تقریبا در طی ۱۵ سال قبل، موبایل هایی که در دسترس افراد قرار داشت، تنها امکاناتی مانند ارسال پیامک و تماس را در اختیار افراد قرار می داد. اما در دنیا امروز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، تجهیزات هوشمند و پرکاربرد تولید شده اند. این محصولات امکانات زیادی مانند جستجو در اینترنت، فیلم برداری، عکس و … را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. به همین دلیل ممکن است که موجب داغ شدن گوشی شود. با توجه به اینکه سی پی یو، کارت گرافیک و باتری گرمای زیادی را از خود تولید می کنند، ممکن است که گوشی داغ شود. اگر قصد دارید با علت داغ شدن گوشی آشنا شوید، در ادامه با ما باشید.

 

دلایل داغ شدن گوشی موبایل

ممکن است شما هم جزو افراد باشید که گوشی همراه تان بیشتر اوقات داغ می‌ شود یا در حین استفاده از اینترنت و اجرا برنامه‌ های سنگین به سرعت گرم می گردد. دقت داشته باشید که داغ شدن گوشی همراه اکثر اوقات عادی است. در واقع زمانی که گوشی شما داغ می‌ شود و بعد از یک مدت زمان کم دوباره خنک می‌ شود یا فقط در دست خود گرما کمی را احساس می کنید، هنوز مشکل چندان جدی در گوشی رخ نداده است‌. گوشی یک محصول الکترونیکی است و همه دستگاه های الکترونیکی به دلیل استفاده از الکتریسیته گرما زیادی را از خود تولید می کنند.

اما باید توجه داشته باشید که داغ شدن بیش از اندازه گوشی همراه طبیعی نیست و باید راه‌ حل های مناسبی را برای آن پیدا کنید. فرقی ندارد تمام گوشی های اندروید، آیفون و غیره ممکن است که با این مشکل مواجه شوند. در گوشی های هوشمند و پیشرفته امکانات زیادی وجود دارد، اما باز هم امکان دارد که گوشی داغ شود و مشکلات جدی را ایجاد کند.

 

داغ کردن گوشی

 

مهم ترین علت داغ شدن گوشی های همراه

با توجه به اینکه روزانه افراد مدت زمان زیادی از گوشی های همراه خود استفاده می کنند، پس امکان دارد این دستگاه های کوچ و کاربردی داغ شوند. علت داغ شدن گوشی ممکن است به موارد مختلفی بستگی داشته باشد، که مهم ترین این دلایل همراه با توضیحات مختصری درباره هر یک از آن ها عبارت است از:

1. استفاده طولانی مدت از گوشی : علت داغ شدن گوشی

زمانی که چند ساعت پشت سر هم در روز با گوشی همراه خود کار کنید، ممکن است که همین عامل علت داغ شدن گوشی باشد. این مواقع به کارت گرافیک و سی پی یو گوشی فشار وارد می شود تا دستورالعمل ها را اجرا کند؛ به همین دلیل داغ می شود. در نهایت داغ شدن آن تاثیر زیادی بر مادر برد و باتری دارد. داغ شدن بیش از حد گوشی همراه در آینده ممکن است موجب ایجاد مشکلات مخرب شود؛ به همین دلیل در زمان کار با آن مدت زمانی را به آن استراحت دهید.

البته باید توجه داشته باشید که گوشی های مدل بالا و پیشرفته، کمتر با این اتفاق روبرو می شوند. در مواقعی که مجبور هستید که مدت زمان طولانی از گوشی همراه خود استفاده کنید، حتما به آن استراحت دهید. در غیر این صورت لحظه به لحظه باتری با فشار بیشتری روبرو می شود و در نهایت ممکن است که اختلالات جدی در گوشی ایجاد شود.

2. استفاده از بازی و برنامه های سنگین :

زمانی که گوشی شما داغ می شود، ممکن است ناشی از اجرا برنامه ها باشد. اکثر اوقات نسخه های اولیه برنامه هایی که وارد بازار می شوند، مشکلات فنی مختلفی دارند؛ به همین دلیل در زمان استفاده از آن ها باتری قدرت زیادی را صرف می کند. اگر گوشی شما داغ می شود، بهتر است به برنامه هایی که تازه نصب کردید، توجه کنید. تمام برنامه ها را از سایت های معتبر دانلود کنید و زمانی که به بروزرسانی نیاز دارند، آن ها را بروزرسانی کنید تا به باتری فشار وارد نشود.

در صورتی که نسخه های جدید از برنامه ها منتشر می شود، سعی کنید که از آن ها استفاده کنید؛ زیرا امکانات بیشتری دارند و بهتر با گوشی های تلفن همراه سازگاری پیدا می کنند. زمانی که متوجه شدید گوشی تلفن همراه به دلیل اجرا برنامه های سنگین گرم می شود، باید در سریع ترین زمان نصب آن را لغو کنید.

 

3. تنظیم روشنایی صفحه نمایش :  علت داغ شدن گوشی

تقریبا تمام افراد به گوشی هایی که دارای صفحه نمایش بزرگ هستند، علاقه مند هستند‌. اما باید توجه داشته باشید که در گوشی های دارای صفحه نمایش بزرگ، روشنایی بیشتری نیاز است. به همین دلیل این مورد ممکن است که باعث داغ شدن گوشی همراه شود. روشنایی که صفحه نمایش نیاز دارد را باتری فراهم می کند، به همین دلیل زمانی که نور صفحه بیشتر باشد، باتری هم فشار بیشتری را تحمل می کند. در نتیجه ممکن است که بعد از مدت زمان خاصی گوشی داغ شود.

زمانی که قصد دارید مدت زمان طولانی از گوشی همراه خود استفاده نمایید، مثلا چند ساعت فیلم تماشا کنید، باید اقدامات لازم را انجام دهید تا گوشی همراه با مشکل روبرو نشود. در این مواقع باید هر چند دقیقه به گوشی خود استراحت دهید و روشنایی صفحه را نیز تنظیم کنید. تنظیم روشنایی صفحه موجب می شود که باتری فشار کمتری را تحمل کند و در نتیجه از داغ شدن آن نیز پیشگیری می شود.

 

4. قرار گیری در معرض نور آفتاب :

تا حد امکان سعی کنید که گوشی خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. زمانی که در فضا باز قرار دارید و قصد دارید که با گوشی خود کار کنید، بهتر است که در سایه قرار بگیرید و سپس با گوشی خود کار کنید. تا حد امکان گوشی خود را در داخل کیف قرار دهید و آن را داخل ماشین یا زیر نور آفتاب قرار ندهید. گرما خورشید بر روی کارایی باتری و صفحه نمایش آن تاثیرات مخرب دارد.

گرما ناشی از نور آفتاب ممکن است که سرعت پردازش گوشی را کمتر کند. در این صورت سرعت گوشی نیز کاهش می یابد. گوشی خود را در نزدیک بخاری، بر روی داشبورد خودرو، اطراف پنجره و فضا آزاد قرار ندهید.

 

5. تماشا آنلاین فیلم :علت داغ شدن گوشی

دقت داشته باشید که اپلیکیشن های آنلاین مانند یوتیوب، نتفلیکس‌ و اسپاتیفی هم ممکن است که باعث داغ شدن بیش از اندازه گوشی شوند. برای اجرا این برنامه‌ها بر روی گوشی خود، باید داده‌ها به صورت آنلاین پیاده سازی شوند. بنابراین در این زمان پردازنده‌ های موجود در گوشی های همراه به شدت درگیر می شود. در نهایت این اتفاق باعث داغ شدن گوشی‌ ها می شود‌. برای تماشا محتواهای آنلاین باید صفحه نمایش روشن باشد، صدا بر روی آخرین درجه و روشنایی صفحه بالا باشد که در نهایت تمام این موارد باعث داغ شدن گوشی‌ های همراه می‌ شوند.

 

مهم ترین علت داغ شدن گوشی های همراه

 

نکات مهم برای پیشگیری از داغ شدن گوشی همراه

داغ شدن گوشی ممکن است که اختلالات جدی و جبران ناپذیر به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود که در صورت روبرو شدن با این مشکل، در کمترین زمان ممکن آن را برطرف کنید. همچنین سعی کنید که به نکات مهم در زمینه پیشگیری از داغ شدن گوشی همراه دقت داشته باشید. برخی از نکات مهم در این زمینه عبارت است از:

الف – در حین شارژ از گوشی استفاده نکنید :

کار کردن با گوشی موجب گرم شدن آن می شود و زمانی هم که در حال شارژ با آن کار کنید، گوشی بیش از حد داغ می شود. کار کردن با گوشی باعث افزایش جرم می شود و زمانی هم که گوشی در حال شارژ است به باتری فشار وارد می گردد. در این مواقع ال سی دی، پردازنده، رم و غیره هم فعالیت دارند که باعث می شود گرما محصول افزایش پیدا کند.

 

ب – گوشی را در معرض نور آفتاب قرار ندهید :

زمانی که در داخل خودرو و فضای باز هستید، تا حد امکان سعی کنید که گوشی خود را در معرض نور آفتاب قرار ندهید.

 

پ – از کاور استفاده نکنید :

کاورها یکی از بهترین تجهیزات برای محافظت از گوشی هستند. اما باید توجه داشته باشید که این کاورها مانع از تخلیه گرما می شوند و در این صورت گوشی بیش از حد داغ می شود.

 

ج – استفاده از یک برنامه :

تا حد امکان سعی کنید که برنامه های سنگین را با یکدیگر اجرا نکنید؛ زیرا به باتری فشار وارد می شود و آن را داغ می کند.

 

نحوه خنک کردن گوشی همراه  علت داغ شدن گوشی

به طور کلی علت داغ شدن گوشی بسیار زیاد است. زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شده است، در ابتدا کاور گوشی خود را جدا کنید؛ زیرا امکان دارد‌ کاور گرما را افزایش دهد. در مرحله بعد حالت هواپیما را در گوشی خود فعال کنید. با این روش می توانید به عملکرد تخلیه باتری مانند رادیو بی‌ سیم، بلوتوث، و Wi-Fi و غیره کمک نمایید. زمانی که گوشی به طور کامل خنک شد، می توانید آن را از حالت هواپیما خارج کنید. برای خنک کردن گوشی هیچ وقت آن را در داخل یخچال یا فریزر قرار ندهید؛ زیرا زمانی که گوشی در معرض رطوبت یا گرما شدید قرار داشته باشد، مشکلات جبران ناپذیر در گوشی رخ می دهد.

گوشی همراه در دما بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد کارایی بسیار خوبی دارد. زمانی که گوشی همراه در معرض دما بیشتر یا کمتر از این محدوده قرار داشته باشد، بر روی کارایی یا سخت‌ افزار آن تاثیرات مخرب می گذارد. اگر گوشی همراه شما در معرض نور آفتاب یا گرما بیش از اندازه داغ شده است، آن را به مکانی سردتر و خنک تر منتقل کنید. علت داغ شدن گوشی

 

سخن پایانی : 

امروزه افراد در طول روز به طور مکرر از گوشی خود استفاده می کنند. به همین دلیل ممکن است که گوشی از خود گرما تولید کند و در صورت بی توجهی ممکن است که دچار اختلالات جدی شود‌. پس از گوشی خود محافظت کنید و تا حد امکان آن را در معرض نور خورشید قرار ندهید. علت داغ شدن گوشی متنوع است و برای تشخیص درست، باید تعمیرکاران حرفه ای آن را تشخیص دهند یا خود می توانید با گذراندن دوره آموزش تعمیرات موبایل این مشکل را رفع نمایید ..

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات