ریست آیفون با هدف بازگشت کلیه تنظیمات این تلفن همراه به حالت پیش فرض کارخانه انجام می گیرد. هر یک از تلفن های همراه، در طولانی مدت با تنظیمات غلط و پیچیده احاطه می شوند و باید پس از مدتی به تنظیمات اولیه خود بازگردند. در این صورت کیفیت و کارایی تلفن همراه آیفون نیز بهبود می یابد. فکتوری ریست تلفن همراه آیفون، روش های به خصوصی دارد و با در نظر گرفتن برخی نکات ساده انجام. در ادامه همراه ما باشید.

 

نکات مهم در ریست فکتوری تلفن های هوشمند آیفون

ریست آیفون موجب از بین رفتن اطلاعات تلفن همراه شما می شود. به این ترتیب افزون بر تنظیمات انجام شده در سیستم تلفن همراه، کلیه داده های ذخیره شده بر روی آن نیز حذف خواهند شد. به این ترتیب لزوم بکاپ گیری از اطلاعات موجود در این سیستم های تلفن همراه احساس می شود. شما می توانید، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود بر روی سیستم تلفن همراه خود به دست آورید و پس از ریست کردن تلفن آیفون، مجددا این اطلاعات را رستور (Restore) کنید.

برای بکاپ گیری در آیفون از دو روش استفاده می شود. در روش اول از فضای ذخیره سازی آیکلود که به صورت ابری داده های شما را ذخیره سازی می کند، استفاده می شود. در بخش بعدی از آیتیونز برای ذخیره سازی داده ها استفاده می کنند که هر دوی آن ها اطلاعات شما را بدون نقص ذخیره سازی خواهند کرد. پس از انجام این فرایند، مراحل ریست آیفون آغاز می شوند که با دقت کافی به انجام می رسند. در این جا نیز با دو روش کاربردی برای ریست کردن این سیستم های هوشمند رو به رو هستیم که شرح کلی آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.

 

نکات مهم در ریست فکتوری تلفن های هوشمند آیفون

مقاله پیشنهادی : بهترین فیلترشکن های گوشی های اندروید و آیفون

ریست آیفون از منوی تنظیمات تلفن همراه

این روش ریست فکتوری در تلفن های هوشمند آیفون، با استفاده از سیستم داخلی آن انجام می گیرد. در این فرایند می توان به آیکون های مربوط به چرخ دنده مراجعه و گزینه جنرال را در این قسمت انتخاب کنید. سپس ریست را در انتهای صفحه باز شده انتخاب و فکتوری ریست تلفن همراه خود را به سهولت انجام دهید. در این فرایند، گزینه ERASE ALL نیز به منظور حذف کلیه اطلاعات موجود انتخاب می شود. به این ترتیب دستور مربوط به ریست تلفن همراه صادر خواهد شد.

پس از اعمال مراحل یاد شده، تلفن همراه شما شروع به ریست شدن می کند و پس از ریست شدن به صورت خودکار روشن می شود. در این مرحله هوم اسکرین تلفن هوشمند به شما نمایش داده نمی شود. در این جا مراحل اولیه راه اندازی این تلفن هوشمند مورد توجه قرار گرفته و برای کاربران به نمایش گذاشته می شوند. انتخاب قابلیت ها و حالت های راه اندازی آیفون نیز در این بخش به سهولت انجام می گیرد. در پنجره های باز شده می توانید حالت راه اندازی را به صورت راه اندازی مجدد و با حذف کامل اطلاعات انتخاب کنید.

همچنین امکان ریستور کردن اطلاعات از فضای ابری آیکلود نیز در این بخش امکان پذیر است. به این ترتیب روش ریست آیفون و راه اندازی مجدد تلفن همراه انتخاب خواهد شد و گوشی هوشمند شما پس از ریست شدن به درستی راه اندازی خواهد شد.

 

روش ریست آیفون از طریق برنامه آیتیونز

برای استفاده از این روش ریست کردن تلفن همراه، باید فرآیند به خصوصی را طی کنید که شامل موارد زیر می شوند:

  • ابتدا برنامه آیتیونز را بر روی تلفن هوشمند خود نصب نمایید. به نسخه های این برنامه در حین دانلود دقت کنید و جدیدترین ورژن آن را برای سیستم هوشمند خود انتخاب نمایید.
  • سپس باید تلفن همراه خود را با استفاده از کابل رابط به کامپیوتر وصل و برنامه را اجرا کنید. در برخی موارد این برنامه به صورت خودکار راه اندازی می شود و نیازی به باز کردن مجدد نیست.
  • سپس گزینه ریست آیفون را از بخش تنظیمات انتخاب و تنظیمات و فاکتورهای نمایش داده شده را پذیرش کنید. پنجره های پاپ آپ باز شده در این برنامه برای قبول مقررات موجود در برنامه به کاربران نمایش داده می شوند که کلید AGREE در زیر آن ها نمایان است که باید انتخاب شوند.
  • سپس باید چند لحظه ای تا ریست کامل آیفون خود صبر کنید تا این فرایند به درستی انجام شود.
  • انجام این فرایند حدودا چند دقیقه ای زمان می برد. پس از اتمام فرایند ریست فکتوری، گوشی شما ریستارت شده و به صورت خودکار راه اندازی خواهد شد.

در این فرایند نیز بکاپ گیری های انجام شده از تلفن همراه منجر به ریستور شدن اطلاعات پس از فکتوری ریست آیفون خواهد شد. به این ترتیب می توانید، کلیه اطلاعات مورد نیاز را در سیستم تلفن همراه بازگردانی کنید و مجددا آن ها را در گوشی هوشمند خود داشته باشید.

 

روش ریست آیفون از طریق برنامه آیتیونز

 

اشتباهات رایج در ریست آیفون

در این فرایند گاهی خطاهایی به وجود می آید که کاربران سیستم عامل آیفون را به دردسرهای بزرگ می اندازد. از جمله آن ها می توان به از بین رفتن اطلاعات در برنامه اشاره کرد که خسارات بسیاری در پی خواهد داشت. گاهی کاربران به دلیل فراموشی رمز عبور خود برای ریست کردن تلفن همراه اقدام می کنند. این فرایند زمانی مورد استفاده کاربران این تلفن همراه قرار می گیرد، که رمز تلفن هوشمند خود مانند تشخیص چهره یا شناسه های لمسی و… از کار بیفتد و به ناچار از فرایند ریست تلفن آیفون استفاده خواهند کرد.

این اقدام تنها توسط صاحبین تلفن همراه آیفون قابل انجام است. آن ها باید اپل آیدی خود را در این فرایند مورد استفاده قرار دهند و به این ترتیب روند ریست آیفون به خوبی انجام می شود. این فرآیند امنیتی از دزدیده شدن گوشی های آیفون جلوگیری می کند و موجب جلوگیری از سرقت تلفن های هوشمند آیفون خواهد شد. در این فرآیند، پاک کردن اطلاعات توسط سودجویان به سهولت انجام نمی گیرد و به این ترتیب امنیت داده های موجود در آن به خوبی حفظ می شود.

اپل آیدی مربوط به هر یک از تلفن های هوشمند آیفون، در حافظه تلفن های دوستان او نیز قابل ذخیره سازی خواهند بود. به این ترتیب در زمان از دست رفتن شناسه های رمز عبور قابل استفاده خواهند بود. گم کردن رمز عبور آیفون یک مشکل رایج در میان کاربران این دسته از تلفن های همراه به شمار می رود و برای حل آن برنامه ریزی های دقیقی در کمپانی اپل صورت گرفته است.

 

روش هایی برای بازیابی رمز عبور بدون ریست کردن

در صورتی که با استفاده از هر یک از برنامه ها و روش های یاد شده برای ریست آیفون نتوانستید، این تنظیمات را به درستی بر روی سیستم هوشمند خود پیاده سازی کنید، باز هم روش دیگری برای بازیابی رمز عبور و قفل گشایی تلفن همراه خود خواهید داشت. در این روش نیز به سادگی می توانید، قابلیت های تلفن خود در اختیار بگیرید و به آن ها دسترسی داشته باشید. این روش ها در زمانی که به اپل آیدی خود دسترسی ندارید، به شما کمک می کنند که مشکلات خود را حل کنید.

بازیابی اکانت آیفون یک راهکار کاربردی در مواجهه با چنین شرایط دشواری است. این روش به شما کمک می کند که با کمترین اطلاعات سیستم تلفن همراه خود را ریست فکتوری کنید. این فرآیند تا چند روز طول می کشد و افراد باید در این مدت تنظیمات لازم را برای بازیابی اطلاعات تلفن همراه خود وارد کنند. این فرایند از طریق وب سایت iforgot.apple.com انجام می گیرد و موجب بهبود فرایند بازیابی رمزهای عبور خواهد شد. برای استفاده از آن نیز باید اپل آیدی خود را در دست داشته باشید. با وجود این آیدی، فرایند ریست فکتوری به سهولت انجام می گیرد.

تیم پشتیبانی این سایت از شما سوالاتی برای این فرایند می پرسند. پس از این که سوالات پرسیده شده بررسی شدند و پاسخ های شما برای بازنشانی اطلاعات شخصی قابل پذیرش باشند، مالکیت حساب شما احراز می شود و می توانید به اطلاعات تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید و ریست فکتوری آن را به سادگی انجام دهید. همچنین کاربران می توانند، از طریق داشبورد کمپانی اپل با آن تماس بگیرند و مشکلات ایجاد شده را اطلاع دهند. مراجعه حضوری به فروشگاه های اپل نیز در رفع و از بین رفتن این مشکلات بسیار موثر واقع می شود. در این فرایند باید اسناد مالکیت تلفن همراه را نیز ارائه دهید.

 

روش هایی برای بازیابی رمز عبور بدون ریست کردن

بررسی تفاوت های بین ریستارت و ریست

گاهی در حوزه صنایع دیجیتالی، لغات و اصطلاحات مشابهی مطرح می شوند که تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند. ریستارت گوشی و ریست فکتوری تلفن همراه معانی صد در صد متفاوتی دارند. در ریستارت کردن تلفن همراه کلیه تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی در جای خود باقی می مانند و هیچ تغییری در آن ها ایجاد نخواهد شد.

ریست فکتوری با مفهومی متفاوت در راستای حذف کلیه تنظیمات انجام گرفته در بخش چرخ دنده گوشی و حذف داده ها و اطلاعات و حافظه گوشی انجام می گیرد و کارایی متفاوتی با ریستارت تلفن همراه دارد. در صورتی که در تلفن هوشمند شما مشکلات غیر قابل حلی وجود داشته باشند، تنها راه حل برای رفع آن ها ریست کردن آن است. ریست آیفون در زمان سرقت گوشی هوشمند شما نیز کارایی خواهد داشت و موجب جلوگیری از سرقت اطلاعات و داده های موجود خواهد شد.

 

بررسی تفاوت ای ریست فکتوری و فلش کردن گوشی

ریست آیفون با کلیک بر چند گزینه یا لمس دکمه های نمایش داده شده در سیستم آیفون و تنظیمات بخش های مختلف آن به سهولت انجام می گیرد. اما فلش کردن تلفن همراه یک فرایند بسیار سخت و تخصصی است که برای انجام آن نیاز به مهارت های سخت افزاری خواهید داشت. فلش کردن اغلب برای تلفن همراه هوشمند اندروید انجام می گیرد. اما ریست فکتوری بیشتر برای تلفن های هوشمند آیفون مورد استفاده قرار می گیرد.

ریست فکتوری این سیستم های همراه را هر فرد مبتدی نیز به سادگی انجام می دهد. اما برای فلش کردن تلفن های هوشمند سری اندروید باید حتما به مراکز تعمیرات گوشی مراجعه کرده و تلفن خود را به آن ها بسپارید. در فرایند ریست فکتوری، بازگردانی اطلاعات به سادگی انجام می شود و شما عملا هیچ داده ای را از دست نمی دهید. ترفندها و برنامه های موجود در این زمینه به شما کمک می کنند که پس از ریست آیفون به کلیه اطلاعات خود در فضای ابری دسترسی داشته باشید.

اما فلش کردن این قابلیت های مهم را در اختیار کاربران خود قرار نمی دهد. با اعمال این فرایند، کلیه اطلاعات شما حذف خواهند شد و دیگر امکان دسترسی به آن ها را نخواهید داشت. با فلش کردن گوشی برخی قابلیت های اضافه به سیستم تلفن هوشمند افزوده می شوند. اما در فرایند ریست فکتوری آیفون این مزایا وجود ندارند و پس از انجام آن کلیه تنظیمات به حالت ابتدایی خود باز می گردند.

 

مزایای ریست فکتوری آیفون

تا به این جا در خصوص اعمال تنظیمات مربوط به ریست فکتوری اطلاعاتی ارائه کردیم و این فرایند را با برخی از تنظیمات مربوط به راه اندازی مجدد در سیستم عامل های اندروید مورد مقایسه قرار دادیم. اما باید دید این فرایند تا چه اندازه در عملکرد تلفن های همراه هوشمند کمپانی اپل تاثیر گذار است. ویژگی ها و مزایای استفاده از روش ریست فکتوری بسیاری از کاربران را برای استفاده از راهکار ساده ترغیب می کند. برخی از این مزیت ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • در زمانی که شما قصد فروش تلفن همراه خود را دارید، پاک کردن داده های موجود در آن بسیار ضروری است. در غیر این صورت ممکن است، سو استفاده هایی از داده های شما شود. فرایند ریست فکتوری این مشکل را برای شما هموار می کند.
  • افزایش سرعت عمل تلفن همراه نیز از مهمترین مزیت های این فرایند به شمار می رود.
  • ایجاد فضای گسترده و وسیع برای ذخیره سازی اطلاعات نیز در این تلفن هوشمند توجه مشتریان را جلب می کند.

 

جمع بندی :

ریست آیفون یک عملیات کاربردی است که در مواضع اضطرار به داد کاربران سیستم عامل آیفون و آی او اس می رسد. در این مطالب در خصوص نحوه اعمال این تنظیمات در این تلفن های هوشمند اطلاعاتی ارائه کردیم، تا شما با مزیت های استفاده از این فرایند به خوبی آشنا شوید. آموزشگاه فنی سازان در زمینه آموزش تعمیرات موبایل تخصص فراوانی دارد که شما کاربران گرامی می توانید در این دوره ها حضور یابید.  همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات