بدتربن اتفاقی که ممکن است برای گوشی ما رخ دهد، پاک شدن پیام های واتساب یا هر مسنجر دیگر است. با چندین ترفند و بدون نیاز به کامپیوتر می توان اطلاعات گوشی اندروید یا آیفون را بازیابی کرد. این اطلاعات شامل پیام، عکس و فیلم می شود. با این حال نمی توان ادعا کرد که با این ترفندها به صورت تضمینی همه اطلاعات بازیابی می شوند. ما در ادامه نحوه بازیابی پیام های حذف شده از گوشی های اندروید و  ios و بکاپ گرفتن را به شما آموزش می دهیم. پس اگر شما هم نگران پیام های پاک شده از گوشیتان هستید، تا پایان ما را همراهی کنید.

 

نحوه بازیابی پیام های حذف شده

خوشبختانه راهکارهایی برای بازیابی پیام های حذف شده از گوشی های شیائومی، سامسونگ و ios وجود دارد. چندین روش انجام این کار از امیت بالایی برخوردار هستند و به گوشی شما آسیب نمی زنند. اگر بخشی از حافظه که پیام های قدیمی در آن قرار دارند با پیام های جدید جایگزین شود، برگرداندن پیام های حذف شده قدیمی دشوار است. بنابراین سعی کنید بعد از اینکه پیامی اشتباهی حذف شد و به آن نیاز داشتید، داده جدیدی ذخیره نکرده و فضای گوشی خود را پر نکنید.

اگر قبل از بازیابی، از اطلاعات گوشی خود بکاپ گرفته باشید، همه اطلاعات حذف شده شما بازیابی می شوند. اما اگر بکاپ نگرفته اید، می توانید با استفاده از برنامه های شخص ثالث اطلاعات حذف شده خود را بازیابی کنید. نحوه بازیابی پیام های حذف شده با روش های متعدد مانند نصب اپلیکشن، از طریق تنظیمات گوشی و گوگل درایو و از راه اپراتورها و مخابرات برای بازیابی انجام می شود. در مورد مخابرات و اپراتورها فقط در صورتیکه نامه قضایی داشته باشید، اطلاعات گوشی شما را ریکاوری می کنند. روش بازیابی گوشی های اندروید با گوشی های آیفون یکسان نیستند. در بخش های بعدی نحوه بازیابی اطلاعات پاک شده با تمامی روش هایی که در اینجا اشاره شد را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

بازگردانی پیام های حذف شده

 

بهترین برنامه ریکاوری پیام های حذف شده

  1. یکی از بهترین و مطمئن ترین اپلیکشن ها برای ریکاوری پیام های حذف شده، Mobikin Doctor است که به سرعت پیام های حذف شده را بازیابی می کند. از ویژگی های مهم آن سازگاری با انواع گوشی ها می باشد که می تواند بیش از 200 گوشی اندروید را ریکاوری می کند.
  2. برنامه نرم افزاری دیگر FonePaw Android Recovery نام دارد که طراحی محیط کاربری آن ساده است. این برنامه با همه نسخه های اندروید سازگاری دارد و اکثر برندها را بازیابی می کند.
  3. برنامه دیگر کول ماستر اندروید SMS (Coolmuster Android SMS+ Contacts Recovery ) است که علاوه بر پیام های حذف شده، می تواند مخاطبین از بین رفته گوشی شما را بازیابی کند. کول ماستر سرعت بالایی در اسکن کردن اطلاعات پاک شده دارد و دارای تکنولوژی منحصر بفرد است.
  4. نام برنامه دیگر Disk Digger است که برای بازیابی پیام های حذف شده نیازی به روت کردن ندارد.

 

نحوه بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی

اگر همه روش های نرم افزاری را امتحان کردید و اطلاعات شما بازیابی نشد، بهترین روش برای نگه داشتن آن ها تهیه نسخه پشتیبان است. برای انجام این کار برنامه های متعددی در بازرهای اندروید و سایر برندها وجود دارد. بهترین روش برای تهیه نسخه پشتیبان از پیام های حذف شده، گوکل درایو (Google Drive ) برای برندهای شیائومی، اندروید و هواوی و …. است. برای بکاپ گرفتن مراحل زیر را انجام دهید.

  • به تنظیمات گوشی خود بروید و Google (Services & Preference ) را فعال کنید.
  • تهیه پشتیبان (Backup) را انتخاب کنید.
  • پشتیبان گیری گوگل درایو شما باید فعال باشد.
  • از اطلاعات گوشی خود یک بکاپ بگیرید.

شما باید برای گوشی شیائومی مراحل زیر را طی کنید.

  • به تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید
  • به صفحه (Mi Account) بروید و روی گزینه (Mi Cloud) کلیک کنید.
  • به اخر صفحه مورد نظر بروید و روی Backup کلیک کنید.

شما برای مواقع ضروری بکاپ دارید و کافی است این مراحل را انجام دهید.

  • به تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید.
  • به صفحه (Mi Account) بروید و روی گزینه ( Mi Cloud ) کلیک کنید.
  • به اخر صفحه مورد نظر بروید و روی Restore From Backup کلیک کنید.

در این بخش باید پیام های حذف شده شما بازیابی شده باشد.

 

نحوه بک آپ گیری

 

نحوه بازیابی پیام های حذف شده واتساب

با شروع تحریم در ایران برنامه پیام رسان تلگرام فیلتر شد و همه کاربران آن به واتساب روی آوردند. در تلگرام و بیشتر پیام رسان ها هنگامی که از حسابتان خارج می شوید پیام ها حذف نمی شوند و با لاگین شدن مجدد به آن ها دسترسی دارید. اما در واتساب می بایست قبل از حذف اکانت یا حتی لغو نصب از روی گوشی از پیام های خود بکاپ بگیرید، در غیر این صورت همه پیام ها و رسانه ها حذف می شوند. در واتساب پشتیبان گیری نیز پیچیده است و هنگام انتقال از گوشی اندروید به آیفون چت هیستوری حذف می شود و امکان انتقال داده ها بین دو گوشی وجود ندارد.

هنگامی که گوشی را عوض می کنید یا سیم کارت آن را تعویض می نمایید و یا گوشی خود را رسیت فکتوری می کنید، چت هیسوری واتساب حذف می شود. نحوه بازیابی پیام حذف شده در برنامه واتساب بسته به سیستم عامل گوشی ها متفاوت است. در اینجا ابتدا بازیابی پیام های واتساب را درگوشی اندروید  مورد مطالعه قرار می دهیم که عبارت است از:

نحوه بازیابی پیام های حذف شده گوشی واتساب

پیام های واتساب بدون نصب برنامه قابل بازیابی هستند. واتساب قابلیت استفاده از فضای ابری را برای بکاپ گیری از پیام ها در نظر گرفته است تا بتواند همه اطلاعات را بازیابی کند. از همان اول که اکانت واتساب را نصب می کنید، باید گزینه پشتیبان گیری آن را فعال نمایید. نحوه بازیابی پیام های حذف شده به صورت زیر است:

  1. ابتدا می بایست بکاپ گیری کنید. برای این کار به گزینه تنظیمات بروید، چت ها و سپس چت بکاپ را کلیک کنید.
  2. سپس پایین صفحه حساب کاربری گوگل را فعال کنید تا همه اطلاعات در Google Drive  ذخیره شوند.
  3. گزینه Backup to Google Drive را کلیک کنید تا برنامه به صورت خودکار هر روز یا ماهیانه یا هر گزینه دیگری که سوال می کند را به دلخواه انتخاب کنید.
  4. حالا اگر می خواهید پیام های حذف شده واتساب را ریکاوری کنید، برنامه واتساب را از گوشی پاک کرده و دوباره نصب کنید.
  5. هنگامی که وارد واتساب شدید و شماره تماس را وارد کردید از شما سوال می کند که آیا اطلاعات Restore شود یا خیر؟ Restore را که انتخاب کنید همه پیام های واتساب شما ریکاوری می شود.

 پیشنهاد ویژه : آموزش تعمیرات لوازم خانگی بصورت تخصصی و جامع

نحوه بازیابی پیام های حذف شده گوشی سامسونگ

گوشی های سامسونگ هیچ گونه سطل زباله ای برای پیامک حذف شده ندارند. بازیابی پیام های حذف شده در گوشی سامسونگ با روش های خیلی ساده و بدون نیاز به کامپیوتر انجام می شود. بازیابی از طریق Samsung Cloud یا گوگل درایو (Google Drive) روشی ساده و مطمئن است. اگر نسخه پشتیبان شما فعال باشد گوشی سامسونگ به صورت مداوم از اطلاعات شما بکاپ می گیرد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و Backup & Account را انتخاب کنید.
  2. روی گزینه Restore Data کلیک کنید.
  3. روی آخرین نسخه پشتیبان تهیه شده کلیک کنید.
  4. دراین صورت گوشی شما به طور خودکار همه اطلاعات پاک شده را بازیابی می کند.
  5. نحوه بازیابی پیام های حذف شده در آیفون
  6. نحوه بازیابی پیام های حذف شده در گوشی های آیفون به چهار روش امکان پذیر است.

 

چگونگی بازیابی پیام های پاک شده در گوشی آیفون

  1. استفاده از برنامه های شخص ثالث

برخی از برنامه های شخص ثالث قابلیت بازیابی پیامک های حذف شده آیفون را دارند. در گوشی های آیفون هنگامی که پیامکی را حذف می کنید، آن پیام از حافظه داستگاه پاک نمی شودغ بنابراین دسترسی به پیامک های حذف شده دشوار نیست. بهترین اپلیکشن های شخص ثالث، Dr .Fone و Wonder Share هستند.

  1. استفاده از قابلیت iTunes

استفاده از قابلیت و  سرویس iTunes زمانی امکان پذیر است که شما قبلا بکاپ کامل از گوشی خود گرفته باشید. ابتدا گوشی آیفون خود رابه کامپیوتر وصل کنید و سرویس iTunes را فعال کنید. سپس آیفون خود را از بخش بالایی و سمت راست محیط iTunes انتخاب کنید. اکنون گزینه Restore Backup را کلیک کنید. با انتخاب این گزینه مرحله پشتیبان گیری انجام می شود و حالا باید پیام های حذف شما بازیابی شده باشد.

  1. استفاده از روش نسخه MAC

    نحوه بازیابی پیام های حذف شده از طریق روش نسخه  مک MAC شامل مراحل زیر است:

    • نیازی به اتصال به دستکاه مک نیست. ابتدا نرم افزار ریگاوری را باز کنید. در این روش به طور خودار همه فایل های iTunes ، iPad و آیفون را شناسایی و نشان می دهد.
    • اطلاعات موجود در پوشه بکاپ iTunes در فایل های خاصی دسته بندی می شوند. با کلیک روی آن ها پیش نمایش مطالب با جزئیات در پنل سمت راست مشاهده می شود. محتواهای متنی به صورت لیست شده و فایل های رسانه ای به صورت Thumbnail نشان داده می شوند.
  2. استفاده از اپراتورهای سیم کارت

      تمام پیامک هایی که بین کاربران ردو بدل می شود، توسط اپراتور آن سیم کارت ها ذخیره می گردد. اپراتورها از بازیابی پیامک های حذف شده خودداری می کنند و فقط در شرایط خاص طبق دستور قضایی این کار را انجام می دهند.

سخن پایانی :

ما در این مطلب نحوه بازیابی پیام های حذف شده چندین برند گوشی مانند سامسونگ، شیائومی و آیفون را شرح دادیم. همان طور که گفتیم برای بازیابی پیام های حذف شده می بایست قبلا از اطلاعات گوشی خود بکاپ گرفته باشید. برای تهیه نسخه پشتیبان سعی کنید گزینه بکاپ را در تنظیمات گوشی خود همیشه فعال نگه دارید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتر در آموزش تعمیرات موبایل کسب کنید، مجتمع آموزشی فنی سازان با دریافت مجوز رسمی از فنی و حرفه ای با مدرسین مجرب آماده ارائه آموزش به علاقمندان است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات