با توجه به اینکه امروزه اکثر کارها با استفاده از اینترنت انجام می شوند، پس سرعت پایین اینترنت در زمان استفاده از شبکه‌ های اجتماعی بسیار سخت است. افزایش سرعت اینترنت گوشی جزو مشکلات بزرگ افرادی است که از گوشی موبایل استفاده می کنند. معمولا امروزه استفاده از اینترنت افزایش پیدا کرده است و اکثر گوشی های هوشمند نیز از اینترنت نسل 4 بهره مند هستند. سرعت اینترنت تحت تاثیر عوامل مختلف ممکن است افزایش یا کاهش یابد. به همین دلیل اکثر افراد به فکر راه های افزایش سرعت اینترنت گوشی هستند. اگر شما نیز قصد دارید که اینترنت گوشی خود را افزایش دهید، در ادامه ما را دنبال کنید.

 

اهمیت اینترنت پرسرعت در دنیای امروز

اینترنت در دنیا امروز همانند یک جادوگر اطلاعات عمل می کند که برای همه مشکلات زندگی و در هر زمانی، راه حل هایی را ارائه می دهد. در واقع اینترنت مانند یک منبع طبیعی فعالیت خود را آغاز می کند که موجب می شود با استفاده از آن، اطلاعات و زندگی خود را ارتقا دهیم. زمانی که اینترنت پرسرعت در دسترس شما قرار داشته باشد، با یک ضربه و کلیک می توانید به آسانی با آشنایان و خانواده خود در هر زمان و مکانی ارتباط برقرار کنید. همچنین در این زمینه هیچ گونه محدودیت هایی وجود ندارد؛ به همین دلیل افراد در هر زمان و مکانی می توانند از آن استفاده کنند.

باید توجه داشته باشید که وجود اینترنت در زمینه کسب و کارها نیز اهمیت بالایی دارد. از زمانی که ویروس COVID-19 در سراسر جهان شیوع پیدا کرد، استفاده از اینترنت برای رسیدن به درآمد رونق بسیار خوبی یافت. افراد با استفاده از اینترنت پرسرعت، می توانستند کسب و کارهای مختلف خود را در مسیر مشخص ادامه دهند. در این صورت افراد بدون اینکه از منزل خارج شوند، می توانند به درآمد بالایی برسند. اما زمانی که سرعت آن کاهش یابد، اکثر کارهای روزمره دچار اختلال می شود.

 

اهمیت اینترنت پرسرعت در دنیای امروز

مقاله پیشنهادی : دانلود فیلترشکن قوی گوشی اندورید و آیفون

روش ‌‌های گوناگون برای افزایش سرعت اینترنت گوشی

ممکن است اکثر افراد در طی روز با کاهش سرعت اینترنت مواجه شوند. در این مواقع بیشتر کارها نا تمام می مانند. اما نباید نگران باشید؛ زیرا امروزه راه حل های مختلف ایجاد شده اند که به افزایش سرعت اینترنت گوشی کمک می کنند. این روش ها در عین حال که ساده هستند، برای افزایش سرعت اینترنت کاربردی بسیار زیادی دارند. برخی از این روش های کاربردی عبارت است از:

  • تلفن همراه خود را ریستارت کنید

زمانی که گوشی خود را دوباره راه‌ اندازی یا ریستارت می کنید، به عنوان یک روش قدیمی قادر است که اکثر مشکلات اینترنت و برنامه ها را رفع کند. زمانی که قصد دارید سرعت اینترنت گوشی خود را افزایش دهید، می توانید از این روش کاربردی استفاده کنید.

پس اگر سرعت اینترنت گوشی شما کاهش پیدا کرده است و در عین حال مدت زمانی زیادی است که گوشی را خاموش نکرده‌ اید، حتما دوباره آن را راه اندازی یا ریستارت کنید. در این صورت مشکلات داده برطرف خواهد شد. البته اگر قصد دارید که مشکل خود را در مدت زمان کمتر رفع نمایید، می توانید حالت هواپیما را یک بار روشن و خاموش کنید. اما توجه داشته باشید که راه اندازی دوباره کاربردی تر و مناسب تر است.

  • برنامه‌ های سنگین شبکه را بروز رسانی یا غیر فعال کنید

بعضی مواقع یک برنامه سنگین ممکن است که با غیر فعال سازی اتصال داده‌ موبایل یا اشغال کردن قسمت بزرگی از پهنای باند، برای استفاده سایر اپلیکیشن ها از اینترنت، اختلالاتی را به وجود آورد. در این صورت شما باید اتصال آن برنامه را به داده‌ های موبایل خود، غیرفعال کنید. هنگامی که شما یک برنامه را بدون اطلاعات قبلی نصب کنید، ممکن است که با مشکلات کاهش اینترنت مواجه شوید. در این مواقع با حذف دسترسی آن برنامه به اینترنت و همچنین بروزرسانی آن، می توانید مشکلات موجود در اینترنت را رفع کنید.

  • حالت‌ های Data Save و Low Data Mode را غیر فعال کنید

هر دو مدل گوشی های اندروید و iOS دارای امکانات و قابلیت هایی هستند که برای کمتر شدن مصرف اینترنت در تمام برنامه های داخل گوشی طراحی شده‌ اند. در صورتی که اپلیکیشن ها به صورت تصادفی بر روی گوشی شما روشن و فعال شده باشند، امکان دارد که سرعت اینترنت شما را به صورت چشمگیر کاهش دهند. برای غیر فعال سازی این حالت و اتفاقات، شما باید در گوشی همراه اندروید و سایر گوشی های دیگر طبق فرایند، Settings > Network & internet > Data Saver عمل کنید. در صورتی که این قابلیت در گوشی شما بر روی حالت فعال قرار دارد، می توانید آن را غیرفعال کنید. در این صورت می توانید موجب افزایش سرعت اینترنت گوشی خود شوید.

  • کش مرورگر و برنامه‌ ها را پاکسازی کنید

یکی از اختلالاتی که باعث می شود سرعت اینترنت کاهش پیدا کند، مربوط به کش یا همان حافظه پنهان در داخل گوشی ها است. معمولا همه نسخه‌ های قدیمی اندروید با این اختلالات مواجه می شوند. کاربردی ترین روش که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید و سایر مدل های گوشی پیشنهاد می‌ شود، پاکسازی حافظه پنهان در اپلیکیشن های مختلف است.

برای برطرف کردن مشکل اینترنت به این روش، در ابتدا به منو تنظیمات بروید و برنامه مرورگر و برنامه های دیگر که کش دارند را مشخص کنید. در تنظیمات داخلی مربوط به این اپلیکیشن ها، گزینه Clear Cache را مشاهده می کنید. این مورد می تواند همه کش و حافظه پنهان اپلیکیشن ها را پاکسازی کند. در پایان این مراحل حافظه های پنهان پاکسازی می شود و برای افزایش اینترنت بسیار موثر است.

  • قطعی شبکه را بررسی کنید

امروزه تمام اپراتورهای تلفن همراه با اطمینان بالا سرویس‌‌ های خود را معرفی می کنند. اما ممکن است که اختلالات و مشکلات مختلف مانند قطع شدن سرورها در این اپراتورها رخ دهد که در نهایت موجب کاهش سرعت اینترنت می شود. برای اینکه از این مشکل اطمینان حاصل کنید، تلاش  نمایید گوشی خود را به وای فای متصل کنید. سپس سرعت اینترنت خود را مورد بررسی قرار دهید. اما اگر دوباره اختلالاتی را در اینترنت خود مشاهده نکردید، ممکن است که مشکل مربوط به اپراتورها باشد. در مواقعی که مشکل مربوط به اپراتور باشد، ممکن است که کاربران زیادی با این مشکل مواجه شوند. در این صورت می توانید به توییتر مراجعه کنید؛ زیرا افراد زیادی در این برنامه برای رفع مشکلات، نظرات خود را اعلام می کنند.

  • مرورگر مناسبی دانلود کنید

میزان زیادی از حجم اینترنت در طول روز با استفاده از مرورگرهای مختلف مصرف می شود. در نهایت استفاده از یک مرورگر مناسب، اولین مرحله برای افزایش سرعت اینترنت گوشی محسوب می شود. در حالت کلی شما می توانید با بهینه سازی مرورگر خود، مواردی که موجب کاهش سرعت اینترنت می شوند را حذف کنید. به عنوان مثال یکی از مناسب ترین مرورگرها برای گوشی های اندروید، گوگل کروم است که شهرت و طرفداران بسیار زیادی دارد. این مرورگر معمولا با تمام مدل های گوشی سازگاری دارد و دچار اختلال نمی شود.

البته باید توجه داشته باشید که مرورگر کروم علاوه بر مزایایی که دارد، به فضای بیشتری نیز نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می‌ کنیم که از مرورگرهای مانند OperaMax استفاده کنید که حافظه را به خوبی کنترل می کند. این قابلیت همچنین مصرف اینترنت را در سایر مدل های گوشی را مدیریت می کند.

مرورگر مناسبی دانلود کنید

 

  • موقعیت مکانی خود را تغییر دهید

موارد مختلف فیزیکی مانند ساختمان‌ ها، آب و هوا، ترافیک شبکه‌ ها و… جزو مواردی هستند که می‌ توانند سرعت اینترنت را کاهش دهند و در نهایت سایر موارد دیگر در تلفن همراه را هم دچار اختلال می کند. اگر در محله ای دور افتاده زندگی می کنید و موانع طبیعی بسیار زیادی در آن مکان وجود دارد، ممکن است که با مشکل کاهش سرعت اینترنت مواجه شوید. در مناطق شهری هم ممکن است که این اتفاقات رخ دهد. در صورتی که در یک منطقه شهری با جمعیت بالا یا در حاشیه شهر ساکن هستید، امکان دارد با این مشکلات مواجه شوید. برای رفع این اختلالات، یک راه حل وجود دارد،ف آن هم این است که باید موقعیت مکانی خود را عوض کنید. با توجه به اینکه شبکه‌ اینترنت در تمام مناطق شهر فراهم نشده است، پس اکثر مناطق را پوشش نمی دهد. در این مواقع هم سرعت اینترنت به صورت چشمگیر کاهش پیدا می کند.

 

روش ‌‌های گوناگون برای افزایش سرعت اینترنت گوشی

 

مزایا استفاده از اینترنت پر سرعت

اینترنت یک شبکه کاربردی است که افراد می توانند مهارت ها و نظرات خود را در آن به اشتراک بگذارند. اما باید توجه داشته باشید که اهمیت و مزایا استفاده از اینترنت در هر فردی نسبت به افراد دیگر متفاوت است. چون کاربران بی شماری در سراسر جهان به صورت روزانه از آن استفاده می کنند. به همین دلیل هر فردی با اهداف خاص خود به سراغ اینترنت می رود. مهم ترین نکته در این زمینه، استفاده از اینترنت پر سرعت است‌. اکثر کارهای روزانه مانند اتصال در شبکه های اجتماعی، مطالعه آنلاین، پرداخت‌ های آنلاین، خرید  و غیره توسط اینترنت انجام می شوند.

در صورتی که سرعت اینترنت کم باشد، اکثر کارها با تاخیر انجام می شوند. بنابراین افزایش سرعت اینترنت گوشی تاثیر بسیار زیادی در صرفه جویی وقت و انرژی دارد. برای افزایش سرعت اینترنت خود به تمام نکات توجه داشته باشید تا کارهای خود را در اسرع وقت انجام دهید و با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.

 

سخن پایانی

اکثر کارهای روزانه در زندگي با استفاده از اینترنت انجام می شوند. به همین دلیل افزایش سرعت اینترنت گوشی یکی از موضوعاتی است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. برای افزایش سرعت اینترنت خود موقعیت مکانی خود را تغییر دهید و به مشکلات اپراتور توجه داشته باشید. در صورتی که مشکلات اینترنت رفع نشد، باید به موارد دیگر توجه کنید. ما در این محتوا آموزشی از مجتمع آموزشی فنی سازان قصد داشتیم مطالبی درباره افزایش سرعت اینترنت گوشی در اختیار شما قرار دهیم. امیدوارم از مطالعه این مطالب اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید همچنین ما در این آموزشگاه کلاس های آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش برق ساختمان و … را برگزار می نماییم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات