چرا کویل های کولر گازی دچار یخ زدگی می شوند راه تعمیر کولر گاز

در تعمیر کولر گازی تجمع یخ بر روی کولر گازی مشکلی رایج است. هنگامی که یخ و برفک روی کولر گازی شما جمع می شوند، فرایند خنک کردن آن تحت تأثیر قرار می گیرد. در شرایط حاد فرایند تولید هوای خنک توسط کولر گازی به طور کلی متوقف می شود . ادامه تعدادی از دلایلی که منجر به تجمع یخ در کولر گازی می شوند ارائه شده اند.

کلیک کنید: آموزش تعمیر کولر گازی 

بنر-آموزش-نصب-و-تعمیرات-کولر-گازی

کلیک کنید: دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی در فنی سازان

کثیف بودن فیلتر هوا (تعمیر کولر گازی)

کثیف بودن فیلتر هوا مانع از جریان یافتن هوا در داخل کویل های خنک کننده یا کویل های اواپراتور می شوند. تداوم داشتن جریان هوا در داخل کولر گازی شما، دمای کویل های خنک کننده را بالاتر از نقطه ی انجماد نگه می دارد.

اما اگر جریان هوا به خاطر انسداد و کثیفی فیلتر هوا محدود شود کویل خنک کننده بسیار سرد خواهد شد. این مسئله بعداً سبب می شود رطوبت داخل هوای اتاق روی کویل متراکم شده و یخ بزند.

یخی که روی کویل ایجاد شده است جریان هوا را بیشتر می کاهد و در نهایت تولید باد خنک توسط کولر به طور کلی قطع می شود. برای جلوگیری از تشکیل یخ بر روی کولر گازی، هر چند وقت یک بار فیلتر هوای آن را تمیز کنید.

مقاله مرتبط: نصب کولر گازی در بالکن

کافی نبودن میزان مبرد (خنک کننده)

کافی نبودن مبرد نیز از عواملی اس تکه باید در کافی نبودن میزان مبرد مورد توجه قرار بگیرد. اگر میزان مبرد از مقدار مورد نیاز کمتر باشد، دمای کویل خنک کننده به پایین تر از حد نرمال کاهش می یابد. به خاطر این مسئله رطوبت هوای داخل اتاق روی کویل متراکم شده و یخ می زند.

برای برطرف کردن مشکل ایجاد یخ بر روی کویل های کولر گازی، با یک متخصص فنی تماس بگیرید زیرا او می تواند به درستی تشخیص دهد که سطح مبرد داخل کویل های خنک کننده  به میزان لازم است یا نه.

خراب بودن فن اواپراتور

آموزش-سرویس-کولر-گازی

فن اواپراتور به طور دائم هوا را وارد سیستم کولر گازی می کند و دمای کویل های خنک کننده یا اواپراتور را بالاتر از نقطه ی انجماد نگه می دارد. این کار از تجمع یخ بر روی کویل ها جلوگیری می کند.

اما خراب شدن فن اواپراتور باعث می شود دمای کویل های خنک کننده به زیر نقطه ی انجماد کاهش یابد، سپس رطوبت هوای داخل اتاق روی کویل ها متراکم شده و به یخ و برفک تبدیل شوند. برای برطرف کردن مشکل یخ زدگی کویل ها از یک تعمیرکار کولر گازی کمک بگیرید.

مسدود بودن لوله ی تخلیه ی آب

در فرآیند تعمیر کولر گازی به مسدود بودن لوله تخلیه آب می رسیم. در حقیقت در کولر گازی آب وجود ندارد. این آب به علت آن که خنک شدن هوا باعث می شود رطوبت موجود در هوا متراکم شده و قطرات کوچک آب را تشکیل دهند، در بخش داخلی کولر گازی ایجاد می شوند ( مانند قطرات آبی که روی یک بطری آب سرد ایجاد می شوند).

پس از آن، این قطرات آب از طریق لوله ی تخلیه که به همراه سیم های برق و لوله های مسی به بیرون از خانه هدایت شده است، به بیرون هدایت می شود. بنابراین اگر سیستم تخلیه ی آب خراب و یا مسدود شود، آب در قسمت داخلی کولر تجمع می یابد و شروع می کنند به جاری شدن و چکیدن از قسمت داخلی کولر گازی.

مشکل در تخلیه ی آب : هنگامی که هوای گرم و مرطوب وارد کویل های اواپراتور می شود، کویل ها قبل از این که هوا را دوباره وارد محیط خانه کنند، گرما و رطوبت آن را می گیرند.

به خصوص در اقلیم های دارای هوای شرجی، کولر گازی بخار زیادی را متراکم و تبدیل به مایع می کند که باید به بیرون از سیستم تخلیه شوند. با این حال، اگر در محل تخلیه قطرات آب ایجاد شده و در آن جا جمع شود، کویل باعث یخ زدگی مایع شده و محل تخلیه بیشتر مسدود می شود و مشکل تشدید می شود.

جمع بندی نحوه تعمیر کولر گازی 

در این مقاله نحوه تعمیر کولر گازی را مورد بررسی قرار دادیم. تعمیر کولر گازی یک شغل تخصصی است که نیاز مبرم به آموزش عملی و صحیح دارد. برای شخصی که آموزش های لازم برای تعمیرات کولر گازی را فرا گرفته بازار کار این رشته فعال و درآمدزاست. اما کجا آموزش ببینیم؟ آموزشگاه فنی سازان یکی از آموزشگاه های برتر در زمینه آموزش رشته های فنی و حرفه ای می باشد که با آموزش تعمیرات کولر گازی موفق شده کارآموزان زیادی را وارد بازار کار کند و برای آنها شغلی امن و پرسود فراهم کند.

پس از این دوره کارآموزان قادر خواهند بود تمام انواع کولر گازی را تعمیر کنند. ضمن اینکه پس از دوره کارآموزان یک مدرک معتبر و رسمی از سازمان فنی حرفه کسب می کنند. همینطور همه کارآموزان از پشتیبانی نامحدود آموزشگاه برخوردار خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات