گوشی های آیفون را می توان یکی از بهترین و لوکس ترین گوشی های موجود در بازار معرفی کرد. اما برخی معتقدند که بزرگترین نقطه ضعف این گوشی ها، باتری آن ها است. اگر شما نیز گوشی آیفون دارید و مجبور هستید مدام آن را شارژ کنید، احتمالاً باتری گوشی شما ایراد دارد. اما شما می توانید به راحتی سلامتی باتری خود را بررسی کنید. در ادامه همراه ما باشید تا مطالبی را در مورد کد تست باتری آیفون در اختیار شما قرار دهیم:

درباره باتری های گوشی های آیفون بیشتر بدانید ! کد تست باتری آیفون

باتری های گوشی آیفون نیز مانند سایر برندهای دیگر با گذشت زمان ضعیف می ‌شوند و توانایی نگه داشتن شارژ آن ها کاهش می یابد. این موضوع اتفاقی اجتناب ناپذیر است. زیرا اگر شما حسابی مراقب گوشی آیفون خود باشید، باز هم باتری آن با گذشت زمان ظرفیت شارژ خود را از دست می دهد. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا کمپانی اپل امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که آن ها می توانند با استفاده از آن ها به راحتی سلامتی باتری گوشی خود را مورد بررسی قرار دهند. شاید برای شما این پرسش مطرح شود که آیا بررسی سلامت باتری آیفون مهم است؟ در پاسخ به این پرسش باید بیان کنیم همان گونه که معاینه پزشک اهمیت دارد بررسی سلامت باتری گوشی نیز مهم است؛ زیرا این کار می تواند مشکلات باتری را مشخص کند.‌

درباره باتری های گوشی های آیفون بیشتر بدانید !

استفاده از کد تست باتری آیفون

باتری ها را می توان نیروی محرکه گوشی ها معرفی کرد و بدون وجود آن ها نمی توان از از گوشی و تبلت ها استفاده کرد. اما عملکرد این قطعه موبایل پس از گذشت زمان مانند روز اول آن نیست. حتی در برخی مواقع باتری ها خوب شارژ را نگه نمی دارند و حتی باد می کنند. در این صورت شما باید باتری گوشی آیفون خود را تعویض کنید. اما برای انجام این اقدام یک مشکل وجود دارد و آن هم داخلی بودن باتری گوشی های جدید است. به عبارت دیگر شما نمی توانید به راحتی برای موبایل و تبلت هوشمند خود یک باتری نو خریداری کنید.‌

خوشبختانه دو راه بسیار کاربردی جهت سنجش سلامت باتری گوشی های آیفون وجود، نخستین روش بررسی حداکثر ظرفیت باقی مانده و راه دیگر شماره کل دفعاتی است که باتری شارژ شده است. اما راهکارهای متنوع دیگری نیز جهت تست باتری آیفون وجود دارد. در نتیجه شما می توانید بیش از آنکه این قطعه معیوب شود و به دنبال تعویض آن باشید، به راحتی سلامتی آن را تست کنید.  به طور کلی استفاده از کد تست باتری گوشی آیفون یکی از راهکارهای بسیار کاربردی جهت بررسی تست سلامت باتری این گوشی است. برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید باید در صفحه شماره گیری تلفن خود کد #*12345#3001* را شماره گیری کنید و در نهایت کلید برقراری تماس را بزنید. پس از اینکه کد عمل کرد، شما می توانید وارد بخش Field Mod  شوید و اطلاعات و وضعیت باتری گوشی خود را مشاهده کنید.

استفاده از سیستم عامل ios

می توان گفت ساده ترین راه بررسی باتری آیفون همین راهکار است. افرادی که از ios 11.3 استفاده می کنند می توانند از این راهکار استفاده کنند. در غیر این صورت باید سیستم عامل گوشی خود را به روز رسانی کنند تا این امکان برای آن ها فعال شود. شما جهت استفاده از این روش به نصب نرم افزار خاصی نیاز دارید؛ زیرا کمپانی اپل خود این ویژگی را در گوشی های آیفون قرار داده است تا وضعیت سلامتی باتری گوشی بررسی شود. مراحل تست باتری آیفون توسط ios شامل موارد زیر می شود:

1. قسمت تنظیمات، گزینه باتری

شما می توانید در قسمت باتری نمودار وضعیت باتری دستگاه خود را مشاهده کنید و این آمار را مطابق تاریخ و زمان دلخواه خود تنظیم نمایید. این گزارش به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کدام یک از برنامه های نصب شده روی گوشی شما باتری بیشتری مصرف می کند.

2. Peak perfomance کد تست باتری آیفون

این این مورد در بخش Battery health قرار دارد و به معنای آن است که باتری با حداکثر توان خود فعالیت می کند. شما با استفاده از این گزینه می توانید عملکرد باتری گوشی آیفون خود را بررسی کنید. جالب است بدانید Peak perfomance می‌ تواند انرژی کافی را جهت انجام کارهای سخت ذخیره کند تا شما بتوانید انرژی لازم جهت انجام آن ها را داشته باشید. این امکان در گوشی های آیفون سیستم عامل آن ها 11.3 است، وجود دارد.

3. بخش باتری، Battery health

شما می ‌توانید در این صفحه اطلاعاتی درباره توان باتری و ظرفیت آن مشاهده کنید. هنگامی که شما گوشی موبایل خود را خریداری می کنید، ظرفیت باتری آن ۱۰۰ درصد است. اما به صورت طبیعی و به تدریج ظرفیت آن کاهش می یابد. اگر شما قسمت optimized battery charging  را فعال کرده باشید، گوشی آیفون شما از وضعیت عملکرد روزانه باتری آگاه می شود و می تواند مطابق آن اطلاعاتی را به شما گزارش کند. کمپانی اپل ادعا می کند که تلفن های آیفون پس از ۵۰۰ بار شارژ باتری دستگاه آن ۸۰ درصد ظرفیت دارند و تنها ۲۰ درصد افت می کنند.

آشنایی با برنامه های کاربردی جهت تست باتری آیفون 

به طور کلی برنامه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید باتری گوشی آیفون خود را با استفاده از آن ها  مورد بررسی قرار دهید. این برنامه ها شامل موارد زیر می شود:

Battery life :

می توانیم برنامه را یکی از بهترین برنامه های بررسی وضعیت باتری برای بررسی وضعیت باتری در گوشی های آیفون معرفی کنیم. شما می ‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن گزارشی از زمان اجرای برنامه، برنامه های جفت شده، میزان شارژ باتری، اعلان های سفارشی شده را دریافت کنید.

برنامه Battery life Doctor pro :

این برنامه می تواند مانند یک پزشک وضعیت باتری را بررسی کند و در نهایت راهکارهایی را جهت افزایش عمر باتری پیشنهاد می کند.

برنامه Battery HD کد تست باتری آیفون

این برنامه یک برنامه بسیار ایده آل برای افرادی است که به پادکست و موسیقی علاقه مند هستند و آن ها را زیاد گوش می دهند.

برنامه Battery server کد تست باتری آیفون

این برنامه نیز یکی دیگر از برنامه های بسیار عالی جهت تست باتری آیفون است. شما با استفاده از برنامه می توانید برنامه هایی که حافظه زیادی را در دستگاه شما اشغال کرده‌اند، را شناسایی کنید. به طور کلی استفاده از برنامه Battery server یک راهکار کاربردی و عالی جهت بهبود وضعیت باتری است.

برنامه I Backup Bot

این برنامه اطلاعات جامعی درباره وضعیت باتری گوشی آیفون در اختیار شما قرار می دهد. برای اینکه بتوانید از برنامه I Backup Bot استفاده کنید، باید گوشی خود را به کامپیوتر متصل نمایید و برنامه را باز کنید. پس از اینکه این برنامه اجرا شد باید گزینه Device  را انتخاب کنید و روی نام گوشی اتصال شده کلیک نمایید.

اکنون می ‌توانید پنجره ای را مقابل خود مشاهده کنید. با انتخاب گزینه more information می توانید اطلاعاتی مانند تعداد چرخه شارژ آیفون، توان فعلی باتری برای شارژ شدن، ظرفیت اولیه و دیگر موارد را مشاهده کنید. بهتر است بدانید استفاده از این برنامه رایگان نیست و شما باید برای استفاده از این برنامه، آن را خریداری کنید.

Battery care

از دیگر نرم افزارهایی که می توانید جهت تست باتری آیفون از آن استفاده کنید، می توان به نرم افزارBattery care اشاره کرد. این برنامه راهکارهایی را جهت مراقبت از گوشی به شما پیشنهاد می ‌دهد و شما می توانید با استفاده از آن ها اقداماتی که موجب افزایش عمر باتری گوشی تان می شود را انجام دهید.

برنامه console App کد تست باتری آیفون

این برنامه یکی از برنامه هایی است که شما می توانید توسط دسترسی به مک بوک اپل از آن استفاده کنید و به راحتی سالم بودن باتری گوشی خود را مورد بررسی قرار دهید. بهتر است بدانید که این برنامه به صورت پیش فرض روی مک بوک های اپل نصب شده است و نیازی نیست که شما آن ها را نصب کنید. از این‌رو کلیه کاربران اپل می توانند با استفاده از این برنامه سالم بودن باتری گوشی خود را بررسی کنند.

برنامه Coconut Battery

از دیگر نرم افزارهای تست سلامت باتری آیفون، برنامهCoconut Battery  است. برای اینکه بتوانید از این برنامه استفاده کنید باید به مک بوک دسترسی داشته باشید و این اپلیکیشن را روی آن نصب کنید؛ زیرا این برنامه به صورت پیش فرض وجود ندارد. پس از اینکه عملیات نصب به پایان رسید شما باید گوشی خود را توسط یک کابل به آن وصل کنید. سپس می توانید با مراجعه به گزینه Device  ios  کلیه مشخصات گوشی خود را مورد بررسی قرار دهید.

آشنایی با برنامه های کاربردی جهت تست باتری آیفون 

دلایل کاهش سلامت باتری آیفون کد تست باتری آیفون

به طور کلی دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش و سریع خالی شدن باتری گوشی آیفون شود. برای اینکه شما بتوانید سلامتی باتری گوشی آیفون خود را افزایش دهید، باید درباره علائم خرابی باتری آیفون بیشتر بدانید. به طور کامل برخی اقدامات موجب کاهش عملکرد و سریع خالی شدن باتری گوشی آیفون می شود که عبارتند از:

  • استفاده از تصاویر متحرک
  • فعالیت موقعیت مکانی
  • بازی کردن با گوشی با صدای بلند یا گوش کردن موسیقی با صدای بلند
  • استفاده از گوشی در نقاط خیلی گرم و سرد
  • استفاده از گوشی در نقاطی که آنتن دهی ضعیفی دارند
  • فعال بودن بلوتوث و دیتا
  • استفاده بیش از حد از گوشی

سخن پایانی :

به طور کلی ترفند ها و راهکارهای متعددی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها سلامتی باتری آیفون خود را مورد بررسی قرار دهید. اما در میان کلیه روش ها و برنامه های کاربردی، پیشنهاد ما به شما استفاده از کد تست باتری آیفون است؛ زیرا شما می توانید با استفاده از کد را بدون آنکه نیاز باشد برنامه خاصی نصب کنید یا اقدام خاصی انجام دهید، سلامتی باتری گوشی خود را بررسی کنید. این روزها حرفه و شغل تعمیر موبایل رونق بسیار خوبی دارد. شما می توانید کلیه مهارت ها و آموزش تعمیرات موبایل را در آموزشگاه فنی سازان کسب کنید. اما در این آموزشگاه تنها حرفه تعمیر موبایل آموزش داده نمی شود. رشه های دیگری چون آموزش برق ساختمان، تعمیرات بردهای الکترونیکی و … در این مجتمع آموزش داده می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات