در این مقاله قصد داریم شما را با چند سرفصل ساده در رابطه با سرویس و نگهداری موبایل آشنا کنیم. با توجه به قیمت بالای موبایل ها در بازار ایران، کاربران بیش از گذشته می بایست حواسشان به نگهداری از موبایل خودشان باشد. تعمیر موبایل به ویژه در موضوع تعمیرات تخصصی تر با توجه به پیچیدگی مدار تلفن های هوشمند امروزی در بیش از 90 درصد از مواقع، نیازمند مراجعه به تعمیرگاه تخصصی است.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات موبایل (سخت افزار و نرم افزار)

آموزش-تعمیرات-موبایل

توجه

ضمنا شرایط گارانتی و خدمات پشتیبانی غالب تلفن های همراه بازار به گونه ای است که کاربران تنها می بایست از خدمات تعمیر شرکت گارانتی کننده¬ی موبایل بهره ببرند. در نتیجه و با توجه به برخی از چالش هایی که به آن اشاره داشتیم، موضوع نگهداری از موبایل اهمیت ویژه ای دارد. در ادامه و به صورت خلاصه، به چند سرفصل مهم اشاره می کنیم.

روش های نگهداری موبایل به صورت اصولی

1- بسیاری از موبایل های هوشمند موجود در بازار ضد آب بوده و نسبت به نسخه های قبلی دارای مقاومت فیزیکی بیشتری هستند، اما همچنان بسیاری از موبایل های هوشمند در برابر تابش مستقیم نور خورشید و از آن مهمتر قرار گرفتن در معرض رطوبت و یا آب، آسیب پذیر هستند.

در صورتی که به هر علتی موبایل شما خیس شد، آن را بلافاصله خاموش کرده و تا زمانی که از خشک شدن تمام مدارات داخلی آن اطمینان حاصل نکرده اید، آن را روشن نکنید.

تعمیر-و-نگهداری-گوشی

بسیاری از افراد در این موارد به اشتباه، با وسایل گرمایشی همچون سشوار اقدام به خشک کردن موبایل می کنند که این موضوع نه تنها مشکل را برطرف نکرده بلکه می تواند مشکلات جدیدی را نیز به وجود بیاورد. در صورتی که پس از گذشت چند ساعت موبایل شما مجددا روشن نشد آن را به مرکز تخصصی تعمیر موبایل ببرید. برخی از قطعات موبایل های هوشمند کامپکت نیز حتی با یک دانش فنی جزئی، قابل تعویض هستند.

نکته بعدی

البته فراموش نکنید که شرط اول، آگاهی شما به مسائل فنی پایه و همچنین ساختار سخت افزاری موبایلتان است.

در صورتی که قصد دارید بخش هایی همچون دکمه ها، صفحه نمایش و یا باتری را تعویض کنید و موبایل شما نیز دیگر شامل گارانتی نمی شود، این تجهیزات را حتما از مراکز معتبر و با اطمینان خاطر از اصالت کالا، تهیه نمایید.

توجه

3- تا حد امکان تلاش کنید از قاب های محافظ استفاده کنید زیرا بسیاری از آسیب های وارد شده به تلفن های هوشمند، بر اثر ضربات شدید ایجاد می گردند.

محافظ

در این بین LCD موبایل، آسیب پذیرترین بخش آن بوده، پس خرید یک محافظ LCD را در اولویت نگهداری موبایل خود قرار دهید.

نگهداری موبایل به روش استاندارد و صحیح همچون هر دستگاه الکترونیکی دیگری می تواند تاثیری مستقیم در طول عمر و صحت عملکرد دستگاه داشته باشد.

نکته آخر نگهداری موبایل

4- بروز هر گونه ترک و شکستگی در قاب موبایل و صفحه نمایش آن را جدی بگیرید زیرا ورود میزان حتی اندکی رطوبت به داخل دستگاه می تواند آسیب هایی جدی به آن وارد کند.

نگهداری-موبایل

مدارهای تلفن های هوشمند از پیشرفته ترین و فشرده ترین مدارات دستگاه های الکترونیکی موجود در بازار می باشند به همین علت کمترین میزان رطوبت می تواند موجب بروز اتصالی در بخش های گسترده ای از موبایل شما شده که در نهایت باعث ایجاد خرابی های جدی و به وجود آمدن هزینه های هنگفتی برای شما باشد.

جمع بندی نگهداری موبایل

در این مقاله روش های سرویس و نگهداری موبایل را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که دیدید می توان با چند روش ساده اقداماتی انجام داد تا گوشی موبایل با خرابی و ایرادات کمتری مواجه شود. اما اگر گوشی به هر دلیلی با ایراد مواجه شد فقط یک متخصص تعمیرات موبایل می توان آن را یه درستی تعمیر کند و اگر شما خودتان اقدام به تعمیر موبایل کنید ممکن است آن را با اشکالات بیشتری مواجه کنید و خرج بیشتری را بر به خود تحمیل کنید. با توجه به هزینه های بالای تعمیر موبایل ، نگهداری موبایل به صورت اصولی می تواند از بسیاری از هزینه های شما جلوگیری کند.

اگر به تعمیرات موبایل علاقه مند هستید برای اینکه به یک تعمیر کار حرفه ای موبایل تبدیل شود باید حتما در یک آموزشگاه دوره آموزش حرفه ای تعمیرات موبایل را بگذرانید. آموزشگاه فنی سازان یکی از آموزشگاه هایی است که دوره آموزش تعمیرات موبایل را در کارگاه مجهز و تحت نظر اساتید مجرب برگزار می کند. در این دوره کارآموزان تعمیرات انواع موبایل را آموزش می بینند و پس از دوره نیز از سازمان فنی و حرفه ای یک مدرک معتبر دریافت می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات