آموزش جوشکاری co2

آموزش کاملا عملی توسط اساتید برتر کشور

کارگاه مجهز به تجهیزات پیشرفته

پشتیبانی نامحدود پس از اتمام دوره

صدور گواهینامه قابل ترجمه و بین المللی

تعرفه ثبت نام در دوره جوشکاری co2

شهریه دوره آموزشیشهریه دوره عمومی با 30% تخفیفشهریه دوره خصوصی
شهریه دوره6.200.000 تومان9،000،000 تومان

راه های ثبت نام در مجتمع فنی سازان 

روش اول: واریز مبلغ 200,000 تومان به شماره کارت بانک ملی: 7347-3378-9919-6037 بنام آقای حمید سالاررضایی و فرستادن تصویر رسید واریزی به شماره واتساپ 09359293340

روش دوم: ارسال درخواست مشاوره از طریق فرم ثبت نام 

روش سوم: تماس از طریق تلفن ، واتساپ و یا مراجعه حضوری به محل آموزشگاه

    جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

    سرفصل های دوره آموزش جوشکاری co2

    • 1. آموزش و معرفی انواع و نحوه عملکرد و کار با دستگاه های مختلف جوشکاری CO2
    • 2. آموزش و معرفی انواع قطب و جریان در فرآیند جوشکاری CO2
    • 3. آموزش و معرفی انواع فرآیند ها به صورت (MIG-MAG)
    • 4. آموزش و معرفی انواع فرآیند ها به صورت ذوبی و غیر ذوبی
    • 5. آموزش و معرفی انواع جوشکاری به صورت سه پری تک پاس در وضعیت افقی 2F در دوره آموزش جوشکاری CO2
    • 6. آموزش و معرفی جوشکاری و نحوه متصل کردن یه پری به صورت چند پاس زیگزاگ 2F
    • 7. آموزش و معرفی و نحوه متصل کردن سه پری سرازیر 3F در دوره آموزش جوشکاری CO2
    • 8. آموزش و معرفی جوشکاری به صورت سربالای چند پاس 3F
    • 9. آموزش و معرفی انواع گازهای محافظ در جوشکاری CO2
    • 10. آموزش و معرفی انواع HEATER و تشریح قسمت ها و نحوه کار با آن
    • 11. آموزش و معرفی انواع جوشکاری و متصل کردن لبه ها روی هم
    • 12. آموزش طریقه ایجاد کردن خط جوش و نقطه جوش
    • 13. آموزش و معرفی و نحوه متصل کردن به صورت سه پری سقفی 4F و سر به سر 1G
    • 14. آموزش و معرفی و نحوه متصل کردن زوایای خارجی در دوره آموزشی جوشکاری CO2
    • 15. و پاسخ به تمامی سوالات در دوره آموزش جوشکاری CO2

    آموزش جوشکاری co2

    در دوره آموزش جوشکاری co2 آموزشگاه فنی سازان شما یاد می گیرید که چگونه جوشکاری را با استفاده از گاز بی اثر فلز (MIG) انجام دهید.

    مجتمع آموزشی فنی سازان دوره آموزش جوشکاری co2 را در زمینه شناخت و شناسایی اجزای اصلی، استانداردهای جوشکاری و مواد مورد استفاده بر اساس مشخصات بین المللی ارائه می دهد. همچنین در دوره جوشکاری  co2 آموزشگاه فنی سازان با تکنیک های جوشکاری فشار قوی و تکنیک های مختلف جوشکاری که در پروژه ها اجرا می شود آشنا می شوید.

    در واقع هدف از آموزش جوشکاری co2 ، آموزش به تکنسین های جوشکار است که بدانند چگونه یک اتصال جوشی دائمی با دی اکسید کربن ایجاد کنند.

    جوشکاری co2 بطور عمده یکی از آسان ترین انواع جوشکاری است که می توانید به راحتی فرا بگیرید. با ما همراه باشید تا در مورد نحوه جوشکاری co2 و تمام اطلاعاتی که در رابطه با تکنیک های موجود در این فرایند جوشکاری نیاز دارید آشنا شویم..

     

    موضوعات مطرح شده در طول دوره آموزش جوشکاری co2

    • آموزش صفر تا صد در کارگاه مجهز به جدیدترین ابزار های روز بازارکار این دوره
    • آموزش کاملا عملی ، از مبتدی تا پیشرفته.
    • آموزش انتخاب انواع شعله با توجه به نسبت گاز.
    • آموزش انواع شعله و تفاوت آنها و استفاده از آن با فلزات مختلف.
    • آموزش کلیه موقعیت های جوشکاری.
    • آموزش آشنایی با انواع دستگاه های جوشکاری مدرن و نوع جریان و ولتاژ دستگاه.
    • انتخاب و تشریح انواع سیم های جوشکاری و کار با آنها و نوع جریان.
    • دانستن نحوه عملکرد دستگاه های جوشکاری و تفاوت بین آنها.
    • آشنایی با انواع مشعل و انواع سیم و تفاوت آنها.
    •  آموزش جوشکاری در حالت افقی، عمودی و بالای سر و زاویه بسته عمودی و افقی جزئی از مطالبی هستند که در این دوره آموزش داده می شوند.

     

     جوشکاری CO2 چیست؟

    همانطور که از نام جوشکاری CO2 پیداست، در این فرآیند از دی اکسید کربن استفاده می شود. اصطلاح دیگر برای جوشکاری CO2 جوشکاری MAG و MIG است. در دوره آموزش جوشکاری co2 یاد می گیرید که جوشکاری MIG CO 2 (دی اکسید کربن)، MAG (گاز فعال فلزی) یا CO 2 نوعی از فرآیند استاندارد MIG است. در فرآیند MIG عموماً از آرگون، هلیوم یا مخلوط آنها برای محافظت از حوضچه جوش مذاب استفاده می شود در حالی که در فرآیند جوشکاری CO 2 از دی اکسید کربن به عنوان گاز محافظ استفاده می شود. CO2 یک گاز فعال است، این فرآیند قبلاً به عنوان فرآیند MAG (گاز فعال فلزی) شناخته می شد.

    جوش CO 2 برای جوشکاری کربن و فولادهای کم آلیاژ از 16 گاز (0.059 اینچ) تا 1/4 اینچ (6 میلی متر) یا سنگین تر استفاده می شود. CO 2 اساساً یک فرآیند نیمه خودکار است. که در آن طول قوس و تغذیه سیم الکترود به داخل قوس بطور خودکار کنترل می شود.

     

    تفاوت بین جوشکاری CO2 و MIG

    همانطور که می دانید مزیت جوشکاری CO2 این است که یک فرآیند جوشکاری نسبتا ارزان است. CO2 یک گاز محافظ ارزان است. به غیر از گاز محافظ، هیچ تفاوتی بین جوش CO2/MAG و جوش MIG وجود ندارد.

    فرآیند جوشکاری دقیقاً مشابه است. برای هر دو فرآیند جوشکاری می توان از یک دستگاه جوش استفاده کرد. با این حال، خوب است این واقعیت را در نظر بگیریم که جوش CO2 برای جوشکاری فلزات بی اثر یا فلزات گرانبها مناسب نیست؛ به این دلیل که مواد به اثرات سایر مواد مانند گازهای فعال واکنش نشان نمی دهند.

     

    هدف استفاده از گاز در جوشکاری

    گاز به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. که شامل محافظت از قوس در برابر ناخالصی هایی مانند هوا، گرد و غبار و سایر گازها می شود. تمیز نگه داشتن جوش ها در قسمت زیرین درز مقابل قوس (یا پاکسازی) و حرارت دادن فلز همچنین از گازهای پوششی برای محافظت از فلز پس از فرآیند جوشکاری استفاده می شود.

     

     

    تجهیزات جوشکاری co2  آموزش جوشکاری co2

    • یک منبع برق DC با پتانسیل ثابت و کنترل‌های آن ممکن است باعث ایجاد جوش در ژنراتور یا ترانسفورماتور یکسو کننده از نوع ولتاژ ثابت مانند جوشکاری زیر آب شود.
    • یک فیدر سیمی که الکترود سیم را از یک قرقره می کشد و آن را با سرعت مورد نیاز از طریق صمغ جوش فشار می دهد.
    • تفنگ جوشی که به شکل طرح گردن غاز است.
    • منبع گاز محافظ از سیلندر گازی به دست می آید که حاوی دی اکسید کربن مایع و گاز در فشار بالا است.

    تمام این موارد و موارد جزئی دیگری نیز در دوره آموزش جوشکاری co2 برای شما توضیح داده می شود.

     

    دلایل استفاده از دی اکسید کربن در جوشکاری

    در اینجا چند دلیل اصلی برای استفاده از محافظ دی اکسید کربن در جوشکاری قوس فلزی گاز فولادهای کربنی آورده شده است. که تمام موارد با دقت بسیار در دوره آموزش جوشکاری co2 برای شما شرح داده می شود.

    1- نفوذ بهبود یافته

    حفاظ دی اکسید کربن نفوذ بهتر مفصل را فراهم می کند؛ زیرا باعث افزایش ولتاژ قوس الکتریکی در حین جوشکاری می شود. به این ترتیب می توانید نتایج خوبی برای نفوذ دیواره و ریشه به دست آورید.

    2- سود

    مزیت کم هزینه بودن، ارزش آن را در میان سایر گازهای محافظ افزایش می دهد. استفاده از محافظ دی اکسید کربن به جای اکسیژن، مانند اکسیژن اجازه اکسیداسیون در فلز جوش را نمی دهد.

    3- افزودنی اکسید کننده

    به دلیل قوس در دمای بالا، دی اکسید کربن به مونوکسید کربن و اکسیژن تجزیه می شود که باعث اکسیداسیون می شود.

    4- ترکیب با گازهای دیگر

    در حالت انتقال اسپری، دی اکسید کربن به تنهایی نتایج بهتری نمی دهد و ممکن است باعث پاشش شدید شود. با ایجاد ارتباط با گازهای دیگر، می توان به منافع متقابل دست یافت.

    5- پیشگیری از Undercut

    همانطور که گفته شد دی اکسید کربن گاز متراکم تری است و قادر به محافظت از صدا است. با داشتن قابلیت جلوگیری از عیوب شدید جوش مانند آندرکات و در نتیجه مهره های جوش پروفیل خوبی ساخته می شود.

    6- زدودن زنگ  آموزش جوشکاری co2

    این گاز به از بین بردن زنگ موجود در مفصل کمک می کند. با واکنش با اکسیدهای زنگ، زنگ زدگی را از بین می برد و به این ترتیب سایر ناخالصی ها نیز از بین می روند. علاوه بر محافظت در برابر جو، به جلوگیری از عیوب جوش مانند جدا شدن، عدم همجوشی، عدم نفوذ در فلز جوش نیز کمک می کند.

    7- کاهش کشش سطحی

    کشش سطحی یکی دیگر از مسائل فولادهای کربنی است که باعث نفوذ کمتر می شود. جوش مذاب کشش سطحی بالایی به دست می آورد که با استفاده از گازهای بی اثر مانند هلیوم، آرگون و غیره قابل کاهش نیست. این امر دی اکسید کربن را در فولادهای کربنی استثنایی تر می کند.

     

    دلایل اهمیت انتخاب گاز مناسب

    • بسیاری از کاربردهای جوشکاری MIG خود را به گزینه‌های مختلف گاز محافظ می‌دهند، و شما باید اهداف جوشکاری خود را ارزیابی کنید تا بتوانید مورد مناسب را برای کاربرد خاص خود انتخاب کنید. هزینه گاز، خواص جوش تمام شده، آماده سازی و تمیز کردن پس از جوش، مواد پایه، فرآیند انتقال جوش و اهداف بهره وری شما همگی باید در هنگام انتخاب گاز محافظ در نظر گرفته شوند.
    • آرگون، هلیوم، دی اکسید کربن و اکسیژن چهار گاز محافظ رایج مورد استفاده در جوشکاری MIG هستند که هر کدام مزایا و معایب منحصر به فردی را در هر کاربرد خاصی دارند.
    • تخلخل، همانطور که در سطح و قسمت داخلی مهره جوش دیده می شود، می تواند ناشی از گاز محافظ ناکافی باشد و به طور چشمگیری جوش را ضعیف کند.
    • دی اکسید کربن (CO2) رایج ترین گازهای واکنشی مورد استفاده در جوشکاری MIG و تنها گازی است که می تواند به شکل خالص بدون افزودن گاز بی اثر استفاده شود. CO2 همچنین کم‌هزینه‌ترین گازهای محافظ رایج است و زمانی که هزینه‌های مواد اولویت اصلی باشد، انتخابی جذاب است. CO2 خالص نفوذ جوش بسیار عمیق را فراهم می کند که برای جوشکاری مواد ضخیم مفید است. با این حال، نسبت به زمانی که با گازهای دیگر مخلوط می شود، قوس کمتر پایدار و پاشش بیشتری تولید می کند. همچنین فقط به فرآیند اتصال کوتاه محدود می شود.

    نگران نباشید در دوره آموزش جوشکاری co2 تمام این موارد به طور مفصل برای شما شرح داده می شود.

     

    موارد ایمنی در آموزش جوشکاری co2

    موارد ایمنی آموزش جوشکاری co2 به معنای ایمن نگه داشتن خود و همکاران است، بنابراین همیشه از تجهیزات حفاظت شخصی خود که بیشتر به عنوان PPE شناخته می شود استفاده کنید. که شامل:

    • باید چکمه‌های پنجه فولادی داشته باشید، چکمه‌های چرمی از بالای مچ پا بالا می‌آیند، این یک چکمه ایمنی خوب است.
    • شما باید شلوار جین خوبی داشته باشید بدون بریدگی، سوراخ، نخ و شلوارهای گشاد که می تواند شروع کننده آتش باشد.
    • جوشکاری MIG نورهای ماوراء بنفش بسیار روشن را که برای چشم و پوست مضر هستند خاموش می کند، بنابراین شما باید از لباس آستین بلند (چرمی) یا ترجیحاً یک ژاکت جوشکاری استفاده کنید تا از پوست خود در برابر جرقه هایی که هنگام جوشکاری ایجاد می شود محافظت کنید.
    • نکته بعدی این است که شما باید از دستان خود در برابر جرقه، گرما و نور درخشانی که از جوش خارج می شود با استفاده از دستکش های ضخیم متوسط محافظت کنید. یا دستکش های جوشکاری سنگین تر که عمدتاً برای جوشکاری چوبی یا آمپراژ بالاتر استفاده می شود.
    • شما به یک کلاه ایمنی با حداقل سایه 10 نیاز دارید تا از چشم و و صورت شما در برابر نور شدید و جرقه محافظت کند.
    • هر زمان که می خواهید سنگ زنی، رنگ آمیزی، سیم کشی و براده برداری خود را انجام دهید، به یک سنگ زنی نیاز دارید تا از شما در برابر فلزاتی که جدا می شود، محافظت کند.

     

    زمان خالی شدن مخزن CO2  آموزش جوشکاری co2

    از آنجایی که CO2 یک مایع در مخزن است، افت فشار نشانگر خوبی برای مقدار گاز باقیمانده نیست. وزن شاخص بهتری است. با این حال، زمانی که PSI به حدود 200 psi کاهش می یابد، باید دوباره پر کنید.

    کارکردن یک بطری تا 0 psi می تواند مشکلاتی ایجاد کند. که باعث می شود تا آب و گازهای آلاینده در داخل مخزن وجود داشته باشد.

    با شرکت در کلاس های آموزشی جوشکاری CO2 آموزشگاه فنی سازان عملکرد، مهارت‌های شغلی و دانش خود را در محل کار یا شرکت تقویت و بهبود بخشید. آموزشگاه فنی سازان قول خدمات با کیفیت و قابل اعتماد را می دهد.

    این آموزشگاه دارای آموزش های اختصاصی است. همچنین با استفاده از اساتید حرفه ای و باتجربه این دوره ها را برگزار می کند.هچنین پس از اتمام دوره با صدور گواهینامه معتبر و قابل ترجمه (بین المللی) کار را برای ورود به بازار کار پردرآمد این دوره آسان کرده است.

    شما عزیزان پس از اتمام دوره در آموزشگاه فنی سازان ، از پشتیبانی نامحدود آموزشی برخوردار خواهید شد.

    دوره های دیگر در حال برگزاری در آموزشگاه فنی سازان :

    آموزش تعمیرات موبایل

    آموزش تعمیرات برد

    آموزش برق ساختمان

    دوره های پرطرفدار