شاید تلفن همراه شما بر اثر ضربه تاچ ال سی دی آن ایراد پیدا کرده باشد و نیاز باشد تا آن را تعمیر کنید. این مشکل یکی از ناراحت کننده ترین مشکلاتی است که می تواند برای تلفن همراه به وجود آید، زیرا معمولا تعویض تاچ ال سی دی موبایل هزینه زیادی دارد. اما چگونه می توانید متوجه شوید که تاچ ال سی دی تلفن همراه شما اصلی یا تقلبی است؟ مطلبی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. اگر شما نیز به اطلاع از این موضوع علاقه دارید، بهتر است مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید:

درباره لایه ی صفحات تلفن همراه بیشتر بدانید !

پیش از آن که به بررسی موضوع اصلی یعنی تشخیص اصل یا تقلبی بودن تاچ ال سی دی بپردازیم، بهتر از مطالبی درباره لایه های مختلف صفحه گوشی تلفن همراه خود بدانید. صفحه کلیه تلفن های همراه هوشمند از چهار لایه متفاوت ساخته شده است. اولین و بیرونی ترین لایه صفحه تلفن همراه گلس است. لایه دوم که به حرکات انگشت دست واکنش نشان می دهد و موجب کار کردن موبایل می شود، تاچ گوشی است. سومین لایه ال سی دی تلفن همراه است که محتوا و تصاویر صفحه نمایش را نشان می دهد.

در نهایت آخرین لایه نور پس زمینه است. بهتر است این موضوع را بدانید که تاچ و ال سی دی دو لایه متفاوت از یکدیگر هستند اما چون این لایه ها در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، در اکثر تلفن های همراه روی یکدیگر پرس می شوند. به همین دلیل اصطلاح تاچ ال سی دی معمولاً همراه یکدیگر بیان می شوند. صفحه نمایش مهمترین بخش تلفن های همراه امروزی است زیرا تقریباً کلیه سطح تلفن همراه را در بر می گیرد. تاچ ال سی دی یک شیشه ساده کوچک نیست و ساختار خاصی در آن تدوین شده است.

تاچ ال سی دی موبایل

آیا می ‌توان تاچ و ال سی دی را به صورت جداگانه تعویض کرد؟

در گوشی های قدیمی ساختار تاچ ال سی دی متفاوت و ساده بود و در صورت آسیب رسیدن به صفحه نمایش،  فرد می توانست تنها ال سی دی تلفن همراه خود را عوض کند. اما از سال ۹۵ به بعد تاچ و ال سی دی به یکدیگر پرس شدند. از این رو به دلیل ساختار آنها در صورت شکسته شدن صفحه نمایش باید کل تاچ ال سی دی عوض شود؛ بنابراین دیگر امکان تعویض تاچ ال سی دی به صورت همزمان امکان پذیر نیست.

از کجا بدانیم که تاچ ال سی دی نیاز به تعمیر دارد ؟

اگر بر اثر ضربه ای که به گوشی شما وارد شده است و ترک های به شکل تار عنکبوت بر روی آن ایجاد شده باشد، احتمالاً گوشی شما نیاز به تعمیر دارد. اما در صورتی که صفحه نمایش تلفن همراه شما به حرکات لمس انگشتان دستتان واکنش نشان می دهد، احتمالاً تنها ال سی دی شکسته است. اما اگر زمانی که صفحه گوشی شکسته خود را لمس می کنید و صفحه نمایش به حرکات لمس جواب نمی دهد، در این صورت تاچ گوشی شما بر اثر ضربه ایراد پیدا کرده است. به طور کلی اگر قسمتی از صفحه نمایش همراه با تاچ سیاه شود و پیکسل های آن بسوزد، تاچ و ال سی دی خراب شده است و باید آن را عوض کنید.

با ویژگی های تاچ ال سی دی اصلی موبایل آشنا شوید !

اگر شما با ویژگی های تاچ ال سی دی اصلی و اورجینال آشنا باشید، می توانید یک محصول اصلی را تهیه کنید. این ویژگی ها شامل موارد زیر می شود:

1- ال سی دی اصلی یا اورجینال توسط شرکت سازنده تلفن همراه تولید می شود و کلیه استانداردهای شرکت سازنده در آن رعایت می گردد.

2- ال سی دی های اورجینال کیفیت بسیار زیادی دارند؛ زیرا در تولید این محصولات از قطعات اصلی استفاده شده است و هیچ تفاوتی میان آن ها و ال سی دی فابریک گوشی وجود ندارد.

3- ال سی دی های اورجینال در بازار با نام OEM نیز شناخته می شوند و بر روی بسته بندی های آن ها این علامت حک شده است. همین علامت بیانگر اصلی بودن تاچ ال سی دی است.

4- همانطور که می دانید تاچ تلفن همراه شما وظیفه دارد حرکات دست شما روی صفحه گوشی احساس کند. تاچ ال سی دی اورجینال سنسورهای بسیار قوی دارد و دارای سرعت عمل بسیار خوبی در منتقل کردن سیگنال ها به پردازشگر است‌.

بررسی ویژگی های تاچ ال سی دی تقلبی موبایل

معمولاً شرکت های واسطه که معمولاً شرکت های تولید لوازم جانبی چینی هستند در زمینه تولید و ساخت ال سی دی های تقلبی فعالیت می کنند. این محصولات را با نام‌ های دیگری نیز مانند تاچ ال سی دی چینی، high copy ، A ، A+ نیز می شناسند. این ال سی دی ها کیفیت ال سی دی های اصلی را ندارند و ممکن است پس از گذشته چند ماه مدت خراب شوند. تنها مزیتی که این محصولات دارند این است که قیمت بسیار مقرون به صرفه و مناسبی دارند.

اگر برای تاچ ال سی دی تلفن همراه شما مشکلی به وجود آمد و لازم بود تا آن را عوض کنید، به هیچ عنوان به سراغ این دسته از محصولات نروید. ممکن است تعمیرکاران گوشی یا افراد دیگر شما را جهت قیمت مناسب این محصولات وسوسه کنند، اما هرگز معیار اصلی انتخاب خود را قیمت این محصولات قرار ندهید. زیرا با توجه به کیفیت پایینی که دارند، نباید انتظار طول عمر زیادی از آن ها داشته باشید.

بررسی ویژگی های تاچ ال سی دی تقلبی موبایل

راه های تشخیص تاچ ال سی دی اورجینال و تقلبی موبایل از یکدیگر

هنگامی که شما تلفن همراه خود را جهت تعویض تاچ ال سی دی به یک فروشگاه تعمیر موبایل می برید مهمترین موضوعی که ذهن شما درگیر می کند، این است که چگونه می توانید تاچ ال سی دی اصلی و تقلبی را از یکدیگر شناسایی کنید. اگر شما بتوانید با تفاوت‌ های میان این دو آشنا باشید، قطعاً تاچ ال سی دی تقلبی نصیب شما نخواهد شد. برخی از راه های تشخیص ال سی دی اورجینال و تقلبی از یکدیگر شامل موارد زیر می شود:

1- تقریبا می توان گفت در پشت و روی کابل های ال سی دی اصلی، آرم شرکت سازنده وجود دارد. اما در تاچ ال سی دی تقلبی هیچگونه آرم و لوگویی وجود ندارد.

2- یکی از راه های تشخیص تاچ ال سی دی اورجینال از فیک این است که به لنز دوربین سلفی توجه کنید. تاچ ال سی دی اصلی دارای یک محافظ دور لنز دوربین سلفی است. اما در تاچ ال سی دی فیک این ویژگی وجود ندارد.

3- یکی دیگر از روش های تشخیص تاچ ال سی دی اصلی و تقلبی این است که روی کابل ال سی دی اصلی پدهای بسیار نرمی وجود دارد. اما روی ال سی دی های تقلبی هیچگونه پدی وجود ندارد، اگر هم وجود داشته باشد کاملاً زبر و بی کیفیت هستند.

4- به شماره سریال های هک شده روی تاچ ال سی دی توجه کنید. شرکت های متفرقه چینی شماره سریال های روی تاچ ال سی دی درج می کنند که اغلب فونت های بزرگ و پررنگی دارند. اما شماره سریال های تاچ ال سی دی اورجینال این گونه نیست و کاملا کمرنگ و کوچک هستند.

5- ال سی دی های فیک دارای تاچ ضعیف و کیفیت لمسی پایینی هستند؛ به همین دلیل تاچ آن ها در بازه زمانی کوتاهی از کار می افتد. همچنین این ال سی دی ها دارای پوشش شیشه گوریل نیستند و اگر فشار زیادی به آن ها وارد شود، مانند ال سی دی های رایانه لکه های سفیدی روی آن ها به وجود می آید که منجر به تخلیه باتری بیشتر می شود.

6- یکی راهکارهای دیگری که می‌توانید اصلی یا قلاب بودن تاچ ال سی دی تلفن همراه خود را تشخیص دهید، این است که به عملکرد تاچ و ال سی دی توجه کنید. قطعاً محصولات اورجینال دارای سرعت و عملکرد بهتری نسبت به نوع فیک هستند. حساسیت تاچ ال سی دی اصلی نسبت به فیک بسیار بیشتر است. اما شما هنگامی می توانید از این راه جهت تشخیص استفاده کنید که تاچ ال سی دی را خریداری کرده و بر روی تلفن شما نصب شده باشد. در این صورت اگر از قلابی بودن تاچ ال سی دی خود اطمینان حاصل کردید، متاسفانه هیچ راه برگشتی برای شما وجود ندارد.

7- کیفیت تصویر در ال سی دی های اصلی بسیار بیشتر است و می‌ توانند رنگ ها را به خوبی از یکدیگر تفکیک کنند. اما ال سی دی های تقلبی این گونه نیستند و از نظر کیفیت تصویر و جدا پذیری رنگ ها، عملکرد خوبی ندارند.

8- میزان تولید روشنایی در ال سی دی های اصلی نسبت به ال سی دی های کپی بسیار بیشتر است. شما زمانی متوجه اهمیت این موضوع می شوید که قصد دارید در روشنایی کامل محیط بیرون و در مقابل نور آفتاب از تلفن همراه خود استفاده کنید.

9- این موضوع کاملاً روشن است که ال سی دی های اورجینال در مقایسه با ال سی دی های تقلبی طول عمر بالاتری دارند. یعنی اگر شما در شرایط کاملاً یکسان از این دو محصول مراقبت کنید، ال سی دی های تقلبی زودتر از اصلی خراب می شوند.

10- موضوع دیگری که یکی از تفاوت های ال سی دی های اصلی و تقلبی است، قیمت این دو محسوب می‌شود. ال سی دی های اصلی به دلیل کیفیت و ویژگی ایده آلی که دارند، نسبت به ال سی دی های تقلبی، گران تر هستند. اما شما هرگز نباید به این موضوع توجه کنید به هیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنید.

 

راه های تشخیص تاچ ال سی دی اورجینال و تقلبی موبایل از یکدیگر

 

سخن پایانی :

ال سی دی اورجینال کیفیت بسیار زیادی دارد و با استفاده از قطعات اورجینال و اصلی تولید می شود. همانطور که بیان کردیم هیچ تفاوتی میان این ال سی دی با ال سی دی فابریک گوشی وجود ندارد. در نتیجه تشخیص ال سی دی اصلی از تقلبی کار چندان دشواری نیست. مجتمع آموزشی فنی سازان به عنوان یک آموزشگاه برای آموزش تعمیرات موبایل معتبر و همچنین رشته های فنی و حرفه ای کشور می باشد. کلیه آموزش های این آموزشگاه در کارگاه های مجهز صورت می گیرد. اگر شما نیز به حرفه تعمیرات موبایل علاقه مند هستید، اکنون می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و فرصت را از دست ندهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات