تعمیر note 9 و بازمروری بر اجزاء موجود در آن

در این مقاله نکات تعمیر note 9 را بررسی می کنیم. سامسونگ با معرفی مدلnote 9 دوباره توانایی خود را به نمایش گذاشت. در میان کمپین تبلیغاتی علیه اپل، تولیدکنندگان مدل S امیدوار بودند که افزودن یک قلم جدید برروی محصول برای رقابت کافی باشد. آیا در داخل note9 اجزای شگفت‌انگیز دیگری وجود دارد؟ برای فهمیدن این موضوع باید تعمیرnote9 را از طریق بازکردن محصول انجام دهیم!

کلیک کنید: آموزش تعمیرات موبایل (اندروید و آیفون) با مدرک رسمی 

آموزش-تعمیرات-موبایل

گام یک در تعمیر note 9

در ادامه چندین مشخصه محصول note9  آورده شده‌است:

-وجود صفحه نمایش بی‌نظیر 6.4 اینچی با وضوح 1440 × 2960(516 ppi).

– در هنگام تعمیرnote9 مشاهده شد که یک پردازنده بسیار قوی از نوعOcta-core Qualcomm Snapdragon 845 همراه با 6 گیگابایت رم(8 گیگابایت رم اختیاری) در داخل محصول تعبیه شده‌است.

-وجود یک باتری4000 میلی آمپر ساعتی در محصول.

-مشاهده وجود دوربین عقب 12 MP OIS  همراه با دیافراگم دوتایی ƒ/1.5-ƒ/2 در زمان تعمیرnote9 و نیز وجود قابلیت مخابره عکس از مسافت دور با زاویه دید گسترده ƒ/2.4 به همراه یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی.

– در تعمیرnote9 وجود قابلیت‌های منحصربفرد دیگری نظیر حافظه داخلی 128 گیگا بایتی(حافظه داخلی 512 گیگابایت اختیاری) مشاهده شد همچنین امکان افزایش حافظه از طریق رم‌های میکروسی‌دی تا 512 گیگابایت در محصول وجود دارد.

-تعبیه قلم S با قابلیت اتصال بلوتوثی.

-کسب امتیاز IP68 برای تست گردوغبار و نیز مقاوم در برابر آب.

مقاله مرتبط: آموزش تعویض صفحه نمایش هواوی

 

گام دوم در تعمیر note9

تعمیر-شیائومی

note9 بسیار مشابه با محصول note8 می‌باشد با این تفاوت که note9 بهتر است. سیر تکامل تلفن‌های هوشمند بسیار کند شده‌است، ما حتی تصور نمی‌کنیم که شما تعمیرnote9 را در حالی که هنوز خراب و شکسته نشده‌است، انجام دهید.

گفته‌شده: با توجه به تاریخچه محصول و عدم امکان تعمیر محصول سریnote، ما قصد تعمیر آن‌ها را داریم.

بنابراین چه چیزی جدید است؟ خب، فرایند تعمیرnote9 نشان داد که، ابعاد آن کمی کوتاه‌تر از note8 می‌باشد. اما در حالت کلی ضخامت صفحه نمایش 0.1 اینچ بیشتر است، صفحه نمایش 8.8 میلی متری note9 در مقابل صفحه نمایش 8.6 میلی متری note8.

-در کمال ناباوری در هنگام تعمیرnote9 مشاهد شد که برند سامسونگ قابلیت جک هدفون آنالوگ را نگه داشته است. این امر نه‌تنها سبب کاهش میزان فرسودگی درگاه شارژ می‌شود بلکه از هدر رفت باتری در هنگام استفاده از هدفون‌های بی‌سیم جلوگیری می‌کند.

گام سوم در تعمیر note9

یک تفاوت ظریف و منحصربفرد دیگر: در note9 حسگر اثر انگشت، در سمت جنوب دوربین پشتی قرار گرفته است.

نتیجه: این امر سبب کاهش میزان لک شدن لنز دوربین از طریق لمس انگشتان می‌شود.

هشدار بسیار مهم: به لطف قابلیت دیوارپوش Creative Electron موجود در note9، ما در هنگام تعمیرnote9 به سرعت به اجزای داخلی محصول رسیدیم.

حالا که نقشه داریم، بیاید سریع‌تر جنگ را شروع کنیم!

گام چهارم در تعمیر note 9

ما دوست‌ داریم سریع‌تر کارمان را در تعمیرnote9 شروع کنیم، اما چسب موجود در قسمت پشت محصول، هنوز قدرتمند است، لطفا، لطفا سامسونگ؟

درنهایت ما این پروسه را با کمک ترفندهای گرما، مکش و برش بسیار دقیق انجام می‌دهیم. سنسور اثر انگشت که در note9 جابه‌جا شده‌است، یک تغییر بسیار منحصربفرد و عالی است زیرا در غیر این صورت در زمان تعمیرnote9، این سنسور در برابر برش بسیار آسیب‌پذیر بود.

گفته‌شده: هنوز خیلی کوتاه است. اندکی شل‌تر، نظیر آنچه که ما قبلا در مورد Surface Go مشاهده نمودیم، سبب می‌شود فرایند تعمیرnote9 برای ما لذت‌بخش‌تر شود.

گام پنجم در تعمیر note9

در طی پروسه تعمیرnote9 متوجه شدیم که باتری همانند note8 آنبرد(چسبیده به پشت محصول) است. اما تجربه قبلی در رابطه با note8 نشان داد، که این قابلیت سبب انفجار محصول نمی‌شود! بنابراین طرح قابل توجیه است.

فرایند تعمیرnote9 نشان داد که محصول دارای یک باتری مزخرف و سنگین با وزن 15.4wh می‌باشد و تولیدکنندگان از استفاده مجدد از باتری 12.71wh، که قبلا در note8 استفاده شده بود، خودداری نموده‌اند. در حالت کلی می‌توان گفت علت این امر تحت‌تاثیر قرار گرفتن note9 از سوی دو محصول نامرغوب note7(13.48wh) و iPhone X (10.35wh یا بیشتر) می‌باشد.

قطعا شما در رابطه با محصول سوال‌هایی در ذهن دارید: ابعاد محصول 87.7mm x 41.5 mm x 6 mm بوده و وزن آن 54.7g است. حالا می‌توانید میزان چگالی انرژی را به‌سهولت محاسبه نمایید! یا هر کاری که دلتان می‌خواهد انجام دهید.

گام ششم در تعمیر note 9

تعمیر-گوشی-شیائومی

در طی پروسه تعمیرnote9 ما به تراشه‌هایی که بیت‌ها و بایت‌ها را جا‌به‌جا می‌کنند، مواجه شدیم:

تعبیه K3UH6H60AM-AGCJ، 6 گیگابایتی سامسونگ و سی‌دی رم  LPDDR4Xهمراه با چندین زیرلایه تراشه Qualcomm Snapdragon 845 در محصول.

وجود 128 گیگا بایت فضای ذخیره‌سازی eUFS در سامسونگ KLUDG4U1EA-B0C1.

در  هنگام تعمیرnote9، ما با سیستم کنترل‌کننده NXP 80T17 NFC مواجه شدیم.

وجود قابلیت SKY78160-51 جلویی با واحد WLAN در note9.

وجود قابلیت Avago/Broadcom AFEM-9096 جلویی با واحد LTE در محصول.

مجهزبودن به تراشه کد صوتی Qualcomm WCD9341 در note9.

وجود حداکثر قدرت MAX77705 PMIC.

برد-شیائومی-نوت-9

گام هفتم درتعمیر note9

مشاهده وجود تراشه‌های بیشتر در هنگام تعمیرnote9:

وجود قابلیت کنترل‌کننده دیجیتایزر(رقومی کننده) Wacom W9018 همراه با فناوری قلم S.

پشتیبانی از فناوری وایفای/بلوتوث از نوع Murata KM8423057.

وجود تراشه فرستنده و گیرنده Qualcomm SDR845 RF در note9.

پشتیبانی از تراشه Qualcomm PM845 PMIC.

تعبیه یک گیرنده شارژ بی‌سیم IDT P9320S در محصول.

وجود نمایشگر سامسونگ S2D0505.

در طی فرایند عمیر note 9، تراشه Qualcomm PM8005 PMIC مشاهده شد.

 

گام هشتم در تعمیر note 9

درتعمیرnote9 وجود یک مادربرد بسیار پیشرفته با توجه به مادربردهای قبلی، مشاهده شد. همچنین در note9 یک درگاه USB-C(همراه با یک میکروفون) تعبیه شده‌است.

همانطور که در بالا بدان اشاره شد، در طی فرایند تعمیرnote9، یک جک هدفون با کابل اتصال بسیار نازک و ظریف در محصول قابل مشاهده بود.

در note9 لوله گرما نسبت به محصولات  قبلی مساحت بیشتری دارد و این محصول اثبات کرده است که این لوله‌ها بسیار مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر از محصولات گذشته هستند( زیرا دارای Fortnite هستند).

گام نهم در تعمیر note9

در زمان تعمیرnote9 ما نتوانستیم قلم S را به‌راحتی شکسته و قسمت درونی آن را بررسی کنیم، برای این منظور، از دستگاه برش مافوق صوت استفاده نمودیم!

اکنون که Fortnite در اختیار ماست، ما برای انجام عملیات آماده هستیم، اما پوسته خارجی قلم S مانند موز باز شده‌است!

همچنین در حین تعمیرnote9 اطلاعاتی راجع ‌به بلوتوث هوشمند SoC  و اجزاء K8373 Seiko که ابررسانا نیز هستند، بدست آوردیم. حدس می‌زنیم که کاربرد ابررسانا در افزایش قدرت انتقال امواج رادیویی بلوتوث می‌باشد. سایر عملکردهای قلم بدون استفاده از قدرت داخلی، کار می‌کنند.

همچنین به نظر می‌رسد که قلم S از طریق سیم‌پیچ‌های حساس موجود در نوک قلم، شارژ می‌شود. ما در هنگام تعمیرnote9 یک پد خاکستری را در نزدیکی محل قرار گرفتن سیم‌پیچ‌ها در قلم، مشاهده نمودیم که به احتمال زیاد این یک پد شارژ القایی است.

تعمیر-نوت-9

گام دهم در تعمیر note 9

این‌ها همه‌ی اجزای note هستند!

آنچه که از عمیر note 9 آموختیم، این است که محصول مذکور یک طراحی جدیدتر نیست، اما قدرت آن به حدی است که مهندسان عزیز ما را راضی نگه دارد. خط note تمایل به تکامل تدریجی دارد بدین صورت که به تدریج مادربرد بزرگ‌تر، قلم متفاوت و… را ارتقاء می‌دهد به جز باتری که اندازه‌ آن به‌قدری بزرگ است که گویی در حال انفجار است!

گاهی اوقات شما قادر به باز کردن یک قلم ریز در هنگام عمیر note 9 هستید!(کاری که ما برای مداد اپل انجام ندادیم).

اجزای note 9 به دلیل تغییرات ظریف سخت‌افزاری در قسمت درگاه USB-C، جک هدفون و کابل منعطف موجود در  قلم S بسیار منطبق بر مقیاس هستند. در طی پروسه تعمیر note 9 ما متوجه وجود پیچ‌های Phillips که بسیار استاندارد نیز هستند، شدیم. اگر بر جدا کردن باتری مصمم هستید، می‌توانید اینکار را انجام دهید. اما به یاد داشته باشید که وجود چسب بسیار سخت و محکم، کار را کمی دشوار خواهد نمود. پس از انجام عملیات تعمیرnote9 باید پانل شیشه‌ای موجود در عقب محصول را به خوبی چسب‌کاری نمایید. برای تعمیرات صفحه نمایش، نیاز به تعویض کل شاسی و یا جدا کردن شیشه شکسته هست.

جمع‌بندی 

همانطور که مطالعه کردید تعمیرات گوشی موبایل مملو از نکات فنی و جزئیات می باشد. به سرانجام رساندن این تعمیرات بدون آموزش و بدون مهارت کاری غیر ممکن است. بنابراین پیشنهاد ما به علاقه مندان به فراگیری این مهارت این است که حتما در دوره های آموزشی تعمیرات موبایل شرکت کنند و علاوه بر یادگیری دانش لازم برای این کار مهارت ها را نیز در یک کارگاه عملی و زیر نظر اساتید مجرب فرا بگیرند. آموزشگاه فنی سازان با برگزاری دوره آموزش تعمیرات موبایل و تبلت کارآموزان زیادی را وارد بازار کار پرسود این حرفه کرده است. آموزشگاه فنی سازان یک آموزشگاه بزرگ و مجهز است که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت دارد و پس از دوره کارآموزان تعمیرات انواع گوشی ها را انجام می دهند. ضمن اینکه پس از دوره از طرف آموزشگاه مدرک رسمی و معتبر از سازمان فنی و حرفه ای به کارآموزان اعطاء می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات