با توجه به اینکه قیمت انواع گوشی‌ های موجود در بازار افزایش پیدا کرده است، پس باید در زمان خرید توجه کنید که یک جنس مرغوب و اصل را خریداری نمایید. در دنیا امروز افراد سودجویی وجود دارند که محصولات تقلبی را به بازار عرضه می کنند. در این صورت تشخیص گوشی اصل از تقلبی سخت تر می شود. در صورتی که اطلاعات کافی در زمینه تشخیص گوشی اصل از تقلبی نداشته باشید، شاید با وجود صرف هزینه های زیاد یک مدل گوشی با کیفیت پایین را نصیب شما شود. برای آشنایی با نکات مهم در زمینه تشخیص گوشی تقلبی از اصل، در ادامه با ما باشید.

 

نکات مهم جهت تشخیص گوشی اصل از تقلبی

متاسفانه امروزه کلاهبرداری‌ ها و افراد سودجو روز به روز در حال افزایش است. اکثر فروشندگان سودجو زمانی بفهمند که اطلاعات شما در زمینه خرید گوشی اصل کم است و نمی توانید تفاوت محصول اصل از تقلبی را تشخیص دهید، یک گوشی تقلبی را با قیمت بالا در اختیار شما قرار می دهند. پس قبل از اینکه برای خرید هر نوع برند گوشی اقدام کنید، در ابتدا باید به نکات مهم در این زمینه توجه داشته باشید. در این صورت هرگز از خرید محصول خود پشیمان نمی شوید و می توانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. برخی از نکات مهم که برای تشخیص گوشی تقلبی از اصل ضروری است عبارتند از:

  • اطلاعات خود در زمینه خرید گوشی را افزایش دهید.
  • از مراکز نامعتبر خرید خود را انجام ندهید.
  • شماره IMEI آن را بررسی کنید.
  • بر اساس ظاهر گوشی برای خرید آن اقدام نکنید.
  • مشخصات روی بسته بندی را با گوشی مقایسه کنید.
  • به نحوه قرار گیری لوگو توجه داشته باشید.
  • به باتری توجه داشته باشید.
  • کیفیت دوربین عقب و سلفی را بررسی کنید.
  • به کیفیت صدا دقت داشته باشید.
  • قطعات گوشی باید در هم چفت شده باشند.
  • از اپلیکیشن ها برای تشخیص محصول اصل استفاده کنید.
  • روشنایی صفحه نمایش را بررسی کنید.
  • کیفیت لمس گوشی را آزمایش کنید.

باید توجه داشته باشید که با مراجعه به مجموعه های معتبر در زمینه تعمیرات و خدمات گوشی تلفن همراه، می توانید راهنمایی های کامل را دریافت کنید و برای خرید بهترین گوشی اقدام نمایید. مجتمع فنی سازان یکی از بزرگترین و معتبر ترین مراکز در زمینه آموزش خدمات تعمیر موبایل است. در صورت تمایل می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید تا شما را  طور کامل راهنمایی کنند.

نکاتی که در هنگام تشخیص اصل یا تقلبی بودن باید توجه کنید

 

اطلاعات خود در زمینه خرید گوشی را افزایش دهید :

همه افراد با این موضوع آشنایی دارند که باید قبل از خرید، اطلاعات خود را در مورد گوشی ها افزایش دهند. اما گاهی وقت ها مشاور خوبی برای افراد مختلف هستیم و برای انتخاب محصولات خود دچار مشکل می شویم. در این مواقع هر چه میزان اطلاعات شما از جزئیات محصول بالاتر باشد، موفق می شوید که محصول اصل و مرغوب را خریداری کنید. قبل از اینکه برای خرید یک مدل گوشی اقدام کنید، در ابتدا در مورد مدل گوشی های مختلف، نرم افزار و سخت افزار، رنگ بندی محصولات، گارانتی و غیره اطلاعات کافی را کسب کنید.

برای مثال زمانی که قصد دارید برای خرید موبایل شیائومی اقدام کنید، حتما باید به وب سایت شیائومی مراجعه نمایید و اطلاعات محصول را در سایت اصلی آن ها بررسی کنید. زمانی که در وب سایت شرکت تولید کننده گوشی، مشخصات صفحه نمایش شیشه ای ذکر شده است. اما اگر شما با صفحه گوشی پلاستیکی مواجه شده اید، احتمال اینکه محصول مورد نظر شما تقلبی باشد بسیار زیاد است. یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش اطلاعات و تصمیم گیری در مورد گوشی ها، مراجعه به مجموعه فنی سازان است. این تیم همراه با کادر مجرب خود شما را به طور کامل در تمام جهات راهنمایی می کنند.

 

از مراکز نا معتبر خرید خود را انجام ندهید :

هنگام خرید این محصول نخست از پروانه کسب و کار مغازه مورد نظر اطمینان داشته باشید. اما اگر برای خرید گوشی مورد نظر خود قصد دارید به صورت اینترنتی اقدام کنید، حتما باید به نماد الکترونیکی و مجوزهای آن فروشگاه توجه داشته باشید. در این صورت دچار مشکل نخواهید شد. هنگامی که برای خرید خود به مراکز معتبر مراجعه می کنید، معمولا افراد شما را راهنمایی می کنند‌. در این صورت با توجه به بودجه و شرایط خود می توانید بهترین گوشی را انتخاب کنید.

 

خرید گوشی

 

شماره IMEI را بررسی کنیدتشخیص گوشی اصل از تقلبی

یک مورد بسیار مهم این است که هر مدل گوشی یک شماره سریال واحد در اختیار دارد. در این صورت با توجه به شماره سریال، هویت گوشی مورد نظر شما معرفی می شود. با استفاده از این شماره سریال می توانید اعتبار گوشی خود را تعیین کنید. باید توجه داشته باشید که اکثر گوشی های تقلبی، شماره IMEI در اختیار ندارند. به همین دلیل این روش بسیار مناسب است؛ زیرا تشخیص گوشی تقلبی از اصل با استفاده از این روش بسیار راحت می شود.

شماره IMEI را می توانید بر روی بسته بندی گوشی یا باتری موبایل خود مشاهده کنید. همچنین با استفاده از شماره گیری کد #60#* می توانید شماره IMEI را تعیین کنید. این روش کشور سازنده و نوع برند را مشخص می کند و برای خرید گوشی های اندرویدی و ios کاربرد بسیار زیادی دارد.

 

 

گوشی خود را صرفا بر اساس ظاهر آن انتخاب نکنید :

شاید در قدم اول، ظاهر گوشی های تقلبی و اصلی با یکدیگر فرقی نداشته باشد، اما باید توجه داشته باشید ظاهر این دو تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند. در این صورت می توانید تفاوت ها را در رنگ بندی محصول، محل قرار گرفتن دکمه ها، اندازه یا غلط نوشتاری پیدا کنید. گوشی های تقلبی اکثرا در برندهای معروف مانند گوشی سامسونگ، اپل و شیائومی قابل مشاهده است.

در صورتی که با کوچکترین اختلاف و مشکل مواجه شدید، از خرید خود صرف نظر کنید. پس توصیه می کنیم که در ابتدا به کیفیت و در نهایت به ظاهر محصول توجه داشته باشید تا بعد از خرید خود پشیمان نشوید.

 

مشخصات روی بسته بندی محصول را با گوشی خود مقایسه کنید :

امروزه مشخصات کامل گوشی ها را بر روی جعبه گوشی  و در قسمت پشتی آن ذکر می کنند. در این صورت با مشاهده مشخصات گوشی، می توانید آن را با انواع برندهای مختلف و محصولات متنوع مقایسه کنید. زمانی که قصد داشتید یک مدل گوشی را خریداری کنید، در ابتدا به قسمت تنظیمات در گوشی مورد نظر خود وارد شوید.

در این صورت با مراجعه به بخش درباره تلفن، می توانید اطلاعات کامل و جامع را مشاهده کنید. در صورتی که مشخصات روی جعبه گوشی با مشخصات داخل گوشی فرق داشته باشد، باید به این نتیجه برسید که محصول مورد نظر تقلبی است.

 

 

به نحوه قرار گیری لوگو توجه داشته باشید :

محل قرار گیری لوگو مربوط به برند گوشی، یکی از مواردی است که به شما کمک می کند تا یک محصول اصل از تقلبی را تشخیص دهید. پیش از اینکه بررسی های خود برای خرید یک مدل گوشی را آغاز کنید، توصیه می شود که تصویر لوگو برند گوشی خود را در داخل گوگل سرچ کنید. در این صورت می توانید آسان تر و راحت تر لوگوها را با یکدیگر مقایسه کنید.

زمانی که لوگو مورد نظر شما بر روی گوشی تار یا کج باشد، یک نشانه غیر طبیعی محسوب می شود. همچنین یکی از موارد دیگر که باید به آن دقت داشته باشید، سایز نادرست لوگو است. اگر لوگو یا نام تجاری گوشی مورد نظر شما اندازه بسیار کوچک یا بزرگتر داشته باشد، باید به تقلبی بودن آن توجه کنید. همچنین در مورد محل قرار گیری لوگو نیز باید توجه داشته باشید. در این صورت که مدل گوشی اغلب در قسمت بالایی صفحه ذکر می شود. اما زمانی که محل قرار گیری لوگو را در پایین گوشی و زیر صفحه نمایش وجود داشت، ممکن است که گوشی مورد نظر شما تقلبی باشد.

 

به باتری توجه داشته باشید :

تشخیص انواع باتری تقلبی از مدل اصل تقریبا کار سختی است؛ زیرا باتری گوشی های اصل و تقلبی ظاهر مشابه به یکدیگر دارند. اما در صورتی که نکات مهم مانند اعتبار فروشگاه و ویژگی های ظاهری را در نظر بگیرید، در تشخیص باتری کمک بسیار زیادی به شما می کند. یکی از موارد بسیار مهم که باید توجه بسیار زیادی به آن داشته باشید، این است که حتما مشخصات باتری را در سایت اصلی محصول چک کنید و در نهایت آن را با باتری خود مقایسه نمایید. برخی از تولید کننده ها بر روی محصولات خود از برچسب هولوگرام استفاده می کنند. در صورتی که تولیدکنندگان تقلبی توانایی انجام این کار را ندارند. در زبان و نحوه نوشتار محصولات نیز نکات مهمی وجود دارد که باید به آن دقت کنید. در حالت کلی زبان نوشتاری که بر روی باتری وجود دارد، باید کاملا خوانا باشد. در غیر این صورت می توانید شک داشته باشید که محصول انتخابی شما تقلبی است‌.

 

باتری گوشی

 

کیفیت دوربین عقب و سلفی را بررسی نمایید :

یک از موارد دیگری که هنگام خرید برای تشخیص گوشی تقلبی از اصل اهمیت زیادی دارد، این است که دوربین آن را چک کنید. مراکز فروش معتبر بیشتر مواقع گوشی هایی را به عنوان نمونه در نظر می گیرند که برای تست می توانید از آن ها استفاده کنید. به همین دلیل با استفاده از این نوع گوشی ها می توانید پیش از اقدام به خرید، دوربین آن را بررسی کنید. برخی از گوشی‌ های تقلبی موجود در بازار بر خلاف ظاهر یکسانی که با گوشی اصل دارند، اما دوربین آن‌ ها از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است.

پس توصیه می کنیم همیشه پیش از خرید گوشی مورد نیاز خود، حتما تعدادی عکس مختلف را با استفاده از آن تهیه کنید و کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. در تمام مراکز فروش امکان تست گوشی برای شما فراهم می شود، پس با خیال راحت گوشی ها را تست کنید تا بعد از مصرف با هیچ گونه مشکلاتی مواجه نشوید.

 

به کیفیت صدا دقت داشته باشید :

معمولا اکثر گوشی‌ های موبایل تقلبی کیفیت صدا بسیار پایینی دارند. پس برای تشخیص گوشی اصل از تقلبی صدا آن را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهید. شما برای تست صدا می‌ توانید یک آهنگ را پخش کنید، همچنین می توانید آهنگ زنگ آن را نیز مورد آزمایش قرار دهید.

در صورتی که هنگام پخش صدا موسیقی یا صدا زنگ، مشکلاتی وجود داشت مثلا صدا دارای نویز بود و  واضح شنیده نمی شد، پس مشخص می‌ شود که گوشی موبایل اصل نیست.

 

قطعات گوشی باید در هم چفت شده باشند :

گوشی ها دارای اجزا و قطعات مختلف هستند که هر یک از آن ها وظایف خاصی را بر عهده دارند. این قطعات در گوشی‌ هایی که دست دوم هستند و قبل از آن کار کرده‌ اند یا گوشی‌ های تقلبی فرق دارند و به خوبی چفت نمی شوند. در این صورت می توان متوجه ضعف موجود در مونتاژ گوشی موبایل شد. مونتاژ ضعیف گوشی های موبایل یکی از راه های بسیار مناسب برای تشخیص گوشی تقلبی از اصل است. پس هنگام خرید هر برندی از گوشی، حتما به شکاف های موجود در قطعات گوشی توجه داشته باشید تا مونتاژ بی‌ عیب و نقص آن اطمینان حاصل کنید.

 

روشنایی صفحه نمایش را بررسی کنید :

روشنایی صفحه نمایش در گوشی های موبایل اصل در یک سطح مشخص قرار دارد. توجه داشته باشید که این روشنایی ها هرگز چشم شما را اذیت نمی کنند. در صورتی که متوجه شدید صفحه نمایش گوشی مورد نظر شما به چشم آسیب وارد می کند، حتما باید به اصل بودن آن شک کنید. سطح روشنایی، واضح بودن تصویر، میزان رنگ‌ ها و کیفیت تصاویر هنگام مشاهده عکس و فیلم از جمله مواردی هستند که در تشخیص گوشی تقلبی از اصل می توانند بسیار مفید باشند.

مقاله پیشنهادی: آموزش اصل یا تقلبی بودن تاچ ال سی دی موبایل با چند ترفند اساسی

 

بررسی تفاوت میان گوشی های اصل و تقلبی تشخیص گوشی اصل از تقلبی

معمولا بین گوشی های اصل و تقلبی تفاوت هایی وجود دارد که اگر بتوانید به درستی آن ها را تشخیص دهید، دچار مشکل نمی شوید. برخی از تفاوت هایی که بین گوشی اصل و تقلبی وجود دارد، عبارت است از:

·         میزان حافظه

حافظه رم، حافظه‌ داخلی و پردازنده در گوشی‌ های تقلبی نسبت به گوشی های اصل ضعیف تر است و همچنین سرعت خیلی پایینی دارد. گوشی فیک هنگام مشاهده‌ فیلم با گوشی‌ تقلبی سرعت کمی دارد و حتی ممکن است که هنگ داشته باشد. با توجه به اینکه سیستم عامل بیگانه در این محصول واقع شده است، پس برنامه ها را به خوبی اجرا نمی کند.

·         بدنه گوشی

بدنه گوشی برای تشخیص گوشی اصل از تقلبی بسیار حائز اهمیت است. در برخورد اول با گوشی می توان از ظاهر آن به موارد زیادی پی برد. در تلفن‌ های تقلبی دکمه‌ های دستگاه در مکان اصلی خود قرار ندارند. مثلا دوربین بر روی بدنه در مکان مناسب خود قرار نگرفته است‌.

·         قیمت کمتر گوشی تقلبی نسبت مدل اصلی

یکی دیگر از روش های مناسب برای تشخیص گوشی تقلبی از اصل این است که قیمت فروشگاه را با قیمت سایت های فروش معتبر مقایسه کنید. در صورتی که قیمت ها پایین باشند، باید به تقلبی بودن محصول پی ببرید.

 

سخن پایانی :

ما در این مقاله از آموزشگاه فنی سازان در مورد نحوه ی تشخیص گوشی اصل از تقلبی پرداختیم این آموزشگاه دوره های آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و … را بصورت عملی و تخصصی برگزار می نماید . با توجه به اینکه امروزه قیمت انواع گوشی ها افزایش پیدا کرده است، باید در زمان خرید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا از خرید و انتخاب خود پشیمان نشوید. هیچ وقت بر اساس ظاهر گوشی آن را خریداری نکنید. شما هنگام انتخاب این محصول باید به موارد زیادی مانند قیمت، بدنه، لوگو و غیره توجه داشته باشید تا محصول که خریداری می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای اینکه یک گوشی اصل را خریداری کنید که طول عمر بیشتری داشته باشد، با افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند، مشورت کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات