گوشی های موبایل هوشمند امروزی به دلیل تکنولوژی های حساس و ظریف بکار رفته در آنها، گهگاه دچار مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری می شوند. یکی از این مشکلات، ریستارت شدن مداوم گوشی است و در این مقاله قصد داریم علت ریستارت شدن مداوم گوشی را بررسی کنیم.

امروزه گوشی های موبایل مانند قدیم دیگر یک وسیله برای ارسال پیام و برقراری تماس نیستند. کاربردها و قابلیت های گوشی های هوشمند امروزی باعث شده از آنها در تمام مدت روز برای برقراری ارتباط، سرچ اطلاعات، وبگردی، بازی و حتی کار و بیزینس استفاده کنیم.

همین استفاده مداوم از این گوشی ها احتمال خرابی آنها را افزایش می دهد. ضمن اینکه کوچکترین اشکالی در عملکرد گوشی می تواند زندگی روزمره ما را که به این گوشی ها گره خورده و وابسته شده، دچار اختلال کند. بنابراین لازم است در صورت ایجاد هر مشکلی، علت و راه حل آن را به سرعت جویا شویم و برای رفع آن اقدام کنیم.

همانطور که اشاره کردیم در این مقاله علت ریستارت شدن مداوم گوشی که یکی از مشکلات جدی و رایج گوشی های هوشمند است را بررسی و راه حل های رفع این مشکل را نیز بررسی می کنیم . با ما همراه باشید.

دوره پیشنهادی: آموزش تعمیرات موبایل (سخت افزار و نرم افزار)

آموزش-تعمیرات-موبایل

نرم‌افزار‌های متفرقه، علت ریستارت شدن مداوم گوشی

علت ریستارت شدن مداوم گوشی می تواند نصب نرم افزارهای متفرقه باشد. این نرم افزارها دارای ویروس و بدافزار هستند و عملکرد سیستم عامل گوشی را با اختلال مواجه می کنند. این اختلال می تواند به صورت های مختلفی خود را بروز دهد که یکی از آنها ری استارت شدن مداوم گوشی است.

اگر اخیرا نرم افزاری روی گوشی خود نصب کرده اید و پس از آن مشکل ریستارت شدن گوشی شروع شده باید نرم افزار را از گوشی خود پاک کنید. ضمن اینکه می توانید با مراجعه به بخش مدیریت نرم افزارهای موبایل، خودتان آنهایی را که استفاده ای از آنها ندارید را حذف کنید زیرا مشکل می تواند از یکی از آنها باشد.

برای نصب نرم افزار حتما به منابع معتبر و مرجع مانند گوگل پلی مراجعه کنید تا برای این مشکل تا حد امکان پیشگیری کرده باشید.

همچنین برنامه های در حال اجرا در قسمت پس زمینه گوشی نیز می تواند در عملکرد گوشی اختلال ایجاد کند. حتما بعد از باز کردن چند نرم افزار مختلف و استفاده از آنها یادتان باشد که آنها را از پس زمینه گوشی خود حذف کنید.

علت ریستارت شدن مداوم گوشی همچنین می تواند بروز نبودن برنامه ها و سیستم عامل باشد. باید دقت داشته باشید که سیستم عامل و نرم افزارهای خود را مرتب چک کنید و در صورت نیاز آنها را بروز کنید.

به علاوه ویجت های پس زمینه گوشی شما که گرافیک سنگینی دارند و دیگر ویجت هایی که به صورت آنلاین و دائم اطلاعات خود را فعالانه به روز می کنند، می توانند علت ریستارت شدن خودکار گوشی شما باشند.

گاهی اوقات گوشی بعد از بالا آمدن به سرعت و دوباره ریستارت می شود. در این حالت، بعد از ریستارت شدن باید سریعا به قسمت تنظیمات گوشی و بخش مدیریت برنامه ها رجوع کنید و برنامه های در حال اجرا، برنامه های اخیرا نصب شده، برنامه هایی که مورد نیاز نیستند و همچنین ویجت های گرافیکی گوشی را به سرعت غیر فعال یا حذف کنید.

مقاله مرتبط: علت نخواندن سیم کارت در گوشی

متوقف کردن نرم‌افزار‌های سیستمی

ریستارت-شدن-مداوم-گوشی

از روی سیستم عامل گوشی می توان برخی برنامه های سیستم عامل گوشی را که استفاده ای از آنها نداریم حذف کرد. همین عامل باعث می شود برخی افراد تصور کنند با حذف این برنامه ها می توان حافظه گوشی را خالی و عملکرد گوشی را بهبود بخشید.

واقعیت این است که حذف این برنامه ها در ابتدا مفید به نظر می رسد اما در دراز مدت می تواند عملکرد گوشی را با مشکل مواجه کرده و باعث شود گوشی به صورت مداوم ریستارت شود.

برای رفع این مشکل، در قسمت مدیریت برنامه ها در تنظیمات گوشی، برنامه های سیستم عامل که از حالت فعال خارج کرده اید را دوباره فعال کنید تا اگر مشکل از این قسمت است برطرف شود.

مقاله مرتبط: حل مشکل دمای باتری موبایل 

گرم شدن بیش از حد، علت ریستارت شدن مداوم گوشی

گوشی های موبایل هوشمند امروزی طوری طراحی شده اند که هنگام داغ شدن بیش از حد و قبل از آسیب به قطعات سخت افزاری گوشی، خاموش و یا ری استارت می شوند. تصور کنید در یک روز خیلی گرم تابستانی، در زیر آفتاب در حال کار کردن با گوشی موبایل خود هستید و به طور اتوماتیک نور صفحه شما تا حد نهایی روشن است و همزمان از اینترنت 4G نیز استفاده می کنید.

در این حالت شاید خاموش شدن یا ریستارت شدن گوشی محتمل باشد. اما اگر این اتفاق به صورت مکرر در خانه و در حالتی که گوشی کار سنگینی انجام نمی دهد اتفاق بیافتد، احیانا گوشی شما مشکل جدی تری دارد.

اگر احساس می کنید که گوشی شما در حالتی است که بیش از حد داغ خواهد شد از امکاناتی مانند جی پی اس یا اینترنت کمتر استفاده کنید. داغ کردن گوشی اگر منجر به ریستارت شدن گوشی هم نشود، در طولانی مدت می تواند مشکلات سخت افزاری حادی را برای گوشی شما ایجاد کند.

مناسب نبودن محل قرار‌گیری باطری

علت-ریستارت-شدن-موبایل

در گوشی هایی که محل قرارگیری باتری گوشی مناسب نباشد، مشکل ریستارت شدن گوشی محتمل خواهد بود. البته این مشکل در گوشی هایی اتفاق می افتد که دارای باتری جداشونده باشد. امروزه اکثر گوشی های هوشمند را به منظور باریک تر شدن به صورتی طراحی می کنند و می سازند که باتری پشت گوشی پرس شده است.

اما برای موبایل هایی که باطری آنها جدا می شود، گاهی باتری گوشی در حالت ضربه خوردن جابجا می شود که این عمل علت ریستارت شدن مداوم گوشی خواهد بود. ضعیف شدن درب پشت گوشی و از بین رفتن کانکتور طلایی رنگ که به قسمت فلزی باطری برخورد می کند می تواند علت ری استارت شدن مداوم گوشی باشد. برای حل این مشکل می توانید با استفاده از چسب یا فویل، باتری را پشت گوشی محکم کنید.

خراب شدن فایل‌های سیستم‌عامل اندروید

یکی از بدترین اتفاقات از جهت نرم افزاری که می تواند برای یک گوشی رخ دهد خراب شدن فایل های سیستم عامل گوشی است. اگر نرم افزاری دارای ویروس یا بدافزار باشد می تواند به راحتی آن را پاک کرد اما هنگامی که فایل های سیستم عامل به مشکل بر می خورد باید سیستم عامل را به کلی عوض کرد. این کار مانند عوض کردن ویندوز در کامپیوتر می باشد.

فایل های مخرب سیستم عامل نه تنها باعث اختلال در اکثر نرم افزارهای گوشی می شود بلکه ممکن است گاهی علت ریستارت شدن مداوم گوشی نیز همین ایراد در فایل های سیستم عامل باشد. برای حل این مشکل، گوشی باید به کلی فلش شود یا به تنظیمات کارخانه ارجاع شود، که در این حالت اطلاعات گوشی باید پاک شود.

گیر کردن دکمه‌های گوشی

دلایل-ریستارت-شدن-مداوم-گوشی

اگر نگوییم متداول ترین علت ریستارت شدن مداوم گوشی اما یکی از متداول ترین آنها گیر کردن دکمه های گوشی است. این مشکل اینقدر پیش پا افتاده و ساده است که ممکن است کاربر تا مدتی متوجه آن نشود و در حالتی که گوشی و نرم افزارها هیچ مشکلی ندارند شاهد ریستارت شدن مکرر گوشی باشد.

یکی از دلایل گیر کردن دکمه ها استفاده از قاب گوشی غیر استاندارد است. قاب نامناسب به دکمه های گوشی فشار وارد می کند و باعث ریستارت شدن می شود. شما می توانید با جدا کردن قاب گوشی ریستارت شدن آن را دوباره بررسی کنید.

مشکلات سخت افزاری، علت ریستارت شدن مداوم گوشی

در صورتی که تمام مشکلات بالا را بررسی کردید و مشکل برطرف نشد، علت ریستارت شدن مداوم گوشی شما احتمالا یک مشکل سخت افزاری جدی است.

در این حالت باید حتما گوشی خود را به یک متخصص تعمیرات موبایل بسپارید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه خودتان اقدام به دستکاری گوشی خود نکنید زیرا حتی یک اشتباه کوچک هنگام باز کردن گوشی می تواند باعث پارگی کابل ها و اعمال هزینه سنگین به شما شود.

جمع بندی علت ریستارت شدن مداوم گوشی

در این مقاله علت ریستارت شدن مداوم گوشی را بررسی کردیم. همانطور که مطالعه کردید دلایل ری استارت شدن گوشی عمدتا از عدم استفاده درست خود کاربر نشئت می گیرد. اما گاهی اوقات نیز مشکل سخت افزاری می باشد و باید گوشی شما توسط یک تعمیرکار خبره بررسی شود.

تعمیر موبایل یک حرفه کاملا تخصصی می باشد که نیاز به آموزش عملی دارد. این حرفه علاقه مندان زیادی دارد زیرا درآمد و بازار کار در این رشته عالی است.

آموزشگاه فنی سازان سالانه کارآموزان زیادی را با آموزش های عملی روانه بازار کار می کند. کارگاه های آموزشی فنی سازان کاملا مجهز می باشند و آموزش ها همگی تحت نظر اساتید مجرب صورت می گیرد. بعد از دوره آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه فنی سازان، کارآموزان قادر خواهند بود انواع موبایل و تبلت را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری عیب یابی و تعمیر کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات