اگر به دنبال یک دوربین عکاسی خانگی با قیمت مناسب و کیفیت خوب برای ثبت خاطرات خود هستید، ما در این مقاله قصد داریم با بررسی انواع دوربین ها، بهترین دوربین عکاسی خانگی 2021 را به شما معرفی کنیم.

از زمان های قدیم مردم همیشه علاقه داشتند وقایع و اتفاقات را به نحوی ثبت کنند. لذا این اتفاقات را به صورت خاطره می نوشتند. اما از زمانی که دوربین های عکاسی اختراع شد تحول عظیمی در نوع و کیفیت ثبت وقایع اتفاق افتاد و کم کم عکاسی به یک رشته درسی علمی و کاملا تخصصی و تکنیکی تبدیل شد که امروزه در دانشگاه ها تدریس می شود و علاقه مندان زیادی هم دارد.

اینجا ببینید: دوره های فنی و حرفه ای آموزشگاه فنی سازان با مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای 

امروزه دوربین های عکاسی تنوع زیادی دارند و به سه دسته دوربین های عکاسی خانگی یا کامپکت، دوربین های نیمه حرفه ای و دوربین های حرفه ای تقسیم می شوند که هر کدام در برند ها و کیفیت ها و امکانات متنوعی در بازار ارائه می شوند.

اما قبل از معرفی بهترین دوربین عکاسی خانگی 2021 لازم است در مورد این نسل از دوربین ها بیشتر بدانیم.

پیشنهاد ویژه ما: دوره آموزش نصب دوربین مداربسته با ضمانت یادگیری و پشتیبانی نامحدود

معرفی دوربین خانگی یا کامپکت

دوربین های خانگی که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم برای اعضای خانواده و آن دسته از کاربرانی طراحی می شوند که عکاسی را به صورت حرفه ای دنبال نمی کنند و هدف آنها از خرید و استفاده از این دوربین ها فقط ثبت خاطرات و لحظات شیرین همراه خانواده و دوستان است. لنز دوربین های خانگی معمولا قابل تعویض نیست و استفاده از آن کاربرد آسانی دارد زیرا سایز دیافراگم دوربین و مقدار نور صحنه به صورت اتوماتیک توسط حسگرهای دوربین تنظیم می شوند و تنها کاری که کاربر باید انجام دهد تنظیم کادر و فشار دادن یک دکمه است.

تا چند دهه پیش فقط چند برند محدود اقدام به طراحی و تولید دوربین های عکاسی می کردند که مدل های آنها نیز محدود بود. البته هرچند انتخاب های زیادی وجود نداشت و این یک نکته منفی به حساب می آمد اما مزیت این حالت این بود که هر کسی به راحتی می توانست با توجه به بودجه خود و هدفی که داشت دوربین مناسب خود را تنخاب کند. به تدریج دوربین های DSLR با استفاده از تکنولوژی روز، کامپکت و ارزان شدند و بهبود رزلوشن دوربین گوشی های موبایل هم باعث شد دوربین های خانگی ساده و ارزان از رده خارج شوند. اما به مرور دوربین های عکاسی خانگی پیشرفته با سنسورهای بزرگ و لنزهای سوپرزوم با بازار آمدند و جای خود را بین طرفداران خود باز کردند.

در زیر لیست بهترین دوربین های خانگی 2021 را از چند جنبه مختلف مانند قیمت ارزان و کیفیت زوم و رزلوشن بالا معرفی کرده ایم.

دوره های مرتبط: دوره آموزش تعمیرات تلویزیون به صورت عملی در کارگاه مجهز 

1. دوربین عکاسی کامپکت  FUJIFILM X100V

FUJIFILM-X100V

طراحی دوربین فوجی X100V شبیه دوربین های آنالوگ قدیمی است که شاید از این لحاظ برای برخی افراد و سلیقه ها جذاب باشد. این دوربین عکاسی علی رغم طراحی قدیمی از امکانات مدرنی از جمله یک حسگر بزرگ APS-C، یک لنز ثابت با فاصله کانونی 35 میمیملتر و یک دیافگرام واید F2 برخوردار است.

این دوربین از امکانات ضبط فیلم خوبی هم برخوردار است و قادر است با کیفیت 4K فیلم ضبط کند. همچنین امکان اتصال میکروفن خارجی به این دوربین وجود دارد. اتو فوکس این دوربین در نور کم عالی عمل می کند و دارای یک منظره یاب هیبریدی است که در دو حالت اپتیکال و الکترونیک کار می کند.

2. دوربین سونی  ZV-1

SONY-ZV-1

این دوربین بیشتر از اینکه یک دوربین عکاسی خوب باشد یک دوربین فیلمبرداری ایده آل است. دوربین عکارسی سونی Z1 از آخرین مدل حسگر و پردازنده سری RX100 بهره می برد و به همین جهت یک دوربین عکاسی خیلی خوب در بازار به حساب می آید اما در واقع مزیت اصلی این دوربین در کیفیت فیلمبرداری قدرتمند آن می باشد.

این دروبین می تواند با فرمت 4K در سرعت 30 فریم بر ثانیه  و رزلوشن HD 1080 فیلم ضبط کند. یکی دیگر از قابلیت های این دوربین فیلمبرداری صحنه آهسته 120 فریم بر ثانیه می باشد. دارا بودن یک جک 3.5 میلیمتری این قابلیت را به این دوربین داده تا بتوان از میکروفن های حرفه ای برای اتصال به آن بهره برد.

این دوربین دارای فوکوس خودکار است که به خوبی روی افراد و اشیاء متحرک در کادر دوربین لاک میشود و کیفیت خروجی بی نظیری را به نمایش می گذارد. در این دوربین از یک حسگر 20 مگاپیکسلی و یک لیز زوم 24-70 میلیمتری استفاده شده است. رزولوشن صفحه نمایش این دوربین 921 هزار نقطه ای و دارای سایز 3 اینچ می باشد. این دوربین با این امکانات می تواند یکی از گزینه های پررنگ در انتخاب بهترین دوربین عکاسی خانگی 2021 باشد.

3. دوربین کانن G7X MKIII

G7X-MKII

این دوربین به جهت کیفیت فیلم برداری یکی از بهترین دوربین های عکاسی تا قبل از معرفی دوربین عکاسی سونی ZV-1 در بازار بود و می تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد. این دوربین عکاسی از یک حسگر 1 اینچی و یک لنز زوم 24-100 میلیمتری بهره می برد و یک مانیتور 3 اینچی با چرخش 180 درجه روی آن نصب است.

کیفیت فیلم برداری این دوربین 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. این دوربین قابلیت شارژ از طریق USB و اتصال میکروفن خارجی را نیز دارد. بدنه این دوربین نیز بسیار مستحکم است و می تواند برای ولاگرهای پرکار یک دوربین عالی و مقاوم باشد.

4. دوربین پاناسونیک LX100 II

LX100-II

اندازه حسگر این دوربین چهار سوم یا 4:3 با رزلوشن 17 مگا پیکسل است که از حسگرهای یک اینچی بزرگتر هستند اما این دوربین قابلیت عکس برداری با اندازه های 3:2 و همچنین 16:9 را نیز داراست. این دروبین از لنز 24-75 میلیمتری بهره می برد و دارای یک مانیتور 3 اینچی ثابت و لمسی می باشد. کیفیت فیلمبرداری این دوربین 4K و سرعت آن 30 فریم بر ثانیه است و برای تنظیم دیافراگم می توان از حلقه چرخان اطراف لنز استفاده کرد.

5. دوربین Canon PowerShot IXUS 185

POWERSAHOT-IXUS

اگر از کیفیت دوربین همراه خود رضایت کافی ندارید ولی حاضر نیستید هزینه گزافی هم برای خرید یک دوربین عکاسی کامپکت حرفه ای پرداخت کنید، این دوربین کوچک با کاربری ساده یک مکمل عالی برای گوشی همراه شما است که می توانید بوسیله آن عکس های با کیفیت عالی از مسافرت ها و مهمانی هایتان تهیه کنید.

لنز این دوربین با قابلیت زوم 8 برابری و لرزشگیر اختصاصی کانن که روی آن نصب است قادر است فاصله کانونی معادل 24-28 میلیمتر را پوشش می دهد و این مشخصات برای دوربینی با این ابعاد می تواند ایده آل باشد. قبلبت خیلی جالب تر این دوربین قابلیت ماکرو لنز آن است که می توانید در عکس برداری از اشیا مینیاتوری حتی یک سانتی متره سوژه هم نزدیک شوید و بدون تغییر در رنگ تصویر یا قرمز کردن چشم ها عکس های با کیفیتی را ثبت کنید.

تنها عیب این دوربین عدم قابلیت فیلمبرداری Full HD است کیفیت آن برای مشاهده فیلم در حد استفاده در شبکه های اجتماعی با صفحه نمایش کوچک مناسب است. این دوربین از لحاظ قیمت بسیار مناسبی که دارد گزینه خوبی برای انتخاب بهترین دوربین عکاسی خانگی 2021 می باشد. اما شاید کمی برای این تصمیم زود باشد و بهتر است گزینه های دیگر را نیز امتحان کنیم.

6. دوربین نیکون P950

NIKON-P950

اندازه حسگر این دوربین 1-2.3 اینچ می باشد که دارای رزلوشن 16 مگاپیکسلی است. این دوربین دارای مانیتور 3.2 اینچی می باشد. این دوربین از سری دوربین های دیجیتال سوپر زوم نیکون می باشد. این دوربین از لنزی با فاصله کانونی 24-2000 میلیمتر بهره می برد که دارای بزرگنمایی X83 می باشد. در دوربین های دیجیتال میزان بزرگنمایی با اندازه حسگر رابطه معکوس دارد و دوربین های دیجیتال سوپرزوم حسگر کوچکتری دارند. کیفیت فیلمبرداری این دوربین 4K و لنز آن دارای سیستم لرزشگیر می باشد. از ویژگی های دیگر این دوربین ذخیره تصاویر با فرمت RAW همچنین قابلیت اتصال میکروفن خارجی به دوربین می باشد.

7. دوربین کانن SX540 HS

SX-540-HS

این دوربین یکی از مدل های سوپر زوم کمپانی کانن است که طرفداران زیادی دارد. این دوربین دارای حسگر CMOS با دقت 20 مگاپیکسل می باشد که با بیش از 20 میلیون پیکسل کاور شده است و قادر است در نور کم عملکرد قابل توجهی از خود نشان دهد. این دوربین دارای زوم اپتیکال 50X می باشد و می تواند با کیفیت Full HD تا و سرعت 60 فریم بر ثانیه عمل فیلمبرداری را انجام دهد کند.

8. دوربین سونی RX10 IV

RX10IV

این دوربین آخرین مدل از دوربین های سری RX10 سونی می باشد که سوپر زوم است و امکانات عکاسی و فیلمبرداری ویژه ای دارد. اندازه حسگر این دوربین عکاسی 1 اینچ می باشد و دارای رزلوشن 20 مگاپیکسلی است. این دوربین از لنز 24 تا 600 میلیمتری برخوردار است و مانیتور 3 اینچی آن لمسی می باشد. این دوربین دارای سیستم فوکوس اتوماتیک هیبریدی با 325 نقطه تشخیص فاز و منظره یاب الکترونیکی با کیفیت عالی می باشد.

همچنین دوربین فیلمبرداری این دوربین 4K می باشد و می توان با آن فیلم صحنه آهسته تا 960 فریم بر ثانیه ضبط کرد. این دوربین قابلیت اتصال میکروفن خارجی و هدفون را داراست و می توان آن را به وسیله پورت USB شارژ کرد.

9. دوربین پاناسونیک FZ2500

FZ2500

ویژ گی این دوربین عکاسی امکانات عکاسی و فیلمبرداری بالا و قیمت مناسب است. حسگر این دوربین 1 اینچی،  با رزلوشن 20 مگاپیکسل، هرچند بزرگنمایی بالایی را در اختیار نمی گذارد اما کیفیت خیلی خوبی را برای عکس ها بخصوص عکس های از راه دور فراهم می کند.

نقطه قوت این دوربین کیفیت و امکانات فیلمبرداری آن است. این دوربین قادر است با کیفیت فیلمبرداری4K UHD و قابلیت فیلتر ND قابل تغییر در فیلمبرداری و همچنین لرزشگیر الکترونیکی، قدرت فیلمبرداری خود را به رخ بکشد. این دوربین از قابلیت اتصال میکروفن خارجی و هدفون و امکانات جانبی دیگر مانند نمایش زبرا نیز برخوردار است.

10. دوربین کانن HS SX740

HS-SX740

این دوربین بزرگنمایی خیلی خوبی در حد 40X را در حجم بدنه خیلی کوچک ارائه می دهد. حسگر این دوربین حدود 1-2.3 اینچ است که به دلیل بزرگنمایی بالای آن اندازه کوچکتری دارد. این دروبین رزلوشن 20 مگاپیکسلی دارد و قدرت فوکوس لنز آن حدود 24-960 میلیمتر است.

این دوربین همچنین قادر است با کیفیت 4K و سیستم اتوفوکس خیلی سریع فیلمبرداری کند. مانیتور 3 اینچی این دوربین از قابلیت چرخش 180 درجه به سمت بالا برخوردار است. سیستم تشخیص چهره نیز در این دوربین بسیار عالی عمل می کند که یکی از نقاط قوت آن است.

11. دوربین کانن SX70HS

SX70HS

دوربین یک دوربین با زوم بسیار بالا و کلاسیک است. این دوربین قادر است تا 65X بزرگنمایی کند. حسگر این دوربین 1-2.3 اینچ می باشد و رزلوشن آن 20 مگاپیکسل است که دارای یک لرزشگیر روی لنز نیز می باشد. همچنین لنز این دوربین قابلیت فوکوس 21-1365 میلیمتری دارد. ای دوربین قادر است با فرمت 4K فیلمبرداری انجام دهد و قادر است با فرمت RAW عکس ها را دخیره کند. همچنین امکان اتصال میکروفن خارجی نیز به آن فراهم است. مانیتور این دوربین 3 اینچی می باشد.

12. دوربین سونی  RX100 VII 

SONY-RX100-VII

این مدل دوربین یک دوربین کامپکت همه کاره است که قابلیت های بسیار عالی هم در عکسبرداری و هم در فیلمبرداری دارد. ای دوربین با اندازه حسگر یک اینچی و رزلوشن 20 مگاپیکسلی دارای لنزی با فوکوس 24-200 میلیمتر است. این دوربین قبلیت فیلمبرداری 4K با با سرعت 30 فریم در ثانیه را داراست و فادر است در حالت اسلوموشن تا 1000 فریم بر ثانیه هم البته با رزلوشن پایین فیلم ضبط کند. فوکس خودکار فوق سریع روی چشم ها و عکسبرداری پیاپی 20 فریک در ثانیه از دیگر ویژگی های این دوربین هاست.

مانیتور این دوربین ها متحرک بوده و قابلیت لمسی دارد و یک میکروفن خارجی به آن متصل می شود.  لنز این دوربین نیز دارای قابلیت منظره یاب و فلش داخلی می باشد.

بهترین دوربین عکاسی خانگی

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم دوربین های خانگی از امکانات عکاسی و فیلمبرداری متفاوتی برخوردار هستند. انتخاب بهترین دوربین عکاسی خانگی 2021 بستگی به معیار شما برای انتخاب دارد. اگر امکانات بالای دوربین مد نظر شماست پیشنهاد ما دوربین کانن HS SX740 و اگر قیمت مناسبت مد نظر شماست پیشنهاد ما دوربین Canon PowerShot IXUS 185 می‌باشد.

اما اگر بهترین انتخاب برای شما امکانات بالا در کنار قیمت مناسب است پیشنهاد ما دوربین سونی  RX100 VII است که امکانات بسیار عالی را در ازای قیمت خیلی مناسب به شما ارائه می کند.

جمعبندی بهترین دوربین عکاسی خانگی

با دوربین های خانگی آشنا شدیم و بهترین دوربین عکاسی خانگی 2021 را معرفی کردیم. دیدیم که دوربین های خانگی نسلی از دوربین های دیجیتال هستند که کامپکت و فشرده هستند، یعنی ابعاد کوچک و وزن پایینی دارند. در واقع ابعاد کوچک و وزن پایین این دوربین ها مزیت آنها برای به همراه داشتن در سفر است.

باید دقت داشته باشید که دوربینی که تهیه می کنید قرار است کیفیتی بهتر از آن چیزی که دوربین موبایل شما ارائه می کند را در اختیار شما قرار دهد. در غیر اینصورت هزینه کردن برای این دوربین ها فایده خاصی ندارد. امیدواریم این مقاله در مورد بهترین دوربین عکاسی خانگی 2021 برای شما مفید بوده باشد و پیشنهادات ما برای شما نیز مطلوب واقع شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات