در این مقاله در مورد تعمیرات موبایل به صورت خود آموز اطلاعاتی را ارائه می دهیم. خراب شدن موبایل یا صفحه نمایش شکسته می تواند کل روز شما را خراب کند. درحالیکه اکثر موبایل ها طوری ساخته شده اند که براحتی با ابزار مناسب و دانستن درمورد نحوه انجام کار، می توانید به عیب یابی موبایل خود پرداخته و خودتان با کمترین هزینه آن را تعمیر کنید. اما اگر بیمه یا ضمانت نامه کاملی برای موبایل خود دارید، قطعا از انجام تعمیرات اجتناب کنید.

اما اگر هیچ ضمانت نامه یا بیمه ای برای موبایل خود ندارید و به اندازه کافی با پیچ گوشتی کوچک و اجزای الکترونیکی راحت هستید می توانید به تعمیرات موبایل خود بپردازید. اگر مطمئن نیستید یا نمی خواهید ریسک کنید، قبل از اینکه سعی کنید به عیب یابی موبایل پرداخته و آن را باز کنید، با حامل یا سازنده آن صحبت کنید.

ثبت نام: دوره جامع آموزش تعمیرات موبایل 

آموزش-تعمیرات-موبایل

ابزار کار

مهم نیست چه مدل گوشی را برای تعمیر در دست دارید، تعدادی از ابزارها وجود دارند که همیشه برای این کار به آنها نیاز دارید. برخی دستگاه ها راحت از سایرین باز و جداسازی می شوند، اما قبل از اینکه به باز کردن سخت افزار گوشی خود بپردازید، باید از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

• یک مجموعه کامل پیچ گوشتی

بی شک ممکن است مجموعه پیچ گوشتی در اختیار داشته باشید، اما نوع پیچ گوشتی که برای باز کردن موبایل خود نیاز دارید، در میان آنها نباشد.

موبایل شما پر از پیچ های کوچک است. iFixit یک مجموعه ابزار با سر پیچ های بسیار زیادی است که می توانید از آنها استفاده کنید، اما بسیاری از مجموعه ابزارهای تعمیر کامپیوتر نیز این کار را انجام می دهند.

مقاله مرتبط: تعمیرات گوشی iPhone 13 Pro Max

• سرپیچ های اختصاصی

علاوه بر پیچ گوشتی های معمولی، مدلهای گوشی های هوشمند معین، بخصوص آیفون های مدرن، از پیچ های خاصی استفاده می کنند

که مجموعه های استاندارد را نیز نمی توان برای آنها بکار برد. در عین حال که این کار معمولا برای جلوگیری از تعمیرات غیرمجاز انجام می شود، می توانید ابزارهایی را پیدا کنید که سخت افزار آن مدلها را باز کند.

• ابزارهای کاوش صفحه

شاید مهمترین ابزاری که برای تعمیرات موبایل نیاز دارید، یک ابزار کاوش پلاستیکی است. این ابزار برای جدا کردن بخش هایی مورداستفاده قرار می گیرد که مانند یک پوشش پلاستیکی باهم فشرده شده اند.

رایج ترین تعمیرات موبایل

شما نمی توانید تمام مشکلات سخت افزاری موبایل خود را براحتی تعمیر کنید، اما بسیاری را می توانید عیب یابی و تعمیر کنید. با توجه به نوع و مدل گوشی خود و مشکلی که دارد می توانید این کار را انجام دهید.

در اینجا برخی از رایج ترین تعمیرات و نگرانیهای مربوط به آنها را ذکر می کنیم

تعمیر-خودآموز-گوشی

صفحه نمایش شکسته

تعمیر صفحه نمایش شکسته می تواند نسبتا ساده و ارزان یا بسیار پرهزینه باشد و به این بستگی دارد که صفحه نمایش چگونه ساخته شده است. در هر دو مورد، باید دستگاه خود را باز کنید. ممکن است جنس صفحه نمایش، ترکیبی از شیشه و دیجیتیزر باشد که جایگزین کردن آن بسیار پرهزینه است. در غیر اینصورت، می توانید یک صفحه نمایش جایگزین نسبتا ارزانی را خریداری کنید.

جک های هدفون

هنگامیکه موبایل خود را باز می کنید، پیدا کردن و جایگزین کردن و تعمیر جک های هدفون کار نسبتا ساده و ارزانی است  اما برای دستگاه هایی با طراحی های خاص مانند HTC One این کار مشکل است و مهم نیست تلاش می کنید به تعمیر کدام قسمت آن بپردازید! واحدهای جک هدفون معمولا بطور مستقیم به مادربرد متصل هستند. همچنین ممکن است به مجموعه بلندگوها متصل باشد.

تعویض دکمه های موبایل

مانند جک های هدفون، دکمه ها را می توانید تقریبا به همان راحتی باز کنید که خود تلفن را باز می کنید.می توانید برای اکثر دکمه های سخت افزاری موبایل، جایگزین هایی را خریداری کنید و آنها را بدون هیچ گونه مشکلی جایگزین کنید.

اکثر دکمه ها ازطریق کابل به مادربرد متصل می شوند و ممکن است بسیار ظریف باشند، بنابراین درهنگام اتصال مجدد سخت افزار جدید باید مراقب باشید.

تعمیر-گوشی-موبایل

جایگزینی دوربین موبایل

برای جایگزینی دوربین موبایل به این نکته توجه داشته باشید که معمولا کمتر پیش می آید قسمت داخلی یک لنز ترک خورده شکسته باشد، اما جایگزین کردن سنسورهای دوربین نسبتا براحتی انجام می شود (بسته به اینکه تا چه میزان گوشی شما براحتی باز می شود).

این قسمت معمولا توسط یک کابل متصل می شود، اما اگر شیشه ای ترک خورده باشد، گاهی اوقات جایگزین شیشه بیرونی می شود بدون اینکه دوربین از مادربرد جدا شود.

جمع بندی تعمیرات موبایل

در این مقاله تعمیرات موبایل به صورت خودآموز را مورد بررسی قرار دادیم و مطالب و نکاتی را در مورد آن بیان کردیم. البته انجام تعمیرات بسیار ابتدایی موبایل آن هم در صورت وجود ابزار مورد نیاز و دانستن تمام نکات مورد نیاز توصیه می شود و در غیر اینصورت انجام این کار را باید به متخصص بسپاریم زیرا در صورت حتی کوچکترین اشتباهی ممکن است یک آسیب جدی و هزینه ای هنگفت به گوشی شم تحمیل شود.

یک تعمیر کار ماهر موبایل انجام انواع تعمیرات موبایل را آموزش دیده است. لذا قادر است ایراد گوشی شما را به آسانی تشخیص دهد. این تعمیرکاران بازار کار بسیار عالی و درآمدهای بالایی دارند. برای اینکه به یک تعمیرکار ماهر تبدیل شویم و آینده کاری روشنی برای خود بسازیم باید ابتدا به صورت اصولی آموزش ببینینم. آموزش ها باید کاملا اصولی و عملی و همچنین کاربردی باشند تا کارآموزان پس از دوره کاملا قادر باشند انواع تعمیرات را خودشان انجام دهند.

تمام شرایط بالا در آموزشگاه فنی سازان فراهم است. آموزشگاه فنی سازان یکی از بزرگترین آموزشگاه های فنی حرفه ای تهران است که با آموزش 50 رشته فنی حرفه ای مختلف کارآموزان زیادی را وارد بازار کار کرده است. در پایان دوره ها نیز مدرک رسمی فنی حرفه ای به کارآموزان اعطاء خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات