آموزش سئو

آموزش کاملا تخصصی از 0 تا 100

کارگاه مجهز به تجهیزات پیشرفته

پشتیبانی نامحدود پس از اتمام دوره

صدور گواهینامه قابل ترجمه و بین المللی

تعرفه ثبت نام در دوره آموزش سئو

شهریه دوره آموزشیشهریه دوره عمومی با 30% تخفیفشهریه دوره خصوصی
شهریه دوره سئو3،000،000 تومان5،000،000 تومان

راه های ثبت نام در مجتمع فنی سازان 

روش اول: واریز مبلغ 200,000 تومان به شماره کارت بانک ملی: 7347-3378-9919-6037 بنام آقای حمید سالاررضایی و فرستادن تصویر رسید واریزی به شماره واتساپ 09359293340

روش دوم: ارسال درخواست مشاوره از طریق فرم ثبت نام 

روش سوم: تماس از طریق تلفن ، واتساپ و یا مراجعه حضوری به محل آموزشگاه

    جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

    سرفصل های دوره آموزش سئو

    • 1. آشنایی با مفاهیم اولیه سئو
    • 2. بررسی و کار با افزونه های سئو
    • 3. معرفی سئو انواع سایت ها
    • 4. آشنایی با الگوریتم های گوگل
    • 5. آموزش سئو داخلی
    • 6. انتخاب کلمه کلیدی مناسب در محتوا ها
    • 7. آموزش سئو تکنیکال
    • 8. انجام سئو محتوایی
    • 9. آشنایی با ابزارهای تحلیل وبسایت
    • 10. آموزش سئو خارجی
    • 11. بهبود سرعت سایت
    • 12. آموزش کار با سرچ کنسول
    • 13. آموزش استراتژی سئو
    • 14. آشنایی با ترفند های سئو

    شاید برای شما هم سوال باشد که آموزش حضوری سئو به چه صورت است؟ و چه کاربردی دارد. با ما همراه باشید تا تمام آنچه را در مورد سئو و آموزش حضوری سئو را با شما به اشتراک بگذاریم. کسب رضایت موتور‌های جستجو و کاربر دو عاملی هستند که باعث می شوند یک سایت به موفقیت نزدیک شوند. سئو از مهم‌ترین عامل جهت رسیدن به این هدف است. سئو کارآمدترین و بهترین راه برای جلب کردن نظر جامعه هدف است. با استفاده از آموزش حضوری سئو می‌توانید به راحتی فروشگاه بدون رونق خود را به محلی جهت رفت و آمد کاربران تبدیل کنید. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینه‌سازی موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب‌سایت است. از این رو با آموزش حضوری سئو می توانید 0 تا 100 موتور‌های جستجو و کاربران را مشتاق به بازدید کردن از سایت خود کنید و همین موضوع، مهم‌ترین عامل برای یک کسب و کار جهت پیشرفت و رونق است.

    ما می خواهیم آموزش سئو را به زبان ساده برای شما پیاده سازی کنیم تا به ساده ترین حالت اطلاعات کاملی درباره بهینه سازی وبسایت به دست بیاورید و از آن جهت بهبود رتبه های وب سایت تان استفاده کنید.

     

    سئو چیست؟

    سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو در هر زمان که افراد به جستجو می‌پردازند.

    هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. به یاد داشته باشید هر چه وب سایت بالاتر باشد، بیشتر آن  را خواهند دید.

    پیشنهاد ویژه : آموزش حضوری طراحی سایت به صورت کاملا تخصصی مخصوص ورود به بازار کار

    سئو چیست

    چرا سئو مهم است؟  آموزش حضوری سئو

    سئو یک کانال بازاریابی مهم است. که جستجوی ارگانیک 53 درصد از کل ترافیک وب سایت را ارائه می کند.

    این یکی از دلایل بزرگی است که پیش‌بینی می‌شود صنعت سئو جهانی تا سال 2028 به رقم خیره کننده 122.11 میلیارد دلار برسد. سئو نتایج واقعی کسب‌ وکار را برای برندها، مشاغل و سازمان‌ها در هر اندازه به ارمغان می‌آورد.

    هر زمان که مردم می خواهند به جایی بروند، کاری انجام دهند، اطلاعاتی بیابند، تحقیق کنند یا محصولی بخرند، سفر آنها معمولاً با جستجو آغاز می شود.

    برای بهتر درک ارزش سئو، در سه بخش سئو را تعریف می کنیم.

    • نتایج جستجوی ارگانیک:  فهرست‌های بدون پرداخت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) که موتور جستجو تعیین کرده است بیشترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد. تبلیغات بخش مهمی از SERP ها را تشکیل می دهند. نتایج جستجوی ارگانیک از این جهت متمایز از این تبلیغات است که بر اساس الگوریتم‌های رتبه‌ بندی ارگانیک موتور جستجو قرار می‌گیرند تا پیشنهادات تبلیغ‌ کننده.
    • کیفیت ترافیک ارگانیک:  کاربر و درخواست جستجوی او چقدر با محتوایی که در وب سایت شما وجود دارد مرتبط است. تکمیل هر نوع تبدیل ترافیک با کیفیت بالا تنها شامل بازدیدکنندگانی است که به محصولات، اطلاعات که سایت شما ارائه می دهد علاقه مند هستند. سئوی با کیفیت بالا بر تلاش موتور جستجو برای تطبیق هدف جستجوی کاربر با صفحات وب لیست شده در SERP سرمایه گذاری می کند.
    • مقدار ترافیک ارگانیک: تعداد کاربرانی که از روش نتایج جستجوی ارگانیک به سایت تان می‌رسند. کاربران به احتمال زیاد روی نتایج جستجویی که نزدیک بالای SERP ظاهر می شوند کلیک می کنند، به همین دلیل مهم است که از استراتژی SEO خود برای رتبه بندی صفحات مرتبط تا آنجا که می توانید استفاده کنید.

    شما می توانید با آموزش حضوری سئو تمام این مهارت ها را فرا گیرید.

     

    چگونه مهارت های SEO خود را توسعه دهیم؟

    یکی از بهترین راه ها برای یادگیری سئو، آزمایش است. تجربه عملی یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت مهارت‌ها و تعمیق دانش سئو است.

    وب سایت های خود را بسازید و آنها را در مورد موضوعاتی بسازید که به آنها علاقه دارید. تاکتیک ها و تکنیک های مختلف را امتحان کنید. ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.

    سئو به مهارت های زیادی نیاز دارد. در 13 مهارت ضروری سئو که برای موفقیت به آن ها نیاز دارید، عمیق تر به برخی از آن ها بپردازید. در آموزش حضوری سئو می توانید این 13 مهارت را یاد بگیرید.

     

    نحوه ی عملکرد سئو  آموزش حضوری سئو

    موتورهای جستجو مانند گوگل از خزنده‌هایی که ربات نامیده می‌شوند، برای جمع‌آوری اطلاعات درباره تمام محتوایی که می‌توانند در اینترنت پیدا کنند، استفاده می‌کنند.

    ربات از یک صفحه وب شناخته شده شروع می شود و پیوندهای داخلی به صفحات آن سایت و همچنین پیوندهای خارجی به صفحات سایر سایت ها را دنبال می کند.

    محتوای موجود در آن صفحات، به‌علاوه زمینه پیوندهایی که دنبال می‌کند، به ربات کمک می‌کند تا بفهمد هر صفحه درباره چه چیزی است و چگونه از نظر معنایی به همه صفحات دیگر در پایگاه داده عظیم موتور جستجو، به نام فهرست، متصل است.

    هنگامی که کاربر یک پرس و جو را در کادر جستجو تایپ می کند یا بیان می کند، موتور جستجو از الگوریتم های پیچیده استفاده می کند تا آنچه را که معتقد است دقیق ترین و مفیدترین فهرست نتایج برای آن پرس و جو است، بیرون بیاورد.

    این نتایج ارگانیک می‌تواند شامل صفحات وب پر از متن، مقاله‌های خبری، تصاویر، ویدیوها، فهرست‌های کسب‌وکار و دیگر انواع محتوای خاص باشد.

    عوامل زیادی در الگوریتم‌های موتورهای جستجو وجود دارد و این عوامل همیشه در حال تغییر هستند تا با تغییر رفتار کاربر و پیشرفت‌های یادگیری ماشین همگام شوند.

    نحوه ی عملکرد سئو

     

    تفاوت بین جستجوی تبلیغاتی و ارگانیک

    از همان ابتدا آموزش حضوری سئو، مهم است که تفاوت بین جستجوی ارگانیک و طبیعی (SEO) و جستجوی پولی را درک کنید. پنج تفاوت اصلی وجود دارد:

    • موقعیت

    اولین تفاوت این است که نتایج جستجو های پولی در قسمت بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو قرار می گیرند و نتایج ارگانیک نیز در پایین آنها قرار می گیرد.

    • زمان  آموزش حضوری سئو

    تفاوت کلیدی دیگر بین جستجوی پولی و ارگانیک زمان است. با جستجوی پولی، به نتایج فوری نزدیک می‌شوید، گاهی اوقات در چند دقیقه. در حالی که، با جستجوی ارگانیک، نتایج زمان بیشتری می برد.

    • پرداخت

    وقتی صحبت از پرداخت به میان می‌آید، همانطور که از نامش پیداست، ترافیک جستجوی پولی پرداخت می‌شود. منظور این است که هر بار که کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند، هزینه ای را پرداخت می کنید. بنابراین به جای تکیه بر ترافیک ارگانیک به وب سایت خود، با پرداخت هزینه به گوگل برای نمایش آگهی شما در زمانی که بازدیدکننده شما کلمه کلیدی شما را جستجو می کند، ترافیک صفحه خود را خریداری می کنید. برای جستجوی ارگانیک، ترافیک رایگان است، اگرچه نیاز به سرمایه گذاری منابع و زمان دارد.

    • بازگشت سرمایه

    از نظر بازگشت سرمایه، در واقع اندازه گیری آن با جستجوی پولی بسیار آسان تر است. این تا حدی به این دلیل است که گوگل داده‌های کلمه کلیدی بیشتری را ارائه می‌کند که می‌توانید در Google Analytics جمع‌آوری کنید. با این حال، با جستجوی پولی، ROI می تواند در طول زمان راکد یا کاهش یابد. با جستجوی ارگانیک، اندازه گیری ROI کمی سخت تر است، اما اغلب با گذشت زمان بهبود می یابد. در درازمدت، جستجوی ارگانیک می‌تواند بازده سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را ارائه دهد.

    • سهم ترافیک  آموزش حضوری سئو

    وقتی صحبت از سهم ترافیک به میان می آید، تقریباً 20 تا 30 درصد جستجوگران روی نتایج پولی و 70 تا 80 درصد جستجوگران روی نتایج سئو کلیک می کنند. بنابراین سهم عمده کلیک ها در واقع روی نتایج ارگانیک است.

     

     

    شباهت های جستجوی تبلیغاتی و ارگانیک

    شباهت هایی بین جستجوی پولی و ارگانیک وجود دارد که به آنها می پردازیم:

    • تحقیق کلمات کلیدی:  شما از یک موتور جستجو برای جستجوی پولی و ارگانیک استفاده می کنید و هر دو نیاز به وارد کردن یک کلمه کلیدی از کاربر دارند. بنابراین باید برای جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید.
    • صفحات فرود: جستجو پولی و ارگانیک نیاز به ایجاد صفحات فرود دارند. برای سئو، صفحه فرود باید به وب سایت شما متصل باشد. برای جستجوی پولی، می‌تواند دقیقاً همان صفحه فرودی باشد که برای ارگانیک استفاده می‌کنید، یا می‌تواند یک صفحه مستقل کاملاً مجزا باشد که خارج از وب‌سایت شما باشد.
    • ترافیک:  ایجاد ترافیک هدف اصلی جستجوی پولی و ارگانیک است. مهمتر از همه، ترافیک جستجوی پولی و ارگانیک شامل قصد کاربر است. به این معنا که شخصی از گوگل سوالی می پرسد یا اطلاعاتی را جستجو می کند، گوگل بسیار فعالی دارد و در نتیجه به محض یافتن این اطلاعات آن ها را روی صفحه ظاهر می کند.

     

    سه اصل مهم در سئو  آموزش حضوری سئو

    ما می‌توانیم سئو را به سه مؤلفه یا ستون اصلی تقسیم کنیم که باید با آن‌ها آشنا باشید و به طور منظم عمل کنید:

    • بهینه سازی فنی : بهینه سازی فنی شامل فرآیند تکمیل فعالیت هایی در سایت است که جهت بهبود سئو طراحی  میشود ولی به محتوا مرتبط نیستند. اغلب در پشت صحنه اتفاق می افتد.
    • بهینه‌سازی روی صفحه : بهینه‌سازی روی صفحه فرآیندی است که از مرتبط بودن محتوای سایت شما اطمینان حاصل می‌کند و تجربه‌ای عالی برای کاربر فراهم می‌کند.
    • بهینه سازی خارج از صفحه : این شامل فرآیند افزایش دادن رتبه سایت تان در موتورهای جستجو از روش فعالیت های خارج از سایت است. این تا حد زیادی توسط بک لینک ها هدایت می شود که به ایجاد شهرت سایت کمک می کند.

    سه اصل مهم در سئو 

    تخصص های سئو

    بهینه سازی موتورهای جستجو نیز دارای چند زیرمجموعه است. هر یک از این حوزه های تخصصی به روش خود با سئوی معمولی متفاوت است، به طور کلی نیاز به تاکتیک های اضافی و ارائه چالش های مختلف دارد. پنج تخصص از سئو عبارتند از:

    • سئوی تجارت الکترونیک: عناصر اضافی سئو شامل بهینه سازی صفحات دسته بندی، صفحات محصول، ناوبری وجهی، ساختارهای پیوند داخلی، تصاویر محصول، بررسی محصول، طرحواره و موارد دیگر است.
    • سئوی سازمانی: این سئو در مقیاس وسیع است. معمولاً این به معنای برخورد با یک وب‌سایت (یا چندین وب‌سایت یا برند) با بیش از 1 میلیون صفحه است، یا ممکن است بر اساس اندازه سازمان باشد (معمولاً آنهایی که میلیون‌ها یا میلیاردها درآمد در سال دارند).
    • سئوی بین المللی: این سئوی جهانی برای مشاغل بین المللی است، انجام سئو برای وب سایت های چند منطقه ای یا چند زبانه و بهینه سازی برای موتورهای جستجوی بین المللی مانند Baidu یا Naver.
    • سئوی محلی: در اینجا، هدف بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای دیده شدن در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک محلی با مدیریت و به‌دست آوردن بررسی‌ها و فهرست‌های کسب‌وکار، از جمله موارد دیگر است.
    • سئوی اخبار: در اخبار، سرعت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به ویژه اطمینان از اینکه در سریع ترین زمان ممکن به فهرست Google وارد شده و در مکان هایی مانند Google Discover، داستان های برتر Google و Google News ظاهر می شوید. نیاز به درک بهترین روش‌ها برای دیوارهای پرداخت، صفحات بخش، داده‌های ساختاری خاص اخبار و موارد دیگر وجود دارد.

     

    الگوریتم های برتر گوگل مرتبط با سئو

    گوگل یک موتور جستجویی است که فقط برای افراد کار می کند. هدف آن ارائه داده های مرتبط و مفید به کاربر هنگام ارسال جستجو است. بنابراین، وب سایت هایی که خواسته های یک کاربر را برآورده می کنند، در رتبه های بالایی قرار می گیرند و ترافیک و تبدیل بیشتری دریافت می کنند.

    گوگل، الگوریتم‌های رتبه‌بندی جستجوی عظیمی را توسعه داده است و تغییرات بی‌شماری را در آن‌ها متحمل شده است. نسخه های ساخته شده صرفاً برای بهبود ارتباط نتایجی که کاربران دریافت می کنند با پیروی از اصل کیفیت اول طراحی شده اند.

    به هر حال، الگوریتم‌های رتبه‌بندی همان چیزی هستند که گوگل برای تصمیم‌گیری در مورد متمایز کردن سایت‌ها استفاده می‌کند تا مکان آن‌ها را بر اساس تحویل محتوا و استاندارد خود به ترتیب صعودی تنظیم کند.

    بیایید نگاهی به برخی از الگوریتم‌های جستجوی مهم گوگل بیندازیم.

    1- الگوریتم GOOGLE PANDA

    الگوریتم پاندا (به نام یکی از مهندسان آن نامگذاری شده است) در ابتدای سال 2011 وارد شد. هدف اولیه ای که الگوریتم جستجو با آن ساخته شد، کاهش تعداد سایت های درجه پایینی بود که در بالای نتایج گوگل یا نزدیک به آن ظاهر می شدند.

    این الگوریتم اولین گام بزرگی بود که گوگل در توزیع دقیق‌تر داده‌های با ارزش و دانش به کاربران و فیلتر کردن داده‌های با کیفیت پایین برداشت.

    ویژگی الگوریتم پاندا:

    • محتوای یک وب سایت را بررسی می کند.
    • کیفیت آن را مشخص می کند.
    • و آن را مطابق با هنجارهای کیفیت قرار می دهد.

    محتوایی که پاندا را تحریک می کند:  آموزش حضوری سئو

    • محتوای با کیفیت پایین
    • داده های تکراری
    • اطلاعات غیر مفید و فریبنده
    • الگوریتم GOOGLE PENGUIN

    2- الگوریتم پنگوئن

    پنگوئن در سال 2012 منتشر شد. اگرچه یک پایگاه مشترک با پاندا برای ارائه خروجی های بهتر و فعال دارد، به طور خاص، روی پروفایل های بک لینک سایت ها تمرکز دارد که بر رتبه آنها تأثیر می گذارد.

    ویژگی الگوریتم پنگوئن:

    • کاملا اتوماتیک است.
    • وب سایت شما را با لینک های طبیعی و قابل اعتماد کنترل می کند.
    • یک پیوند ارزشمند برای شمارش رای برای وب سایت شما ایجاد می کند.

    عناصری که پنگوئن گوگل را فعال می کند:  آموزش حضوری سئو

    • عمل غیراخلاقی (لینک های خرید)
    • لینک های بی کیفیت
    • لینک هایی که از سایت های اسپم می آیند.
    • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

    3- الگوریتم مرغ مگس خوار 

    مرغ مگس خوار با کار مجدد بر روی روش ها و الگوریتم های نمایه سازی گوگل، در سال 2013 ظهور خود را دید، برخلاف پاندا و پنگوئن، با هدفی متفاوت.

    نام الگوریتم به دلیل قابلیت دقیق و سریع بودن آن است که هدف آن تمرکز بر معنای کلمه یا عبارت برای ارائه نتایج بهتر در جستجو است.

    ویژگی الگوریتم مرغ مگس خوار  آموزش حضوری سئو

    • پرس و جوهای جستجو را به طور موثر تفسیر کنید.
    • نتایج مناسبی ارائه دهید که با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد.

    ما در این مقاله در مورد آموزش سئو اطلاعات لازم را با شما به اشتراک گذاشتیم، شما می توانید با آموزش حضوری سئو سطح مهارت خود را بالا ببرید و از مهارت های خود کسب درآمد کنید.

     

    دوره های دیگر در حال برگزاری در آموزشگاه فنی سازان :

    آموزش تعمیرات موبایل

    آموزش تعمیرات برد

    آموزش برق ساختمان