اگرچه شرکت سامسونگ به عنوان دومین شرکت بزرگ موبایل سازی دنیا شناخته می شود اما گوشی های این شرکت گاهی با مشکلات متعدد نرم افزاری روبرو می شوند. در این مقاله قصد داریم با تمرکز روی ریست فکتوری سامسونگ مواردی مانند کد ریست فکتوری سامسونگ، ریست فکتوری سامسونگ قفل شده و روش های ریست فکتوری سامسونگ را بررسی کنیم.

شاید بتوان گوشی های سری گلکسی سامسونگ را از بهترین سری گوشی های این کمپانی دانست که عملکرد و مشخصات قابل قبولی در مقایسه با قیمت ارائه شده دارند. اما مشکل اینجاست که هرچه عمر این گوشی ها بیشتر می شود شاهد مشکلات نرم افزاری و بعضا سخت افزاری در آنها می شویم.

در این مواقع ریست فکتوری گوشی یا فلش کردن گوشی می تواند روی بهبود عملکرد گوشی تاثیر خوبی بگذارد. از طرفی اگر شما قصد داشته باشید گوشی خود را به فروش برسانید باید برای پاک کردن تمام اطلاعات خود اعم از شماره تلفن ها، اطلاعات گالری و برخی اطلاعات محرمانه مانند پسوردها که در گوشی خود نگهداری می کنید قبل از فروش آن را ریست کنید.

در این مقاله به ریست فکتوری سامسونگ و روش های مختلف آن می پردازیم. اما ابتدا باید بدانیم تفاوت سافت ریست و  هارد ریست چیست. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دوره پیشنهادی: آموزش تعمیرات موبایل (سخت افزار و نرم افزار) انواع موبایل و تبلت های اندرویدی و آیفون

آموزش-تعمیرات-موبایل

تفاوت هارد ریست (ریست فکتوری) و سافت ریست

در ریست فکتوری سامسونگ دو راه وجود دارد: هارد ریست که همان ریست فکتوری می باشد و سافت ریست. تفاوت این دو نوع ریست در این است که در هارد ریست، تنظیمات گوشی سامسونگ به حالت کارخانه باز می گردد و مانند روز اول می شود اما در حالت سافت ریست به حالتی می گویند که شما گوشی را خاموش و روشن می کنید.

در حالت ریست فکتوری تمام تنظیمات گوشی از جمله برنامه ها، شماره تلفن ها، بازی ها، پیامک ها و … از گوشی پاک می شوند و گوشی درست مانند زمانی می شود که آن را تازه خریداری کرده اید. در گوشی های قدیمی تر هنگامی که گوشی خاموش و روشن می شد تنظیمات آن به هم می ریخت اما اندکی بعد در گوشی ها باتری داخلی کار گذاشته شد تا حتی هنگام خاموش بودن و یا حتی در آوردن باتری تنظیمات گوشی برای مدتی حفظ شود.

مقاله پیشنهادی: روش تست ترانزیستور موبایل 

فواید ریست فکتوری سامسونگ 

  • حل مشکل کرش کردن نرم افزارها
  • پاک شدن دستگاه از هرگونه بدافزار و ویروس
  • از بین رفتن باگ های نرم افزاری گوشی
  • برگشت تنظیمات نامناسب گوشی به حالت اولیه
  • برطرف شدن مشکل کندی گوشی
  • پاک شدن اپلیکیشن های نا امن و مخرب

نکاتی که قبل از ریست فکتوری سامسونگ باید بدانید

به دلیل اینکه بعد از ریست فکتوری سامسونگ، تمام اطلاعات شما پاک می شود باید حتما قبل از این اقدام از تمام اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید.

برای گوشی های سامسونگ باید حتما اکانت گوگل خود و پسورد آن را به یاد داشته باشید، در غیر این صورت بعد از روشن کردن گوشی امکان بازیابی سیستم عامل  به شما داده نمی شود. البته در گوشی های گلکسی سری جدید و آندرویدهای بروز، در صورتی که اکانت گوگل خود را به یاد نداشته باشید به شما اجازه ریست کردن داده نخواهد شد.

برای ریست کردن گوشی، نیازی ب خارج کردن سیمکارت و کارت حافظه ندارید اما برخی کارشناسان توصیه می کنند برای دوری از برخی مشکلات این کار را انجام دهید.

مقاله پیشنهادی: خرابی آیسی شارژ موبایل

کد ریست فکتوری سامسونگ

ریست-فکتوری-سامسونگ

استفاده از کد ریست فکتوری سامسونگ یکی از راه های هارد ریست کردن این گوشی ها می باشد. از این روش همچنین برای ریست فکتوری گوشی سامسونگ قفل شده استفاده می شود. یکی از نکات منفی در ریست فکتوری سامسونگ بدون رمز این است که امکان بکاپ گیری حین انجام کار وجود ندارد. بنابراین بهتر است برای استفاده از این روش، قبل از اقدام به ریست اطلاعات مهم خود را در حافظه خارجی یا رم دستگاه کپی کنید یا با روش های دیگری از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

برای ریست کردن گوشی کافی است کد *2767*3855# را در گوشی خود وارد کنید. در این روش تایید خاصی از شما گرفته نمی شود. به محض اینکه شما دکمه # را فشار می دهید عمل ریست فکتوری آغاز می شود و بعد از طی چند مرحله گوشی شما به حالت اول کارخانه باز می گردد.

این نکته را در نظر بگیرید که هنگام ریست کردن گوشی سامسونگ بوسیل کد، شما نمی توانید کار را متوقف کنید. به همین دلیل توصیه می شود پس از اطمینان از بکاپ گیری اطلاعات خود اقدام به ریست فکتوری گوشی خود کنید.

ریست گوشی سامسونگ بدون پاک شدن اطلاعات

اگر قصد دارید از روشی استفاده کنید که بدون پاک شدن اطلاعاتتان گوشی شما ریست شود باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید و گزینه Backup and reset را انتخاب کنید.
  2. سپس گزینه Reset settings را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد دوباره گزینه Reset settings را انتخاب کنید تا گوشی شما بدون پاک شدن اطلاعاتتان ریست شود.

چگونه گوشی را ریست کنیم

برای ریست کردن گوشی یک راه خیلی آسان وجود دارد که تعمیرکاران گوشی این روش را به روش های دیگر ترجیح می دهند که آن هم استفاده از دکمه های سخت افزاری گوشی است. در این روش که بین تعمیرکاران به روش سه دکمه معروف است شما باید دکمه های POWER، VOLUME UP و HOME  را باهم نگه دارید تا زمانی که گوشی شما ویبره دهد.

برخی گوشی های سامسونگ دکمه HOME  ندارد که برای این نوع از گوشی ها باید دکمه Bixby زیر دکمه های VOLUME  را فشار دهید.

ریست فکتوری گوشی سامسونگ در نسخه‌های قدیمی

گوشی های سامسونگ قدیمی از سیستم عاملی به غیر از اندروید استفاده می کنند. اگر گوشی سامسونگ شما از سیستم عامل اندروید به عنوان سیستم عامل استفاده نمی کند باید برای ریست کردن گوشی خود مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید و گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  2. سپس گزینه Factory Data Reset را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد گزینه Reset Device را انتخاب کنید.
  4. در صفحه ای که باز می شود گزینه Reset Device را انتخاب کنید.
  5. در مرحله آخر برای ریست فکتوری شدن دستگاه با حذف تمام اطلاعات گزینه Erase Everything را انتخاب کنید.
  6. گوشی شما در این مرحله احتمالا هشداری با مضمون حذف تمام اطلاعات به شما نمایش می دهد که برای ادامه کار باید آن را تایید کنید.

 فرمت کردن گوشی سامسونگ در اندروید 10 و 11

سیستم عامل های اندرویدی هرساله تغییر می کنند و بروزتر می شوند. همگام با این تغییرات برخی گزینه ها در تنظیمات گوشی نیز تغییر می کند. در جدیدترین سیستم عامل های اندروید که با شماره های 10 و 11 شناخته می شوند برای ریست فکتوری گوشی باید اقدامات زیر را انجام دهید.

وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه General Management را انتخاب کنید.

در این مرحله روی گزینه Reset  بزنید.

سپس صفحه ای برای شما باز می شود که برای ریست فکتوری شدن گوشی از آن صفحه گزینه Factory data reset را انتخاب کنید.

اگر مراحل  بالا را بدون نقص انجام دهید گوشی سامسونگ شما ریست می شود و می توانید بعد از مدتی مجددا از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید.

ریست فکتوری تبلت سامسونگ

برای ریست فکتوری کردن تبلت باید به این نکته توجه کنید که مدل تبلت شما از چه مدلی از اندروید استفاده می کند. در ادامه روش ریست فکتوری کردن تبلت را برای اندرویدهای مختلف بررسی می کنیم.

ریست فکتوری تبلت اندروید 2.3 و پایین تر

از قسمت تنظیمات تبلت و در قسمت Privacy روی گزینه Factory reset کلیک می کنیم.

اگر در انجام این کار مایل باشید اطلاعات رم گوشی نیز پاک شود کافی است در این مرحله تیک کنار گزینه Erase SD   Card را فعال کنید. در پایان نیز گزینه Reset Tablet را بزنید.

  ریست فکتوری تبلت اندروید بالاتر از 2.3

برای ریست فکتوری کردن این دسته از تبلت ها باید به Setting دستگاه رفته و در قسمت Backup & restore روی گزینه Factory reset تپ کنید. در پنجره ای که باز می شود کافی است گزینه Reset Tablet را انتخاب کنید.

آموزش ریست فکتوری تبلت با روش  Hard reset

نحوه-ریست-فکتوری-سامسونگ

اگر امکان دسترسی به تنظیمات تبلت وجود نداشته باشد مجبوریم از روش هارد ریست استفاده کنیم.

در این روش ابتدا تبلت خود را خاموش می کنید. سپس به قسمت Recovery mode گوشی خود می روید. در این مرحله بسته به نوع تبلت خود باید چند کلید را همزمان فشار دهید. کلیدهای انتخابی در تبلت های مختلف متفاوت است. نکته مهم اینجاست که باید کلیدها را تا زمان نمایش تصویر تبلت نگه دارید. در مرحله بعدی بالای صفحه گوشی کلمه Start را مشاهده می کنید. در اینجا می توانید با گزینه های Volume up و Volume down بین گزینه ها جابجا شوید.

در این مرحله گزینه Recovery mode را انتخاب کنید. در ادامه فرآیند ریست فکتوری سامسونگ گزینه Power را فشار می دهیم تا یک مثلث قرمز نمایان شود. کلید Power را فشار داده و سپس کلید Volume up را بزنید. در این مرحله منوی Android system recovery tool در بالای صفحه نمایان می شود. حال کافی است با استفاده از دکمه های Volume گزینه Wipe data/Factory reset را انتخاب کنید و سپس دوباره دکمه Power را بزنید. حال کافی است روی گزینه  Yes – Delete all user data رفته و پاور را بزنید تا تبلت شما ریست فکتوری شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات