آیا بین سرویس مخابراتی G5 با کووید 19 ارتباطی وجود دارد؟

به دلیل گسترش خبرهای توطئه آمیز ارتباط G5 با کووید 19 که در پی آن برج سلولی مورد آتش سوزی قرار گرفت، مهندسان مخابرات به دردسر افتادند. در میان توطئه هایی که وجود 5G را مسبب انتشار سریع و پایدار ماندن کووید 19 می­دانند، برخی از مهندسان مخابرات، در حال مقابله با این عکس العمل سیاسی هستند.
اخیراً یک نظریه جدید توطئه آمیز مطرح شده است که فناوری G5 را مسئول گسترش سریع COVID-19 می داند. این نظریه، واکنش­های خطرناکی به خود گرفته است. در برخی موارد، کسانی که ارتباط بین G5 و COVID-19، را باور نمودند، برج های سلولی را آتش زده و خراب کرده اند. در پی این تهاجم، مهندسان ارتباطات از راه دور، در سراسر انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی دچار زحمت زیادی شدند.

دوره ویژه ما: آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی با 30 درصد تخفیف و اعطای مدرک معتبر و رسمی از سازمان فنی و حرفه ای

 

تعمیرات برد الکترونیکی

بسیاری از ما تصور می کنیم که کار مهندسان برق ماهیت تشنج آمیزی ندارد، اما به نظر می رسد که این فرضیه همیشه درست نیست. مهندسین الکترونیک پیشرفته ترین فناوری جهان را طراحی می­ کنند و حداقل در این سناریو با  واکنش های ناخوشایند مصرف کنندگان درباره پیامدهای آن فناوری روبرو شده اند.

مقاله مرتبط: تاثیر نیمه هادی الماس در تشخیص کووید 19

چگونه اطلاعات غلط در مورد ارتباط G5 با کووید 19، سریعتر از ویروس پخش می­ شود؟

گسترش اطلاعات نادرست در مورد اثر G5 بر تضعیف سیستم ایمنی یا تداوم انتشار COVID-19 در رسانه های اجتماعی و یوتیوب ریشه دارد. در تحلیلی که توسط نیویورک تایمز انجام شده، مشارکت 487 انجمن فیس بوک، 52 حساب توییتر و 84 حساب اینستاگرام را در رابطه با توطئه ارتباط بین G5 و G-COVID-19 کشف شده است. طی دو هفته گذشته، به تعداد مخاطبان این نظریه، 5800 دنبال کننده در اینستاگرام و نیم میلیون دنبال کننده در فیس بوک اضافه شده اند.

در نیویورک، Blackbird.AI بر مبارزات ضد اطلاعاتی آنلاین نظارت می­ کند. مدیر عامل شرکت و بنیانگذار این شرکت، ناشاد اوزامان، گزارش داده است که فقط در عرض 24 ساعت بیش از 50000 پست در مورد این موضوع در Reddit و Twitter منتشر شده است. به گفته اوزامان، “افزایش قابل توجه در گسترش بی رویه و غیراصولی” پست­ ها در شبکه های اجتماعی، ممکن است نشانه اکانت­ های ربات باشد که این اطلاعات غلط را گسترش می­ دهند.

چند حمله به برج های مخابراتی صورت گرفته است؟

مقاله نیویورک تایمز در آخرین ویرایش خود در 11 آوریل 2020، گزارش می دهد که در این ماه، بیش از سی عمل تخریب و آتش سوزی در برج های سلولی و سایر تجهیزات مخابراتی در انگلستان اتفاق افتاده است. از این بدتر، بیش از هشتاد مورد گزارش شده است که در آن تکنسین های مخابرات هنگام کار شخصاً مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. در تصویر زیر که توسط کارل ریساین گرفته شده و در نیویورک تایمز منتشر شده است، سیم های آسیب دیده برج مخابراتی که در بیرمنگام سوخته است را نشان می­ دهد.

سیم-های-سوخته-برج-مخابراتی-بیرمنگام

 

اولین حادثه گزارش شده در 2 آوریل 2020 اتفاق افتاد، هنگامی که مقامات محلی تجهیزات ارتباط از راه دور را در بلفاست، ایرلند شمالی پیدا کردند. از آن زمان، اقدامات دیگر تخریب و آتش سوزی، در سایر مناطق، در لیورپول و بیرمنگام گزارش شده است.

تأثیر شایعه ارتباط G5 با کووید 19 در مهندسین مخابرات چه بوده است؟

همانطور که در گاردین گزارش شده، کار به جایی رسیده است که گذشته از کارکنان G5، حتی تکنسین هایی که پهنای باند مبتنی بر کابل را نصب می­ کنند، و هیچ ارتباطی با سرویس برج سلولی ندارند، نیز مورد تهاجم این پیام­ ها قرار گرفتند. در یک اتفاق جالب از وقایع، پرسنل باند پهن شروع به انتشار مطالبی مبنی بر ضد G5 در صفحات فیس بوک کرده اند، تا به آرامش حین کار آنها، لطمه­ای نخورد.
در زمان فاصله گذاری اجتماعی، تقاضای بیشتری برای انواع شبکه های مخابراتی وجود دارد، که ما بخشی از آن را در مقاله مراکز داده درباره چگونگی بارگذاری بیش از حد بر این شبکه، در اثر COVID-19 مورد بحث قرار داده ایم.
در تصویر زیر که با مجوز از هادریان گرفته شده است، دو کارمند مخابرات در حال کار گذاشتن کابل های فیبر نوری هستند.

 

کارگذاری-کابل-فیبر-نوری

به گفته یک گروه لابی صنعتی، به نام موبایل انگلستان، که در گاردین نقل شده است، ادامه حوادث و آزار و اذیت ها تأثیرات منفی بر تعمیر و نگهداری و ادامه اتصال حیاتی برای دو امر مهم کار از راه دور و مدرسه از راه دور به وجود آورده است.

واکنش شرکت های مخابراتی جه بوده است؟

در مقاله ای که در نیویورک تایمز به آن اشاره شد، دو روزنامه نگار به نام­ های آدام ساتاریانو و دیوی آلبا، گزارش دادند که تهدیدات علیه کارمندان و تجهیزات مخابراتی بسیار گسترده تر از آن است که نادیده گرفته شود. یک شرکت مخابراتی مستقر در لندن، به نام BT Group، از حداقل یازده حادثه تخریب خبر داده است، در حالی که Vodaphone بیش از پانزده حادثه را گزارش کرده است. خبرنگاران در این گزارشات توضیح می­ دهند که در حالی که این حملات، آسیب بزرگی به زیرساخت های مخابراتی موجود وارد می­ کند، اما بر روی تجهیزات واقعی G5 بی تأثیر بوده است.

در بیانیه ای که توسط مهندسین الکترونیک از گروه­هایBT ، O2 ، Three و Vodaphone صادر شده است، چهار شرکت اصلی ارائه دهنده مخابرات انگلیس به این نکته اشاره کردند که: “هیچ مدرک علمی در مورد ارتباط بین G5 و ویروس کرونا وجود ندارد.” این بیانیه ادامه می­ دهد که: “این ادعاها منجر به بدرفتاری با مهندسین ما شده و در برخی موارد از انجام تعمیرات و نگهداری ضروری شبکه، جلوگیری کرده است.” در پایان این بیانیه توجه به نقش حیاتی اتصال شبکه، به عموم مردم یادآوری شده است. در ادامه از هر کسی که شاهد بدرفتاری با کارگران مخابرات است، می­ خواهد این حادثه را به مقامات محلی گزارش دهد.

آیا شما تاکنون به دلیل فناوری ای که در طراحی آن مشارکت داشته اید، با واکنش منفی مواجه شده اید؟ تجربه خود را در قسمت نظرات این وبسایت به اشتراک بگذارید.

جمع بندی و نتیجه گیری G5 با کووید 19

در این مقاله در مورد ارتباط G5 با کووید 19صحبت کردیم. هرچند وجود این ارتباط در هاله ای از ابهام است اما باید در نظر داشت که ورود فناوری G5 و شیوع کووید 19 تقریبا در یک زمان صورت گرفت و این می تواند برخی ها را به شک و شبه در مورد ارتباط بین این دو وادار کند. البته هرچند کابل های مخابراتی دارای امواج مخرب زیادی هستند که می تواند روی مغز و دیگر اندام بدن تاثیر گذاشته و در مواردی نیز باعث آسیب جدی و حتی سرطان شوند اما شاید برقراری ارتباط بین این امواج و کویید 19 که موجودی زنده از نوع ویروس می باشد کمی منطقی نباشد. به احتمال زیاد وجود این امواج می تواند روی تضعیف یا تقویت ویروس کرونا تاثیر داشته باشد ولی بعید است خود به تنهایی باعث ایجاد چنین مشکلی باشد. به هر حال باید صبور بود تا گزارشات بیشتر در این مورد بررسی شود. 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات