و مشاوره می دهد.

       

      شرایط بازار کار شغل تعمیرات ماشین ظرفشویی

      بازار کار رشته تعمیرات ماشین ظرفشویی یک بازار کار کاملا فعال و پویا می باشد که تعمیرکاران زیادی در آن مشغول فعالیت و امرار معاش هستند. استفاده از ماشین های ظرفشویی در سال های گذشته بسیار رایج شده و خانم های خانه دار هر روز بیشتر از دیروز به اضافه کردن این دستگاه به ست آشپزخانه خود تمایل نشان می دهند و این نیز به این دلیل است که ماشین های ظرفشویی کار را بسیار راحت کرده اند. به همین دلیل استفاده از این دستگاه ها بسیار گسترده شده و همین نیز باعث شده بازار کار سرویس این دستگاه ها نیز پرتقاضا باشد. در مجموع می توان گفت فعالان در این رشته از شرایط بازار کار آن کاملا راضی هستند.

       

      مهاجرت کاری با مدرک بین المللی دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

      کشورهای توسعه یافته مانند استرالیا، کانادا و خیلی از کشورهای توسعه یافته دیگر به دلیل پیشرفت سریع و شکوفایی اقتصادی و صنعتی با کمبود نیروی کار متخصص مواجه شده اند و برای تامین و تغذیه بازار کار تشنه خود مجبور به استفاده از نیروهای متخصص کشور های دیگر هستند. در این میان می توان کشورهای در حال توسعه مانند ایران، پاکستان و هند را نام برد. اگر در شغل خود از تخصص کافی برخوردار باشید می توانید به راحتی ویزای کاری دریافت کنید و به عنوان نیروی کار متخصص به این کشورها مهاجرت کنید.

       

      درآمد شغل تعمیرات ماشین ظرفشویی  آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

      درآمد هر شغلی به بازار کار آن وابسته است. اگر یک حرفه بازار کار مناسبی داشته باشد، درآمد نیز در این بازار کار افزایش می یابد زیرا تعداد سفارشات افزایش می یابد. از طرفی به دلیل تخصصی بودن شغل تعمیرات ماشین ظرفشویی، دستمزدهای  عرفی نیز در این حرفه کاملا رضایت بخش است. از طرفی فرد می تواند با تلاش فردی و افزایش مهارت ها و دانش خود و همچنین مشتری مداری به درآمدهای بیشتری برسد.

       

      مزایا و معایب شغل تعمیرات ماشین ظرفشویی آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

      شغل تعمیرات ماشین ظرفشویی یکی از شغل های قابل اتکا و مورد نیاز در بازار کار خدمات و تعمیرات می باشد. شغل تعمیرات ماشین ظرفشویی یک شغل تخصصی و دارای تقاضای بالا می باشد. این شغل مانند هر شغل دیگری دارای مزایا و معایبی می باشد. از جمله مزایای شغل تعمیرات ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      • درآمد رضایت بخش
      • بازار کار پر تقاضا
      • تخصصی بودن
      • امنیت شغلی
      • امکان کار به صورت آزاد و خود اشتغالی
      • امکان مهاجرت کاری

      در مقابل این مزایا و نقاط مثبت در این شغل البته نکات منفی نیز وجود دارد. یکی از این نکات این است که برای پیشرفت در شغل خود و رسیدن به درآمدها بالاتر باید همیشه اطلاعات خود را بروز نگه دارید و همراه با پیشرفت تکنولوژی طراحی و ساخت ماشین های ظرفشویی، مهارت های خود در شناخت قطعات بروز شده و عیب یابی و تعمیر آنها را افزایش دهید. از طرفی این حرفه یک شغل فیزیکی و با فعالیت بدنی تقریبا بالا می باشد. چنانچه از کارهای پشت میزی و سبک لذت می برید این شغل شاید بعد از مدتی برای شما سخت شود.

       

      مراحل ورود به بازار کار شغل تعمیرات ماشین ظرفشویی

      برای ورود به بازار کار شغل تعمیرات ماشین ظرفشویی باید ابتدا آموزش ببینید. بهترین راه و مهمترین مرحله از فرآیند تبدیل شدن شما به یک متخصص، آموزش است. اگر به شکل اصولی و عملی آموزش ببینید و ابتدا مهارت های پایه و اصلی را یاد بگیرید و سپس به سراغ تعمیرات ماشین های ظرفشویی بروید قادر خواهید بود در مدت کوتاهی با یادگیری مهارت کار با ابزار و تجهیزات ماشین ظرفشویی، شناخت قطعات و نحوه عیب یابی و تعمیر و یا تعویض آنها و برطرف کردن مشکلات رایج این دستگاه ها وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

       

      ابزار و تجهیزات لازم برای تعمیرات ماشین ظرفشویی

      تعمیر لوازم خانگی نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی دارد. البته برخی از این اقلام به صورت مشترک بین تمام رشته های فنی حرفه ای مشترک است و جزو ملزوماتی است که می توان در هر خانه ای یافت. اما برخی دیگر از این تجهیزات خاص را باید از بازار تهیه کرد. در این بخش به معرفی ابزار لازم برای تعمیر انواع لوازم خانگی به صورت عمومی می پردازیم: مهمترین این ابزار عبارتند از:

      • مجموعه پیچ‌گوشتی‌ها
      • مجموعه پیچ‌گوشتی‌های مهره‌گیر
      • مجموعه آچارها
      • آچار فرانسه یا آچار قابل تنظیم
      • مولتی‌متر
      • انبردست
      • کاردک
      • دستکش ایمنی
      • عینک ایمنی
      • نوار آب‌بندی

      یک متخصص تعمیرات لوازم خانگی و بالاخص تعمیرات ماشین ظرفشویی باید همیشه این ابزار و تجهیزات را همراه خود داشته باشد و در صورت لزوم بداند چگونه باید با آنها کار کند.

      همچنین افرادی که به تعمیر لوازم خانگی علاقه مند هستند می توانند در دوره جامع تعمیرات لوازم خانگی (پک کامل) در آموزشگاه فنی سازان شرکت کنند تعمیر تمام لوازم خانگی از جمله انواع یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، ماکروفر، جابرقی، اتو و … را در یک دوره جامع فرا بگیرند.

       

      ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند؟  آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

      شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی یک عملیات ساده است. ماشین ظرفشویی یک محفظه غیر قابل نفوذ و آب بندی شده است. داخل این جعبه آب و مواد شوینده به روی ظروف اسپری می شوند و ظروف به این نحو شستشو می شوند.

      این فرایندها توسط سیستم کنترل انجام می شود. سیستم کنترل ماشین ظرفشویی زمان اسپری کردن آب، رهاسازی مواد شوینده از دیسپنسرها، جمع کردن آب داخل ماشین ظرفشویی و پمپاژ آن به داخل و خارج محفظه را تنظیم می کند.

      آب گرم از طریق لوله های متصل به شیر وارد محفظه ماشین ظرفشویی می شود. این لوله که در کف دستگاه تعبیه شده اند. شیر ورودی به سیستم کنترل متصل است و آب مورد نیاز بازوهای چرخان را تامین می کند. بعد از شستن ظروف آب کثیف فیلتر شده و دوباره به سیستم باز می گردد. بعد از تکمیل شستشو این آب از طریق لوله های تخلیه از محفظه خارج می شود. در نهایت ظرف ها توسط یک المنت حرارتی خشک می شود. آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

       

      معرفی اجزای ماشین ظرفشویی آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

      ماشین ظرفشویی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا در کنار هم و با همکاری هم یک هدف واحد را دنبال می کنند. اجزاء مختلف ماشین های ظرفشویی عبارتند از:

      • برد الکتریکی ماشین ظرفشویی
      • فیلتر یا صافی ظرفشویی
      • سنسور ماشین ظرفشویی
      • تایمر ماشین ظرفشویی
      • درخت سیم کشی
      • کیت تنظیم کننده قفسه
      • موتور شست و شوی
      • شیر برقی شیلنگ دار
      • هیتر لوله‌ای ‌و ترموستات
      • غلطک قفسه ظروف و محورها
      • هیدروستات ماشین ظرفشویی
      • دستگیره درب ظرفشویی
      • مخزن مایع ماشین ظرفشویی
      • سوئیچ فلوتر ماشین ظرفشویی
      • پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

      یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی باید روی نحوه عملکرد و عیب یابی تمام این قطعات مسلط باشد. البته بخش برد دستگاه در یک دوره جداگانه آموزش داده می شود. دوره اموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی شامل دو بخش آموزش مکانیکی و آموزش تعمیرات برد دستگاه است.

       

      مشکلات رایج ماشین ظرفشویی  آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

      ماشین های ظرفشویی مانند هر لوازم خانگی دیگری گاهی دچار مشکلات و ایراداتی می شود که تعمیرکاران این حوزه با این مشکلات آشنایی دارند. از جمله مشکلات رایج ماشین های ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد. آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

      • داخل ماشین ظرفشویی بود بد می دهد.
      • ماشین ظرفشویی روشن نمی شود.
      • آب ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود.
      • ماشین ظرفشویی آبگیری نمی کند.
      • ماشین ظرفشویی ظرف ها را درست خشک نمی کند.
      • ماشین ظرفشویی نشتی آب دارد.
      • ماشین ظرفشویی ظرف ها را تمیز نمی شوید.
      • ماشین ظرفشویی سر و صدای زیادی دارد.

      با ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی ، عیب یابی و تعمیرات انواع این مشکلات را فرا می گیرید. سرفصل های آموزشی در آموزشگاه فنی سازان ویژه آماده سازی کارآموزان جهت حضور در بازار کار طراحی شده و همگی زیر نظر مجرب ترین اساتید تهران آموزش داده می شوند.

      دوره های مرتبط