آموزش جوشکاری آرگون (TIG)

آموزش کاملا عملی توسط اساتید برتر کشور

کارگاه مجهز به تجهیزات پیشرفته

پشتیبانی نامحدود پس از اتمام دوره

صدور گواهینامه قابل ترجمه و بین المللی

تعرفه ثبت نام در آموزش جوشکاری آرگون (TIG)

شهریه دوره آموزشیشهریه دوره عمومی با 30% تخفیفشهریه دوره خصوصی
شهریه دوره6.200.000 تومان9،000،000 تومان

راه های ثبت نام در مجتمع فنی سازان 

روش اول: واریز مبلغ 200,000 تومان به شماره کارت بانک ملی: 7347-3378-9919-6037 بنام آقای حمید سالاررضایی و فرستادن تصویر رسید واریزی به شماره واتساپ 09359293340

روش دوم: ارسال درخواست مشاوره از طریق فرم ثبت نام 

روش سوم: تماس از طریق تلفن ، واتساپ و یا مراجعه حضوری به محل آموزشگاه

    جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

    سرفصل های دوره آموزش جوشکاری آرگون (TIG)

    • 1. آموزش و معرفی انواع گازهای محافظ
    • 2. آموزش و معرفی انواع الکترود تنگستن
    • 3. آموزش و معرفی انواع دستگاه های جوشکاری
    • 4. آموزش و معرفی انواع پارامترهای فرآیند TIG
    • 5. آموزش طریقه جوشکاری اتصال لبه گردان در دوره جوشکاری آرگون (TIG)
    • 6. آموزش طریقه جوشکاری و متصل کردن ورق های فولادی در حالت 2F
    • 7. آموزش طریقه جوشکاری ومتصل کردن ورقهای فولادی درحالت 3F و 4F
    • 8. آموزش طریقه راه اندازی و تنظیم انواع دستگاه های TIG
    • 9. آموزش طریقه فیلر دهی
    • 10. آموزش طریقه جوشکاری آرگون به صورت بدون فیلتر
    • 11. آموزش طریقه فرآیند سازی به صورت جامد و مذاب
    • 12. آموزش طریقه جوشکاری و متصل کردن ورق های فولادی به صورت1G
    • 13. آموزش طریقه جوشکاری و متصل کردن لبه ها روی هم
    • 14. آموزش طریقه جوشکاری و متصل کردن به صورت زوایای خارجی

    آموزش جوشکاری آرگون (TIG) ویژه بازارکار ✔️ همراه با مدرک معتبر

    دوره آموزش جوشکاری آرگون در آموزشگاه فنی سازان به منظور آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با مهمترین و اصلی ترین اصول، مهارت ها و روش های جوشکاری و همچنین نحوه حفظ ایمنی در زمان استفاده از ابزارهای جوشکاری طراحی شده است.

    آموزشگاه فنی سازان، دوره آموزش جوشکاری آرگون (TIG) را برای کارآموزانی که می خواهند در حرفه جوشکاری TIG مشغول به کار شوند به صورت صفر تا صد و از مبتدی تا پیشرفته ارائه می دهد. آموزش کامل جوشکاری TIG در کارگاه مجهز به ابزار پیشرفته برگزار می شود و پس از اتمام این دوره، گواهینامه قابل ترجمه و بین المللی به کارآموزان اعطا می شود.

    همچنین استفاده از برترین اساتید تهران و پشتیبانی نامحدود پس از دوره در کنار آموزش عملی مطالب ، در جوشکاری آرگون سبب شده تا عنوان بهترین آموزشگاه جوشکاری در تهران از آن آموزشگاه فنی سازان گردد.

    جوشکاری آرگون چیست؟

    در فرآیند جوشکاری آرگون، انرژی توسط قوس الکتریکی تولید می‌شود که بین الکترود غیر قابل مصرف و قسمتی که قرار است جوش داده شود، تشکیل می‌شود. دمای تولید شده توسط قوس اجازه می دهد تا مذاب شود که قطعه را به فلز اضافی متصل می کند. کل این روش در یک محیط گاز بی اثر (آرگون یا هلیوم) رخ می دهد که از ناحیه ای که در آن جوش انجام می شود محافظت می کند.

    جوشکاری آرگون به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، عمدتاً به این دلیل که امکان کنترل انتقال حرارتی را فراهم می کند. این عامل امکان استفاده از آن را در شرایط مختلف فراهم می کند. به عنوان مثال، لوله ها و ورق های جوش با ضخامت های مختلف یا تعمیر و نگهداری فلزات مختلف از جمله آلومینیوم، نیکل، مس و آلیاژهای منیزیم را فراهم می کند.

    شما تمام این آموزش ها را می توانید در دوره آموزش جوشکاری آرگون فرا بگیرید.

     

    نکات ایمنی در آموزش جوشکاری آرگون

    آرگون نگرانی های ایمنی دارد که باید از آنها آگاه بود، اما در بیشتر موارد یک گاز بسیار ایمن است. این گاز  غیر سمی و غیر قابل اشتعال است، بنابراین سمی نیست و نمی سوزد.

    آرگون در یک مخزن فشرده می آید و هنگام کار با مخازن فشرده باید از پروتکل ایمنی مناسب پیروی کرد. آرگون 38 درصد چگالی تر از هوا است، بنابراین هنگام کار در مناطق محدود اطمینان حاصل کنید که تهویه هوای مناسبی دارید. مقدار آرگون مورد استفاده در سیستم Orion بسیار کم است و نگرانی ایمنی بسیار کمی دارد؛ اما در هر صورت در دوره آموزش جوشکاری آرگون باید موارد ایمنی را رعایت کنید.

     

    مناسب ترین گاز آرگون برای استفاده کدام است ؟

    توصیه می کنیم از آرگون 99.996 درصد خالص (آرگون 4.6) استفاده کنید. این یکی از پرکاربردترین گازهای جوشکاری در جهان است. هر شرکت بزرگ تامین گاز این کار را انجام خواهد داد. این همان گاز جوشکاری است که در یک تنظیم سنتی جوشکاری TIG استفاده می شود. آرگون خالص به این اشاره دارد که گاز فقط آرگون باشد و با گاز دیگری مخلوط نشده باشد. گازهای محافظ دیگر مانند مخلوط CO2 و آرگون CO2، به خوبی آرگون خالص کار نمی کنند.

     

    چه سیستم هایی از گاز آرگون استفاده می کنند؟

    • سیستم های جوشکاری قوس پالسی
    • جوش لیزری
    • جوشکاری مقاومتی

     

     ویژگی های فرآیند جوشکاری آرگون

    تمام ویژگی های فرآیند جوشکاری آرگون در دوره آموزش جوشکاری آرگون به طور مفصل برای شما شرح داده می شود. در فرآیند جوشکاری آرگون قوس بین یک الکترود تنگستن نوک تیز و قطعه کار در یک اتمسفر بی اثر از آرگون یا هلیوم تشکیل می شود.

    قوس شدید کوچک ارائه شده توسط الکترود نوک تیز برای جوشکاری با کیفیت و دقیق ایده آل است. از آنجایی که الکترود در حین جوشکاری مصرف نمی شود، جوشکار TIG مجبور نیست گرمای ورودی از قوس را متعادل کند؛ زیرا فلز از الکترود ذوب رسوب می کند. هنگامی که به فلز پرکننده نیاز است، باید به طور جداگانه به حوضچه جوش اضافه شود.

     

    منبع انرژی جوشکاری آرگون آموزش جوشکاری آرگون

    همانطور که در آموزش جوشکاری آرگون شرح داده می شود، جوشکاری آرگون باید با یک منبع تغذیه جریان ثابت – DC یا AC – افتادگی و جریان ثابت کار کند. منبع تغذیه جریان ثابت برای جلوگیری از کشیده شدن جریان های بیش از حد بالا در هنگام اتصال کوتاه الکترود به سطح قطعه ضروری است.

    این ممکن است به طور عمدی در هنگام شروع قوس الکتریکی یا سهوا در حین جوشکاری اتفاق بیفتد. اگر مانند جوشکاری MIG، از یک منبع تغذیه مشخصه مسطح استفاده می شود، هر گونه تماس با سطح قطعه کار به نوک الکترود آسیب می رساند یا الکترود را به سطح قطعه کار فیوز می کند.

    در DC، به دلیل اینکه گرمای قوس تقریباً یک سوم در کاتد (منفی) و دو سوم در آند (مثبت) توزیع می شود، الکترود همیشه قطبیت منفی دارد تا از گرم شدن بیش از حد و ذوب شدن جلوگیری کند.

    با این حال، اتصال منبع تغذیه جایگزین قطب مثبت الکترود DC از این مزیت برخوردار است که وقتی کاتد روی قطعه کار است، سطح از آلودگی اکسیدی پاک می شود. به همین دلیل، AC هنگام جوشکاری مواد با لایه اکسید سطحی مقاوم مانند آلومینیوم استفاده می شود.

     

    چگونگی شروع قوس در جوشکاری آرگون

    در آموزش جوشکاری آرگون به شما گفته می شود که قوس جوش را می توان با خراش دادن سطح شروع کرد و یک اتصال کوتاه ایجاد کرد. تنها زمانی که اتصال کوتاه قطع شود جریان اصلی جوش جریان می یابد.

    با این حال، این خطر وجود دارد که الکترود ممکن است به سطح بچسبد و باعث ایجاد تنگستن در جوش شود. این خطر را می توان با استفاده از تکنیک قوس بالابر که در آن اتصال کوتاه در سطح جریان بسیار پایین ایجاد می شود، به حداقل رساند.

    رایج ترین راه برای شروع قوس TIG استفاده از HF (فرکانس بالا) است. HF شامل جرقه های ولتاژ بالا چند هزار ولتی است که برای چند میکروثانیه دوام می آورد.

    جرقه های HF باعث شکستگی یا یونیزه شدن شکاف الکترود قطعه کار می شود. هنگامی که یک ابر الکترونی یا یونی تشکیل می‌شود، جریان می‌تواند از منبع انرژی جریان یابد.

    توجه: از آنجایی که HF انتشار الکترومغناطیسی (EM) غیرطبیعی بالایی ایجاد می کند، جوشکاران باید توجه داشته باشند که استفاده از آن می تواند باعث تداخل به ویژه در تجهیزات الکترونیکی شود. از آنجایی که انتشار EM می تواند از طریق هوا، مانند امواج رادیویی، یا در طول کابل های برق منتقل شود، باید مراقب بود تا از تداخل با سیستم های کنترل و ابزار در مجاورت جوشکاری جلوگیری شود.

    اما HF همچنین در تثبیت قوس AC مهم است. در AC، قطبیت الکترود با فرکانس حدود 50 بار در ثانیه معکوس می شود و باعث می شود که قوس در هر تغییر قطبی خاموش شود. برای اطمینان از اینکه قوس در هر معکوس قطبی دوباره مشتعل می شود، جرقه های HF در سراسر شکاف الکترود یا قطعه کار ایجاد می شود تا همزمان با شروع هر نیم چرخه باشد.

     

    الکترودها جوشکاری ارگون

    الکترودهای جوش DC معمولاً تنگستن خالص با 1 تا 4 درصد توری برای بهبود احتراق قوس هستند. افزودنی های جایگزین اکسید لانتانیم و اکسید سریم هستند که ادعا می شود عملکرد بهتری دارند. مهم است که قطر الکترود و زاویه نوک صحیح را برای سطح جریان جوش انتخاب کنید.

    به عنوان یک قاعده، هرچه جریان کمتر باشد، قطر الکترود و زاویه نوک آن کمتر است. در جوشکاری AC، از آنجایی که الکترود در دمای بسیار بالاتری کار می کند، از تنگستن با افزودن زیرکونیا برای کاهش فرسایش الکترود استفاده می شود. لازم به ذکر است که به دلیل گرمای زیادی که در الکترود ایجاد می شود، حفظ نوک، نوک تیز دشوار است و انتهای الکترود شکل کروی یا توپی به خود می گیرد.

     

    گاز محافظ در جوشکاری آرگون  آموزش جوشکاری آرگون

    در آموزش جوشکاری آرگون یاد می گیرید که گاز محافظ با توجه به مواد جوش داده شده انتخاب می شود. دستورالعمل های زیر ممکن است به شما کمک کند:

    • آرگون: متداول ترین گاز محافظ است که می تواند برای جوشکاری طیف گسترده ای از مواد از جمله فولاد، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و تیتانیوم استفاده شود.
    • آرگون + 2 تا 5 درصد H2: افزودن هیدروژن به آرگون باعث می شود گاز کمی کاهش یابد و به تولید جوش هایی با ظاهر تمیزتر بدون اکسیداسیون سطحی کمک کند. از آنجایی که قوس داغ تر و فشرده تر است، سرعت جوشکاری بالاتری را ممکن می سازد
    • مخلوط هلیوم و هلیوم/آرگون: افزودن هلیوم به آرگون دمای قوس را افزایش می دهد. این باعث افزایش سرعت جوشکاری و نفوذ عمیق تر جوش می شود. معایب استفاده از هلیوم یا مخلوط هلیوم/آرگون هزینه بالای گاز و مشکل در راه اندازی قوس است.

     

    برنامه های کاربردی در آموزش جوشکاری آرگون

    جوشکاری TIG در تمام بخش های صنعتی کاربرد دارد ، به ویژه برای جوشکاری با کیفیت بالا مناسب تر است. در جوشکاری دستی، قوس نسبتا کوچک برای مواد ورق نازک یا نفوذ کنترل شده (در ریشه جوش لوله) ایده آل است. از آنجا که نرخ رسوب می تواند بسیار کم باشد (با استفاده از یک میله پرکننده جداگانه)، MMA یا MIG ممکن است برای مواد ضخیم تر و برای عبور پر کردن در جوش لوله های دیواره ضخیم ترجیح داده شود.

    جوشکاری TIG نیز به طور گسترده در سیستم های مکانیزه به کار می رود. با این حال، چندین سیستم خارج از قفسه برای جوشکاری مداری لوله‌ها در دسترس هستند که در ساخت کارخانه‌های شیمیایی یا بویلرها استفاده می‌شوند. سیستم ها نیازی به مهارت دستکاری ندارند، اما اپراتور باید به خوبی آموزش دیده باشد. از آنجایی که جوشکار کنترل کمتری بر رفتار قوس و حوض جوش دارد، باید توجه دقیقی به آماده‌سازی لبه (ماشینکاری شده به جای آماده‌سازی دست)، تناسب اتصالات و کنترل پارامترهای جوش داده شود.

    با شرکت در کلاس های آموزش جوشکاری آرگون آموزشگاه فنی سازان عملکرد، مهارت‌های شغلی و دانش خود را در محل کار یا شرکت تقویت کنید و عملکرد خود را بهبود بخشید. آموزشگاه فنی سازان قول آموزش با کیفیت و پشتیبانی نامحدود پس از دوره را به شما می دهد.

    آموزشگاه فنی سازان ارائه دهنده آموزش های اختصاصی و کاربردی در بازارکار است. همچنین با استفاده از اساتید حرفه ای و باتجربه ای که خود در بازار مشغول به کار هستند این دوره ها را برگزار می کند. شما عزیزان می توانید با شرکت در دوره جوشکاری آرگون که در آموزشگاه فنی سازان در حال برگزاریست به یک تکنسین و متخصص جوشکاری آرگون تبدیل شوید و به راحتی وارد بازارکار پردرآمد این حرفه شوید.

     

    دوره های دیگر در حال برگزاری در آموزشگاه فنی سازان :

    آموزش تعمیرات موبایل

    آموزش تعمیرات برد

    آموزش برق ساختمان

    دوره های پرطرفدار