آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

آموزش کاملا عملی توسط اساتید برتر کشور

کارگاه مجهز به تجهیزات پیشرفته

پشتیبانی نامحدود پس از اتمام دوره

صدور گواهینامه قابل ترجمه و بین المللی

 

پادکست آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی

سرفصل دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

  • 1. آموزش مقدماتی الکترونیک پایه درتعمیرات برد الکترونیکی
  • 2. آموزش کار با دستگاه و ابزارهای مورد نیاز در تعمیرات برد الکترونیکی
  • 3. آموزش نحوه تست و عیب یابی در تعمیرات برد الکترونیکی
  • 4. آموزش و معرفی انواع مدارهای تغذیه و پاورهای خطی و غیر خطی سوئیچینگ
  • 5. آموزش طریقه عیب یابی انواع منبع تغذیه
  • 6. آشنایی با مدار تغذیه Inverter
  • 7. آموزش شماتیک خوانی و تحلیل انواع بردهای لوازم خانگی
  • 8. معرفی و آشنایی کامل قطعات DIPوSMDبر روی برد الکترونیکی
  • 9. آموزش و معرفی انواع ICها و نحوه لحیم کاری صحیح انواع IC ها
  • 10. آموزش ومعرفی انواع روش تست IC درمدار الکترونیکی
  • 11. آموزش و معرفی انواع دیتاشیت و طریقه خواندن موارد دیتاشیت
  • 12. معرفی قطعات الکترونیک و نحوه تست آنها
  • 13. آموزش و تحلیل مدارات قدرت و فرمان
  • 14. آموزش طریقه عیب یابی انواع برد الکترونیکی
  • 15. آموزش روش های تحلیل انواع مدارهای الکترونیکی
  • 16. آموزش طریقه تست مدارها و عیب یابی قطعات الکترونیکی
  • 17. آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولرگازی و پکیج دیواری
  • 18. آموزش طریقه عیب یابی مدارها به روش محاسبه میزان مصرف و آمپراژ
  • 19. آشنایی و تحلیل مدارات تغذیه ترانسی،خازنی،سوئیچینگ

تمرینات ویژه آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

  • 1. آموزش تعمیرات انواع برد کولر گازی و برد پکیج
  • 2.آموزش تعمیرات انواع برد پاور و مبنع تغذیه
  • 3. آموزش تعمیرات انواع بردهای صنعتی Inverter
  • 4. آموزش تعمیرات انواع برد لوازم خانگی
  • 5. آموزش تعمیرات بردهای اینورتر

تعرفه ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

شهریه دوره آموزشیشهریه دوره عمومی با 30% تخفیفشهریه دوره خصوصی
شهریه دوره7،500،000 تومان11،000،000 تومان

ویدئو نظرات و رضایت کارآموزان

    جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

    راه های ثبت نام در مجتمع فنی سازان 

    روش اول: واریز مبلغ 200,000 تومان به شماره کارت بانک ملی: 7347-3378-9919-6037 بنام آقای حمید سالاررضایی و فرستادن تصویر رسید واریزی به شماره واتساپ 09359293340

    روش دوم: ارسال درخواست مشاوره از طریق فرم ثبت نام 

    روش سوم: تماس از طریق تلفن ، واتساپ و یا مراجعه حضوری به محل آموزشگاه

      جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

      سوالات متداول کارآموزان

      چه بردهایی در این دوره آموزش داده می شوند؟

      انواع بردهای لوازم خانگی, انواع بردهای صنعتی, برد کولر گازی و برد پکیج و بردهای اینورتر دار و .......

      آیا مدرک آموزش تعمیرات برد معتبر است؟

      بله , بعد از پایان دوره مدرک معتبر صادر می گردد و جهت اخذ جواز کسب معتبر است

      آیا آموزش تعمیرات برد به صورت عملی می باشد؟

      بله, کاملا عملی و کارگاهی آموزش داده می شود و کار آموزان روی انواع برد کار می کنند

      آیا خوابگاه برای حضور کارآموزان شهرستانی دارید؟

      بله , برای رفاه عزیزان شهرستانی خوابگاه تدارک دیده شده

      آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی در فنی سازان

      آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی در مجتمع آموزشی فنی سازان به عنوان یکی از دوره‌های پرطرفدار شناخته شده است. این دوره، که به تعمیرات بردهای الکترونیک و بردهای لوازم خانگی می‌پردازد، با در نظر گرفتن پیچیدگی‌ها و تنوع گسترده در این بردها، بر اهمیت بالای داشتن تخصص تاکید می‌کند. مجتمع فنی سازان با بهره‌گیری از اساتید مجرب و تجهیزات فوق مدرن، تلاش می‌کند تا دوره‌های آموزش تعمیرات برد، آموزش تعمیرات بردهای لوازم خانگی، و دوره تعمیر بردهای الکترونیکی را به گونه‌ای کامل و عمیق ارائه دهد.

      شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به این صفحه و مطالعه سرفصل‌های ارائه شده، اطلاعات کاملی کسب کرده و برای ثبت‌نام اقدام نمایند. این دوره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کارآموزان را برای ورود موفقیت‌آمیز به بازار کار مجهز سازند، با این هدف که بتوانند با مجوز رسمی و بدون هیچ مشکلی در زمینه تعمیرات فعالیت کنند.

      چند ویژگی برتر دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

      1- در دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی، مجتمع آموزشی فنی سازان از اساتید با تخصص بالا در زمینه آموزش تعمیرات برد الکترونیکی استفاده می‌کند تا دانش و مهارت‌های عمیقی را به شما انتقال دهند.

      2- برای تضمین بهترین تجربه آموزشی در دوره تعمیرات بردهای الکترونیک، این مجتمع از ابزارات و وسایل پیشرفته استفاده می‌کند، تا کارآموزان به نحو احسنت از دوره‌های آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی بهره‌مند شوند.

      3- دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی در این مجتمع به هنرجویان امکان دریافت مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای را می‌دهد، که این مدرک نمادی از تایید مهارت‌های کسب شده در دوره تعمیرات بردهای الکترونیک است.

      4- خدمات رفاهی ارائه شده در مجتمع فنی سازان، مانند خوابگاه برای هنرجویان شهرستانی، زمینه ساز شرکت آسان‌تر و موثرتر آن‌ها در دوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی می‌شود.

      5- آموزش تعمیر انواع بردها، از جمله بردهای مورد استفاده در کولر گازی و پکیج، در قالب دوره تعمیر بردهای الکترونیکی ارائه می‌شود، که هنرجویان را قادر می‌سازد تا در زمینه تعمیرات بردهای الکترونیکی لوازم خانگی و سایر دستگاه‌ها به مهارت‌های تخصصی دست یابند.

      با ثبت نام در دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی ما، به جمع متخصصان صنعت بپیوندید و مهارت‌های پیشرفته‌ای را در تعمیرات بردهای الکترونیکی کسب کنید.

      برد الکترونیکی چیست؟

      برد الکترونیکی، ساختاری پیچیده از قطعات الکترونیکی متصل به یکدیگر از طریق سیم‌کشی دقیق است که به منظور اجرای دستورات و تأمین تغذیه الکتریکی طراحی شده‌اند. این بردها از ترکیبی از ورودی‌ها و خروجی‌های متنوع ساخته شده‌اند، که می‌توانند به شکل‌های مختلفی مانند پین‌های متصل به موکت یا سایر اتصال‌دهنده‌ها پیکربندی شوند. مواد به کار رفته در ساخت بردهای الکترونیکی اغلب شامل فایبرگلاس یا مواد با پایه رزین است، که انتخاب ماده بستگی به تعداد و نوع قطعات نصب شده بر روی برد و نیازهای مکانیکی آن دارد.

      بردهای الکترونیکی ممکن است تک لایه یا چندلایه باشند، که لایه‌های متعدد به افزایش پیچیدگی و انعطاف‌پذیری در طراحی کمک می‌کنند. لایه‌ها معمولاً شامل مسیرهای هدایت کننده الکتریکی هستند که می‌توانند بر روی یک یا هر دو طرف برد قرار گیرند. این ساختارها کاربردهای متنوعی در دستگاه‌های الکترونیکی دارند و بخش ضروری از طراحی و ساخت انواع محصولات الکترونیکی به شمار می‌روند.

      در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی، شرکت‌کنندگان با مبانی ساخت و طراحی این بردها آشنا شده و تکنیک‌های تخصصی تعمیر و عیب‌یابی این قطعات پیچیده را فرا می‌گیرند. این دوره تعمیرات برد الکترونیکی برای تمامی کسانی که به دنبال مهارت‌های فنی در این زمینه هستند، ضروری است.

      دوره‌های آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی 

      فنی سازان مفتخر است که دوره‌های متنوع و تخصصی در زمینه آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی ارائه دهد. این دوره‌ها، که توسط اساتید مجرب و با استفاده از تجهیزات پیشرفته تدریس می‌شوند، به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای تعمیر و نگهداری انواع بردهای الکترونیکی را به دست آورید. با توجه به گستردگی استفاده از تکنولوژی‌های الکترونیکی در زندگی روزمره، دانش آموخته شده در این دوره‌ها باعث ورود شما به بازار کار می‌شود. این دوره آموزشی برد الکترونیکی شامل موضوعات زیر است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

      • آموزش تعمیرات برد لوازم خانگی: کسب مهارت‌های تعمیر بردهای مورد استفاده در دستگاه‌های خانگی مانند یخچال‌ها و ماشین‌های لباسشویی.
      • آموزش تعمیرات برد کامپیوتر و ماشین های اداری: تعمیر و نگهداری بردهای موجود در کامپیوترها، پرینترها و سایر دستگاه‌های اداری.
      • آموزش تعمیرات برد موبایل: تکنیک‌های تخصصی برای تعمیر بردهای موبایل و دیگر دستگاه‌های همراه.
      • آموزش تعمیرات برد انواع سیستم حفاظتی و امنیتی: دستیابی به دانش لازم برای تعمیر سیستم‌های امنیتی مدرن.
      • آموزش تعمیرات برد صنعتی: مهارت‌های مورد نیاز برای کار با بردهای صنعتی و ماشین‌آلات بزرگ.
      • آموزش تعمیرات برد کولر گازی: تکنیک‌های تعمیر بردهای کاربردی در سیستم‌های تهویه مطبوع.
      • آموزش تعمیرات برد پکیج: مهارت‌های تخصصی برای تعمیر و نگهداری بردهای مورد استفاده در پکیج‌های دیواری.

      آشنایی با آموزش تعمیرات برد لوازم خانگی

      برای کسب مهارت‌های تخصصی در زمینه تعمیر بردهای مورد استفاده در دستگاه‌های خانگی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی به شما این امکان را می‌دهد که با انواع مشکلات الکترونیکی رایج در این دستگاه‌ها آشنا شوید و راه‌حل‌های کاربردی برای رفع آن‌ها فرا بگیرید. این دوره به شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس بیشتری در این حوزه فعالیت نمایید و خدمات پس از فروش موثری ارائه دهید.

      آموزش تعمیرات برد کامپیوتر و ماشین های اداری

      لوازم دیجیتال و ماشین های اداری شامل کامپیوتر، لپ تاپ، پرینتر و دستگاه اسکنر دوره بسیار مهم هستند. همچنین آموزش تعمیرات برد کامپیوتر و ماشین‌های اداری شما را با جدیدترین روش‌های عیب‌یابی و تعمیر بردهای الکترونیکی استفاده شده در کامپیوترها و دستگاه‌های اداری آشنا می‌کند. این دوره به شما این امکان را می‌دهد که درک عمیقی از سیستم‌های الکترونیکی این دستگاه‌ها پیدا کرده و به متخصصی ماهر در آموزش تعمیرات ماشین اداری تبدیل شوید.

      نحوه تعمیرات برد موبایل

      در آموزش تعمیرات موبایل، شرکت‌کنندگان با نحوه عیب‌یابی و تعمیر بردهای اصلی گوشی‌های هوشمند و تبلت آشنا می‌شوند، که شامل جدیدترین متدهای تکنولوژیکی است. این دوره به شما امکان می‌دهد تا در یکی از پرتقاضاترین حوزه‌های فناوری اطلاعات مهارت‌های حرفه‌ای کسب کنید و به تعمیرکار متخصص در این زمینه تبدیل شوید.

      تعمیرات برد انواع سیستم حفاظتی و امنیتی

      در آموزش تعمیرات برد انواع سیستم‌های حفاظتی و امنیتی، شرکت‌کنندگان با مهارت‌های عمیق و کاربردی در زمینه عیب‌یابی و تعمیر انواع سیستم‌های الکترونیکی آشنا می‌شوند. این آموزش، علاوه بر تمرکز بر تعمیرات، شامل بخش‌های تخصصی برای نصب تجهیزات امنیتی نیز می‌باشد. شما می‌توانید در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته شرکت کنید تا با فنون نوین و استانداردهای نصب این تجهیزات به طور کامل آشنا شوید.

      همچنین، این دوره فرصتی برای آموزش نصب سایر تجهیزات امنیتی مانند کرکره‌های برقی و دزدگیرها را فراهم می‌آورد. آموزش نصب کرکره برقی به شما کمک می‌کند تا با مکانیزم‌ها و تکنیک‌های ایمنی مرتبط با این سیستم‌ها به طور دقیق آشنا شوید. آموزش نصب دزدگیر نیز شما را قادر می‌سازد تا با انواع سیستم‌های اعلام حریق و امنیتی و نحوه مونتاژ و راه‌اندازی آن‌ها مهارت پیدا کنید. این دوره‌ها به شما امکان می‌دهند تا به عنوان متخصص در نصب و تعمیر سیستم‌های امنیتی در بازار کار مطرح شوید.

      آموزش تعمیرات برد صنعتی

      آموزش تعمیرات برد صنعتی به شما امکان می‌دهد تا با پیچیدگی‌های بردهای مورد استفاده در تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی آشنا شوید. این دوره تخصصی شامل آموزش‌های عمیق در زمینه عیب‌یابی، تعمیر و بازیابی بردهای الکترونیکی است که در محیط‌های صنعتی با شرایط سخت و خاص کار می‌کنند. آموزش‌ها شامل کار با دستگاه‌های پیشرفته اندازه‌گیری و تست بردها، روش‌های جدید لحیم‌کاری و جایگزینی قطعات خراب می‌باشد.

      تعمیرات برد کولر گازی

      در آموزش تعمیرات برد کولر گازی، شرکت‌کنندگان با اصول فنی و تعمیر بردهای الکترونیکی مورد استفاده در کولرهای گازی آشنا می‌شوند. آموزش تعمیرات کولر گازی شامل شناسایی اشکالات رایج، تعویض قطعات خراب، و بررسی سیستم‌های کنترلی و مدارات این دستگاه‌ها می‌باشد. آموزش‌های عملی در این دوره به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی به مهارت‌های لازم برای تعمیر مؤثر و کارآمد این سیستم‌های پیچیده دست یابید.

      آموزش تعمیرات برد پکیج

      در آموزش تعمیرات پکیج، شرکت‌کنندگان با تکنیک‌های پیشرفته تعمیر و نگهداری بردهای الکترونیکی استفاده شده در سیستم‌های پکیج آشنا می‌شوند. این دوره شامل آموزش‌های عمیق در زمینه شناسایی مشکلات رایج، تعویض قطعات و انجام تست‌های دقیق برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه پس از تعمیر است. مهارت‌های کسب شده در این دوره به شما امکان می‌دهد تا در تعمیرات تخصصی پکیج‌ها با اطمینان و مهارت بالا عمل کنید.

      بازار کار و درآمد تعمیرات برد های الکترونیکی

      در دنیای امروز، با گسترش روزافزون استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و همزمان با افزایش قیمت‌ها، تقاضا برای خدمات تعمیرات الکترونیک نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش تقاضا به طور مستقیم بر درآمد تعمیرکاران تأثیر گذاشته، به طوری که متخصصان ماهر در این حوزه قادرند درآمد قابل توجهی کسب کنند. تخصص و مهارت‌های فنی در کنار مدیریت ارتباط موثر با مشتریان کلید اصلی در افزایش درآمد در این حرفه است.

      برای دستیابی به مهارت‌های تخصصی و رقابتی در بازار تعمیرات، ضروری است که افراد در دوره‌های آموزشی معتبر شرکت کنند و پشتکار و تلاش کافی برای یادگیری تکنیک‌های پیشرفته داشته باشند. درآمد حاصل از تعمیر بردهای الکترونیکی به طور قابل ملاحظه‌ای تحت تأثیر سطح دانش فنی، تجربه عملی و تخصص شما در زمینه‌های خاص تعمیرات قرار دارد، بنابراین به روز رسانی دائمی دانش و مهارت‌ها امری حیاتی است.

      نحوه عیب یابی و آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

      اولین قدم برای تعمیرات انواع برد های الکترونیکی عیب یابی آن ها است و چه بسا بسیاری از تعمیرات کاران کم تجربه و تازه وارد به این موضوع توجه نکرده و همواره اقدام به تعمیرات قسمت ی از برد نموده که کاملا سالم هستند و هیچ گونه مشکلی نیز ندارند. مراکز آموزش تعمیرات برد الکترونیک سعی می کنند در ابتدا شرکت کنندگان را با نحوه عیب یابی آشنا نمایند. برای عیب یابی مدار الکترونیک باید مراحل زیر انجام گردد:

      1. اطمینان از اتصال محکم و صحیح
      2. بررسی اتصال صحیح تراشه ها و قطعات بر روی
      3. بازرسی دقیق برد از نظر کثیفی و ذرات خارجی
      4. بررسی اتصالات سیمی
      5. بازرسی قسمت مختلف مدارالکترونیکی از نظر شکستگی و سوختگی

      همواره عیب یابی بردهای الکترونیکی به دقت بسیار بالایی نیاز دارد زیرا وجود حتی یک ترک بسیار ریز و کوچک درآن موجب اختلال در عملکرد آن ها می شود. بسیاری از تعمیرات کاران از ابزار مخصوص نظیر ذره بین پیشرفته و حتی میکروسکوپ برای عیب یابی در برد الکترونیکی استفاده می نمایند. معمولا در آموزش دوره در رابطه با عیب یابی و شناسایی قطعات و تجهیزات خراب بسیار بحث خواهد شد زیرا عیب یابی به عنوان مهم ترین اصل در آمورش تعمیرات بردهای الکترونیکی محسوب می شود. در برخی از مراکز تخصصی آموزش همواره برای کسب تجربه شرکت کنندگان، عیب یابی چندین مدل از مدار الکترونیکی را به صورت عملی و کاملا تجربی توسط شرکت کنندگان انجام می گیرد.

      سرمایه مورد نیاز برای تعمیرات برد

      برای شغل تعمیرات مانند بقیه مشاغل به یک سری ابزار و وسایل نیاز داریم که هیترهویه،منبع تغذیه،مولتی متر و …. از جمله وسایل مورد استفاده هستند.برای تهیه این ابزار و وسایل با جنس متوسط البته میتوان با حدود 10 تا 12 میلیون تومان سرمایه اولیه شروع به کار کرد. البته برای شروع به کار حتما به یک محل کار نیاز دارین که میتواند اجاره ای یا شخصی باشد که رقم اجاره در صورت اجاره ای بودن با توجه به محل آن متغیر است.

      البته خیلی از دوستان در منزل هم کار میکنند چرا که با شبکات اجتماعی میتوان کار و حرفه را معرفی کرد که حتی بعضی از اجاره مغازه درآمد بیشتری نصیب شما میشود چون که مبلغی به عنوان اجاره از شما کسر میشود.

      راهنمای تشخیص خرابی برد در آموزش تعمیرات برد

      برای تشخیص خرابی برد در ابتدا باید به نوع کارکرد برد و نحوه ی کارکرد آن توجه کرد. اینکه بدانیم بردی که در اختیار داریم از چه قسمت هایی تشکیل شده و چگونه کار می کند ، با توجه به نوع دستگاه و عملکرد آن می توانیم تشخیص ساده تری داشته باشیم. برای مثال برای بردهای تغذیه می توان از روی روشن شدن و یا نشدن آن و یا سوختگی قطعات اولیه و یا ثانویه مدار ب خرابی آن پی برد.

      مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی

      مراحل تعمیرات برد با توجه به نوع دستگاه مشخص می شود ولی در حالت کلی می توان یک الگوریتم را که به صورت عمودی برای بیشتر بردها پاسخ می دهد را اجرا کرد.

      • در ابتدا اطلاع از نوع و اسم دستگاه و چگونگی کارکرد آن و سپس اطلاع از نوع خرابی برد به طور مثال می توان از مشتری اطلاعات گرفت که کدام قسمت دستگاه کار نمیکند و یا اینکه دستگاه چگونه ایراد پیدا کند.
      • در مرحله بعدی اطلاع از محل ورودی و خروجی برد و مقدار ورودی و خروجی آن به طور مثال اگر برد منبع تغذیه دچار مشکل شده ابتدا ورودی و خروجی برق آن و سپس مقدار آن را باید توجه کرد.
      • سپس با توجه به نوع دستگاه و نوع خرابی برد می توان روی برد محلی که احتمال خرابی در آن بیشتر از بقیه است را تشخیص داد وقطعات آن محل را تست کرد.

      تجهیزات مورد نیاز در آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

      در دوره‌های آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، از تجهیزات مدرن و پیشرفته مانند: آمپرمتر، ولت متر، اهم متر، مولتی متر و اسیلوسکوپ با کنترل دقیق استفاده می‌شود. این ابزارها به شرکت‌کنندگان کمک می‌کنند تا در عملیات تعمیر و عیب‌یابی بردها به دقت و کارایی بالایی دست یابند. در ادامه هم کدام از این تجهیزات را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

      آمپرمتر 

      در مدارهــا از آمپرمتر برای اندازه گیری جریان اســتفاده م یشــود. آمپرمتر ســری در مدار قرار می گیرد. امروزه یک دســتگاه مولتی متر می تواند هر سه کمیت ولتاژ، جریان و مقاومت را اندازه گیری کند.

      ولت متر

      در مدارهــا از ولت متــر بــرای اندازه گیری ولتاژ اســتفاده می شــود. ولت متر به صــورت موازی در مدار قــرار می گیرد.

      اهم متر

      در مدارهــا از اهم متر برای اندازه گیری مقاومت اســتفاده م یشــود. برای این منظور اهم متر را به دو ســر مقاومت وصل می کنند.

      مولتی متر

      در اغلــب آزمایشــگاه ها و کارگاه ها از وســیله ای به نام «مولتی متر» یا «آوومتر» اســتفاده می شــود. این وســیله قادر به اندازه گیری کمیتی مانند ولتاژ، جریان و مقاومت است. امروزه مولتی متر دیجیتالی فراوان تر، ارزان تر و مرغوب تر از مولتی متر عقربه ای اســت. لذا در اجرای آزمایش ها از مولتی متر دیجیتالی استفاده می کنیم.

      اسیلوسکوپ

      وســیله ای که در آزمایشــگاه برای مشــاهده شــکل موج به کار می رود، اسیلوسکوپ است.

      انواع بردهای الکترونیکی که در کلاس آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی بررسی می شود !

      آموزش تعمیر برد آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی
      آموزش تعمیرات برد یخچال آموزش تعمیرات برد یخچال ساید 2
      آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی آموزش تعمیرات برد
      آموزش تعمیرات برد پنل کولرگازی آموزش تعمیرات برد پکیج شوفاژ دیواری merrcury
      آموزش تعمیرات برد آموزش تعمیرات برد
      آموزش تعمیرات برد کولر گازی آموزش تعمیرات برد کولرگازی inverter
      آموزش تعمیرات برد آموزش تعمیرات برد
      آموزش تعمیرات برد پاور تلویزیون آموزش تعمیرات برد لباسشویی inverter
      آموزش تعمیرات برد آموزش تعمیرات برد
      آموزش تعمیرات برد یخچال ساید اموزش تعمیرات برد بونیتت خارجی inverter

      انواع مقاومت در کلاس آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

      resistor قطعه ای است مه در موارد مختلفی از قبیل محدود کردن جریان تقسیم جریان و یا تقسیم ولتاژ استفاده می شود. به عبارت دیگر مقاومت جسمی هادی و دو سری است که در برابر عبور جریان مخالفت میکند. با کم و زیاد کردن مقاومت موجود در مسیر یک مدار می توان جریان یک مدار را کنترل کرد. مقدار یک مقاومت به جنس طول و سطح مقطع هادی بستگی دارد .

      • مقاومت ثابت 1.1. مخلوط کربن 1.2. لایه ای ( (1) لایه کربنی (2) لایه فلزی (3) لایه اکسید فلز ) 1.3. سیمی
      • مقاومت متغیر 2.1. قابل تنظیم (1) پتاسیومتر (2) رئوستا 2.2. وابسته (1) وابسته به حرارت TOR ( 1.NTC – 2. PTC) (2) واسته به نورLDR (3)وابسته به ولتاژ VDR (4) وابسته به مغناطیس MDR

      مقاومت SMD 

      SMD مخفف surface Mount Device به قطعات نصب سطحی معروف هستند. این قطعات از تکنولوژی SMT که مخفف (TechnologySurface Mount) (تکنولوژی نصب سطحی) می باشد بهره می گیرند. این قطعات ابعاد کوچکتری نسبت به مقاومت معمولی (DIP) دارند واین یک مزیت محسوب می شود.

      بررسی SMD ها در تعمیرات برد چه نقشی دارند؟

      کلمه SMD مخفف عبارات Surface Mount Device (قطعات نسب سطحی) است. این عبارت به معنی قطعه هایی که روی سطح PCB نصب و لحیم کاری می گردند، می باشد. برد smd شامل قطعاتی از جمله قطعات نوری، قطعات الکترونیکی مانند مقاومت و آی سی، سوکت های الکترونیکی و… می باشد.

      استفاده از قطعات SMD باعث کم هزینه تر شدن و کوچک تر شدن سایز بردهای الکترونیکی می شود که این مزیتی مهم محسوب می شود. از دیگر مزایای استفاده از   smd ها، افزایش سرعت تولید، کاهش هزینه های مونتاژ SMD و میزان نیرو انسانی و کاهش درصد تلورانس می باشد.

      آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

      امروزه درصد بسیار بالایی از بردهای الکترونیکی smd هستند. در این جا قصد داریم به نکات مهمی پیرامون عیب یابی و تعمیر این گونه بردها بپردازیم. نمونه ای از این بردها که ممکن از با آن ها برخورد کنید به صورت زیر هستند:

      • تمام دستگاه های مخابراتی
      • گوشی های تلفن و موبایل
      • انواع مختلف مادربردهای کامپیوتر مانند ایسوز، گیگابایت، ام اس آی و اینتل
      • هارد دیسک های مختلف هم قدیمی و هم جدید
      • کارت گرافیک، مودم ها، روتر و کارت های TV
      • مدل های مختلف اسپیکر
      • تمام مدل های لپ تاپ
      • مانیتور و تلویزیون
      • انواع پرینترو ماشینهای اداری
      • و انواع بردهای SMD حرفه ای که در دستگاه های صنعتی، پزشکی و دستگاه های ورزشی استفاده میشوند.

      تاثیر SMDها در عیب یابی

      مهم ترین نکته در آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی و بردهای smd عیب یابی قطعات است. ابتدا باید تمام قطعات را تست کنید تا بتوانید قطعه خراب را پیدا کنید. در صورت امکان قطعه را تعویض کنید و در صورتی که امکان تعمیر قطعه وجود ندارد آن را تعویض کنید. در مدارهای جدیدتر به دلیل افزایش تعداد ICها به راحتی می توانید با استفاده از دیتاشیت قطعه را تعویض کنید.

      اولین و مهم ترین مرحله برای تعمیر یک دستگاه الکترونیکی، باز کردن بدنه آن است که بسیار مهم است و باید هنگام کار با دقت بالا انجام گیرد. این نکته معمولا ساده در نظر گرفته می شود اما برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعه توجه به آن بسیار مهم است. یکی دیگر از بخش های مهم و اساسی برای تعمیر بردهای smd ، شناسایی کارکرد کلی دستگاه است. هنگام تعمیر باید با تمام قطعات به همراه وظایف آن ها آشنا باشید.

      تعمیر بردهای SMD در آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

      • مرحله اول: بدنه دستگاه را به دقت باز کنید و برد smd آن را خارج کنید
      • مرحله دوم: اتصال تمام قطعات را بر روی برد smd بررسی کنید و مطمئن شوید اتصال آن ها قطع نشده است
      • مرحله سوم: تمیز بودن پایه قطعات سوکتی را بررسی کنید و از برقراری اتصال صحیح آن ها اطمینان حاصل کنید
      • مرحله چهارم: از تمیزی برد و عدم حضور قطعه خارجی در آن اطمینان حاصل کنید
      • مرحله پنجم: تمام اتصالات سیمی موجود بر روی برد را بررسی کنید و از برقراری تمام اتصال ها اطمینان حاصل کنید.
      • مرحله ششم: ظاهر تمام قطعات روی بردهای smd را بررسی کنید. گاهی قطعات سوخته با تغییر رنگ همراه می شوند و شکل آن ها عوض می شود.

      می توانید با استفاده از مولتی متر و یا تجهیزات مونتاژ به بررسی قطعات بپردازید و قطعات معیوب و از کار افتاده را تشخیص دهید. اگر قطعه ای قابل تعمیر است آن را تعمیر کنید، در غیر این صورت با قطعه سالم جایگزین کنید.

      ۱
      ۲
      ۳
      ۴
      ۵
      میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
      از مجموع ۶۵ رای
      20 دیدگاه
      قدیمی‌تر
      جدیدتر پر امتیازترین
      بازخورد درون متنی
      مشاهده همه نظرات
      سهیل مددی
      سهیل مددی
      2 سال پیش

      من این دوره رو میخوام شرکت کنم، من تحقیق کردم میگن آموزشگاه فنی سازان هست، اطلاعاتی دارین؟

      saman
      saman
      2 سال پیش

      سلام تو شهر آمل هم آموزشگاه دارین یا خیر ممنون

      کسرا
      کسرا
      2 سال پیش

      سلام من تو دوره آموزش برد میخوام شرکت کنم میخوام ببینم این بردهایی که آموزش میدیم به خودمون هم میدیدن روش کار کنیم یا فقط نشونمون میدین؟

      فراهانی
      فراهانی
      2 سال پیش

      سلام، من از شهریار میام، اونجا طرح ترافیکه؟ جا پارک ماشین مطمئن هست که ما سر کلاس خیالمون راحت باشه؟

      کاظمی
      کاظمی
      2 سال پیش

      ببخشید بردهای اینورتر هم یاد میدین؟ الان بردهای اینورتر دار رایج شده. کلا آموزش هاتون چی هست؟

      عزیز الله حسنی
      عزیز الله حسنی
      2 سال پیش

      خیلی عالیه

      فنی سازان
      فنی سازان
      عضو
      پاسخ به  عزیز الله حسنی
      2 سال پیش

      سلام ،ممنون از شما

      عزیز الله حسنی
      عزیز الله حسنی
      1 سال پیش

      تعمیرات برد های الکترونیکی خیلی عالیه

      فنی سازان
      فنی سازان
      پاسخ به  عزیز الله حسنی
      1 سال پیش

      با سلام و احترام سپاس از شما دوست عزیز

      علی اکبر
      علی اکبر
      1 سال پیش

      قیمت دوره ها چند ه

      فنی سازان
      فنی سازان
      پاسخ به  علی اکبر
      1 سال پیش

      با سلام و احترام
      برای اطلاع از دوره ها می توانید در داخل منو سایت از تب شهریه دوره ها ، با قیمت دوره ها اشنا شوید.

      اسماعیل
      اسماعیل
      1 سال پیش

      ایا فقط تخصص دوره برد کولر دارید

      فنی سازان
      فنی سازان
      پاسخ به  اسماعیل
      1 سال پیش

      با سلام و احترام لطفا برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید. 02166901389

      مرتضی دهقانی فیروزآبادی
      مرتضی دهقانی فیروزآبادی
      1 سال پیش

      سلام.مدت دوره آموزشی چندساعته؟براشهرستانی ها میشه زمان آموزش روزانه روافزایش دادتامدت دوره زودترتمام بشه؟

      علی
      علی
      1 سال پیش

      دوره آموزش تعمیرات برد تون خیلی عالی بود تشکر از زحماتتون .

      محسن
      محسن
      1 سال پیش

      درود فراوان
      دوره های آموزشی چند روز و چند ساعته؟