خرابی آیسی شارژ موبایل

مهمترین دلیل خیلی از ایرادات موبایل خرابی آیسی شارژ موبایل است. خیلی از ما با مشکل شارژ گوشی خود مواجه شده ایم. این حالت موارد مختلفی را شامل می شود. گاهی گوشی کند شارژ می شود، گاهی عمل شارژ شدن قطع و وصل می شود و گاهی نیز اصلا گوشی شارژ نمی شود.

از آنجایی که گوشی موبایل بدون باتری و شارژر اصلا کار نمی کند این مشکل می تواند بسیار دردسر ساز باشد و در صورت بروز چنین مشکلی باید سریعا به یک تعمیرکار تخصصی موبایل مراجعه کنیم در غیر این صورت گوشی بدون جریان الکتریکی یک تکه دستگاه خاموش بی استفاده است.

در این مقاله قصد داریم به علائم و دلایل خرابی آیسی شارژ موبایل بپردازیم و امکان و راه های تعمیر آن را بررسی کنیم.

پیشهاد ویژه: آموزش تعمیرات موبایل (نرم افزار و سخت افزار) انواع گوشی های اندرویدی و آیفون

آموزش-تعمیرات-موبایل

آی سی شارژ چیست؟

یکی از مهمترین قطعات در مسیر شارژ هر گوشی موبایلی آیسی شارژ است. این قطعه در تقش تامین جریان الکتریکی و برق مورد نیاز گوشی موبایل عمل می کند. آیسی شارژ گوشی کنترل بخش های مهمی از گوشی شما از جمله درایور نور بک لایت گوشی شما را در دست دارد.

از دیگر وظایف آیسی شارژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین مسیر جریان دکمه پاور
  • کنترل دکمه های صدای دستگاه
  • کنترل دمای سی پی یو
  • تامین شارژ باتری گوشی
  • کنترل NTC
  • تامین برق دوربین گوشی

اگر آیسی شارژ کوچکترین آسیبی ببیند، در کارکرد موبایل تاثیر بدی می گذارد زیرا بیشتر قطعات موبایل از این قطعه برق می گیرند.

مقاله مرتبط: تعمیر گوشی iPhone 13 Pro Max

بررسی ساختار آی سی شارژ گوشی

آیسی شارژ گوشی به لحاظ ساختاری دارای سه تا پین می باشد و با باتری گوشی در ارتباط مستقیم است. در این حالت ولتاژ مورد نیاز برای قطعات مختلف گوشی از طریق قطب مثبت باتری به مدار حفاظت جریان آیسی شارژ وارد شده و انرژی قطعات موبایل تامین می شود.

تعویض-آیسی-شارژ-موبایل

اگر جریان ورودی به آیسی شارژ بیشتر از حد تعیین شده باشد، در این حالت مدار محافظ عمل کرده و گوشی را خاموش می کند.

نحوه رفع خرابی آی سی شارژ موبایل سامسونگ

نکته مهم این است که آیسی تغذیه روی برد گوشی تعبیه شده است. برای تعویض و یا تعمیر آیسی، باید حتما آیسی را از برد جدا کنیم. برای جدا کردن برد گوشی در مدل های مختلف معمولا نیاز است ال سی دی و قاب گوشی جدا شود. همین امر نشان دهنده این است که در صورت خرابی آیسی شارژ موبایل تعویض و یا تعمیر آیسی تغذیه نیاز به مهارت بالایی دارد. تعمیرکار موبایل پس از باز کردن قاب و LCD باید کانکتورهای مربوط به برد را نیز باز کند. در صورت عدم شناسایی صحیح کانکتورها، امکان آسیب به بخش های دیگر گوشی نیز وجود دارد.

نشانه های خرابی آی سی شارژ موبایل

در مواقعی که گوشی تلفن همراه بی دلیل و مرتب خاموش می شود محتمل ترین دلیل آن خرابی آیسی شارژ است. خرابی آیسی شارژ  عمر باتری را کاهش می دهد و حتی گاهی باعث خرابی کامل باطری می شود.

همچنین مشکل آنتن ندادن گوشی به خصوص در گوشی های قدیمی تر می تواند ناشی از خرابی آیسی شارژ باشد. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که تعمیر یا تعویض آیسی شارژ گوشی نیاز به مهارت بالایی دارد. هرچه تلفن همراه پیشرفته تر باشد برای تعمیر آن حساسیت و ابزار دقیق تری نیاز است. آیسی تغذیه شاید بتوان گفت مهمترین قطعه گوشی موبایل شماست و اگر تعمیر یا تعویض آن توسط یک فرد ناشی صورت بگیرد ممکن است باعث شود برای همیشه گوشی خود را از دست بدهید.

مقاله مرتبط: تعویض داتر برد گوشی هواوی Mate 10

آیا امکان رفع مشکل خرابی آیسی شارژ موبایل وجود داد؟

در بررسی امکان تعمیر آی سی شارژ باید بگوییم که بله، امکان این تعمیر وجود دارد اما ملاحظات زیادی را نیز باید در نظر گرفت. خرابی ای سی شارژ از جمله مشکلاتی است که نمی توان از آن به سادگی گذشت و تعمیر آن را به روزهای آتی موکول کرد. مخصوصا در حالاتی که در مسافرت هستید و یا جلسه مهمی دارید و به گوشی موبایل خود احتیاج دارید نیاز به شارژ مجدد باتری احساس می شود.

اگر بخواهیم برای تعمیر آیسی شارژ موبایل اقدام کنیم ابتدا باید میزان و علت خرابی را تشخیص دهیم. اما واقعیت امر این است که ساخت این آیسی ها جزو فناوری های انحصاری و پیشتاز تکنولوژی روز دنیا به شمار می رود و معمولا در صورت خرابی این قطعه ها قابل تعمیر نیستند و باید تعویض شوند.

قیمت آی سی شارژ سامسونگ آیفون و هواوی و هزینه تعویض آن چقدر است؟

علائم-خرابی-آیسی-شارژ-موبایل

قیمت آی سی شارژ در بازار خیلی بالا نیست و می توان آن را با قیمتی حدود 50 تا 200000 تومان در بازار یافت. البته ممکن است با توجه به احتمال حمله چین به تایوان که یکی از بزرگترین تولید کننده های آی سی در جهان است، قیمت این قطعات بالاتر برود و از طرفی بسیار کمیاب شوند. خوشبختانه در حال حاضر اکثر مدل های این آی سی شارژها در بازار با قیمت مناسب موجود هستند.

هزینه تعویض آی سی شارژ بر خلاف قیمت خود آی سی شارژ به دلیل مهارت بالایی که انجام این کار می طلبد مانند هزینه تعویض ال سی دی و یا باتری بالاست. دستمزد تعویض آی سی شارژ موبایل را می توان عددی بین 200000 تومان یا یک میلیون تومان دانست که به نسبت گوشی ها متفاوت است. به طور معمول همه تعمیرکاران توانایی و مهارت تعویض آی سی شارژ را ندارند. البته خوشبختانه در دوره آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه فنی سازان این مهارت به صورت عملی آموزش داده می شود.

نحوه تعمیر آی سی شارژ موبایل

آی سی شارژ موبایل یک قطعه بسیار مهم در موبایل های هوشمند است. تنها یک اشتباه در پروسه تعمیر این قطعه می تواند گوشی را برای همیشه خاموش و غیر قابل استفاده کند. برای تعمیر و یا تعویض این قطعه باید حتما به نکات زیر توجه کنید.

قبل از اقدام به تعویض و یا تعمیر این قطعه با انجام تست های مختلف از خرابی آن اطمینان حاصل کنید.

اگر ابزار این کار را ندارید و یا نکات تعویض این قطعه را به صورت کامل نمیدانید جدا از باز کردن گوشی و تعمیر آن بپرهیزید. برای تعمیر آی سی قطعات مختلف دیگر موبایل را دستکاری نکنید. قطعه اصل و ارجینال از نمایندگی های معتبر تعمیرات موبایل را فراهم کنید.

آی سی اصل را به صورت قطعه اصل و ارجینال از نمایندگی های معتبر تهیه کنید. در تعمیر آی سی شارژ باید تمام نکات و فوت و فن ها را رعایت کنید.

دوره تعمیرات موبایل در آموزشگاه فنی سازان

آموزشگاه فنی سازان با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه آموزش بیش از 50 رشته فنی حرفه ای یکی از بزرگترین و مجهزترین آموزشگاه های تهران می باشد. آموزشگاه فنی سازان دوره آموزش تعمیرات موبایل را در یک کارگاه کاملا مجهز و تحت نظر اساتید مجرب برگزار می کند. در این دوره کارآموزان تعمیر انواع موبایل و تبلت را در دو نوع اندرویدی و آیفون فرا می گیرند. آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه فنی سازان به دو بخش آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل و آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل تقسیم می شود.

در این دوره کارآموزان آموزش انواع تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی از جمله آموزش تعویض ال سی دی، آموزش تعویض سوکت شارژ، آموزش تعمیر گوشی آبخورده و آموزش فلش کردن گوشی را در کارگاهی مجهز و تحت نظر اساتید مجرب فرا می گیرند. در پایان دوره نیز مدرک معتبر از سازمان فنی حرفه ای به شما اعطاء خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات