داشتن یک برنامه عکاسی و ایفکت حرفه ای به شما کمک می کند که با دوربین موبایل خود عکس‌ های بهتری را ثبت نمایید. امروزه اپلیکیشن های عکاسی مختلفی جهت عکاسی گوشی های اندروید و آیفون عرضه شده اند. در میان این همه برنامه تنها تعداد کمی از آن ها با داشتن امکاناتی مانند فیلترها، ابزارهای ادیت سریع، بهینه سازی با هوش مصنوعی و قالب های آماده توانسته اند جایگزین بهتری از پیش فرض گوشی باشند. در ادامه به معرفی برخی از برنامه افکت گوشی می پردازیم. همراه ما باشید:

 

معرفی حرفه ای ترین برنامه ها و اپلیکیشن های عکاسی و ایفکت گوشی

  • برنامه Cymera :

این برنامه ایفکت گوشی، یک برنامه دوربین رایگان برای عکس برداری است. از جمله ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. دارای هفت لنز جذاب با دوربین متفاوت

۲. تنظیم سریع شفافیت و روشنایی

۳. چرخش عکس و کنتراست

۴. ابزار برش و ویرایش عکس برای شبکه های اجتماعی مختلف

۵. دارای گزینه های ضد لرزش، تایمر و فوکوس

۶. دارای دوربین زیبایی، سلفی و تنظیم چهره و ابزارهای ویرایشگر صورت

برنامه Cymera

مقاله پیشنهادی : دانلود فیلترشکن قوی گوشی اندروید و آیفون

  • اپلیکیشن photoDirector :

این یک اپلیکیشن ویرایش ساده عکس برای گوشی های اندروید است. این برنامه به شما امکان می ‌دهد که به ویرایش عکس های موجود در گالری موبایل خود بپردازید. همچنین، جلوه های زیبایی، به عکس‌ های خود اضافه کنید. شما با استفاده از اپلیکیشن photoDirector می توانید عکس های گوشی خود را تغییر دهید و آن ها را شبیه تصاویر دوربین عکاسی کنید. همچنین می توانید تصاویر سفر خود را مانند فتوشاپ ویرایش کنید و از قاب ها، جلوه های عکس و فیلتر ها استفاده نمایید.

اپلیکیشن photoDirector

 

  • برنامه prisma photo Editor :  اپلیکیشن عکاسی و ایفکت گوشی

این اپ برنامه ای بسیار فوق العاده و محبوب، جهت افکت گذاری روی تصاویر است که برای سیستم عامل های مختلف از جمله اندروید و آیفون کاربرد دارد. شما با prisma  می ‌توانید عکس‌ هایتان را با استفاده از شبکه های هنرمندان معروف مانند پیکاسو یا مونک به آثار هنری زیبا تبدیل نمایید. ترکیب شبکه های عصبی و هوش مصنوعی که یک ترکیب منحصر به فرد است، به شما کمک می کند تا لحظه های به یاد ماندنی خود را به یک آثار هنری زیبا و جذاب تبدیل کنید.

این اپلیکیشن از الگوریتم های هوشمندانه به منظور اضافه کردن جلوه های هنری به تصویر استفاده می کند و به هیچ عنوان با تغییر رنگ و اضافه کردن لایه های خاص به آن منجر به ارائه یک تصویر روتوش شده نهایی نمی شود. Prisma به منظور درک تصاویر ارسال شده از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می کند. به این صورت برنامه با استفاده از هوش مصنوعی جزئیات عکس های شما را آنالیز می کند و افکت مورد نظر را به بهترین شکل ممکن روی آن اعمال می نماید. ویژگی های این برنامه شامل موارد زیر می شود:

۱. افکت های هنری فوق العاده

۲. امکان اشتراک گذاری سریع

۳. دارای بیش از ۸۰۰ فیلتر مدرن هنری

۴. امکان استفاده کردن از تصاویر موجود در گالری

 

prisma photo Editor

 

  • برنامه canva :

شما با استفاده از اپلیکیشن canva می توانید به آسانی کارت پستال، بنر، کارت دعوت، پوستر و لوگوی مورد نظر خود را به صورت حرفه ای و منحصر به فرد طراحی کنید. همچنین می توانید با استفاده از فیلتر های مختلف تصاویر خود را ویرایش کنید و یا با تنظیم روشنایی و کنتراست و ابزار های دیگر طراحی های خود را به نمایش بگذارید. قالب های زیادی در این برنامه وجود دارد که شما می توانید برای انجام کارهای مورد نظر خود از آن ها بهره بگیرید. همچنین می ‌توانید به عکس‌ هایتان نوشته اضافه کنید. با فونت های متنوع و کار کنید و مستقیماً آن ها را اشتراک گذاری کنید. این برنامه طرح های بسیار فوق العاده ای را در اختیار کاربران اینستاگرام جهت گذاشتن استوری و پست گذاشته است. این برنامه می تواند به طرح های شما در شبکه های اجتماعی جلوه‌ ی خاصی دهد. از ویژگی های این برنامه موارد زیر است:

۱. امکان ساخت دعوت نامه

۲. امکان ایجاد کلاژ عکس ساز به صورت حرفه ‌ای

۳. امکان ایجاد سر صفحه ایمیل و ایجاد بنر برای وبلاگ یا وبسایت خود

۴. امکان اشتراک تصاویر ویرایش شده در تمامی شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و فیسبوک

 

برنامه canva

 

  • برنامه snapseed :

این برنامه در سال ۲۰۱۱، عنوان بهترین برنامه جهان را کسب کرد و توسط گوگل خریداری شده است. اپ snapseed هر عکسی را برای شما بسیار جذاب و فوق العاده می کند و این امکان را به شما می‌ دهد که تجربه خوش داشتن عکس های با کیفیت بالا را داشته باشید. قابلیت های برنامه snapseed عبارت است از:

  1. دارای افکت های زیبا و نوآورانه برای قرار دادن روی عکس ها
  2. امکان ذخیره تصاویر ویرایش شده
  3. رایگان بودن و بدون نیاز به اتصال اینترنت
  4. امکان چرخش عکس ها به صورت نود درجه
  5. دارای محیط کاربری ساده و کلاسیک
  6. امکان اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی و گوگل پلاس
  7. امکان تنظیم تعادل سفید، روشنایی و کنتراست و اشباع عکس

 

  • برنامه Simple camera : اپلیکیشن عکاسی و ایفکت گوشی

ساده ترین برنامه از نظر رابط کاربری و از نظر ویژگی هایی است که ارائه می‌ دهد. این رابط کاربری ساده، واضح و مینیمال به نظر می ‌آید. این رابط کاربری تنها گزینه هایی که برای گرفتن عکس و فیلم به آن ها لازم دارید را نشان می ‌دهد؛ بنابراین، با اینکه این برنامه قابلیت های زیادی ندارد، اما استفاده از آن بسیار ساده و بدون دردسر است. همچنین این برنامه گزینه های گیج کننده ای ندارد.

 

  • اپلیکیشن Camera FV _ 5Lite :

دوربین FV_5 برنامه ای کاربردی و حرفه ای برای گوشی است که کنترل دستی مثل DSLR را در نوک انگشتان شما قرار می دهد. این یک برنامه مناسب برای عکاس های حرفه ای و مشتاق است. شما با این اپلیکیشن می توانید بهترین عکس های خام را بگیرید و ضبط کنید تا بتوانید بعدا آن ها را پردازش نمایید. ویژگی های این برنامه شامل موارد زیر می شود:

  1. پیشرفته ترین منظره یاب الکترونیکی: هیستوگرام زنده ۱۰، RGB پوشش شبکه ترکیب و ۹ راهنمای محصول موجود است.
  2. گزینه های قدرتمند سازمان: مکان های مختلف ذخیره سازی و نام پرونده های کاملا قابل تنظیم
  3. رابط کاربری به بیش از سی زبان در دسترس می باشد.
  4. تمامی پارامتر های عکاسی قابل تنظیم است. جبران قرار گرفتن در معرض،ISO ، حالت فوکوس، تعادل سفید، حالت برنامه و حالت اندازه گیری. این اپلیکیشن دوربین کاملا از حالت های صحنه جلوگیری می کند. در عوض شما کنترل کامل دستی را بر همه پارامترهای عکاسی می گیرید. به طور دقیق مانند یک دوربین رفلکس، شما می توانید در نهایت هر جنبه ای از تصویر را کنترل نمایید.

 

  • اپلیکیشن PicsArt :

اپلیکیشن  PicsArt  یک برنامه کاربردی است که قابلیت های زیادی از نرم افزارهای ویرایش عکس و ویدئو را در خود جای داده است. این برنامه یکی از بهترین و کامل ترین نرم افزار ها در زمینه عکاسی و ساخت ویدئو می باشد. اپلیکیشن  PicsArt دارای صدها فیلتر، افکت های متنوع متن و قاب های مختلف می باشد. همچنین این برنامه قابلیت کارتونی کردن تصویر، مدادی کردن یا قدیمی کردن عکس ها را دارد.

 

  • اپلیکیشن VSCO : اپلیکیشن عکاسی و ایفکت گوشی

برنامه VSCO ابزاری خلاقانه برای ویرایش عکس و فیلم است. شما می توانید با ۱۰ حالت از پیش تنظیم شده VSCO که البته به صورت رایگان می باشد، عکاسی خود را به سطح بالایی برسانید. از ابزارهای ویرایش saturation و Contrast برای ایجاد عکس های خود و از Grain و Fade جهت افزودن بافت و جلوه های فیلم آنالوگ استفاده نمایید. با Crop and skew پرسپکتیو عکس های خود را تنظیم کنید. از ویژگی های VSCO می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. اشتراک گذاری عکس های یا فیلم های ویرایش شده از طریق خود اپلیکیشن

۲. توانایی ساخت عکس ها و پست های بهتر برای اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی از طریق این برنامه

۳. دارای افزارهای ویرایش بسیار حرفه ای برای عکس ها و فیلم های شما

 

  • برنامه photo studio PRO : اپلیکیشن عکاسی و ایفکت گوشی

این برنامه ای همه کاره جهت افکت گذاری است، که توسط گروه نرم افزاری KVAD طراحی شده است. برنامه photo studio PRO توانایی برطرف کردن نیازهای شما برای پردازش عکس در اسمارت فون را دارد. این نرم افزار برای تمامی کاربران مبتدی و حرفه ای مناسب است. با این برنامه می توانید عکس های خود را در عرض چند ثانیه بسیار دیدنی و فوق العاده کنید. همچنین شما قادر خواهید بود با بهره گیری از افکت های متنوع، ویرایشگر های متن و رنگ، قاب های جذاب و زیبا و سایر امکاناتی که این برنامه در اختیار شما قرار داده است، یک اثر زیبا خلق کنید. ویژگی های این برنامه عبارت است از:

۱. امکان برش و کراپ تصویر

۲. امکان تنظیم کنتراست و روشنایی

۳. داشتن ۲۰۰ افکت متنوع جهت ویرایش عکس

۴. داشتن ۱۵۰ فیلتر منحصر به‌ فرد

۵. دارا بودن فیلتر های حالت قدیمی، سیاه و سفید و حالت سرد

۶. امکان ذخیره سازی عکس ها در سایز های متفاوت

۷. قابلیت حذف کردن قرمزی چشم در عکس ها

۸. دارا بودن فرم قاب های دیجیتالی زیبا برای حاشیه دادن به عکس

 

سخن پایانی :

این مقاله آموزشی ارائه شده توسط مجتمع آموزشی فنی سازان می باشد که به معرفی بهترین اپلیکیشن عکاسی و ایفکت گوشی پرداختیم. این مجتمع از سال ۱۳۹۲ تحت نظر سازمان فنی حرفه ای کشور آغاز به کار نموده است. مجتمع آموزشی فنی سازان توسط اساتید مجرب، اقدام به برگزاری کلاس های تخصصی آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش نصب دوربین مداربسته ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و … نموده است. شما می توانید در این دوره های آموزشی شرکت کنید و پس از اتمام دوره، مدرک مربوط به رشته خود را کسب نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات