اگر شما هم این سوال را از خود پرسیده اید که چگونه برقکار حرفه‌ ای ساختمان شویم لازم است در ابتدا نسبت به این شغل و وظایفی برقکاران حرفه‌ای آگاهی داشته باشید.
انرژی برق در دسته انرژی‌های ضروری و غیرقابل جایگزین زندگی انسان‌ها قرار می‌گیرد که این حرف نیاز به اثباط ندارد چون ما به طور روزانه از این انرژی به صورت‌های مختلفی در انجام فعالیت‌های خود بهره می‌گیریم.
نقش انرژی برق به اندازه‌ای در زندگی پررنگ شده که تصور عدم وجود آن ممکن نیست به همین دلیل است که نیاز جدی به وجود متخصصان حرفه‌ای برق احساس می‌شود به همین علت در ادامه این مطلب آموزشگاه فنی سازان قصد معرفی این تخصص فوق‌العاده ضروری را داریم.

 

برقکار حرفه‌ای ساختمان کیست؟

در پاسخ به این سوال که چگونه برقکار حرفه‌ای ساختمان شویم باید بدانید که به طور کلی کاری که یک برقکار ساختمان انجام می‌دهد چیست؟

فعالیت اصلی برقکارن ساختمانی طراحی و نصب سیستم‌های برق و سیستم روشنایی ساختمان‌ها است. به طور مثال این افراد باید مهارت بالایی در نصب انواع دوربین‌های مداربسته، انواع سیستم‌های دزدگیر، سیستم‌های هشداردهنده حریق، برق‌کشی و نصب انواع نمونه‌های در برقی داشته باشند.
علاوه‌بر موارد گفته شده برای این که یک برقکار حرفه ای و ماهر باشید لازم است بتوانید با مهارت بالا عیب و نقص‌های موجود در سیستم‌های برق رسانی ساختمان را شناسایی و برطرف کنید.
افرادی که این شغل را انتخاب می کنند علاوه بر این که لازم است دقت عمل بسیار بالایی داشته باشند لازم است به طور کامل با دستورالعمل‌های ایمنی انجام کار آگاه باشند و در عمل به آ‌ن‌ها کوتاهی نکنند. درواقع جدی گرفتن دستورالعمل‌های ایمنی و عمل به آن‌ها خود ازجمله مهمترین ویژگی‌های یک برقکار حرفه‌ای است و به دلیل حساسیت بسیار بالای این شغل و وجود خطرات احتمالی عمل به دستورالعمل‌های ایمنی از ضرورت‌های انجام این کار است.

 

وظایف شغلی برقکار ساختمان چیست؟

برای این‌که بتوانید به پاسخ این سوال برسید که چگونه برقکار حرفه‌ای ساختمان شویم لازم است با وظایف و مسئولیت‌های این شغل مهم و تاثیرگذار به خوبی آشنا شوید. آشنایی با وظایف یک برقکار حرفه‌ای به شما در انتخاب، تصمیم‌گیری و عملی کردن هرچه بهتر پروژه‌هایتان کمک می‌کند.
در ادامه به برخی از وظایف مهم برقکاران حرفه‌ای اشاره می‌کنیم:
اولین وظیفه و مسئولیت مهم هر برقکار ماهر این است که نسبت به تمامی موارد ایمنی و حفاظتی کار آگاهی داشته باشد و در حین کار آن‌ها را به خوبی به کار بگیرد.
یک برقکار حرفه‌ای باید حتما نسبت به تمامی استاندارهای برقی کشی در ساختمان آگاهی کامل داشته باشد.
دومین وظیفه یک برقکار حرفه‌ای این است که با تمام ابزار، قطعات و لوازمی که برای برق کشی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنایی کامل داشته باشد.
برقکاران حرفه‌ای سیم‌کشی مدارهای ساختمان را به هر دوصورت روکار و توکار انجام می‌دهند.
برقکارها باید بتوانند بدون نقص به فرایند نصب و مونتاژ تابلوها و سیستم‌های روشنایی ساختمان بپردازند.

 

چگونه برقکار حرفه ای ساختمان شویم؟

برای پاسخ به این سوال که چگونه برقکار حرفه‌ای ساختمان شویم باید بگوییم که برقکاری یک شغل فنی است و درنتیجه برای حرفه‌ای شدن در این زمینه لازم است که به خوبی آموزش ببینید و مهارت‌های لازم برای ورود به این شغل را کسب کنید.
فراموش نکنید که هرچقدر مهارت‌های شما حرفه‌ای تر و تخصصی‌تر باشد در کار خود موفق‌تر عمل خواهید کرد و دیگران شما را به عنوان یک برقکار مجرب خواهند شناخت و این باعث می‌شود نسبت به سایر همکاران خود پیشنهادت کاری بیشتر و بهتری دریافت کنید.
اما احتمالا برای شما این سوال پیش آمده‌ است که چگونه و از کجا می‌توانید این مهارت‌های ضروری را کسب کنید. برای کسب مهارت‌ برقکاری سه راه‌کار وجود دارد

1- آموزش در مغازه‌ های الکتریکی

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند مهارت‌های حرفه‌ای برقکاری ساختمان را فرا بگیرید شاگردی کردن در مغازه‌های الکتریکی موجود است. البته باید بدانید که با وجود این‌که با این روش درنهایت شما یک برقکار حرفه‌ای خواهید شد اما مشکلی که وجود دارد این است که با انتخاب این روش، دوره یادگیری و آموزش شما بسیار طولانی خواهد شد.
پس اگر با پرسیدن سوال چگونه یک برقکار حرفه‌ای ساختمان شویم به دنبال این هستید که با کسب مهارت به سرعت وارد بازار کار شوید و بتوانید هرچه سریعتر درآمدزایی کنید این روش را به شما توصیه نمیکنیم.
البته تعداد افراد زیادی وجود دارند که با تکیه بر همین روش به بازاررکار وارد شده‌اند و به عنوان یک برقکار حرفه‌ای شناخته می‌شوند اما نمی‌توان دوره زمانی طولانی مدت آن را نادیده گرفت.

2- آموزش برقکاری ساختمان از طریق دانشگاه

یکی دیگر از روش‌های کسب مهارت برقکاری ساختمان ورود به رشته‌های دانشگاهی موجود در این زمینه است که البته به نتیجه رسیدن در این روش هم همانند مورد قبل با وجود ارائه مهارت‌های کافی و لازم بسیار زمان‌بر است.
اما دلیلی که موجب می‌شود عداه‌ای این روش را به روش قبل ترجیح دهند این است که با گذراندن دوره‌های دانشگاه در نهایت می‌توانند یک مدرک معتبر که نشان‌دهنده تخصص افراد است دریافت کنند. اگرچه داشتن مدرک یک مزیت محسوب می‌شود اما باید بدانید که برای آن باید یک دوره آموزشی چهارساله را طی کنید تا به نتیجه برسید.

3- برقکار ساختمان شدن از طریق آموزشگاه های تخصصی و آزاد

یکی از روش‌های پرطرفدار، کاربردی و مطمئن برای کسب مهارت‌های برقکاری و ورود به بازار کار شرکت کردن در دوره‌های آموزشی برقکاری است که توسط آموزشگاه‌های متعددی ارائه می‌شود.
پیش نهاد ما برای افرادی که می‌پرسند چگونه یک برقکار حرفه‌ای ساختمان شویم شرکت در این دوره‌ها است چرا که این آموزشگاه‌ها علاوه بر این که شما را به تمامی مهارت‌های یک برقکار حرفه‌ای مجهز می‌کنند یک ویژگی خوب و قابل توجه دارند و آن کوتاه بودن دوره آموزش و کسب مهارت نسبت به سایر روش‌های موجود است.
همانطور که گفته شد آموزشگاه‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که یکی از این آموزشگاه‌های معتبر مجتمع آموزشی فنی سازان است، شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های اموزشی این مجتمع تمامی مهارت‌های برقکاری را به صورت کاملا علمی و عملی در کلاس‌های اموزشی متنوع و متعدد و در بازه زمانی کوتاه‌تری فرا بگیرید.
همچنین مزیت قابل توجه دیگر این آموزشگاه ارائه مدرک معتبر بین‌المللی فنی و حرفه‌ای به دانش آموختگان خود است.

پیشنهاد ویژه : آموزش برق ساختمان مخصوص ورود به بازار کار در آموزشکاه فنی سازان

چگونه برقکار حرفه ای ساختمان شویم؟

بازار کار برقکاری ساختمان

حالا که به این سوال شما که چگونه برقکار حرفه‌ای ساختمان شویم پاسخ دادیم احتمالا دوست دارید بدانید که بازار کار این شغل چگونه است و این فعالیت شغلی در جامعه چه جایگاهی دارد.
برای همه روشن و واضح است که برق یکی از ضروری‌ترین و مهمترین سیستم‌های یک ساختمان است و زندگی بدون برق تقریبا غیرممکن است. به دلیل اهمیت بسیار بالا و نقش پررنگی که برق در زندگی ما انسان‌ها دارد وجود برقکاران ضروری است.
و البته به دلیل حساسیت زیاد این رشته شغلی نمی‌توان جهت انجام این کار به هر شخصی اعتماد کرد و هرکسی سعی می‌کند برای انجام برق کشی ساختمان خود از یک برقکار حرفه‌ای و ماهر کمک بگیرد.
با دلایل بیان شده می‌توانید به این نتیجه برسید که وجود برقکاران حرفه‌ای ساختمان از ضروریات زندگی امروزی است و با توجه به نیازی که به وجود این افراد حس می‌شود برقکاران از میزان درآمد و بازار کار خوبی برخوردار هستند که با گذشت زمان و با پیشرفت و افزایش فعالیت‌های ساختمان سازی روز به روز بازار کار این افراد رونق می‌گیرد.

 

درآمد و حقوق یک برقکار ساختمان چقدر است؟

درآمد و حقوق یک برقکار ساختمان چقدر است؟

وقتی این سوال را می‌پرسید که چگونه برقکار حرفه‌ای ساختمان شویم به احتمال زیاد دوست دارید از این مسئله نیز مطلع شوید که میزان حقوق و درآمد یک برقکار ساختمان چقدر است؟
به طور کلی نمی‌توان یک میزان هزینه و درآمد ثابت را برای پاسخ به این سوال بیان کرد چون میزان حقوق تمام برقکاران ساختمان به یک اندازه نیست و این مقدار به عوامل مختلفی وابسته است که یکی از مهمترین و موثرترین آن‌ها میزان تخصص و مهارت شخص برقکار است.
واضح است که هرچه یک شخص حرفه‌ای‌تر و متخصص‌تر باشد علاوه بر این‌که پیشنهادات کاری بیشتری دریافت می‌کند و این امر در افزایش درآمد فرد موثر است، می‌تواند برای مهارت‌های خاص خود نیز هزینه در نظر بگیرد.
به علاوه افراد ماهر‌تر معمولا در انجام پروژه‌ها سریع‌تر، با دقت‌تر و تمیزتر عمل می‌کنند که این کار علاوه بر کسب رضایت مشتری بر میزان حقوق دریافتی آن‌ها نیز می‌افزاید.
همچنین بهره‌مند بودن از ویژگی‌هایی مثل: خوش‌برخوردی، خوش قولی، مشتری‌مدار بودن، داشتن ارتباطات و تبلیغات موثر و کارآمد نیز بر میزان گرفتن پروژه و درنتیجه درآمد یک برقکار موثر است.

جمع بندی

هدف اصلی ما از نوشتن این مقاله پاسخ به این سوال کاربردی و مهم بود که چگونه برقکار حرفه‌ای ساختمان شویم؟ برقکاری ساختمان از جمله شغل‌های فنی پر درآمد و پرطرفداری است که این روزها بازار کار بسیار خوبی دارد.
درصورتی که شما جزء آن دسته از افرادی هستید که از انجام کارهای فنی و تخصصی لذت می‌برید و همچنین دوست دارید از این طریق به بازار کار وارد شوید و به کسب درآمد برسید شغل برقکاری ساختمان دقیقا مناسب شماست پس بهتر است هرچه زودتر دست به‌کار شوید و با کسب مهارت‌ها و تخصص‌های مورد نیاز جایگاه خود را در این رشته محکم کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات