کاربرد دیلیت اکانت اینستاگرام یا پاك كردن اكانت اينستاگرام برای زمانی است که می خواهید با اینستاگرام خود خداحافظی کنید و این یکی از مزیت هایی است که توسط برنامه اینستاگرام در اختیار کاربران این برنامه قرار گرفته است. دیلیت اکانت اینستاگرام فرصتی را در اختیار کاربرانی قرار می دهد که به دلایل مختلفی، بعد از مدتی استفاده از این شبکه اجتماعی تمایل دارند از اکانت اینستاگرام خود با به صورت دائم یا موقت خارج شوند.

برای دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائم یا موقت باید با روش های دیلیت اکانت اینستاگرام و تفاوت های این دو روش آشنا شوید. ما در این مقاله می خواهیم شما را با روش های دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائم و موقت آشنا کنیم، با ما همراه باشید‌.

 

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام در سایر گوشی ها

قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام خود در صورت نیاز از اطلاعات حساب خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. توجه داشته باشید که داده ها با فرمت HTML یا JSON توسط رایانه قابل خواندن باشد.

در این قسمت از مقاله می خواهیم به نحوه دیلت اکانت اینستاگرام در سایر گوشی ها بپردازیم.

دوره های فوق العاده آموزشی : آموزش تعمیرات موبایل به صورت تخصصی و جامع

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام در سایر گوشی ها

 

1- نحوه دییلت اکانت اینستاگرام در گوشی آیفون

  • به حساب کاربری خود در برنامه اینستاگرام بروید. سپس، روی منو که به شکل 3 خط در گوشه سمت راست در بالای صفحه قرار گرفته است، ضربه بزنید.
  • به قسمت تنظیمات بروید و سپس وارد حساب شوید.
  • روی Delete accountضربه بزنید.

اینستاگرام به جای حذف، غیرفعال کردن را پیشنهاد می کند. غیرفعال کردن اینستاگرام، اکانت شما را مخفی می کند و می توانید هر زمان که مایل به بازگردانی اکانت خود بودید آن را دوباره برگردانید؛ ولی اگر همچنان می ‌خواهید حساب اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنید، ادامه دهید و روی Delete account ضربه بزنید.

  • حذف را تایید کنید.
  • اینستاگرام دوباره از شما می پرسد که شما در این مورد مطمئن هستید، درست است؟

دوباره روی تایید می کنم ضربه بزنید.

اینستاگرام این فرآیند را برای جلوگیری از حذف‌ های تصادفی دنبال می کند.

پاسخ به سوال اینستاگرام که چرا می خواهید دیلیت اکانت کنید و وارد کردن رمز عبور، الزامی است.

  • با ضربه زدن بر روی دکمه Delete @username اکانت شما حذف می شود و دیگر قابل برگشت نیست. حساب شما دیگر در اینستاگرام قابل مشاهده نخواهد بود؛ اما شما 30 روز فرصت دارید تا تصمیم خود را لغو کرده و آن را دوباره فعال کنید. پس از 30 روز دیگر هیچ‌وقت قابل برگشت نیست.

2- نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام در اندروید

به هر دلیل عجیب و غریب، برنامه اصلی اینستاگرام در اندروید در حال حاضر به شما اجازه نمی دهد یک حساب کاربری را مانند نسخه آیفون حذف کنید. فقط باید یک مرورگر را باز کنید و دستورالعمل های که در قسمت های دیگر مقاله به آن می پردازیم را دنبال کنید.

3- نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام در کامپیوتر

اگر در تلفن فعلی خود به برنامه دسترسی ندارید یا کاربر اندروید هستید، می توانید حساب اینستاگرام خود را از هر مرورگر وب حذف کنید.

مراحل زیر برای مرورگر های تلفن همراه مانند: Chrome کار می کند.

  • به آدرس instagram.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • به صفحه حذف حساب بازدید بروید.
  • حذف را تایید کنید.
  • توجه کنید که نام کاربری با حسابی که مایل به حذف آن هستید مطابقت دارد. اگر مطابقت نداشت، روی گزینه Log outدر سمت راست صفحه کلیک کنید تا به اینستاگرام برگردید و به حساب درست وارد شوید.
  • دلیل دیلت اکانت اینستاگرام خود را بنویسید و رمز عبور اینستاگرام خود را وارد کنید. با ضربه زدن روی گزینه Delete @usernameدر قسمت پایین، حساب شما حذف می شود و قابل بازگشت نیست.

 

نکات مهم قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام

اگر از اینستاگرام خسته شده اید، می توانید اکانت خود را غیرفعال کنید یا برای همیشه آن را حذف کنید، اما قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام خود باید نکاتی را ذکر کنیم تا  از دست رفتن اطلاعات شما جلوگیری شود.

  • قبل از حذف اکانت خود، بهتر است اطلاعات خود را از طریق اپلیکیشن اینستاگرام دانلود کنید.

ممکن است بخواهید قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی، اطلاعات اینستاگرام خود را دانلود کنید. پس از پایان کار، همه پست‌ ها، داستان‌ ها و چت‌ های شما برای همیشه حذف می‌ شوند، بدون هیچ راهی برای بازگشت این اطلاعات. انجام این کار نسبتاً ساده است. برنامه اینستاگرام را در گوشی خود باز کنید، نماد منوی سه خط را در بالا سمت راست فشار دهید و روی تنظیمات ضربه بزنید. بعد از آن security و سپس download data را انتخاب کنید. بررسی کنید که ایمیل نمایش داده شده درست است و درخواست دانلود را فشار دهید. ظرف 48 ساعت یک کپی از اطلاعات خود دریافت خواهید کرد. ایمیل شامل تمام عکس هایی است که شما پست کرده اید، اما پیام های شما را شامل نمی شود.

  • هنگامی که آماده حذف یا غیرفعال کردن حساب خود شدید، باید این کار را از طریق یک مرورگر وب انجام دهید.

اگر به دنبال حذف شبکه اجتماعی خود هستید دو گزینه وجود دارد: یکی دائمی و دیگری موقت.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه هر دو را انجام دهید و همچنین چگونه داده های اینستاگرام خود را دانلود کنید تا دسترسی به عکس ها یا ویدیو هایی را که در طول سال ها پست کرده اید از دست ندهید.

 

مقاله پیشنهادی : کد شارژ همراه اول

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام در کامپیوتر

 

لینک دیلیت اکانت اینستاگرام موقت

با وارد شدن به لینک زیر می توانید دیلیت اکانت اینستاگرام موقت را برای اکانت خود انجام دهید.

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/temporary

با غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام، پروفایل شما به همراه عکس‌ ها، ویدیوها، نظرات و لایک‌ های آن مخفی می‌ شود (تا زمانی که آن را دوباره فعال کنید). غیرفعال کردن حساب کاربری اینستاگرام یک راه عالی برای دور شدن از فضای اینستاگرام برای چند مدت است.

دستورالعمل‌ های زیر فقط برای حساب‌ های اینستاگرامی کار می‌ کند که از حساب فیسبوک خود برای ورود به اینستاگرام استفاده نکرده باشید. اگر می‌خواهید حساب اینستاگرام خود را غیرفعال کنید؛ اما از فیس‌بوک برای ورود به اینستاگرام استفاده کرده اید، باید اکانت فیسبوک خود را از اینستاگرام خود حذف کنید. حساب کاربری و همچنین رمز عبور اکانت اینستاگرام را بازنشانی کنید. برای انجام موفقیت آمیز این کار، باید به حساب ایمیل مرتبط با حساب اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید. هنگامی که حساب فیسبوک شما از حساب اینستاگرام جدا شد و رمز عبور خود را برای حساب اینستاگرام خود بازنشانی کردید، می توانید از دستورالعمل های زیر برای غیرفعال کردن موقت اینستاگرام خود استفاده کنید.

در زیر به مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام موقت می پردازیم.

  • با استفاده از یک مرورگر وب، از com دیدن کنید.

اگر قبلاً وارد نشده اید، وارد حساب اینستاگرام خود شوید.

  • روی نماد عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، سپس گزینه Profileرا انتخاب کنید.
  • در بالای صفحه، روی دکمه ویرایش پروفایل کلیک کنید.
  • به پایین صفحه بروید و روی گزینه موقت غیرفعال کردن حساب کاربری من کلیک کنید .
  • در این قسمت اینستاگرام سوال می کند که چرا حساب کاربری را غیرفعال می کنید. یک دلیل را از منوی انتخاب کنید و بعد رمز عبور خود را وارد کنید.
  • برای تکمیل فرآیند، روی غیرفعال کردن موقت حساب کلیک کنید، سپس گزینه Yesرا برای تایید انتخاب کنید.
  • اکنون حساب اینستاگرام شما به طور موقت غیرفعال می شود. برای فعال کردن مجدد حساب اینستاگرام خود، کافی است با استفاده از وب سایت دوباره وارد شوید.
  • مراحل بالا تا زمانی که یک رایانه شخصی، اتصال به اینترنت و یک مرورگر وب داشته باشند می توانند برای هر کسی کار کنند.

اپلیکیشن موبایل اینستاگرام می‌تواند به کاربران اجازه دهد حساب‌های خود را غیرفعال کنند، اما این قابلیت در حال حاضر فقط به کاربران iOS محدود است. اگر کاربر iOS هستید، می‌توانید حساب IG خود را در برنامه تلفن همراه با استفاده از روش زیر غیرفعال کنید:

تصویر نمایه خود > نماد منوی سه خط افقی > تنظیمات > حساب > حذف حساب > غیرفعال کردن حساب را انتخاب کنید .

سپس به درخواست های روی صفحه پاسخ دهید. سپس موقتاً غیرفعال کردن حساب را انتخاب کنید.

 

لینک دیلیت اکانت اینستاگرام موقت

 

لینک دیلیت اکانت اینستاگرام دائم

با وارد شدن به این لینک می توانید دیلیت اکانت اینستاگرام دائم را برای اکانت خود انجام دهید.

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

پس از اینکه اطلاعات اینستاگرام خود را ذخیره کردید، می توانید به دیلیت اکانت اینستاگرام خود ادامه دهید. دو گزینه برای کاربران وجود دارد. اولین مورد حذف دائمی اکانت اینستاگرام و هر چیزی که مربوط به آن است، در حالی که گزینه دوم یک گزینه موقت است.

شما باید گزینه دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی را انتخاب کنید.

حالا می توانید داده های خود را از طریق برنامه تلفن همراه درخواست کنید، باید از طریق یک مرورگر وب چه در رایانه یا یک دستگاه تلفن همراه به وب‌سایت اینستاگرام مراجعه کنید تا حساب خود را حذف کنید.

  • برای این کار ابتدا وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید.
  • یک مرورگر وب را باز کنید و به صفحه حذف اینستاگرام بروید. اطلاعات کاربری اینستاگرام خود را وارد کنید و روی ورود به سیستم کلیک کنید.
  • در این مرحله یک دلیل برای دیلیت اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید. برای این کار از منوی کشویی یکی از هشت گزینه را انتخاب کنید که چرا می خواهید دیلیت اکانت کنید.
  • در پایان رمز عبور اینستاگرام خود را وارد کنید و دیلیت اکانت کنید.

حساب اینستاگرام شما اکنون برای سایر کاربران از جمله فالوورهای شما نامرئی خواهد بود. اگر نظر خود را در مورد دیلیت اکانت تغییر دهید، 30 روز فرصت دارید تا با نام کاربری و رمز عبور خود دوباره وارد شوید تا حذف را لغو کنید.

 

دیلت اکانت اینستاگرام بدون نام کاربری یا رمز عبور

اگر هک شده اید و می خواهید از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید، ممکن است مراحل حذف یا غیرفعال کردن بالا را آسان کنید، اما اگر اعتبار ورود خود را به خاطر نمی آورید، متأسفانه هیچ راهی برای حذف یا غیرفعال کردن اکانت بدون ورود به سیستم وجود ندارد و اینستاگرام نیز نمی تواند این کار را برای شما انجام دهد. اگر نمی توانید رمز عبور خود را به خاطر بسپارید یا پیدا کنید، یا اگر توسط شخص دیگری تغییر کرده است، مراحل زیر را برای دسترسی به حساب خود دنبال کنید.

  • برنامه اینستاگرام را اجرا کنید.
  • در زیر دکمه ورود به سیستم، روی دریافت کمک برای ورود به سیستم ضربه بزنید .

صفحه Find your account ظاهر می شود. نام کاربری ، ایمیل یا تلفن خود را وارد کنید، سپس روی Next ضربه بزنید. همچنین می‌توانید Log in with Facebook یا Continue as (نام FB خود) را انتخاب کنید.

  • در صفحه جدید، Send an email،Send an SMS یا Log in with Facebook را انتخاب کنید.
  • کد تأیید ارسال شده برای شما را وارد کنید و روی Next ضربه بزنید.

اگر همه چیز با مراحل بالا به خوبی پیش رفت، اکنون باید در حساب اینستاگرام خود باشید.

اگر فکر می‌کنید هک شده‌ اید، بسته به میزان دقت هکر در تغییر اطلاعات بازیابی شما، ممکن است نتوانید از یکی یا همه این روش‌ ها استفاده کنید.

  • برنامه را باز کنید.
  • روی دریافت کمک برای ورود به سیستم در زیر فیلد های ورود ضربه بزنید.
  • گزینه ای را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد نام کاربری خود را وارد کنید.
  • روی کمک بیشتری نیاز دارید؟ تایید بزنید.
  • از اینجا می‌توانید دستورات تماس با اینستاگرام را دنبال کنید. آنها احتمالاً از شما اطلاعاتی در مورد حساب، مانند رمزهای عبور استفاده شده قبلی، اطلاعات بازیابی و غیره می خواهند.

دیلیت اکانت اینستاگرام یکی از مزیت هایی است که توسط برنامه اینستاگرام در اختیار کاربران این برنامه قرار گرفته است. دیلیت اکانت اینستاگرام فرصتی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با استفاده از این روش به صورت موقت، بتوانند حساب خود را حذف کنند و هر زمان که مایل بودند، دوباره آن را بازگردانند.

همچنین از طریق دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائم می توانند به طور کامل از اینستاگرام خداحافظی کنند. تنها نکته مهم در خصوص دیلیت اکانت اینستا به صورت دائم، این است که به هیچ عنوان بعد از 30 روز نمی توانید حساب خود را برگردانند و تمامی اطلاعات حساب اینستاگرام پاک می شود.

ما در این مقاله به روش های دیلیت اکانت اینستاگرام و همچنین دیلیت اکانت اینستاگرام در سایر گوشی ها پرداختیم، امیدواریم سودمند بوده باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات