استفاده از پکیج در منازل مسکونی

امروزه با ورود پکیج به داخل منازل مسکونی دیگر کمتر کسی است که از بخاری در منزل خویش استفاده کند. این مسئله به ویژه در خانه های مدل جدید بسیار نمود پیدا می کند. بیشتر خانه های بازسازی شده و تازه ساز سعی بر آن داشته تا به جای استفاده از بخاری از پکیج استفاده نمایند تا با بهره مندی از وجود رادیاتورها و نصب آن ها گرمای مورد نظر را به خانه های مسکونی شما در فصول سرد سال وارد سازند.

به دلیل همین شیوع استفاده از پکیج هاست که امروزه نیاز است که آموزش هایی در خصوص نصب پکیج و نحوه اتصال بندی رادیاتور ها ارائه شود تا بتوان با بهره مندی از وجود این دسته از آموزش ها به راحتی پس از خرید پکیج مورد نظر در منزل خویش آن را نصب نمایید. در این خصوص چندین نکته نیز می بایست حتما مراعات شوند و احتیاط های اولیه را رعایت کرد تا مشکلی در روند کاری شما به وجود نیاید. بنابراین در صورتی که به دنبال آموزش طریقه نصب پکیج و نحوه اتصال بندی رادیاتورها هستید؛ با ما همراه باشید تا شما را در این خصوص راهنمایی نماییم.

اینجا ببینید: آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری با 30 درصد تخفیف و مدرک پایان دوره معتبر سازمان فنی و حرفه ای 

 

آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری

مقاله مرتبط: تعمیر پکیج بوتان به چه صورت است؟

پس از آن که شما تصمیم به خرید پکیج گرفتید؛ پیش از نصب پکیج مورد نظر می بایست یک سری نکات را رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

  • محل نصب پکیج که حتما می بایست به صورت تراز بوده و رطوبت نداشته باشد.
  • محل مورد نظر برای نصب پکیج می بایست به دور از دودکش باشد و از نصب پکیج نزدیک به دودکش جدا خودداری کنید.
  • بررسی شود که آیا دیوار مورد نظر برای نصب پکیج توانایی لازم را برای تحمل وزن پکیج و رولپلاک آن دارد. در غیر این صورت می بایست پیش از هر چیز به مقاوم سازی دیوار روی آورد.
  • لوله کشی شوفاژ و آب گرم مصرفی را می بایست بر حسب استاندارد های لازم مهندسی تأسیسات صورت داد.
  • در انتخاب پریز برق مناسب و نیز سیم اتصال به زمین باید دقت نظر و ظرافت خاصی به خرج داد.
  • از تمیز بودن سیستم لوله کشی شوفاژ می بایست اطمینان حاصل کرد و در صورت وجود گرد و خاک و ذرات معلق در هوا و انواع گرد و غبار می بایست آن ها را پیش از نصب پکیج تمیز نمود.
  • ارتفاع و اندازه های لازم را برای نصب پکیج پیش از فرآیند نصب می بایست در نظر داشت تا به صورت استانداردی کارگزاری شده باشند.
  • حتما از لوله های استاندارد و مورد اطمینانی در این راستا استفاده شود.

با در نظر گرفتن تمامی این نکات و نیز نکات ریز و درشت دیگر می توان رفته رفته مراحل آموزشی را در جهت آموزش طریقه نصب پکیج و نیز نحوه اتصال بندی رادیاتور ها آغاز نمود تا با استفاده از آموزش های لازم در این زمینه بتوان پکیج را در منازل مسکونی نصب نمود.

اتصال-بندی-رادیاتور

آموزش طریقه نصب پکیج

حال که به نکات مورد نظر پیش از نصب پکیج توجه شد و هر یک از آن ها را یک به یک فراهم آوردید؛ بهتر است با رعایت تمامی موارد اعمال شده در زمینه نصب پکیج فرآیند نصب این دستگاه های کارآمد و مفید را صورت بخشید. به هنگام نصب پکیج حتما در نظر داشته باشید که بایستی نسبت به استاندارد بودن اتصالات، لوله ها و شیلنگ ها نیز اطمینان حاصل نمایید. هر چقدر در این زمینه احتیاط های اولیه را در نظر داشته باشید و قوانین و مقررات لازم را هنگام نصب پکیج در نظر داشته باشید؛ می توان تا حد بسیار شایان توجهی از هر گونه حوادث غیر مترقبه جلوگیری به عمل آورد.

برای نصب پکیج دیواری ضمن اینکه باید لوله کشی به درستی صورت گیرد؛ بهتر است رفته رفته برای نصب خود را آماده کنید. برای این منظور ابتدای امر می بایست اتصالات الکتریکی آن را بررسی کنید. به این صورت که کابل برق اصلی در قالب سه رشته دارای سیم های فاز و نول و اتصال زمین که به دو شاخه ارت دار وصل می باشند؛ آن ها را به یک پریز مناسب متصل گردانید. سپس با پر کردن مدار آب گرم مصرفی، آب سرد ورود به دستگاه مورد نظر را باز کنید.

بحث هواگیری سیستم آب گرم مصرفی نیز با باز نگه داشتن شیر آب گرم نیز از مسائل مهمی است که حتما می بایست صورت گیرد. پس از هواگیری بایستی مدار شوفاژ شیر پرکن را باز کنید تا عقربه مانومتر آن به یک و نیم بیشتر شود و به محض عبور از این درجه آن را ببندید. توجه داشته باشید که پس از هواگیری می بایست فشار کمتر از یک و نیم باشد. پس از اطمینان حاصل کردن از اتصالات الکتریکی به منظور سیستم گاز رسانی می بایست شیر دستی گاز را باز کرده و از عدم نشستی آن در طول فرآیند نصب پکیج اطمینان حاصل کنید تا با باز کردن شیر اصلی گاز و وصل کردن کلید اصلی برق به فکر راه اندازی دستگاه مورد نظر باشید. پس از آن بهتر است که فشار کافی آب را در مدار گرمایش مورد بررسی قرار دهید.

 

نصب-پکیج-زبر-نظر-افراد-حاذق-و-کاربلد

نحوه اتصال بندی رادیاتور ها

حتما می دانید که یکی از رایج ترین  و متداول ترین رادیاتور های موجود که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ رادیاتور پنلی می باشد که به منظور اتصال بندی رادیاتور ها می بایست حتما نکاتی را مدنظر قرار داد تا با در نظر گرفتن این نکات و عوامل مختلف بتوان رادیاتور ها را در منزل خود نصب کنید تا با نصب پکیج و راه اندازی رادیاتور ها از این به بعد به جای استفاده از بخاری بتوانید از وجود شوفاژ های خانگی با مزایا و ویژگی های منحصر به فرد آن و نیز زیبایی خاص آنان رنگ و بویی تازه به منزل خویش ببخشید.

نکات مورد نظر در نصب رادیاتورها

پیش از نصب رادیاتور ها می بایست حتما نکاتی را مدنظر قرار دهید که از جمله مهمترین نکات و عواملی که پیش از نصب رادیاتور ها می بایست حتما به آن توجه و اهتمام کافی ورزیده شود؛ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تعیین دیوار مناسب

پیش از شروع هر فرآیندی می بایست حتما دیوار مناسب را به منظور نصب رادیاتور های پنلی انتخاب کنید و لوازم مربوط به نصب را نیز آماده و مهیا کنید. دیوار مورد نظر در جهت نصب رادیاتور ها می بایست از هر نظر کاملا عایق بندی شده باشد تا مشکلی در ادامه برای شما به وجود نیاورد. از جمله لوازم و تجهیزاتی که در این راستا مورد استفاده قرار می گیرند؛ می توان به تعداد مناسب براکت ها بر حسب طول رادیاتور، هواگیر، شیر یک پارچه، دو شاخه کروم، کلید مخصوص هواگیری اشاره داشت که حتما پیش از نصب بایستی این تجهیزات آماده باشند.

  • اطمینان حاصل نمودن از لوله کشی و اتصال برق به سیم ها

بایستی حتما پیش از نصب رادیاتور ها به لوله کشی مناسب پکیج ها اطمینان حاصل نمایید و لوله کشی برق به سیم ها را نیز بررسی کنید.

  • نصب براکت ها

با در نظر گرفتن عبور از مراحل پیشین در این مرحله می بایست براکت ها را در محلی روی دیوار تقریبا 4 سانتی متر بالاتر از کف زمین نصب کرد. سپس رادیاتور را در مقابل براکت قرار داد و آن را روی پایه گذاشت. سپس عایق آن را باید به خوبی بسته و فتر آن را کاملا چفت نمود.

  • نصب اتصالات BSP

بعد از آن که رادیاتور را روی پایه قرار دادید، می بایست اتصالات BSP را نصب کنید. با نصب لوله ها و اتصالات به هنگامی که رادیاتور به سیستم گرمایشی متصل گردید؛ بایستی هوای داخل آن را به طور کامل خارج کنید. بایستی احتیاطات لازم را در این خصوص در نظر داشته باشید و همه آن را مورد بررسی قرار دهید تا به این درجه از اطمینان برسید که هیچ گونه نشستی در هیچ جایی رخ نخواهد داد.

بنابراین با در نظر گرفتن مراحل نامبرده شده شما می توانید پس از نصب پکیج و نکات مربوط به آن و نیز نصب رادیاتور از وجود این گونه از سیستم های گرمایشی در منزل خویش بهره مند شده و برای همیشه از شر سیستم های گرمایشی خطررسان و دردسرآفرین دیگر خود را خلاصی ببخشید.

 

تعمیرات-پکیج دیواری

کار را به کاردان بسپارید

همان طور که اشاره شد؛ تمامی کارهای مربوط به نصب پکیج و رادیاتور از جمله کارهای کاملا تخصصی به شمار می آیند. بنابراین بایستی همیشه در این خصوص شمه فنی داشته باشید و در صورتی که شما توانایی لازم را برای نصب پکیج ندارید؛ بهتر است به جهت اطمینان بیشتر همیشه کار را به کاردان آن بسپارید تا با سپردن کلیه مراحل مربوط به نصب پکیج به دست افراد صاحب سبک و کاربلد در این خصوص ضمن اینکه نصب پکیج شما به درستی صورت می گیرد؛ شما می توانید خیال خود و خانواده خویش را از نصب پکیج به درستی آسوده خاطر نمایید. پس از هر گونه سهل انگاری در این زمینه جدا بایستی پرهیز کنید تا نصب پکیج به دست افراد زبردست و توانمند در این زمینه سپرده شود.

توجه داشته باشید که شما با نصب پکیج دیواری دیگر نیازی به بخاری ندارید و با نصب رادیاتور ها به تنهایی می توانید سیستم گرمایشی منزل خویش را تأمین کنید. بنابراین با توجه به تخصصی بودن موضوع مدنظر بهتر است در همان ابتدای امر کار را به کاردان آن سپرده تا فرآیند نصب پکیج را برای شما صورت بخشند. چرا که این دسته از افراد جزء کسانی هستند که پیشتر آموزش طریقه نصب پکیج و نحوه اتصال بندی رادیاتور را به خوبی فراگرفته اند و اینک می توانند آموزش های دیده شده خویش را به صورت عملی با نصب پکیج به صورت استاندارد و اصولی پیاده سازی نمایند. بنابراین می توان به آن ها اطمینان حاصل نمود.

راهنمای نصب پکیج دیواری

در پایان جای دارد باری دیگر به عنوان راهنمای نصب پکیج دیواری و پس از آن نصب رادیاتور ها و تأمین سیستم گرمایشی منازل مسکونی به شرایط مورد نظر محل نصب پکیج دیواری اشاره شود و نکات مربوط به آن را یادآور سازیم تا در نهایت با ارائه این راهنمای نصب پکیج مشکلی صورت نگیرد. همواره باید در این راستا نکات و عوامل مورد نظر را رعایت نمود و نسبت به هر یک از آن ها احتیاط های اولیه را در نظر داشت. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر بسنده کرد که عبارتند از:

  • هیچ گاه نباید محل نصب پکیج دیواری را در جوار اجاق گاز و سایر وسایل گرما زای دیگر قرار داد. چرا که ممکن است بر حسب اتفاق مشکل آتش سوزی را به همراه داشته باشد و خطرات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.
  • هنگام نصب پکیج حتما بایستی به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید که پکیج نیاز به اکسیژن دارد و بایستی در جایی قرار گیرد که اکسیژن محیط را بتواند به خوبی دریافت نماید. چرا که در غیر این صورت ممکن است عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.
  • اگر سختی آب منطقه مورد نظر برای نصب پکیج چیزی حدود 150 تا 250 ppm باشد؛ در این صورت نیازی به سختی گیر نیست ولی در صورتی که سختی آب بالای مقدار 250 ppm باشد؛ در این صورت حتما توصیه به استفاده از سختی گیر می شود.
  • همیشه باید بررسی کرد که هیچ گونه نشتی آب در سیستم لوله کشی و رادیاتور ها و پکیج وجود نداشته باشد. بهترین وسیله برای تست نشتی موجود، آب و صابون می باشد.
  • از وسایل و تجهیزات استانداردی می بایست حتما استفاده شود تا خیال خود و ساکنین خانه را در اتصال بندی رادیاتور راحت و آسوده خاطر نمایید.

به طور کلی در نظر داشته باشید که برای نصب پکیج و اتصال بندی رادیاتور ها بایستی تمامی این آموزش ها و نکات احتیاطی مربوط به آن را کامل در نظر داشته باشید تا روند نصب پکیج و رادیاتور ها به خوبی صورت گیرد و شما بتوانید از سیستم گرمایشی منزل مسکونی خویش بهره لازم را ببرید. به عنوان نکته آخر در نظر داشته باشید که با فرآیند نصب پکیج کار به اتمام نرسیده است و شما می بایست همواره مراقب این وسیله باشید تا در هر دو حالت زمستانه و تابستانه هیچ گاه فشار آب کمتر از 1 نیاید تا پکیج بدون آب بماند. در این صورت می توان با باز و بسته کردن شیر آب را به 1 رساند. چرا که در صورت کار کردن پکیج بدون آب آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد می آید.

جمع بندی آموزش نصب و تعمیرات پکیج و اتصال بندی رادیاتور

در این مقاله نحوه اتصال بندی رادیاتور پکیج دیواری را بررسی کردیم. امروزه مردم بیشتر تمایل دارند به جای آبگرمکن های دیواری از پکیج دیواری استفاده کنند تا سیستم گرمایش خانگی را نیز تامین کنند. نصب و تعمیرات این پکیج ها نیاز به تخصص دارد. آموزشگاه فنی سازان با آموزش تخصصی رشته های فنی حرفه ای از جمله دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج توانسته کارآموزان زیادی را روانه بازار کار کند. این دوره ها در کارگاه مجهز و به صورت آموزش کاملا عملی می باشد و کارآموزان پس از دوره قادر خواهند بود انواع پکیج را عیب یابی و تعمیر کنند. همچنین پس از دوره به کارآموزان مدرک معتبر فنی حرفه این اعطاء خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات