از برترین رشته های فنی حرفه ای از نظر بازار کار و در آمد می توان به تعمیرات موبایل و لوازم خانگی، برق ساختمان و همچنین نصب کولر گازی و تعمیرات پکیج دیواری اشاره کرد. رشته های فنی و حرفه ای به دلیل تنوع زیادی که دارند، از نظر بازار کار نیز بسیار پر درآمد هستند، کسانی که به دنبال یک حرفه و شغل پر درآمد هستند فقط کافی است که آموزش های لازم را در آموزشگاه فنی سازان فراگیرند تا بتوانند تخصص لازم را فرا گیرید. تمام رشته های فنی حرفه ای را می توانید بعد از  آموزش های لازم، در ابتدا فقط به صورت سیار، کار خود را آغاز کنید. اگر می خواهید برترین رشته های فنی حرفه ای را از نظر بازار کار و‌ درآمد به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را با شما به اشتراک بگذاریم. برخی از شغل ها بیشتر از شغل های دیگر مورد نیاز جامعه است و به همین خاطر افراد جامعه برای دست یافتن به این خدمات مجبورند که هزینه کنند.

 

تعمیرات موبایل

امروزه برای ورود به یک رشته فنی و یافتن شغل، زمان و هزینه زیادی نیاز است. با این حال، اگر امکان دانشگاه رفتن را ندارید یا نمی خواهید زمان و هزینه زیادی صرف کنید، ممکن است بخواهید راه های دیگری را امتحان کنید. مشاغلی مانند تعمیرات موبایل، فقط نیازمند یادگیری چند مفهوم اساسی است که می توانید بدون صرف هزینه زیاد از طریق دوره های کوتاه مدت یا میان مدت یاد در اموزشگاه فنی سازان آموزش های لازم را فرا گیرید.

شغل تکنسین تعمیرات موبایل یکی از این مشاغل پر درآمد است؛ اگر قصد دارید در این زمینه شغلی ایجاد کنید، می توانید با شرکت در کلاس های آموزشی، آموزش های لازم را برای شروع کار خود فرا گیرید.

رشد زیاد صنعت تلفن همراه موجب ایجاد مشاغل زیادی شده است. حرفه تعمیرات موبایل از جمله مواردی است که در حال تبدیل شدن به حرفه ای است و بسیاری از افراد توانسته اند با شروع این حرفه، کسب و کاری سودآور ایجاد کنند.

تعمیر تلفن همراه به عنوان یک شغل در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. این به دلیل محبوبیت روزافزون گوشی های هوشمند و آیفون است. در دنیای امروز مردم شروع به نگه داشتن بیش از یک تلفن همراه کرده اند و تقریباً همه افراد صاحب یک گوشی هستند.

همچنین یکی از دلایل بهتر برای ایجاد حرفه در تعمیرات موبایل این است که آینده خوبی در آن وجود دارد زیرا تلفن های همراه تا ابد با افراد هستند. آینده تکنسین های تعمیرات موبایل روشن به نظر می رسد زیرا مشاغل، فرصت ها و رشد مختلفی در این بخش پررونق وجود دارد.

گوشی ها با مشکلات زیادی مواجه می شوند، این امر باعث می شود تعمیر تلفن همراه برای هرکسی که می خواهد یک دوره آموزشی کوتاه را بدون نیاز به آموزش رسمی برای شروع کار طی کند، حرفه ای محبوب شود.

با توجه به اینکه آینده گوشی های هوشمند روشن به نظر می رسد، آینده تکنسین های تعمیر گوشی هوشمند روشن است زیرا فرصت های شغلی و تجاری بی شماری در این صنعت رو به رشد وجود دارد.

بنابراین، اگر به این فکر می کردید که تعمیر تلفن همراه را به عنوان شغلی انتخاب کنید، درنگ نکنید و از همین امروز شروع کنید به دنبال علاقه خود به تعمیر گوشی های هوشمند و تبلت ها باشید. فقط کافی است که در کلاس های آموزشی فنی سازان شرکت کنید تا بتوانید شغلی پر در آمد برای خود ایجاد کنید.

پیشنهاد ویژه : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی

تعمیرات موبایل

 

تعمیرات لوازم خانگی

این یکی از سریع ترین آموزش هایی است که شما می توانید آموزش تکنسین لوازم خانگی را در یک دوره آموزشی آموزشگاه فنی سازان تنها در چند هفته به پایان برسانید.  رشته های فنی حرفه ای

اگر به دنبال یک مسیر سریع برای اولین شغل خود هستید، این همان است. این دوره آموزشی تمام مهارت های تئوری، تشخیصی و عملی تعمیر را که برای استخدام نیاز دارید را پوشش می دهد.

تبدیل شدن به یک تکنسین تعمیرات لوازم خانگی برای افرادی که ذهن مکانیکی دارند، دوست دارند با دستان خود کار کنند، مهارت های عیب یابی و حل مشکل قوی دارند و از فهمیدن نحوه کارکرد کارها لذت می برند، کار بسیار خوبی است. این یک شغل عالی برای هر کسی است که می خواهد تمام روز پشت میز کار نکند و علاقه مند به یک مسیر شغلی قابل اعتماد و محکم در زمینه ای است که همیشه استخدام و تقاضا دارد. در هر صورت، مجموعه مهارت خاصی خواهید داشت که افراد زیادی از آن برخوردار نیستند و شرکت ها و افراد همیشه مایلند برای آن هزینه خوبی بپردازند.

برای تبدیل شدن به یک تعمیر لوازم خانگی، معمولاً نیاز به یک دوره کوتاه مدت و سپس آزمونی را بر اساس آنچه آموخته اید را قبول شوید. کلاس‌های فنی سازان شامل آموزش تئوری و عملی می‌شود، به طوری که وقتی دوره را کامل کردید، متوجه می‌شوید که چرا دستگاه‌ها به همان شکلی کار می‌کنند، خرابی‌ها و قطعاتی را که نیاز به تعمیر دارند تشخیص می‌دهید و می‌دانید که چگونه تعمیرات مورد نیاز را انجام دهید. شما همچنین در زمینه برق کاری لوازم خانگی و پیشگیری از تعمیر و نگهداری لوازم خانگی آموزش خواهید دید.

دوره آموزشی آموزشگاه فنی سازان، همچنین به جنبه تجاری تبدیل شدن به یک تعمیرکار لوازم خانگی می‌ پردازد، از جمله اینکه چگونه به صورت حرفه‌ای رفتار کنید تا از بالاترین درجه رضایت مشتری و تکرار تجارت اطمینان حاصل کنید.

پس اگر اهل کسب و کار هستید می توانید با راه اندازی کسب و کار تعمیرات لوازم خانگی خود و در نهایت استخدام تکنسین های تعمیرات اضافی در زمانی که به اندازه کافی مشغول شدید، بیشتر از اینها کسب کنید. همچنین ممکن است بتوانید با دریافت گواهینامه در برندهای لوازم خانگی خاص، درآمد خود را افزایش دهید.

سرویس دهندگان و تعمیرکاران لوازم خانگی، لوازم خانگی و تجاری را نگهداری، سرویس و تعمیر می کنند و به جلوگیری از خرابی های ناخواسته کمک می کنند.

تعمیرکاران باید مهارت های زیر را داشته باشند:

  • باید مهارت های تشخیصی و حل مسئله خوبی داشته باشد و از کار با تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی لذت ببرد
  • باید با کامپیوتر آشنا باشد.
  • توانایی کار مستقل را داشته باشد.
  • باید بتواند به وضوح با مشتریان ارتباط برقرار کند.

پیشنهاد ویژه : آموزش تعمیرات لوازم خانگی به صورت کاملا تخصصی

تعمیرات لوازم خانگی

برقکار ساختمان  رشته های فنی حرفه ای

برقکار یک فرد ماهر است که سیستم های الکتریکی و محصولات مورد استفاده در منازل مسکونی، مشاغل و کارخانه ها را طراحی، نصب، نگهداری و تعمیر می کند. برق‌کارها در داخل یا خارج ساختمان‌ها کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که چراغ‌ها، تجهیزات صنعتی و وسایل برقی ایمن و قابل اطمینان کار می‌کنند.

برق کاران انواع خاصی دارند، از جمله برق کاران مسکونی که سیم کشی را نصب می کنند و مشکلات برق را در خانه ها حل می کنند و برق کاران داخلی که سیستم های کنترل، موتورها و تجهیزات الکتریکی را در مشاغل و کارخانه ها نگهداری و تعمیر می کنند.

به عنوان یک برقکار، شما مسئول انتقال برق از منبع آن به مکان هایی هستید که افراد و مصرف کنندگان تجاری می توانند از آن استفاده کنند. مسئولیت های خاص مرتبط با این شغل ممکن است بسته به حوزه تخصصی متفاوت باشد، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برنامه ریزی سیستم های الکتریکی برای ساختمان های جدید، از جمله بهترین موقعیت برای پریزهای برق، وسایل روشنایی، پریزهای گرمایش و سیستم های تهویه
  • خواندن و تفسیر نقشه های معمار، نمودار مدارها و سایر اسناد فنی
  • نصب سیم کشی، روشنایی و سیستم های کنترل در ساختمان های جدید و موجود طبق قوانین شهرداری
  • شکل دهی مدارهای الکتریکی، با اتصال سیم های برق به قطعات و لوازم و آزمایش مدارهای تکمیل شده
  • نصب کلیدها، تابلوهای قطع کننده مدار، رله ها و سایر تجهیزات کنترل و توزیع برق
  • نصب آویز و براکت برای پشتیبانی از محصولات الکتریکی
  • انجام مراحل تعمیر و نگهداری برای نگه داشتن سیم کشی، روشنایی و سیستم های کنترل در شرایط کار خوب
  • بازرسی قطع کننده های مدار، ترانسفورماتورها و سایر اجزای الکتریکی برای عیوب
  • استفاده از دستگاه‌های تست برای کشف علت خرابی محصولات و سیستم‌های الکتریکی
  • تعمیر، جایگزینی، و ارتقاء تجهیزات الکتریکی معیوب یا قدیمی، وسایل، و سیم کشی، از جمله جداسازی عیوب برای حذف و جایگزینی ایمن
  • آموزش سایر برقکاران و هدایت آنها به انجام وظایف خاص.

افرادی که به برقکاری ساختمان علاقه دارند میتوانند، با شرکت در کلاس های آموزشی فنی سازان آموزش های لازم در خصوص برقکاری ساختمان را فرا گیرند.

برق کاران به جای حضور در دانشگاه برای دریافت مدرک، تحصیلات خود را در اموزشگاه های فنی سازان می توانند با آموزش های خاصی که داده می شود، بگذارانند. این اغلب از طریق یک دوره کارآموزی به مدت چند هفته به دست می آید.

در طول دوره کارآموزی، کارآموزان، آموزش فنی را می گذرانند، که در مورد نقشه ها، اقدامات ایمنی و کمک های اولیه، الزامات کد الکتریکی و تئوری برق آموزش داده می شوند.

پیشنهاد ویژه : آموزش برق ساختمان به صورت کاملا تخصصی

برقکار ساختمان

 

نصب کولر گازی  رشته های فنی حرفه ای

زمانی که صحبت از کولر گازی است، سرویس و نگهداری مناسب کولر گازی جهت اطمینان از عملکرد کارآمد آن بسیار مهم است، در صورتی که شما می خواهید آموزش های لازم را از آموزشگاه فنی سازان فرا بگیرید و یک نصاب کولر گازی شوید باید از اهمیت داشتن ابزار مناسب برای کار خود و نصب کولر  گازی با خبر باشید.

کار کردن به عنوان یک تکنسین کولر گازی امکان دارد، مشکل باشد و در صورتی که می خواهید کار را درست و بدون نقص انجام دهید، یک از چیزهای ضروری، داشتن تجهیزات مناسب است. ‏ابزارهای زیادی برای سرویس و نصب کولر گازی وجود دارد که برای نصب کردن و همچنین تعمیر آن مورد نیاز است.

چه یک تکنسین حرفه ای باشید و چه فقط یک تعمیرکار معمولی باشید، باید بدانید که داشتن ابزار مناسب کلید موفقیت است.

نصاب کولر گازی باید بداند که مکانی که برای نصب کردن کولر گازی در یک اتاق انتخاب می‌کند، روی بازده انرژی کولر گازی تأثیر می‌گذارد.

اگر تصمیم نادرستی برای محلی که می خواهد کولر گازی را نصب کند، بگیرید، ممکن است روی قبض شما تاثیر بگذارد.

اگر کولر گازی که در یک مکان اشتباه نصب شود، برای اینکه به نتیجه دلخواه دست یابد، باید سخت‌ تر کار کند، که باعث فرسودگی بیشتر آن در طول زمان می‌شود؛ درنتیجه چگونه می تواند تصمیم بگیرد که کجا کولر گازی را برای بهترین نتیجه نصب کند؟ یا چگونه می تواند از قبل تصمیم بگیرد که کولر گازی را برای بهترین نتیجه در کجا نصب کنید؟  رشته های فنی حرفه ای

یک نصاب کولر گازی باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • یک تکنسین با تجربه و کار بلد کولر گازی باید خانه شما را شخصاً ارزیابی کند، مشاوره ارائه دهد و نصب را انجام دهد.
  • یک تکنسین کولر گازی به شما کمک می کند که در مورد ایده آل ترین و کم مصرف ترین مکان برای نصب کولر گازی شمارا متقاعد کند.
  • در مناطق گرمسیر باید یک نصاب کولر گازی این نکته مهم را به خاطر بسپارد که در کجای اتاق آنها را نصب کنید تا خنک کنندگی کولر گازی به حداکثر برسد. و این یکی از مهارت هایی است که باید یک نصاب کولر گازی داشته باشد.
  • انتخاب مکان مناسب بسیار مهم است زیرا موقعیت مناسب واحد داخلی شما باعث عملکرد کارآمد کولر گازی و صرفه جویی در هزینه می شود.
  • کولر گازی با اندازه مناسب فضای خود انتخاب کنید و برای این کار باید از یک نصاب کولر گازی مشاوره بگیرید.
  • یک نصاب کولر گازی و مکانیک تبرید مونتاژ، نصب، نگهداری و تعمیر سیستم ها و تجهیزات تهویه مطبوع و تبرید صنعتی، تجاری و خانگی را انجام می دهد.

پیشنهاد ویژه : آموزش نصب کولر گازی به صورت کاملا تخصصی

وظایف نصاب کولر گازی    رشته های فنی حرفه ای

  • تعیین الزامات شغلی از نقشه ها و مشخصات، و تعیین نقاط مرجع نصب.
  • حفاری سوراخ، نصب براکت های نصب و لوله های برش، خم و رزوه کشی.
  • نصب و تعمیر قطعاتی مانند کمپرسور، موتور، کندانسور، اواپراتور، کلید و گیج و خطوط مسی بخار، گاز، مبرد، هوای فشرده، روغن و آب سرد.
  • پیچ و مهره، لحیم کاری، پرچ کردن، جوشکاری و لحیم کاری لوله ها برای اتصال تجهیزات، و بررسی تراز و صحت تناسب.
  • پر کردن سیستم های کولر گازی با مایع یا گاز جهت بررسی نشتی.
  • آزمایش سیستم های تبرید، بررسی مکانیسم ها و انجام تنظیمات.
  • حذف گاز و سیال آزمایش با استفاده از پمپ های خلاء و پر کردن با مبرد.
  • بررسی و تعمیرات اساسی سیستم های تبرید، عیب یابی و تعمیر و تعویض قطعات معیوب.
  • تنظیم کنترل ها و مکانیسم های سیستم و مونتاژ مجدد سیستم ها.
  • ثبت علل خرابی و اقدامات انجام شده.

ما در این مقاله  شما را با رشته های فنی حرفه ای پر درآمد و همچنین بازار کار شغل های تعمیرات موبایل و لوازم خانگی، برق ساختمان و همچنین نصب کولر گازی و تعمیرات پکیج دیواری آشنا کردیم، و تمام اطلاعات لازم را با شما به اشتراک گذاشتیم. شما می توانید برای فرا گرفتن آموزش های لازم در دوره های آموزشی آموزشگاه های فنی سازان شرکت کنید تا از اساتید با تجربه تمام مهارت های لازم را فرا گیرید. امیدواریم سودمند بوده باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌تر
جدیدتر پر امتیازترین
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات
بنیامین
بنیامین
9 ماه پیش

خوب است