آینده گوشی های هوشمند حتی برای افرادی که خیلی به تکنولوژی علاقه مند نیستند نیز می تواند جذاب باشد. برای مثال اگر ده سال پیش از گوشی های هوشمندی با قابلیت های امروزی صحبت می شد باعث تعجب هر فردی می شد.

اکنون قصد داریم شما را با آینده گوشی های هوشمند آشنا کنیم که شاید فقط در فیلم های هالیوودی آنها را دیده باشید، ولی در واقع این تکنولوژی ها در آینده نزدیک برای استفاده عموم وارد بازار خواهد شد.

گوشی های هوشمند آینده ارتباط به شدت نزدیک تری با زندگی روزمره ما خواهند داشت. برخی آینده شناسان و متخصصان صنعت پیش بینی می کنند که گوشی های هوشمند در سال های پیش رو تبدیل به یک کنترل از راه دور برای کل زندگی ما خواهند شد. برخی نیز اعتقاد دارند گوشی های موبایل آینده عملا تمام زندگی ما را کنترل خواهند کرد.

چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که تکنولوژی بکار رفته در گوشی های هوشمند و شبکه های موبایل که پیشرفت های خوبی را نیز در سال های اخیر داشته اند، در آینده زندگی را بسیار جذاب تر خواهند کرد.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات موبایل (نرم افزار و سخت افزار)

آموزش-تعمیرات-موبایل

طرح مفهومی گوشی های هوشمند آینده

بررسی گوشی های با طرح مفهومی (Concept phones) بهترین راه برای این است که ببینیم تحول گوشی های هوشمند آینده چطور خواهد بود. در زیر یک لیست از انتظاراتی که می توانیم از گوشی های آینده داشته داشته باشیم آمده است.

کلیک کنید: علت ریستارت شدن مداوم گوشی

نمایش هولوگرافیک

تصاویر هولوگرافیک همیشه در فیلم های علمی تخیلی و فانتزی هالیوودی دیده شده است. اما واقعا چقدر با استفاده از این تکنولوژی در گوشی های موبایل خود فاصله داریم؟ از سالها پیش وقتی آیفون 6 به بازار می آمد زمزمه هایی از وجود تکنولوژی هولوگرافی در این گوشی ها شنیده میشد.

در نهایت این تکنولوژی به همراه آیفون 6 به بازار نیامد و تا کنون نیز خبری از این تکنولوژی در گوشی های آیفون نبوده است. اما انتظار می رود در آینده روزی برسد که این تکنولوژی در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

شرکت Holoflex با تحقیقاتی که تحت نظر دانشگاه کویین در کانادا انجام داد موفق به تولید نمونه ای از یک صفحه موبایل هولوگرافیک شده است.

این صفحات هم هولوگرافیک هستند و هم قابل انعطاف هستند. یعنی به کاربران اجازه می دهند با خم کردن صفحات، تصاویر روی صفحه نمایشگر را از زوایای مختلف به صورت سه بعدی ببینند و بتوانند نسبت به تصاویر شکل گرفته در خارج از صفحه تاثیر بگذارند.

مقاله مرتبط: علت نخواندن سیم کارت در گوشی

کنترل ذهنی

گوشی های تلفن همراه نسل های اولیه همگی از صفحه کلید استفاده می کردند. بعد از مدتی ورود گوشی هایی با صفحات لمسی توانست تحولی عظیمی در سرعت و کارایی گوشی های تلفن ایجاد کند. در آینده گوشی های جدیدی به بازار خواهد آمد که می توانند حتی با حرکت چشم فرامینی را از کاربر دریافت کنند.

البته انتظار می رود فناوری گوشی های هوشمند حتی از این هم پیشرفته تر شود و در آینده کاربران قادر خواهند بود به صورت ذهنی تمامی دستورات خود را به گوشی تلفن همراه منتقل کنند. یعنی با استفاده از ذهن می توان یک اپلیکیشن را باز کرد و حتی تصاویر را ویرایش یا پیامک ارسال کرد.

سرعت کارها با استفاده از این تکنولوژی به شدت افزایش می یابد و در مدت زمان خیلی کوتاهی فرامین به گوشی انتقال می یابند. البته باید این را هم در نظر بگیریم که سخت افزارهای گوشی های هوشمند به یک جهش تکنولوژی نیاز دارند تا قادر باشند جوابگوی این سرعت از انتقال اطلاعات باشند.

البته فاصله زیادی مانده تا این تکنولوژی در اختیار عموم قرار بگیرد اما کمپانی های بزرگی مانند فیسبوک و گوگل امروزه در حال انجام کارهای تحقیقاتی روی این پروژه ها هستند.

همچنین یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه MIT در حال کار روی یک پروژه مشابه است با استفاده از آن کاربر می تواند با دستگاه های مختلف از طریق ارتباط ذهنی گفتگو کند. این فناوری باید طوری باشد که برای اجرای آن کاربران نیاز به اتصال قطعات الکترونیکی خاصی به بدن خود نداشته باشند.

هم اکنون این تکنولوژی با استفاده از اتصال قطعات سخت افزاری خاصی به بدن امکانپذیر است. دانشمندان عقیده دارند برای رسیدن به این سطح از تکنولوژی به دهه ها تحقیقات نیاز است اما مسیر علمی آن کاملا روشن و قابل دستیابی است.

مقاله مرتبط: تفاوت روغن لحیم و فلکسی 

شارژرهای نامرئی 

گوشی-هوشمند-در-آینده

گوشی های هوشمند در سال های اخیر رشد تکنولوژی شگرفی را تجربه کرده اند اما هنوز این دستگاه ها به فناوری خاصی برای افزایش محسوس عمر باتری نرسیده اند. امروزه حتی گوشی هایی با جدیدترین فناوری های روز هم نمی توانند خیلی از کاربران را برای مدت رضایت بخشی همراهی کنند. این نگرانی در بین خیلی از مردم وجود دارد که حین کار در فضای بیرون و هنگامی که به طور ضروری به گوشی تلفن خود احتیاج دارند شارژ موبایلشان تمام شود.
در سال های اخیر با معرفی شارژ بیسیم و شارژ سریع تفاوت های بزرگی در حوزه باتری گوشی اتفاق افتاده است. اما همچنان کاربران نیاز به انتقال شارژ سریع تر به گوشی خود دارند و این تشنگی بین کاربران هنوز از جانب کمپانی ها به طور کامل برطرف نشده است. البته در آینده تحولات بزرگی در این حوزه قابل انتظار است.

یک کمپانی بزرگ به نام “انگروس” در حال حاضر روی یک پروژه کار می کند که به وسیله آن می توان گوشی تلفن همراه خود را بدون سیم و حتی بدون اینکه نیاز باشد در مکان خاصی قرار بگیرد شارژ کرد. برای این مهم تنها کافی است گوشی همراه خود را در فاصله چند متری دستگاه مرکزی انتقال شارژ قرار دهید.

اگر بتوان در آینده این فاصله را بیشتر کرد می توان با استفاده از قرار دادن دکل های شارژی در اطراف شهر مردم شهر را قادر ساخت در هر مکان و موقعیتی گوشی خود را شارژ کنند و این یعنی شارژ بینهایت برای گوشی های تلفن همراه، یعنی شارژ دستگاه های موبایل همیشه روی 100 درصد باقی خواهد ماند.

این فناوری محدود به گوشی های هوشمند نیست و می تواند برای هر دستگاهی که قابل شارژ با باتری های مخصوص این کمپانی است استفاده شود. استفاده دیگر این تکنولوژی فوق العاده برای ماشین های برقی شهری می باشد. یعنی این ماشین ها مادامی که داخل شهر و یک محدوده خاص اطراف شهر کار می کنند دیگر نیازی به شارژ مجدد ندارند و دائم کار می کنند.

بدنه‌هایی با رنگ متغیر

آینده گوشی های هوشمند از نظر رنگ بدنه نیز تحولاتی را خواهد داشت. رنگ بدنه گوشی های تلفن همراه که توسط کاربران استفاده می شود عمدتا سفید، مشکی یا نقره ای است. این رنگ ها معمولا رنگ های کلاسیک و پرطرفدار هستند ولی خیلی زود خسته کننده می شوند. رنگ هایی مثل سبز و آبی و بنفش خیلی جذاب به نظر می رسند ولی غیر حرفه ای به نظر می رسند. در آینده تکنولوژی هایی به بازار خواهند آمد که شما قادر خواهید بود رنگ گوشی خود را هر زمان به رنگ دلخواه خود تغییر دهید.

این تکنولوژی به کاربران اجازه میدهد در کسری از ثانیه رنگ بدنه گوشی همراه خود را تغییر دهند. در این تکنولوژی قاب گوشی از یک کریستال شفاف ساخته شده که می توان نورهای طبیعی برای بازتاب در بدنه گوشی و از تنظیمات خود گوشی انتخاب کرد.

گوشی های موبایل سازگار با طبیعت

آینده-گوشی-های-هوشمند

اما آینده گوشی های هوشمند از منظر حفاظت از محیط زیست چگونه خواهد بود؟ شرکت ها همیشه سعی در این داشته اند که محصولاتشان را طوری بسازند که با طبیعت سازگار باشد. کمپانی های بزرگ موبایل نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند و متخصصان آنها همیشه سعی کرده اند با تحقیق روی مواد قابل تجزیه و همچنین روش های پاک برای شارژ گوشی از این رقابت عقب نمانند. در سال 2016 کنگره جهانی موبایل از یک نمونه موبایل رونمایی کرد که با نور خورشید شارژ می شود.

این موبایل ابتدا برای کسانی که بیرون از خانه کار  میکنند و همچنین افرادی که شغل آنها به شکلی است که مدت زیادی به دور از یک منبع برق هستند طراحی شده بود. این کمپانی هنوز ادعا میکند که سه دقیقه شارژ گوشی همراه به وسیله نور خورشید، انرژی لازم برای یک مکالمه تلفنی یک دقیقه ای را به شما خواهد داد که در مواقع ضروری می تواند بسیار  مفید باشد.

دوست صمیمی جدید شما

اکثر ما به محض اینکه از خواب بیدار می شویم، اولین چیزی که دنبال آن می گردیم گوشی موبایل است. این گوشی ها تا زمانی که شب به خواب برویم همراه ما می مانند. هرچه گوشی های موبایل ما هوشمندتر می شوند وابستگی ما به آنها بیشتر می شود. متخصصان می گویند این وابستگی در آینده در همه زمینه ها ایجاد خواهد شد.

در سال 2011 شرکت جولیاس ترانگ یک هدست طراحی کرد تا انسان بتواند به عنوان یک دوست با آن ارتباط برقرار کند. این وسیله از رفتار انسان الگوبرداری می کرد و طوری طراحی شده بود که بتواند با انسان ارتباط احساسی برقرار کند.

این موبایل صبح با شما سلام و احوالپرسی می کرد و در شب هنگامی که شما خواب بودید سایلنت می ماند و در خیلی از شرایط مانند یک انسان رفتار می کرد. برای مثال برای زمان هایی که شما صبح خواب می ماندید یک راه سریع و میانبر از روی جی پی اس به محل کار پیدا می کرد یا اگر از یک مکان جدید بازدید می کردید به شما پیشنهادات مختلفی برای لذت بردن بشتر از زمان ارائه می داد.

این وسیله همچنین یک آواتار ویژه برای نشان دادن حالات روحی شما داشت. یکی دیگر از کارایی های ویژه این گوشی ها از دو پارادایم متفاوت برای جدا نگه داشتن زندگی شخصی و زندگی کاری شما برخوردار بود.

حال این گوشی های می توانند با سخت افزارها و نرم افزارهای جدید به روز شوند و تمام مدت روز ارتباطی نزدیک با شما داشته باشند.

جمع بندی آینده گوشی های هوشمند

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید آینده گوشی های هوشمند بسیار جذاب و گاهی باورنکردنی هستند. تمام کمپانی ها و دانشگاه های مطرح و بزرگ در رسیدن به این تکنولوژی ها در نوعی جنگ به سر می برند. این جنگ بر سر قدرت و پول می باشد. هر واحد علمی که زودتر به این تکنولوژی برسد می تواند با انحصار آن پول های عظیمی بدست آورد.

در آینده قادر خواهیم بود به صورت ذهنی تمام دستورات را به گوشی های موبایل خود انتقال دهیم و با آنها به صورت تمام وقت ارتباط برقرار کنیم. در آینده نزدیکترین دوست همه انسانها گوشی موبایل آنها خواهد بود. گوشی های موبایل آینده بهترین رازدار شما خواهند بود و مطالبی از شما در خود نگه خواهند داشت که هیچکس از آنها اطلاعی ندارد. این تکنولوژی ها سبک زندگی آینده انسانها را به کلی دگرگون خواهند کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات