بسیاری از دانشجویان که قصد دریافت ویزای تحصیلی به کشورهای خارجی را دارند، به دنبال فرصتی هستند تا پس از فارغ التحصیلی در آن کشور مشغول به کار شوند. در این شرایط، انتخاب رشته تحصیلی و بازار کار آن رشته بسیار مهم است.
بیشتر افرادی که به دنبال مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی هستند، به دنبال دانشگاهی هستند که برخورداری از امکانات آموزشی برتر، استادان با تجربه، دریافت بورسیه، و مدارک معتبر دانشگاهی را دارا باشد.اما به طور کلی باید بگوییم که آموزشگاه فنی سازان در این زمینه به افراد کمک خواهد کرد. در این مقاله بهترین رشته ها برای مهاجرت را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت

  • تعمیرات موبایل

جهان امروز به دنبال تخصص است. همچنین، برای کسانی که تخصص خاصی ندارند، فرصت های شغلی محدود و معمولا با درآمد کمتری در دسترس هستند.

به منظور برآورده کردن نیازهای بازار کار امروز، تخصص در یک رشته بسیار مهم است. همانطور که تخصص افراد افزایش می یابد، فرصت های شغلی با درآمد و کیفیت بالا نیز برای آن ها در دسترس قرار می گیرد.

از جمله تخصص هایی که در بازار امروز طرفداران بسیاری دارن رشته های فنی و حرفه ای را می توانیم اشاره کنیم. بین رشته های فنی حرفه ای متنوع نیز، رشته تعمیرات موبایل به خصوص در جامعه جوان پرطرفدار است و یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت محسوب می شود که می توانید آموزش تعمیرات موبایل را در آموزشگاه فنی سازان که دارای تجهیزات و اساتید مجربی می باشد را بگذرانید.

رشته تعمیرات موبایل، یکی از برترین رشته‌ های فنی حرفه‌ای به حساب می آید. هر ساله، تعداد بسیاری از تعمیرکاران با دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر و کسب تجربه کافی، به کشورهای اروپایی و آمریکا مهاجرت می ‌کنند.

بهترین رشته ها برای مهاجرت تعمیرات موبایل

  • تعمیرات لوازم خانگی

یکی دیگر از بهترین رشته ها برای مهاجرت تعمیرات لوازم خانگی است. تخصصی بودن تعمیرات لوازم خانگی به دلیل تنوع بالای آنها شناخته می ‌شود.

با پیشرفت فناوری، تعمیرات لوازم خانگی به ویژه لوازم خانگی برقی توانسته است تخصصی شود و باعث شده است که شغل تعمیرات لوازم خانگی به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد فنی و حرفه ‌ای شناخته شود.

با توجه به وجود لوازم مصرفی در محل زندگی و کار افراد، یادگیری مهارت تعمیرات لوازم خانگی می‌تواند باعث راحتی در برابر بازار کار شود و این مهارت به دلیل پیچیدگی‌ های تخصصی آن، همواره بازار پر کسب و کاری دارد.

در بسیاری از کشورها، آموزش تعمیرات لوازم خانگی معمولاً تحت نظارت شرکت‌ های مشخصی انجام می ‌شود. به عنوان نمونه کشور کانادا تمامی شرایط های لازم را برای افرادی که در تعمیرات لوازم خانگی تخصص دارند و همچنین مدرک این رشته را دارا هستند فراهم کرده است. که همچنین شما دوستان عزیز می توانید آموزش تعمیرات لوازم خانگی را در آموزشگاه فنی سازان که دارای اساتید مجرب و کلاس های عملی فوق العاده ای می باشد را بگذرانید.

بهترین رشته ها برای مهاجرت

  • تعمیرات پکیج    بهترین رشته ها برای مهاجرت

ترکیه، یک کشور اروپایی – آسیایی و از اقتصاد قوی برخوردار می باشد. هر سال بسیاری از افراد به عنوان مهاجر به ترکیه می‌ روند تا برای کار مشغول شوند.

تاسیسات و تعمیرات پکیج یکی از بهترین رشته های برای مهاجرت به ترکیه است و با در نظر گرفتن نزدیکی ایران به این کشور و هزینه‌ های متوسط زندگی  در آن، بسیاری از افراد با همچین شغلی، تمایل به مهاجرت به ترکیه دارند.

  • آموزش برق ساختمان

یکی از رشته‌های پرتقاضای فنی حرفه‌ ای در کشورهای توسعه‌ یافته، رشته برق ساختمان است.  برای مهاجرت به صورت کاری، لازم است مدرک خود را از سازمان فنی حرفه‌ ای کشور دریافت کرده و با شرکت در آزمون‌ های رسمی این سازمان، آن را کسب کنید.

برخی کشورها همچنین، نیروهای ماهر در رشته برق را به صورت فوق ‌العاده نیاز دارند و کد شغلی NOC  خاصی در این زمینه تعیین کرده‌‌ اند.

برای کسب این مدرک، لازم است در دوره‌های آموزشی آموزشگاه فنی سازان شرکت کرده و تحت نظر سازمان فنی حرفه ‌ای فعالیت نمایید. آموزش برق ساختمان هم یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به حساب می آید.

  • آموزش نصب کولر گازی

یکی از بهترین رشته های برای مهاجرت نصب و تعمیر کولر گازی است همچنین یکی از مطرح ‌ترین شغل‌ها برای مهاجرت به کانادا محسوب می شود.  در حوزه نصب و تعمیر کولر گازی نیز متخصصین و تکنسین ‌های با تجربه این حوزه می ‌توانند به راحتی در شرکت‌های تولید سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، بخش تاسیسات هتل‌ ها، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند.

بهترین رشته ها برای مهاجرت

  • تعمیرات برد  بهترین رشته ها برای مهاجرت

تعمیر بردهای الکترونیکی یکی از شغل‌های پردرآمد و محبوب در ایران و سراسر جهان است. این امر از آنجا برمی ‌آید که بردهای الکترونیکی در ابزارها و دستگاه‌های برقی نقش بسیار مهمی دارند و تخصصی بودن تعمیرات آن ها در برخورداری از فرصت شغلی بسیار زیادی موثر است.
اگر شما با مهارت‌های لازم برای تعمیر بردهای الکترونیکی آشنایی دارید و یا به الکترونیک علاقه ‌مند هستید و به دنبال فعالیت در این زمینه هستید، باید بدانید که این شغل فنی، یکی از پردرآمدترین شغل‌های و یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به کشورهای دیگر است.

  • نصب دوربین مدار بسته

امنیت و نظارت در ایران، آلمان و سایر کشورها بسیار حائز اهمیت است. شغل هایی همچون نصب و تعمیر دوربین های مداربسته  و دزدگیر اماکن، در هر دو کشور داخلی و خارجی، با وجود سادگی و به دست آوردن درآمد بالایی برای فعالین خود ارزشمند است.

  • ساخت و ساز ساختمان    بهترین رشته ها برای مهاجرت

ساخت و ساز ساختمان، یکی از بهترین رشته ‌ها برای مهاجرت به کشورهای خارجی می باشد. این شغل شامل تمام فعالیت هایی است که در فرآیند ساخت یک ساختمان جدید دخیل می شوند که شامل بتن ریزی و کار در کف می باشد. این شغل در کشورهای خارجی از جمله آلمان، دارای بازار کار فوق العاده ای است.

  • لوله کشی   

لوله کشی یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران و سایر کشورهای جهان است که تقاضای بسیار بالایی برای نصب، تعمیر آن وجود دارد. افراد با گرفتن مدرک آن می توانند به بهترین کشورها مهاجرت کنند.

  • هتلداری  بهترین رشته ها برای مهاجرت

اگر بخواهیم یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت را اشاره کنیم می توانیم هتلداری را مثال بزنیم. هتلداری یکی از بی نظیرترین شغل ها چه در ایران و چه برای مهاجرت در کشورهای دیگر به حساب می آید.

 

سخن پایانی:

افرادی که هدف آن ها مهاجرت به کشورهای دیگر  است می توانند با دریافت  دوره آموزش و دریافت مدرک معتبر یکی از  بهترین رشته ها برای مهاجرت  به سایت فنی سازان اقدام کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
قدیمی‌تر
جدیدتر پر امتیازترین
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات
علیرضا
علیرضا
7 ماه پیش

بین رشته های روانشناسی و علوم آزمایشگاهی و میکروبیولوژی به ترتیب کدام برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مناسب هست و این که شنیدم تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد شانس رو کم می‌کنه یعنی اگر لیسانس میکروبیولوژی داشته باشم و فوق لیسانس علوم آزمایشگاهی قبول بشم و بگیرم شانسم برای اپلای کم میشه چه کار کنم شانسم کم نشه و در آخر بین مدرک دانشگاه آزاد و سراسری چقدر تفاوت هست این دانشگاه های انگلیس مدارک دانشگاه آزاد رو قبول ندارن درسته این که اصلا روانشناسی برای اپلای خوب نیست درسته چون مدرک روانشناسی بالینی وزارت بهداشت رو قبول ندارند ؟؟

fannisazan
fannisazan
پاسخ به  علیرضا
6 ماه پیش

با سلام
ما اطلاع دقیقی در مورد این رشته ها نداریم واقعیت و پیشنهادی که برای شما کاربر گرامی داریم این هستش که حتما با آژانس های مهاجرتی تماس بگیرین تا راهتمایی دقیق تری انجام بدن