مشاغل فنی پردرآمد

در سال های اخیر، مشاغل فنی پردرآمد مانند تعمیرات موبایل به دلیل نیاز بازار رشد خوبی را تجربه کرده است. اکثر دانش آموزان دبیرستان در دهه های پیش ترجیح می دادند وارد رشته های علوم پایه و مهندسی شوند و رشته های فنی از استقبال کمی برخوردار بودند. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی هر روزه وسایل جدید و پیشرفته تری با قابلیت های به روز وارد بازار می شدند که برای تعمیر آنها به متخصصان فنی کارآزموده و با دانش فنی بالا نیاز بود. از طرفی دیگر در مدارس فنی و حرفه ای اهمیتی به کارگاه های فنی و آموزش عملی داده نمی شد و دانش آموزان مانند مدارس معمولی، مطالب را به صورت تئوری آموزش می دیدند. به همین دلیل بازار کار این مشاغل فنی پردرآمد در یک مقطع خاص با کمبود متخصص تعمیرات در تمام رشته ها مواجه شد.

اینجا ببینید: دوره های آموزش فنی و حرفه ای با اعطای مدرک معتبر

در این مقطع زمانی آموزشگاه های آزاد با برگزاری دوره های عملی تعمیرات در تمام رشته های فنی و حرفه ای سعی کردند خلاًء بازار در این زمینه را پر کنند. یکی از بزرگترین و مجهزترین آموزشگاه ها که سهم قابل توجهی در آموزش کارآموزان ایفا کرده است آموزشگاه فنی سازان می باشد. این آموزشگاه با آموزش های عملی در کارگاه مجهز و اعطای مدارک معتبر در مدت کوتاهی کارآموزان زیادی را وارد بازار کار حرفه ای رشته های مختلف کرد.

آموزشگاه فنی سازان

از جمله مشاغل فنی پردرآمد میتوان به تعمیرات موبایل، تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات بردهای الکترونیکی، نصب و تعمیرات کولر گازی و نصب و تعمیرات پکیج دیواری اشاره کرد که در زیر هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

تعمیرات موبایل

آموزش-تعمیرات-موبایل

اولین شغل در لیست مشاغل فنی پردرآمد ما، شغل تعمیرات موبایل می باشد. تعمیر گوشی پس از اینکه گوشی های هوشمند و لمسی وارد بازار شد به یک شغل کاملا تخصصی و پولساز تبدیل شد. تعمیرات موبایل دارای بازار کاری بسیار فعال می باشد ضمن اینکه این گوشی ها از کاربری صرفا مکالمه خارج شده و با انواع قابلیت هایی که به آن اضافه شده باعث شده اکثر مردم از این گوشی ها برای کار و کسب درآمد بهره ببرند. برای این افراد گوشی موبایل مانند یک تاکسی برای راننده اش است.

پیشنهاد ما: دوره آموزش تعمیرات موبایل اندرویدی و آیفون (سخت افزار و نرم افزار)

همین استفاده دائمی از گوشی های موبایل باعث شده بعد از مدتی خرابی و ایراداتی در عملکرد آنها ایجاد شود که برای تعمیر آن باید به یک تکنسین تعمیرات موبایل مراجعه کرد. یک تعمیرکار ماهر موبایل باید روی تعمیرات سخت افزاری و تعمیرات نرم افزاری انواع آی پد، تبلت و گوشی های اندروید و آیفون مسلط باشد. درآمد این حرفه به دلیل تقاضای بالا در بازار کار برای تعمیرکاران موبایل بسیار مطلوب است ضمن اینکه این تعمیرکاران به غیر از تعمیرات موبایل به فروش وسایل جانبی موبایل هم می پردازند که سود خوبی در کنار کار تعمیرات نصیب آنها می کند.

تعمیرات لوازم خانگی

آموزش-تعمیرات-لوازم-خانگی

یکی دیگر از مشاغل فنی پر درآمد، شغل تعمیرات لوازم خانگی می باشد. تعمیرات لوازم خانگی شامل تعمیرات انواع لوازم و وسایل الکترونیکی شامل تعمیرات یخچال و فریزر، تعمیرات ماشین لباسشویی، تعمیارت ماشین ظرفشویی، تعمیرات تلویزیون، تعمیرات ماکروفر و تعمیرات لوازم خرده ریز شامل جاروبرقی، آبمیوه گیری، چرخ گوشت، اتو و … می باشد.

پیشنهاد ما: آموزش تعمیرات لوازم خانگی

برخی تعمیرکاران فقط در تعمیر یک وسیله برقی خاص مثل تلویزیون و یخچال مهارت دارند اما برخی تعمیرکاران قادرند تمام لوازم خانگی را عیب یابی و تعمیر کنند. به طور طبیعی فردی که در تمام زمینه ها تجربه و مهارت دارد و قادر است انواع برندهای لوازم خانگی را عیب یابی و تعمیر کند، می تواند سفارشات بیشتری را از بازار کار برای خود جذب کند و درآمد بالاتری نیز داشته باشد.

تعمیرات بردهای الکترونیکی

آموزش-تعمیرات-برد-الکترونیکی

یکی دیگر از مشاغل فنی پردرآمد در لیست ما، تعمیرات بردهای الکترونیکی است. شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی نیز مانند تعمیرات موبایل یکی از شغل های پرتقاضای بازار کار تعمیرات می باشد. دلیل این امر این است که تمام وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی از جمله تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، کولر گازی، پکیج و … دارای یک برد الکترونیکی می باشند که مانند مغز دستگاه عمل کرده و تمام دستورات به قسمت های مختلف دستگاه از طریق این بردهای الکترونیکی ارسال می شود. اگر برد الکترونیکی دچار کوچکترین ایرادی شود عملکرد کل دستگاه با مشکل مواجه می شود.

پیشنهاد ما: آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی 

جهش قیمت دلار در سال های اخیر و به دنبال آن افزایش ناگهانی قیمت وسایل خانگی باعث شده تعمیرات این وسایل نسبت به تعویض آنها بسیار به صرفه باشد. تعمیرات بردهای الکترونیکی شغلی کاملا تخصصی می باشد که حتی در کشورهای خارجی نیز تقاضا برای آن بسیار زیاد است و معمولا تعمیرکاران ماهر و متخصص بردهای الکترونیکی می توانند به راحتی برای مهاجرت کاری اقدام کنند.

نصب و تعمیرات کولر گازی

آموزش-نصب-و-تعمیرات-کولر-گازی

شغل نصب و تعمیرات کولر گازی یکی از مشاغل فنی پردرآمد و پرتقاضای بازار کار تعمیرات است. کولرهای گازی در سال های پیش مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. این کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی مزایای زیادی دارند. اسپیلت کولر های گازی علاوه بر تهویه بهتر و موثرتر هوای داخل اتاق، زیبایی خاصی نیز به فضای خانه می دهد. همچنین برخی مدل های این کولرهای گازی به غیر از سرد کردن، قابلیت گرم کردن محیط را  نیز دارا هستند و می توانند به جای بخاری یا پکیج در زمستان مورد استفاده قرار بگیرند. به همین جهت علاوه بر منازل مسکونی، در بسیاری از ادارات و سازمان ها  نیز کولرهای گازی به کولر آبی ترجیح داده می شوند و استفاده از این دستگاه ها هر روز در حال افزایش است.

پیشنهاد ما: آموزش نصب کولر گازی 

بازار فعال فروش این کولرهای گازی باعث شده بازار نصب و تعمیرات آن نیز بسیار پویا باشد. کولرهای گازی بعد از خرید باید توسط یک متخصص ماهر کولر گازی نصب شود. مکان نصب کولر گازی باید به درستی انتخاب شود تا بازدهی و عمر آن افزایش یافته و کمتر دچار خرابی شود. کولرهای گازی مانند هر وسیله دیگر بعد از مدتی استفاده دچار ایراداتی می شوند و نیاز به سرویس و تعمیرات دارند. بازار کار نصب و تعمیرات کولر گازی بازار کاری همیشگی و پر درآمد است و ظرفیت های بسیار و در حال رشدی دارد.

نصب و تعمیرات پکیج دیواری

آموزش-نصب-و-تعمیرات-پکیج

یکی از مشاغل فنی پردرآمد شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری است. در سال های اخیر استفاده از پکیج دیواری به دلیل مزایای ویژه ای که نسبت به آبگرمکن های قدیمی دارد افزایش چشمگیری داشته است. این پکیج ها علاوه بر تامین آب گرم خانه، آب گرم مورد نیاز برای شوفاژ در زمستان را نیز تامین می کنند و با وجود آنها دیگر نیازی به موتورخانه مرکزی در ساختمان نیست.

پیشنهاد ما: آموزش تعمیرات پکیج دیواری 

بازار کار نصب و تعمیرات پکیج دیواری بازار کاری همیشه فعال است زیرا آب گرم در همه فصول سال در منزل احتیاج است. تعمیرکاران و سرویسکاران پکیج دیواری، سفارشات روزانه زیادی را دریافت می کنند و این شغل از درآمد و امنیت شغلی قابل اطمینانی برخوردار است.

جمع بندی مشاغل فنی پردرآمد

در این مقاله مشاغل فنی پردرآمد را بررسی کردیم. درآمد یک تعمیرکار در هریک از این مشاغل به عوامل مختلفی بستگی دارد و اینطور نیست که ما این مشاغل را به ترتیب درآمد بررسی کرده باشیم. اگر شما یک تعمیرکار ماهر و با دانش باشید و تجربه خوبی در کار خود داشته باشید قطعا در هر کدام از این شغل ها که باشید درآمد عالی خواهید داشت.

برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار ماهر باید به صورت اصولی آموزش ببینید. آموزشی که مختص کارهای فنی و حرفه ای می باشد باید ویژگی های متفاوتی نسبت به آموزش های معمول و تئوری داشته باشد. این آموزش ها باید کاملا عملی و کاربردی باشند و مطابق با شرایط بازار کار واقعی طراحی شده باشند. همچنین کلاس ها باید در کارگاه های مجهز برگزار شوند تا کارآموزان قادر باشند با دست های خود کار با ابزار را به صورت عملی آموزش ببینند. به علاوه اساتید این دوره ها باید خود در بازار کار این رشته ها مشغول به کار باشند و با شرایط خاص آن آشنا باشند.

آموزشگاه فنی سازان با سال ها تجربه در آموزش رشته های فنی حرفه ای توانسته تمام این شرایط را در یک مجموعه حرفه ای و مجهز کنار هم جمع کند. کارآموزان زیادی هرساله در این دوره ها به صورت فوق تخصصی مهارت ها را یاد می گیرند و با اخذ مدرک کاملا معتبر و رسمی از سازمان فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند.

از دیگر مزایای این آموزشگاه می توان به ضمانت یادگیری دوره ها و پشتیبانی نامحدود پس از دوره اشاره کرد. طبق این موارد، کارآموزان از ابتدای ورود به دوره ها تا تبدیل شدن به یک تعمیرکار متخصص توسط آموزشگاه فنی سازان همراهی و پشتیبانی می شوند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۹ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات