تعمیر گوشی تلفن همراه iPhone 11

در این مقاله تعمیر گوشی تعمیر IPHONE 11 را مورد بررسی قرار می دهیم. اپل برای اولین بار تاکنون، سه آیفون  جدید را همزمان ارائه داده و گروه دمونتاژ ما تابحال به این اندازه سرشان شلوغ نبوده! هفته گذشته، بیشترین سعی مان بر باز کردن قطعات تعمیر IPHONE 11 پرو مکس متمرکز بود، اما همچنین به قسمت های داخلی تعمیر تعمیر IPHONE 11 که به نظر غیر حرفه ای می رسید هم نگاهی انداختیم. شاید این گوشی نعنایی را بتوان عضو کوچکتر سری های آیفون امسال به حساب آورد ولی برای سخت آن هم به همان اندازه وقت صرف شده است.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات موبایل با 30 درصد تخفیف 

آموزش-تعمیرات-موبایل

 

به قسمت خارجی گوشی نگاه کنید، آیفون وانیلی 11 نماد iPhone که معرف نسخه های قبلی مانند آیفون XR است را درست در مرکز قسمت پشتی گوشی قرار داده است. دوربین ها بر اثر نوری که ایجاد می شود تقسیم می شوند و پیام دوربین را توصیف می کنند. همانطور که در تصویر بالا سمت راست نشان داده شده است، در مدل تعمیر  IPHONE 11Pro دوربین دیگری اضافه شده است.

برای تعمیر IPHONE 11 با استدلالی به این نکته پی می بریم که چه چیزی باعث شده گوشی هوشمندی مانند Pro اینچنین بی نتیجه بماند، اما نکته ای قابل توجه است: برای باز کردن آیفون این روزها نیازی نیست که حرفه ای باشید. از زمان آیفون 6S ، روند چسب صفحه نمایش آیفون به همین صورت بوده: گرما، برش، تکرار. و با وجود اینکه مقاومت IP68در برابر آب و گرد و غبار بهبود یافته، ولی استحکام IP68 در آیفون XR بیشتر است.فقط مراقب کابل های سرگردان باشید! خوشبختانه، امسال هم کابل ها همانند سری پرو، در یک ردیف روی یک سمت قرار گرفته اند.

باز-کردن-آیفون-11

همانطور که صفحه نمایش را به آرامی از بسترش جدا می کنیم، نگاهی اجمالی به آیفون 11، تردید هایمان را تایید می کند: این همان آیفون XR است که در قطعاتش برخی از تکنولوژی های آیفون Pro 11 نیز بکار رفته است. نکته ی قابل توجه اینکه: برد اصلی در گوشی های جدید دو لایه است که قبلا در اندازه متوسط دیده نشده است. متاسفانه این صفحه نمایش نیز همانند نسخه های سابق، بدون جانشین کردن ابزارهای ویژه اپل مانند True Tone ، ناتوان است. این موضوع غیر منتظره نیست اما با این حال نا امید کننده است. اما صبر کنید، حداقل اینکه صفحه نمایش قابلیت تعویض توسط کاربر را دارد.

تعمیر برد اصلی آیفون 11

در این بخش از مقاله تعمیر IPHONE 11 به تعمیر برد می پردازیم. در برد اصلی تعدادی از تراشه ها را شناسایی می کنیم و در مورد اینکه چه هستند حدس می زنیم. APL1W85 ، سیستم A13 بیونیک اپل است که بر روی تراشه قرار دارد و بر روی SK Hynix H9HKNNNCRMMVDR LPDDR4X RAM لایه بندی شده و اسناد SK HYNIX در این مدل شماره را رمزگشایی نمی کند، اما ظاهرا 4 گیگابایت از این موارد را شامل می شود. دور تراشه ها، تراشه ای به نام H230FG82D6AD0-BC 922Y / M1TPAR31HA1 وجود دارد (که احتمالا جایی برای ذخیره سازی است) و دیگری با شماره مدل I7J9، شاید تراشه ی جدید موقعیت یابی بی سیم U1 اپل باشد.

باطری مستطیل شکل 6 گیگابایت از حافظه را به خود اختصاص داده و در جای خود قرار گرفته است (نوارهای باطری Gooey) و متاسفانه فرایند حذف ساده که در گوشی های Pro موجود است را به اشتراک نمی گذارد. برای اینکه نوارهای چسبنده را به راحتی جدا کنید، باید علاوه بر موتور Taptic، بلندگو را نیز جابجا کنید. نمیخواهیم بگوییم نوار چسب هایی که کش می آیند و رها می شوند فایده ای ندارند، بلکه سه بار کشیده می شوند اما می خواهیم بگوییم این نوارها فرایند جایگزینی باطری را مانند مدل Pro پیچیده نمی کنند.

تعمیرپذیری-آیفون-یازده

امسال شرکت اپل، برخی از پیشرفت های کوچک اما ارزنده برای افزایش طول عمر باطری در آیفون 11 را به رخ رقیبان کشید. (مدل های Pro بزرگتر هستند اما گوشی XR قبلا در این عرصه جلوتر بود، بنابراین پیشرفت های آیفون 11 دقیق تر است.) نمی توانیم طرز قرار گرفتن باطری آیفون 11 را با نسخه های قبلی اش مقایسه کنیم بدین منظور اندازه گیری هایی را انجام می دهیم: اندازه های باطری در گوشی های امسال، 40.81×96.93×3.97 میلیمتر و وزن آن 44.1 گرم است. در مقایسه با باطری XR کمی کوچکتر است اما ظرفیت آن 3110 میلی آمپر می باشد، چیزی حدود 7 درصد بیشتر است. این چندان بزرگ نیست اما احتمالا حساب های فرضی ساعت در آیفون 11 بیش از آیفون XR سال گذشته است.

 

نکات تعمیر IPHONE 11

نوبت به بررسی نکات تعمیر IPHONE 11 می رسیم. جالب است که در این باطری مستطیل شکل تنها یک اتصال دهنده وجود دارد، اما هنوز هم در سخت افزار جدید اپل موجود است و سلامت باطری را بهبود می بخشد. شاید این بدان معناست که دو کابل موجود در Pro 11 به منظور شارژ دو طرفه است و تفاوت سخت افزاری دیگری که سلامت باطری را افزایش می دهد، در آیفون 11 هم به کار رفته است.

اگرچه این گوشی برای داشتن دوربین تله فوتو به اندازه کافی پیشرفته نیست اما دارای سنسورها و لنزهای به روز رسانی شده ی گسترده و فوق گسترده می باشد که هر دو مدل Pro از آن بهره مندند. این بدان معناست که دارای سرعت شاتر سریع تر، دامنه IOS گسترده تر است و قابلیت حالت شب را دارد. 

تعمیرپذیری-آیفون-11

پرتوهای X، تصویر نوری مقرر را تثبیت کرده و در ماژول زاویه دید گسترده تری را نشان می دهد.(مناطق تاریک در تصویر، الکترومغناطیس ها هستند.) در ضمن کابل های خم شونده ماژول که True Depth نام دارند، تغییر مسیر می دهد و به منظور دسترسی سریع تر و آسان تر در هنگام تعمیر دوربین، دیگر زیر باطری متصل نمی شوند.

با وجود اینکه قسمت عقب تقریبا تو خالی است، با اشعه X ای که ما را با تعدادی سوال طولانی رها کرد به آن پایان می دهیم. علیرغم باتری رابط دوم، کمکی از دستمان برنمی آید و با تعجب به سیم مارپیچ شارژ خیره می شویم و از آنچه در حال رخ دادن است، شگفت زده ایم. اگر شارژ دو طرفه درتولید طرح نهایی گنجانده شود، انتظار نمی رود سیم مارپیچ اساسا تغییر پذیر باشد. اما نیازمند یک باطری بزرگتر و مدیریت حرارتی اضافی است زیرا شارژبی سیم معکوس تشنه و ناکارآمد است و گرمای زیادی را از بین میبرد. اما در آیفون 11 استاندارد، این موارد را مشاهده نمی کنیم.

بررسی تغییرات ساختاری تعمیر IPHONE 11

صحبت در این مورد است که: شاید به دلیل عدم وجود باطری رابط دوم، شاهد حذف دومین برد اتصال کوچک جدیدی بودیم که در آیفون Pro Max مشاهده کردیم. آهای برد اتصال کوچک، هدفت چه بود؟ آیا قرار بود نقشی را در یک نمایش اجرا کنی اما ناگهان قبل از اینکه فرصتی برای اثبات خودت پیدا کنی، پرده های نمایش افتاد؟

تعمیر-آیفون-یازده

سرانجام، دقیقاً مانند Proو Pro Max، پرتوی مفید ما نشان می دهد که ممکن است آنتن های مربوط به UWBبا دقت در قسمت عقب تعبیه شده باشند.

آیفون 11 برای تعمیرپذیری نمره 6 از 10 را کسب می کند (نمره 10 برای گوشی هایی است که آسانترین تعمیر را دارا هستند):

+صفحه نمایش در اولویت است و جایگزین کردن این جزء مهم را نسبت به سایر دستگاه ها آسان تر می کند.

+تعویض صفحه نمایش نیازمند تعویض سخت افزاری نیست، بنابراین می توانید Face ID را حفظ نمایید.

+/- ترجیح می دهیم به جای چسب از اتصال دهنده های بهتر مانند پیچ و گیره ها استفاده شود، اما پیچ های ریز هم برای تعمیر ناسازگار هستند.

+/- رتبه بندی IP بدین معناست که از گوشی شما بهتر محافظت شده است، اما این اقدامات تعمیر را پیچیده تر می کند.

-شیشه جلو و عقب شانس شکستنشان دو برابر بیشتر است و در صورت شکستن شیشه عقب، تنها با تعویض کیس کامل، دستگاه تعمیر می شود.

شاید اگرشما نمره 6 از 10 را بگیرید چیز بدی نباشد اما در این دوره و زمانه ، برای کسانی که اعضای Fairphone نیستند مناسب است. پیشرفتهای بسیاری وجود دارند که دوست داریم شاهد آن باشیم. اما شاید اوضاع بذتر شود.

منبع : https://www.ifixit.com/

در آموزش تعمیرات موبایل که به دو بخش کلی نرم افزار و سخت افزار تقسیم بندی می شود که در مجتمع آموزشی فنی سازان با استفاده از تجهیزات مدرن و اساتید مجرب این امکان را فراهم نموده است تا کارآموزان با فراگیری دوره تعمیرات از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری کار آمد باشند تا در بازار امروز که در حال توسعه وپیشرفت است از لحاظ تئوری وعملی کارآمد باشند.

جمع بندی تعمیر آیفون-11

در این مقاله تعمیر آیفون 11 را مورد بررسی قرار دادیم. آیفون 11 از جمله گوشی های جدید سری آیفون کمپانی بزرگ اپل می باشد که بازار بزرگی را در دنیای گوشی های موبایل در دست گرفته است. تعمیر گوشی های آیفون به دلیل طراحی متفاوتی که دارند کمی با گوشی های معمولی متفاوت است.

برای یک تعمیرکار موبایل ضروری است که تمام نکات مربوط به تعمیرات گوشی های تلفن همراه از جمله آیفون و اندروید را بداند و روی آنها مسلط باشد. اگر یه عنوان یک تعمیرکار موبایل قادر به تعمیر گوشی های آیفون نباشید بسیاری از سفارشات پرسود خود را از دست می دهید. یکی از مشخصات یک دوره استاندارد آموزش تعمیرات موبایل این است که در طول دوره با تعمیر انواع گوشی های موبایل از جمله گوشی های آیفون به صورت عملی آشنا شوید.

آموزشگاه فنی سازان دوره آموزش تعمیرات موبایل را در کارگاه مجهز و تحت نظر اساتید مجرب برگزار می کند. دوره آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه فنی سازان یک دوره 60 ساعته می باشد. پس از دوره مدرک معتبر به کارآموزان اعطاء خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات