کد شارژ همراه اول برای بسیاری از همراه اول اولین اپراتور سیم کارت در ایران است. سیم کارت های اولیه ای که همراه اول ارائه می داد همگی دائم بودند، اما پس از مدتی خطوط اعتباری هم به این خدمات اضافه شد. یکی از دغدغه های همیشگی هر دارنده سیم کارت اعتباری خرید شارژ است. خرید شارژ همراه اول روش های مختلفی دارد و این روش ها در طول زمان و با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده است.

در سال های اولیه خرید شارژ از طریق دستگاه های پوز، خودپردازها و خرید کارت شارژ صورت می گرفت. امروزه شارژ را می توان به صورت آنلاین، استفاده از کد USSD یا سامانه 9990 تهیه کرد. در این مقاله انواع طرح های شارژهای همراه اول از و انواع راه های شارژ بسته های اعتباری جمله کد شارژ همراه اول و همینطور کد فعالسازی بسته های اینترنت و مکالمه همراه اول را مورد بررسی قرار می دهیم.

دوره پیشنهادی : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی و جامع مخصوص ورود به بازار کار

کد همراه اول

کد باقیمانده شارژ همراه اول

برای خرید شارژ ابتدا باید از باقیمانده شارژ همراه اول خود مطلع شوید. برای اطلاع از میزان کنونی شارژ خود می توانید از سه روش مختلف استفاده کنید. این روش ها در زیر معرفی شده است:

راحت ترین روش برای پی بردن به میزان باقیمانده شارژ همراه اول، استفاده از کد باقیمانده شارژ همراه اول است. بدین منظور با شماره گیری کد # ۱۱ * ۱۴۰ * یا # ۱۲۱ * ۱۰ * و زدن دکمه تماس پس از چند لحظه باقیمانده شارژ شما روی صفحه نمایش نمایان می شود.

راه دیگر پی بردن به میزان شارژ باقیمانده همراه اول تماس با شماره 444 است. پس از تماس با این شماره به یک تلفن گویا متصل می شوید و سپس با فشار دادن دکمه 2 باقیمانده شارژ همراه اول شما اعلام می شود.

برای اطلاع از میزات اعتبار خط خود می توانید از سرویس همراه من نیز استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس به سایت https://my.mci.ir/ مراجعه کنید. شما می توانید پس از ثبت نام و ورود به پنل کاربری خود از میزان موجودی شارژ خود مطلع شوید. در ادامه راه های مختلف شارژ همراه اول را بررسی می کنیم.

 

مقاله های پیشنهادی : دانلود فیلترشکن قوی آیفون

کد شارژ اضطراری همراه اول

مشترکین همراه اول می توانند برای دریافت شارژ اضطراری یکی از بسته های جدول زیر را انتخاب کنند. در این صورت پس از اولین افزایش اعتبار مبلغ شارژ اضطراری از حساب کاربر کسر خواهد شد. از این سرویس می توان حداکثر دو بار در ماه استفاده کرد. برای استفاده از این سرویس باید بدهی قبلی را تسویه کرده باشیم. سرویس شارژ اضطراری همراه اول برای افرادی قابل استفاده است که حداقل سه ماه از فعالسازی سیم کارت آنها گذشته باشد و اعتبار کنونی آنها از بیست هزار تومان کمتر باشد. کد شارژ همراه اول برای شارژ اضطراری به قرار زیر است:

ردیف عنوان زمان اعتبار درگاه #10* درگاه #1* قیمت
1 وضعیت #250*10* #170*1*
2 شارژ اضطراری 5000 ریالی یکماه #251*10* #171*1* 5400 ریال
3 شارژ اضطراری 10000 ریالی یکماه #252*10* #172*1* 10600 ریال
4 شارژ اضطراری 15000 ریالی یکماه #253*10* #173*1* 16000 ریال
5 مکالمه اضطراری 10 دقیقه ای یک ساعت #254*10* #174*1* 10500 ریال
6 مکالمه اضطراری 15 دقیقه ای یک ساعت #255*10* #175*1* 15500 ریال
7 راهنما #259*10* #179*1*

 

کد و نحوه شارژ سیم کارت همراه اول

تا اینجای کار روش های بررسی میزان موجودی شارژ همراه اول را بررسی کردیم. حالا به بررسی روش های مختلف شارژ سیم کارت همراه اول می پردازیم. شارژ همراه اول به صورت حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد. در روش حضوری مشترک باید حضور فیزیکی داشته باشد ولی در شارژ همراه اول به شکل غیر حضوری شارژ به صورت مجازی صورت می گیرد و نیازی به حضور مشترکین نیست. در روش های غیر حضوری که در ادامه بررسی می کنیم شارژ به صورت مستقیم و در زمان کم به سیم کارت شما اضافه می شود.

دوره های فوق العاده آموزشی : آموزش تعمیرات برد از صفر تا صد کار

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

کد و نحوه شارژ سیم کارت همراه اول

 

1 . کد شارژ همراه اول  (USSD)

شاید راحت ترین راه برای شارژ همراه اول استفاده از کد شارژ همراه اول USSD می باشد. کدهای دستوری امروزه از رایج ترین راه ها برای ارائه خدمات پرداخت از جانب سازمان ها و بانک ها می باشد. کد USSD شارژ همراه اول # ۱ * می باشد. با شماره گیری این کد می توانید میزان مبلغی که قصد شارژ دارید را تعیین کنید. با استفاده از این سرویس همچنین می توانید برای یک خط دیگر شارژ خریداری کنید.

۲ . مرکز پاسخگویی ۹۹۹۰

برای شارژ همراه اول همچنین می توانید با مرکز پاسخگویی ۹۹۹۰ تماس بگیرید. اگر با خط ثابت قصد شارژ سیم کارت خود را دارید می توانید ۰۹۱۲۹۹۹۰ را شماره گیری کنید. به این طریق می توانید بدون استفاده از کد شارژ سیم کارت خود را به صورت مستقیم شارژ کنید. خرید شارژ برای سیم کارت های دیگر نیز با این روش امکانپذیر است.

۳ . اپلیکیشن همراه من

روش دیگری که برای شارژ همراه اول موجود است استفاده از اپلیکیشن همراه من است. مشترکین همراه اول برای استفاده از این روش مشترکین باید ابتدا وارد سامانه https://my.mci.ir/ شده و ثبت نام کنند. سپس با استفاده از پنل کاربری می توانید اقدام به خرید شارژ برای سیم کارت خود کنید. شارژ از این طریق به صورت مستقیم به اعتبار شما اضافه می شود. استفاده از این روش تنها برای سیم کارت هایی که به نام شماست امکانپذیر است.

۴ . شارژ آنلاین

یکی از روش های شارژ سیم کارت همراه اول استفاده از روش شارژ آنلاین است. روش وارد کردن کد برای شارژ همراه اول به این شکل است که برای این کار پنلی در اختیار شما قرار می گیرد. سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند متنوع هستند اما یکی از این سایت ها پنل شارژ آنلاین همراه اول است. یکی از مزایای استفاده از این پنل 5% شارژ بیشتر است به این معنی که هرکاه مشکترکین اقدام به شارژ آنلاین سیم کارت خود می  کنند.

۵ . خودپردازها و پایانه های فروش

روش هایی که تا اینجای کار بررسی کردیم همگی غیر حضوری بود. در این بخش قصد داریم روش های حضوری را بررسی کنیم. یکی از قدیمی ترین روش های خرید شارژ استفاده از عابر بانک ها و دستگاه های پوز قدیمی است. در این روش کد فعالسازی را دریافت می کنیم  و با وارد کردن آن می توانیم گوشی را شارژ کنیم.   کد شارژ همراه اول برای این منظور، (# رمز شارژ * ۱۴۰ *) می باشد.

 

کد شارژ خودکار همراه اول

سرویس شارژ خودکار همراه اول برای ارائه خدمات بیشتر به مشترکین اعتباری همراه اول در نظر گرفته شده است. مشترکینی که قصد دارند از این سرویس استفاده کنند از طریق یکی از درگاه های بانکی مانند موبایل بانک یا اینترنت بانک این اجازه را می دهند که هنگام اتمام شارژ خود مبلغی به صورت خودکار از حسابشان کسر شود و سیم کارتشان شارژ شود. بدین طریق این مشترکین تقریبا همواره دارای شارژ خواهند بود و می توانند بدون دغدغه از سیم کارت خود استفاده کنند. با این طرح تقریبا می توان گفت سیم کارت اعتباری به نوعی به سیم کارت دائمی تبدیل می شود.

 

کد و نحوه شارژ فوق العاده همراه اول

یکی از خدمات همراه اول شارژ فوق العاده می باشد. در این طرح مقداری به عنوان شارژ هدیه علاوه بر شارژ معمول به حساب شما افزوده می شود. هدیه ای که پس از وارد کردن کد شارژ دریافت می کنید به میزان شارژ شما بستگی دارد. برای دریافت شارژ فوق العاده همراه اول شما باید کد شارژ همراه اول برای شارژ فوق العاده (#شارژ همراه اول*142* ) را وارد کنید و طبق جدول زیر شارژ هدیه دریافت کنید.

برای گرفتن بسته های رایگان کلیک کنید : دریافت

 

مبلغ شارژ فوق العاده
میزان اعمال شارژ (ریال) میزان شارژ هدیه (ریال) اعتبار زمانی شارژ هدیه
10000 2000 1 روز
20000 4000 1 روز
50000 10000 1 روز
100000 30000 3 روز
200000 60000 3 روز
500000 150000 3 روز
1000000 300000 3 روز

 

طبق اطلاعاتی که در جدول بالا درج شده اگر میزان شارژ همراه اول خریداری شده کمتر از 5000 تومان باشد، مهلت استفاده از این شارژ 1 روز و اگر این میزان شارژ بیشتر از 5000 تومان باشد، مهلت استفاده از این شارژ سه روز است.

 

کد و نحوه انتقال شارژ همراه اول

یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که از خطوط اعتباری استفاده می کنند این است که برخی اوقات در مواقع ضروری شارژ آنها تمام می شود. در این مواقع می توان با روش های معرفی شده خط را شارژ کرد اما ممکن است به هر دلیلی امکان این کار نباشد. در این مواقع همراه اول امکان انتقال شارژ را در نظر گرفته است. کدهای شارژ طبق جدول زیر می باشد:

 

روش های انتقال شارژ دائمی به اعتباری روش های انتقال شارژ اعتباری به اعتباری
ارسال پیامک به شماره 8911 ارسال پیامک به شماره 8911
استفاده از کد دستوری #141*10* استفاده از کد دستوری #142*10*
انتقال شارژ از طریق اپلیکیشن همراه من انتقال شارژ از طریق اپلیکیشن همراه من
انتقال شارژ از طریق سایت همراه اول

 

کد اینترنت رایگان همراه اول

تا اینجای کار انواع کد شارژ همراه اول را بررسی کردیم. همراه اول به غیر از بسته های شارژ رایگان، بسته های اینترنت رایگان و بسته های تخفیف دار نیز برای مشترکین در نظر گرفته است. در ادامه برخی از این بسته ها را معرفی می کنیم. کد شارژ همراه اول اینترنت بسته های مختلف به قرار زیر است.

کد اینترنت رایگان همراه اول

 

دریافت اینترنت رایگان از باشگاه فیروزه‌ای همراه اول

یکی از روش های دریافت بسته اینترنت رایگان از همراه اول این است که بعد از پرداخت قبض، شارژ و … از امتیاز فیروزه ای باشگاه مشترکین استفاده کنید. یکی از امتیازات باشگاه مشترکین، بسته رایگان اینترنت است.

دریافت اینترنت رایگان با پرداخت به موقع قبوض

یکی دیگر از راه های دریافت بسته های اینترنت رایگان پرداخت به موقع قبوض است. دارندگان سیم کارت همراه اول می توانند با پرداخت قبض پایان دوره خود به صورت غیر حضوری، 2 گیگابایت اینترنت رایگان دریافت کنید. اگر سیم کارت دائمی همراه اول داشته باشید، همچنین می توانید به جای اینترنت هدیه 75 امتیاز در باشگاه فیروزه ای دریافت کنید و با این کار در آینده بسته های اینترنت با حجم بیشتر دریافت کنید.

 

دریافت اینترنت رایگان با پرداخت به موقع قبوض

 

طرح دوشنبه سوری همراه اول

یکی از طرح های رایگان و جذاب همراه اول برای مشترکین دوشنبه سوری است. طبق این طرح مشترکین می توانند دوشنبه آخر هر ماه با شماره گیری کد دستوری #64*100* از بسته های اینترنت همراه بهره مند شوید. البته اینترنت رایگان یکی از هدایای طرح دوشنبه سوری است و در برخی از ماه ها یکی از این بسته های رایگان به مشترکین اعطاء می شود.

دریافت اینترنت رایگان همراه اول با هدیه‌ی شارژ جوانان

هدیه شارژ جوانان یکی دیگر از طرح های همراه اول برای مشترکین زیر 25 سال می باشد. در این طرح، با هر بار شارژ سیم کارت یک بسته اینترنتی علاوه بر خود شارژ به مشترکین اعطاء می شود. هرچه میزان مبلغ شارژ بیشتر باشد مدت اعتبار و حجم بسته اینترنتی نیز بیشتر می شود. برای فعالسازی این طرح باید از کد شارژ همراه اول رایگان #15*1* و #124*10* را شماره گیری کنید.

دریافت اینترنتِ رایگان اوانو  (ewano)

اپلیکیشن اوانو که توسط تیم فنی همراه اول توسعه داده شده است یکی از اپلیکیشن هایی است که فرآیند پرداخت قبوض و انتقال وجه را آسان می کند. با نصب اوانو روی گوشی می توانید از هدیه 10 گیگابایتی اینترنت رایگان یک روزه بهره مند شوید.

دریافت اینترنت رایگان بعنوان هدیه‌ی روز تولد مشترکین همراه اول

همراه اول همزمان با روز تولد مشترکین خود به آنها یک هدیه مکالمه یه همراه یک بسته اینترنت رایگان به همراه امتیاز باشگاه فیروزه ای هدیه می دهد. مشترکین می توانند از بین این گزینه ها یکی را انتخاب کنند. مهلت این هدایا یک روزه است. برای فعال کردن اینترنت رایگان ویژه روز تولد خود از کد اینترنت همراه اول #4121*10* استفاده کنید.

کد بسته مکالمه دائمی درون شبکه همراه اول

همراه اول برای افرادی که مکالمه های درون شبکه ای زیادی دارند بسته های مکالمه مقرون به صرفه در نظر گرفته است. مشترکین برای استفاده از این بسته ها می بایست کد مکالمه رایگان همراه اول *10*337# را شماره گیری کنند. نحوه وارد کردن کد شارژ همراه اول به قرار زیر است:

عنوان بسته حجم (دقیقه) قیمت (تومان) کد دستوری
بسته مکالمه ماهانه

ویژه مشترکین دائمی

200 10900 #1*3371*10*
300 15900 #2*3371*10*
500 24900 #3*3371*10*
700 34900 #1*4*3371*10*
1000 44900 #2*4*3371*10*

 

بسته مکالمه اعتباری همراه اول

طرحی مشابه طرح بالا نیز برای مشترکین اعتباری همراه اول وجود دارد که بوسیله آن مشترکین می توانند مکالمه های خود را با قیمت به صرفه و با کد مکالمه رایگان همراه اول *10*337# این بسته ها را فعال کنید. لیست بسته ها به شرح مطابق جدول زیر می باشد:

عنوان بسته حجم (دقیقه) قیمت (تومان) کد دستوری
بسته های مکالمه ماهانه

ویژه مشترکین اعتباری

150 9400 #1*3371*10*
250 14900 #2*3371*10*
400 22900 #3*3371*10*
600 32900 #1*4*3371*10*
800 41900 #2*4*3371*10*

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۶ از ۵
از مجموع ۲۰ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات