چرخه ی خشک کن لباسشویی کار نمی کند !      

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی : عیب یابی کردن یک ماشین لباسشویی کار بسیار سختی نیست. هنگامی که خشک کن ماشین لباسشویی شما کار نمی کند دلایل متعددی وجود دارند که ممکن است دخیل باشند اما شما باید مشکل دقیق را پیدا کنید.

نچرخیدن مخزن لباسشویی و عدم فعالیت خشک کن (Spin cycle) یکی از متداول ترین مشکلات ماشین لباسشویی است و در بیشتر موارد خود شما بدون رداخت هزینه به لوله کش و تعمیرکار قادر به یافتن و حل مشکل خواهید بود. پس از این که مشکل را پیدا کردید باید نحوه ی تعمیر آن را هم بدانید تا بتوانید خودتان از پس کار بربیایید و متحمل هزینه نشوید.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات ماشن لباسشویی در فنی سازان

ماشین-لباسشویی

 تسمه ی محرک لباسشویی

با وجود این که بیشتر افراد هنگام عدم چرخش مخزن حدس می زنند که مشکل از تسمه ی محرک باشد اما همیشه این علت مشکل نیست. با این حال بررسی تسمه ی محرک بسیار راحت است.

درب ماشین لباسشویی را باز کرده و سعی کنید مخزن را بچرخانید. معمولاً مخزن با کمی مقاومت به چرخش در می آید اما اگر به راحتی و سریع می چرخد احتمالاً تسمه محرک پاره یا خراب شده است . اگر مشکل این است شما باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید، سپس پنل دسترسی را باز کرده و  تسمه را عوض کنید. این معمولاً کار کوچک و راحتی است.

پمپ

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی : پمپ هم می تواند منشأ این مشکل باشد. برای بررسی پمپ باید ابتدا پنل دسترسی را باز کنید ( ابتدا ماشین را از برق بکشید ) و پمپ را بیرون آورید. پولی را با دست بچرخانید تا متوجه شوید آیا حرکت آن متوقف شده است.

اگر پولی نچرخید باید کل پمپ را عوض کنید. مشکل می تواند از تسمه ی پمپ نیز باشد. ممکن است تسمه پاره شده و یا بسیار فرسوده باشد. در هر دو مورد تعویض تسمه الزامی است .

کلید (سوئیچ) درب

نحوه-تعمیر-لباسشویی

اگر کلید درب عمل نکند ماشین لباسشویی چرخش را شروع نمی کند یا به عبارتی دیگر اصلاً کار نمی کند. برای دسترسی به کلید لازم است پنل بالایی ماشین را باز کنید. هنگامی که ماشین لباسشویی به برق وصل است سوئیچ در را فشار دهید. با این کار ممکن است سوئیچ جا بیفتد در غیر این صورت باید آن را عوض کنید.

موتور محرک

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی : بسیاری از ماشین های لباسشویی دارای یک موتور معکوس گرد هستند. به این معنا که این موتور ها برای مخلوط کردن آب و مواد شوینده در یک جهت و برای خشک کن یا شست و شو در جهت دیگری می چرخند.

اگر مخزن در یک جهت به خوبی می چرخد اما در جهت دیگر با مشکل مواجه است مشکلی در موتور معکوس گرد به وجود آمده است. اگر مشکل این است شما چاره ای جز تعویض کل موتور نخواهید داشت. وجود مشکل در موتور معمولاً از طریق صداهای نامطلوب در طول فعالیت ماشین و یا مشاهده ی جرقه در زیر ماشین لباسشویی تشخیص داده می شود.

کوپلر موتور

برخی از کارخانه ها از یک کوپلینگ لاستیکی یا پلاستیکی در ماشین لباسشویی استفاده می کنند. کوپلینگ رابطی است که هم به شفت موتور و هم به ترانسمیشن ماشین لباسشویی متصلاست و با گذشت زمان ممکن است خراب یا فرسوده شود. بررسی چشمی بهترین راه برای یافتن مشکل است. اگر کوپلر موتور خراب شده باشد باید آن را تعویض کنید. این کار هم بسیار ساده و راحت است .

کلاچ

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی : برخی از برند ها در ماشین لباسشویی یک کلاچ تعبیه می کنند تا کمک کند که سرعت چرخش مخزن به میزان ایده آل برسد. اگر کلاچ فرسوده شده باشد، مخزن به سرعت دلخواه برای چرخه ی خشک کن نخواهد رسید و یا کلاً نخواهد چرخید. اگر مشکل این است لازم است از یک تعمیرکار بخواهید آن را تعویض کند، زیرا این یک کار کاملاً تخصصی است.

جمع بندی نحوه تعمیر ماشین لباسشویی

در این مقاله نحوه تعمیر ماشین لباسشویی را بررسی کردیم. نحوه تعمیر ماشین لباسشویی نکات بسیار تخصصی را در دل خود دارد. ماشین لباسشویی یک وسیله پیچیده با یک موتور الکتریکی بزرگ است و در هنگام ایجاد مشکل باید حتما توسط متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی تعمیر شود.

آموزشگاه فنی سازان در تهران دوره جامع آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی را در کارگاه مجهز برگزار می کند. این دوره تحت نظر مجرب ترین اساتید تهران و به صورت کاملا عملی برگزار می شود. داخل کلاس تمام ابزار کار در دسترس همه کارآموزان قرار دارد. آموزشگاه فنی سازان در انتهای دوره یک مدرک فنی حرفه ای معتبر به کارآموزان اعطا می کند که می توانند به وسیله آن جواز کسب دریافت کنند و در بازار کار مشغول به کار شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات