فشار پکیج دائماً زیاد می شود!                

در این مقاله به نحوه تعمیر پکیج دیواری می پردازیم و نکاتی را بیان میکنیم. چند علت وجود دارند می توانند منجر به بیشتر شدن فشار پکیج از حد معمول شوند از جمله:

سیستم گرمایشی بیش از حد پر از آپ شده است.

قطعات کاهش دهنده ی فشار داخل پکیج خراب شده اند.

انبساط طبیعی در داخل قسمت های مختلف پکیج.

شیر پر کن خارجی به آب اجازه ی ورود می دهد.

این تعمیرات همگی تعمیرات کالملا تخصصی هستند و برای انجام آنها باید آموزش ببینید. در این مقاله با نحوه تعمیر پکیج دیواری با ما همراه باشید.

کلیک کنید: نصب وتعمیرات پکیج های دیواری 

آاموزش تعمیرات پکیج دیواری

پکیج در حالت عادی باید دارای چه فشاری باشد؟

قبل از این که مشکل را رفع کنید باید بدانید که پکیج شما باید دقیقاً روی چه فشاری باشد. معمولاً تولید کنندگان پکیج ها توصیه می کنند که فشار روی 1.3 بار باشد (شما به دفترچه راهنمای پکیج خود مراجعه کنید).

چه میزان فشاری زیاد محسوب می شود؟

فشار بالاتر از 1.5 بار اصلاً ایده آل نیست. اگر فشار به 2 بار (bar) برسد مشکل شروع می کند به جدی تر شدن و هنگامی که فشار به 3 بار می رسد عقربه ی فشار سنج در محدوده ی قرمز قرار می گیرد.

بنابراین ممکن است سیستم قفل شده و آلارم خطر را نمایش دهد. اگر این اتفاق رخ داد پیشنهاد می کنیم که حتما از یک سرویسکار متخصص پکیج کمک بخواهید.

مقاله مرتبط: علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری

علت یابی بالا رفتن فشار داخل پکیج

برای این که مشکل حقیقی را تشخیص دهید شما ابتدا باید ببینید که فشار پکیجتان در حال افزایش است یا فقط روی فشار بالا تنظیم شده و ثابت است. علت در حال افزایش بودن فشار پکیج کاملاً متفاوت از زمانی است که پکیج دارای فشار بسیار بالا اما ثابت است.

سیستم گرمایشی بیش از حد پر از آپ شده است

تعمیرات-کولر-گازی

اولین و متداول ترین مشکلی که منجر به بالا رفتن فشار پکیج می شود پر شدن بیش از حد سیستم گرمایشی است.

از طریق باز کردن شیر پر کن خارجی شما می توانید فشار داخل پکیج را بیشتر کنید. پکیج شما برای داشتن عملکردی صحیح به میزان کافی آب احتیاج دارد. این مانع از خشک کار کردن پکیج و آسیب رسیدن به پمپ، مبدل حرارتی و بخش های انبساطی می شود.

با این حال اگر سیستم بیش از حد پر از آب شود، فشاری غیر ضروری بر کل سیستم گرمایشی تحمیل می شود. این امر سبب می شود احتمال خراب شدن اتصالات مسی و باز شدن درز های پمپ بیشتر شود و حتی می تواند منجر به ترک خوردن مبدل حرارتی شود.

راه حل : در چنین مواقعی تخلیه ی آب از سیستم گرمایشی بهترین راه است. برای این کار دو راه وجود دارد: شیر تخلیه پکیج و شیر تخلیه ی رادیاتور ها.

خالی کردن آب از طریق رادیاتور ها ممکن است کمی با کثیفی همراه باشد بنابراین با چند حوله کف و دیوار را بپوشانید و یک سطل در دست داشته باشید که آب رادیاتور را داخل آن تخلیه کنید. هنگامکی که فشار سنج روی 1.3 بار قرار گرفت شیر رادیاتور را ببندید.

اگر شما می دانید که شیر تخلیه  در کجا قرار دارد می توانید یک شلنگ به آن متصل کنید و به آرامی آن را باز کنید تا آب خارج شود. از یک نفر بخواهید که هنگامی که فشار سیستم به 1.3 بار رسید به شما خبر بدهد تا شیر تخلیه را ببندید.

اگر آب زیادی را از سیستم تخلیه کرده اید و فشار پایین آمده است نگران نباشید، فقط کافیست تا شیر پرکن را باز کرده و فشار را مجدداَ تنظیم کنید.

انبساط طبیعی در داخل قسمت های مختلف پکیج

تعدا زیادی از افراد هنگامی که آب گرم و سیستم گرمایشی هر دو فعال هستند و فشار پکیج حدود 0.3 بار افزایش پیدا می کند به دنبال یافتن مشکل هستند. به طور طبیعی اجزا هنگامی که گرم می شوند منبسط می شوند.

بنابراین هنگامی که سیستم گرمایشی/ آب گرم شما فعال است شما شاهد افزایش فشار آهسته خواهید بود. با این وجود در داخل پکیج شما قطعاتی تعبیه شده اند که باید از بالا رفتن بیش از حد فشار جلوگیری کنند. بنابراین شما باید انتظار این را داشته باشید که فشار پکیج تا 0.3 بار افزایش پیدا کند.

راه حل : می توانید هر چند وقت یک بار از یک سرویسکار بخواهید که فشار سیستم شما را بررسی کند. اگرچه افزایش فشار تا 0.3 بار عادی است. اگر فشار 0.5 بار و یا بیشتر افزایش پیدا کرد این نشان دهنده بروز یک مشکل است.

قطعات کاهش دهنده ی فشار داخل پکیج خراب شده اند

اگر مشاهده کردید که هرچه فشار بالاتر می رود افزایش آن سریعتر رخ می دهد احتمالاً کاهش دهنده ی فشار سیستم مشکلی دارد. سیستم های مختلف دارای اجزای متفاوتی هستند که هنگامی که فشار در حال رسیدن به بالاترین حد است آن را کاهش می دهند.

این اجزا شامل لوله های انبساط، دریچه های هوای خودکار، شیر های کاهش فشار و غیره هستند. اگر این بخش ها دچار مشکل شوند نمی توانند آن طور که باید به وظیفه ی خود عمل کنند. به جای آن که فشار را کاهش دهند آن را در بر می گیرند و این بدان معناست که فشار راهی برای کاهش یافتن نخواهد داشت.

این مسئله تنها به معنای خراب شدن قطعات کاهش دهنده ی فشار نیست بلکه به معنای آن است که تمام دیگر اجزای پکیج فشار بیش از حدی را متحمل خواهند شد. در نهایت فشار پکیج به بالاترین حد می رسد و پکیج قفل کرده و ارور می دهد.

راه حل : شما باید با یک فرد متخصص تماس بگیرید تا پکیج شما را بررسی کند. او تمام راه هایی را که از طریق آن ها می توان فشار سیستمتان را کاهش داد بررسی خواهد کرد. همچنین احتمال دارد که قطعه ای نیاز به تعویض کردن داشته باشد که او این کار را انجام خواهد داد.

شیر پر کن خارجی به آب اجازه ی ورود می دهد

آخرین علت ممکن این است که شیر پر کن به طور کامل بسته نشده باشد. اگر شیر اندکی باز مانده باشد سبب ورود آهسته ی آب به داخل سیستم می شود. اگر مشکل این باشد فشار پکیج به صور پیوسته افزایش خواهد یافت حتی اگر آب گرم کن و سیستم گرمایشی فعال نباشند.

راه حل : از یک فرد متخصص بخواهید که شیر پر کن خارجی را به درستی ببندد. اگر هر دو شیرها بسته باشند آب وارد سیستم نخواهد شد. اگر سرویسکار متوجه شود که شیر پرکن خراب شده است و خوب بسته نمی شود، شیر نیاز به تعویض خواهد داشت.

جمع بندی نحوه تعمیر پکیج دیواری

آموزش تعمیر پکیچ دیواری یکی از دوره های پرطرفدار تاسیسات می باشد که در آن با نصب و راه اندازی پکیج های دیواری پر کاربرد در بازار و نحوه تعمیرات آن به طور کامل آشنا می شوند. لذا از این رو مجتمع آموزشی فنی سازان با استفاده از تجهیزات به روز و اساتید مجرب در این حوزه تلاش دارد تا کارآموزان را از لحاظ عملی و تئوری آماده ورود به بازار کار کند. آموزشگاه فنی سازان با برگزاری این دوره در یک کارگاه کاملا مجهز و استفاده از سبک آموزشی کاربردی ویژه بازار کار باعث شده کارآموزان بعد از دوره و بدون نیاز به هیچ دوره کارآموزی بتوانند مستقیم وارد بازار کار شوند. بعد از دوره نیز کارآموزان با دریافت یک مدرک کاملا معتبر می توانند جواز کسب گرفته و وارد بازار کار شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات