در این مقاله قصد دارم تعمیر ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم. تصویر کنید درب ماشین ظرفشویی خود را باز کرده اید و به جای دیدن بشقاب های تمیز و درخشنده، هنوز بشقاب های کثیف به همراه بقایای غذا و کف حاصل از مواد شوینده در آن وجود دارد! دیدن این صحنه ناخوشایند و ناراحت کننده است.

اما نیازی نیست عجله کنید و به دنبال علائم این نقص در “دفترچه راهنمای” خود باشید یا برای تعمیر ماشین ظرف شویی خود بدنبال تعمیرکار لوازم خانگی باشید! این احتمال وجود دارد که این مشکل ناشی از دلایل عادی باشد که خودتان نیز می­ توانید آن را رفع کنید! با تعمیر ماشین ظرفشویی در ادامه با ما همراه باشید.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

تعمیرات-لوازم-خانگی

مشکلات مربوط به استفاده نامناسب از ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی : باقیمانده ی مواد غذایی

اگر تمام مواد غذایی را از روی ظروف پاک نکنید، کیفیت سینک کامل نخواهد بود. این قانون توسط تمامی سازندگان هشدار داده شده و توصیه می­ شود به آن عمل کنید.

پیشنهاد ویژه : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

 انتخاب حالت اشتباه

 برنامه های اقتصادی و کوتاه، تنها برای آلودگی های سطح پایین درنظر گرفته شده اند و ظروف بسیار چرب نیاز به طولانی­ترین چرخه با حداکثر دما دارند.

تعمیر ماشین ظرفشویی : پر کردن بیش از حد دستگاه

اگر ماشین ظرفشویی ظرف ها را بدرستی نمی­ شوید، ممکن است بیش از حد مجاز در آن ظرف قرار داده باشید. تلاش کنید دفعات بعدی، ظروف کمتری در آن قرار دهید، به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد. استفاده نامناسب از مواد شوینده.

انتخاب اشتباه شوینده های و یا مقدار مناسب آن، یک دلیل رایج برای ظرفشویی با کیفیت پایین است. تلاش کنید مقدار شوینده را افزایش یا کاهش دهید یا حتی شوینده خود را عوض کنید و از برند دیگری استفاده کنید.

اگر تمامی این اقدامات، منجر به نتیجه مثبتی نشد، و ظرفشویی شما ظرف ها را خوب تمیز نمی کند، باید دستگاه را بهتر بشناسید و با تجهیزات داخلی آن بیشتر آشنا شوید. برخی مشکلات، بعنوان نتیجه ای از استفاده منظم از ماشین ظرفشویی بوجود می ­آید و می توان بدون مشارت متخصصان آن مشکلات را رفع کرد.

برخی مسائل مربوط به کارکرد فعال در تعمیر ماشین ظرف شویی

پس مانده یا جرم

 شاید این عامل، یکی از مهمترین دشمنان ماشین های ظرفشویی باشد. پس مانده ­ها، بدلیل آب سخت (حتی با وجود استفاده از نرم کننده های مخصوص) ظاهر می­شوند. این پس مانده ها بر روی قطعات پلاستیکی ماشین آلات قابل مشاهده نیستند، اما درداخل، قسمتی که قطعات فلزی هستند، پس مانده به آرامی جمع می­شود.

قرارگیری پس مانده ها بر روی آب پاش باعث جلوگیری از اسپری آب می­ شود، به همین دلیل ماشین ظرفشویی ظروف را بدرستی شستشو نمی­ کند. برای رفع این مشکل، باید دستگاه را با اسید سیتریک بجای مواد شوینده پر کنید و آن را درحالت آماده به کار با حداکثر دما راه اندازی کنید.

نحوه-بررسی-و-تعمیرات-ماشین-ظرف-شویی

موانع تعمیر ماشین ظرفشویی

موانع باعث می شوند، بقایای مواد غذایی بر روی ظروف در داخل دستگاه باقی بماند.

نکات تعمیر ماشین ظرفشویی

بعنوان یک قاعده، فیلترهای تمیزکاری مناسب و خوب و همچنین آب پاش­ها بیشتر تحت تاثیر این عامل هستند. بنابراین، اگر ماشین ظرف شویی شما پس از ماه های طولانی کارکرد خوب، ناگهان ظرف ها را خوب نمی شوید، اول از همه، این فیلترها را چک کنید. سازندگان توصیه می­ کنند، بعد از هر بار استفاده از ظرفشویی، آنها را تمیز کنیم.

اگر فیلترها تمیز شوند، مقدار و نوع مواد شوینده بررسی شود، حالت صحیح انتخاب شود و مواد زائد از قسمتهای ذکر شده تمیز و پاک شود، اما ماشین ظرفشویی باز هم ظرف ها را بدرستی نمی ­شوید!

به نظر می ­رسد دستگاه شما با یک مشکل جدی مواجه است. در این حالت، باید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید و باید ماشین ظرفشویی شما توسط یک تعمیرکار ماهر لوازم خانگی که دانش، تجربه و تخصص در زمینه تجهیزات موردنیاز برای تشخیص و تعمیر ماشین ظرفشویی را دارد بررسی شود.

جمع بندی تعمیر ماشین ظرفشویی

در این مقاله تعمیر ماشین ظرفشویی را بررسی کردیم. آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی یکی از مواری است که در دوره پک کامل تعمیرات لوازم خانگی در آموزشگاه فنی سازان آموزش داده می شود. در این دوره تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، تلویزیون، مایکروویو، جاروبرقی، مایکروویو، اتو، آبمیوه گیری و چرخ گوشت آموزش داده می شود.

آموزشگاه فنی سازان یکی از بزرگترین و مجهزترین آموزشگاه های فنی حرفه ای تهران می باشد که تحت نظر سازمان فنی حرفه ای کل کشور به آموزش بیش از 50 رشته مختلف می پردازد. کارگاه های آموزشی این آموزشگاه کاملا مجهز و اساتید آن کاملا مجرب می باشند و خود سال هاست در بازار کار مشغول کار می باشند.

این آموزشگاه پس از دوره یک مدرک کاملا معتبر فنی حرفه ای به کارآموزان اعطا می کند و همچنین کارآموزان را به صورت نامحدود پشتیبانی می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات