دو مورد از مشکلات پرینتر و راه حل برطرف کرن آن ها

در این مقاله قصد داریم نحوه عیب یابی و تعمیر پرینتر را بررسی کنیم. کسانی که در طول روز چندین بار از پرینتر استفاده می کنند قطعا یک یا دو بار با مشکلات مختلفی که مانع از کار آن ها شده است مواجه شده اند.

راه حل های رفع این مشکلات بسته به نوع و مدل پرینتر ها متفاوت است اما هنگامی که برای دستگاه شما مشکلی پیش آمد می توانید مدل پرینتر خود را ر اینترنت وارد کرده و به دنبال راه حلی برای مدل خودتان بگردید. با عیب یابی و تعمیر پرینتر با ما همراه باشید. 

کلیک کنید: آموزش تعمیرات پرینتر در فنی سازان

آموزش-تعمیرات-ماشین-های-اداری

کاغذ داخل پرینتر مچاله می شود یا یک دفعه چندین برگه به داخل پرینتر کشیده می شوند !

یکی از مشکلات رایج و بحث برانگیز پرینتر ها همین مشکل است. در حقیقت دو نوع مشکل وجود دارد یکی از آن ها این است که کاغذ در هنگام عبور از رولر های پرینتر به آن ها چسبیده و مچاله می شوند و مشکل دیگر این است که دو یا چند برگه باهم به داخل دستگاه کشیده می شوند.

اگر به کرات با این مشکل مواجه می شوید احتمالاً برگه ها را صاف و موازی در جای خود قرار نمی دهید و یا صفحه ی قرارگیری برگه ها را بیش از حد پر می کنید. اگر برگه ها موازی و صاف در جای خود قرار نگیرند چند برگه با هم وارد دستگاه شده و این مشکل پیش می آید.

مشکل کشیده شدن تعداد زیادی برگه به داخل دستگاه می تواند به خاطر پایین بودن کیفیت برگه ها نیز باشد. بنابراین اگر زیاد با این مشکل مواجه می شوید بهتر است از برگه های باکیفیت تری استفاه کنید.

تعمیرات-پرینتر

عیب یابی و تعمیر پرینتر: پیام جمع شدن کاغذ

یکی از مشکلاتی که در عیب یابی و تعمیر پرینتر به آن برمیخوریم پیام جمع شدن کاغذ است. هنگامی که پرینتر به شما هشدار می دهد که کاغذ مچاله شده اما چنین اتفاقی نیفتاده است این احتمال وجود دارد که مشکلی مکانیکی پیش آمده است. اغلب اوقات عبور کاغذها از دستگاه پرینتر باعث باقی ماندن و تجمع ذرات کاغذ در دستگاه می شود که در طولانی مدت عملکرد پرینتر را مختل می کند.

جمع شدن خرده های کوچک کاغذ در لا به لای چرخ دنده هایی که داپلکسر پشتی را به حرکت در می آورند ممکن است باعث شود که دستگاه شما احساس کند چیزی در داخل داپلکسر جمع شده است نه لای چرخ دنده.

قسمت های مکانیکی مربوط به نمایش پیام جمع شدن کاغذ را بررسی کنید و مطمئن شوید که این قسمت ها به خوبی کار می کنند و تمیز هستند.

  • داپلکسر پشتی را درآورده و هر یک از رولر ها را دست بزنید که مطمئن شوید آزادانه حرکت می کنند در غیر این صورت به سراغ مرحله ی بعدی بروید.
  • دو نقطه ی اتصال برنجی (فلز برنج) را با یک گیره ی کاغذ تماس دهید. برقراری این اتصال باعث می شود پرینتر فکر کند که داپلکسر هنوز متصل است و شما باید این اتصال را تا آخرین مرحله حفظ کنید.
  • دکمه ی Ok را بر روی کنترل پنل فشار دهید.
  • به چرخ دنده های پلاستیکی سفید در سمت چپ نگاهی بیاندازید و امتحان کنید که آیا آزادانه حرکت می کنند یا سفت و ثابت شده و در جای خود بدون حرکت باقی مانده اند. اگر چرخ دنده ها سفت و ثابتند خرده های کاغذ لابه لای آن ها گیر کرده است و باید آن ها را با دقت تمیز کنید.
  • رولر لاستیکی انتهایی را با دست بچرخانید. بررسی کنید که لای دندانه های چرخ دنده ها خرده های کاغذ گیر نکرده باشد.
  • پس از آن که چرخ دنده ها و رولر ها به حرکت آزادانه ی خود ادامه دادند، شما مشکل نمایش هشدار جمع شدن کاغذ را برطرف کرده اید. حالا می توانید گیره ی کاذ را بردارید و سیستم را جمع کنید.

اگر پس از تمیز کردن دستگاه باز هم پیام جمع شدن کاغذ دریافت کردید پرینتر را از برق بکشید و آن را ریست کنید.

جمع بندی عیب یابی و تعمیر پرینتر

در این مقاله در مورد عیب یابی و تعمیر پرینتر اطلاعاتی را بیان کردیم. پرینتر یکی از انواع ماشین های اداری می باشد. از انواع دیگر ماشین های اداری می توان به دستگاه های فکس، اسکن و کپی اشاره کرد. این دستگاه ها در تمام سازمان ها و ادارات عصای دست کارکنان و سیستم اداری می باشد. بازار کار تعمیرات این دستگاه ها بسیار فعال است زیرا این دستگاه ها در امور اداری به شدت رایج هستند و استفاده دائم دارند. به همین جهت دچار مشکلات متعددی می شوند.

آموزشگاه فنی سازان دوره آموزش تعمیرات ماشین های اداری را برگزار می کند. در این دوره کارآموزان با عیب یابی و تعمیر انواع ماشین های اداری آشنا می شوند. بعد از دوره کارآموزان قادر خواهند بود انواع ماشین های اداری در برندهای مختلف را تعمیر کنند. همچنین یک مدرک معتبر بین المللی از سازمان فنی حرفه ای به کارآموزان اعطاء خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات