از علل پايين آمدن دمای یخچال فریزر می توان به مشکلاتی مانند سیستم یخ زدایی و کویل های کندانسور کثیف و همچنین خرابی فن و مشکلات برد الکترونیک و  نشتی از لاستیک در یخچال فریزر اشاره کرد می تواند ربط داشته و منجر به سرد نشدن کافی فریزر شود. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درمورد علت پايين آمدن دمای يخچال فريزر را در اختیارتان بگذاریم.

 

چرا دمای یخچال فریزر مدام تغییر می کند؟ ‏ علت پايين آمدن دمای يخچال فريزر

نوسان دمای یخچال هم آزاردهنده و هم خطرناک است. افزایش و کاهش مداوم دما می تواند منجر به رشد باکتری شود و مواد غذایی شما را خراب و فاسد کند. به طور مشابه، تغییر دما همچنین می تواند بافت، طعم و کیفیت چاشنی ها و غذاهای فرآوری شده را تغییر دهد. ‏تغییر دمای یخچال فریزر دلایل زیادی دارد که در ادامه مقاله به این دلایل می پردازیم.

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات یخچال بصورت کاملا عملی

چرا دمای یخچال فریزر مدام تغییر می کند

برخی از دلایل پايين آمدن دمای يخچال فريزر علت پايين آمدن دمای يخچال فريزر

یخچال شما برای روز ها یا حتی هفته‌ ها پس از ورود مواد غذایی به خانه مانند شیر، گوشت باقی غذای مانده‌ را تازه و سرد نگه می‌دارد. برای انجام این کار، شما به یخچال خود متکی هستید که همیشه در دمای 40 تا 35 فارنهایت سرد، اما نه یخبندان بماند. ممکن است وقتی در را باز می‌کنید یخچال کمی گرم شود، اما به گونه‌ای طراحی شده است که دمای خنک را با دقت حفظ کند.

هنگامی که یخچال شما دمای سرد خود را حفظ نمی کند، دچار مشکل شده است. ممکن است متوجه شوید که نوشیدنی‌ های سرد شما آنقدر ها هم سرد نیستند، یا حتی غذای شما سریع‌تر فاسد می‌شود… اما یخچال هنوز در داخل خنک است. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یخچال شما هنوز در تلاش است و می تواند داخل آن را خنک کند، اما چیزی مانع شده یا کارایی آن را کاهش داده است.

امروز، ما اینجا هستیم تا مهمترین دلایلی که باعث می شود یخچال شما به خنکی مطلوبی دست نیابد را به اشتراک بگذاریم.

1. مقدار زیادی مواد در یخچال  علت پايين آمدن دمای يخچال فريزر

باور کنید یا نه، می توانید مواد زیادی را در یخچال خود جمع کنید. مقداری از توده مواد غذایی در یخچال برای خنک نگه داشتن آنها خوب است، زیرا وقتی سرد شدند، مانند یک باتری سرد عمل می کند. با این حال، برای نگهداری کل یخچال در دمای مطلوب سرد، محفظه یخچال شما نیاز به جریان هوا دارد.

این بدان معناست که اگر اقلام زیادی روی هم یا در دسته‌ ها چیده شوند، ممکن است اقلام وسط در معرض هوای سرد کمتری نسبت به اقلام بیرونی هر پشته قرار بگیرند. سعی کنید سطح بسته بندی یخچال خود را کاهش دهید تا هوای سرد به گردش درآید.

2. یخ زدایی کار نمی کند.  علت پايين آمدن دمای يخچال فريزر

عملکرد یخ زدایی در یخچال شما به این منظور است که سطح یخ در محفظه های فریزر و یخچال را به حداقل برساند. ممکن است فکر کنید نقص در اینجا باعث سردتر شدن یخچال می شود. در واقع، یخبندان روی عناصر حیاتی مانند کویل‌ های اواپراتور و فن‌ هایی که هوای سرد را به گردش در می‌آورند، ایجاد می‌شود. بنابراین اگر عملکرد یخ زدایی یا یخ زدگی شما کار نمی کند، یخچال شما در واقع می تواند خیلی گرم شود.

3. کنترل دما نادرست یا ضربه خورده

کنترل دمای خود را بررسی کنید. اگر نمی دانید کجاست، ابتدا آن را پیدا کنید. اینها معمولاً نزدیک جلوی یخچال شما هستند، اغلب در بالا، پایین یا کنار محفظه قرار دارند. اگر کنترل دما/ترموستات در جایی است که قرار است باشد (بین سردتر و سردترین یا بین 35 تا 40 درجه فارنهایت)، پس ممکن است با یک کنترل نادرست یا نامناسب مشکل داشته باشید. همچنین ممکن است متوجه شوید که یک ضربه تصادفی، ترموستات را بسیار گرم‌ تر کرده و وقتی یخچال را به جای خود برگردانید، مشکلات یخچال شما به زودی برطرف می‌ شود.

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات لوازم خانگی بصورت کاملا تخصصی و جامع

کنترل دما نادرست یا ضربه خورده

4. درب بسته نمی شود.

درب یخچال باید محکم بسته شود تا سرما را در داخل نگه دارد. درب یخچالی که آب بندی نمی کند به آرامی سرد می شود و بنابراین به اندازه کافی سرد نیست، اگرچه ممکن است وقتی در را باز می کنید هنوز احساس خنکی داشته باشد. درب یخچال خود را با مواد شوینده ملایم پاک کنید. اگر واشر سفت به نظر می رسد، سعی کنید کمی وازلین بمالید تا نرم شود و مهر و موم مجدد شود. اگر واشر آسیب دیده یا پیچ خورده باشد، ممکن است قبل از اینکه یخچال شما دوباره سرد شود، نیاز به تعویض دارد.

5. سوئیچ درب مشکل ساز  علت پايين آمدن دمای يخچال فريزر

اکثر یخچال ها دوست ندارند کندانسور را روشن کنند مگر اینکه بسته بودن درب آن تایید شود. این به صرفه جویی در مصرف برق با ایجاد سرما در کارآمدترین زمان ممکن کمک می کند. با این حال، اگر یخچال شما حس کند که درب آن همیشه باز است، کندانسور را به اندازه کافی برای حفظ سطح سرمای مناسب به کار نمی‌ گیرد.

قفل درب یخچال خود را چک کنید. این اهرم کوچکی است که وقتی یخچال شما بسته می شود (چراغ را خاموش می کند) به پایین فشار می آورد و وقتی در باز است (چراغ را روشن می کند) به فنر باز می شود. این چفت ممکن است با کثیفی جمع شده یا به نحوی در طی یک جلسه بارگیری شدید مواد غذایی شکسته شود.

6. دریچه های پوشیده شده بین محفظه های فریزر و یخچال

در مرحله بعد، می خواهید بررسی کنید که چقدر هوا بین قسمت های یخچال و فریزر جریان دارد. اکثر یخچال ها تمام سرمای خود را برای فریزر ایجاد می کنند، سپس محفظه یخچال با دریچه ای بین قسمت های یخچال و فریزر سرد نگه داشته می شود. با این حال، اگر آن دریچه با یخ یا مواد غذایی ذخیره شده در دو طرف پوشانده شود، این می تواند به طور جدی مانع از توانایی یخچال شما در گردش هوای سرد و خنک نگه داشتن آن در سمت یخچال شود.

7. کویل های کندانسور کثیف

گاهی اوقات مشکلات خنک کننده یخچال کمی عمیق تر از دریچه ها و درزگیر ها است. به عنوان مثال، کویل های کندانسور تمایل دارند در زیر یا پشت یخچال زندگی کنند و به مرور زمان در معرض گرد و غبار و کثیفی آشپزخانه قرار می گیرند. با این حال، این کویل ها باید در معرض دید و تمیز باشند تا بتوانند سرمای مورد نیاز یخچال شما را تولید کنند.

هر از گاهی ممکن است لازم باشد قسمت پایین یا پشت یخچال خود را باز کنید و کویل های کندانسور را پاک کنید تا مطمئن شوید که قادر به تولید حداکثر سرما هستند.

8. نشتی مبرد

یخچال شما همچنین ممکن است قدرت خنک کنندگی خود را از دست بدهد زیرا به معنای واقعی کلمه مایع مبردی را که باعث ایجاد سرما می شود از دست می دهد. نشت مبرد خبر بدی برای یخچال است و اغلب فراتر از محدوده تعمیرات است.

9. خاموش بودن موتور فن

اشاره کردیم که گردش هوا بخش مهمی از نگهداری یخچال و فریزر شما در دمای مطلوب است. گاهی اوقات یخ می‌ تواند فن‌ هایی را که هوا را به اطراف می‌ وزاند مسدود کند، اما گاهی اوقات، مشکل خود فن است. اگر مشکل گردش سرمایی دارید، بررسی کنید تا مطمئن شوید کندانسور و فن های گردش طبق برنامه کار می کنند.

10. تراز نبودن یخچال

در نهایت، در یک نکته کمی عجیب، این احتمال وجود دارد که مشکلات شما به پایه های یخچال شما مربوط باشد. یا احتمالاً وزن مواد موجود در یخچال شما. هنگامی که درب یخچال آویزان می شود، درزگیر به درستی ردیف نمی شود و سرما می تواند به بیرون نشت کند. این ممکن است با اقلام سنگین در درب یخچال اتفاق بیفتد و آن را به سمت پایین بکشید و از جای خود خارج کنید. یا اگر یخچال شما واقعاً روی زمین قرار نگیرد، ممکن است این اتفاق بیفتد. کف پایین محفظه یخچال را بررسی کنید؛ اگر تراز نیست، پاها را تنظیم یا نگه دارید تا زمانی که در یک سطح قرار گیرد.

11. فضای نا کافی

یخچال باید در طرفین و به خصوص در قسمت پشتی فضای کافی داشته باشد تا گردش هوا بتواند در خنک کردن یخچال موثر باشد. برای حل این مشکل باید دستورالعمل های خود را برای جزئیات در مورد یخچال فریزر بررسی کنید. تلورانس ها به برند یخچال شما بستگی دارد. ‏پس از برگرداندن دستگاه در جای خود، مطمئن شوید که براکت های ضد نوک واقع در دو گوشه پایینی جلوی دستگاه را تنظیم مجدد کنید. ‏

12. موقعیت مکانی بر ظرفیت

اگر یخچال در یک محیط گرم یا سرد، مانند فضای باز یا گاراژ قرار گیرد، این می تواند ظرفیت خنک کننده دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. گاراژی که خیلی سرد باشد یخچال را گیج می کند و محتویات آن را خنک نمی کند. اگر گاراژ گرم باشد، یخچال اضافه کار می کند تا فضای داخلی خنک شود. ‏

حتی زمانی که یخچال در یک محیط معتدل قرار می گیرد، وسایل گرم مانند ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، یا اجاق های مجاور یخچال می توانند بر سرمایش یخچال تأثیر بگذارند. ‏برای حل این مشکل و برای محافظت از یخچال در برابر حرارت اجاق گاز، یک ماده عایق حرارت را به دیواره یخچال بزنید و هنگام آشپزی از پنکه آشپزخانه خود استفاده کنید تا حرارت آشپزخانه کاهش یابد. ‏

یخچال را در یک جعبه سفارشی احاطه کنید تا دستگاه را از سایر لوازم داغ جدا کنید. این نیز یک راه حل برای یخچالی است که در یک گاراژ با دمای شدید قرار دارد. ‏

13. منبع برق معیوب  علت پايين آمدن دمای يخچال فريزر

گاهی اوقات ساده ترین چیز باعث ایجاد مشکل می شود: دوشاخه معیوب می تواند یک مشکل باشد، شاید یخچال به برق وصل نباشد یا دوشاخه شل باشد. اگر چراغ یخچال روشن نمی شود و داخل آن سرد نیست، ممکن است این مشکل باشد. اگر یخچال در داخل سرد است اما نوری وجود ندارد، احتمالاً لامپ سوخته است. برای حل این مشکل بررسی کنید که دوشاخه برق یخچال در پریز برق قرار گرفته است.

 

نحوه تنظیم جریان هوا و دما

جریان هوا برای شروع باید در یک مکان مرکزی تنظیم شود. اگر روی یک انتهای ترازو، خیلی کم یا خیلی زیاد تنظیم شود، ممکن است تبادل هوا اشتباه باشد. ‏

اگر فکر می‌ کنید که کنترل‌ ها به اشتباه ریست شده‌اند، هر دو را در حد متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید یخچال به مدت 24 ساعت روی تنظیمات جدید تنظیم شود. ‏

در این مدت از باز و بسته شدن بیش از حد یخچال خود داری کنید. ‏

دمای نهایی را بنویسید. تنظیمات متوالی باید با این اعداد مقایسه شوند. ‏

اگر همه چیز در یخچال شما در حال یخ زدن است و بیشتر شبیه فریزر است تا یخچال و به نظر می رسد که کنترل ها در نقطه ای میانی تنظیم شده باشند، احتمالاً این مشکل ناشی از مشکلات جریان هوا نیست. ‏

نکته مهم : هرگز تا زمانی که برق دستگاه قطع نشده، روی دستگاه کار نکنید. ‏

نحوه تنظیم جریان هوا و دما

مشکلات کنترل یخچال های فریزر  علت پايين آمدن دمای يخچال فريزر

اگر فن در یخچال شما کار می کند، جریان هوا در یخچال به نظر می رسد مسدود نشده است، و تنظیمات درست است، اما اگر شما هنوز یخچال شمهم دمای بسیار پایینی دارید، پس احتمالاً با مشکلات کنترل سرما مواجه هستید. ‏

اگر یخچال شما دارای کنترل های الکترونیکی است، پس کنترل دارای سنسور است و احتمالاً مشکل از کنترل های الکترونیکی است. تشخیص مشکلات کنترل الکترونیکی دشوار است و به یک نمودار سیم کشی و کمی صبر نیاز دارید. اگر مشکل این است، ممکن است کنترل‌ های یخچال باید تعویض شوند. شما به یک تکنسین خدمات ماهر نیاز دارید. ‏

اگر یخچال شما دارای کنترل های مکانیکی با ترموستات است، شما خوش شانس هستید. این کنترل سرد باید تعویض شود اما این کاری است که خودتان می توانید انجام دهید. ممکن است برای انجام این کار به راهنمای تعمیر نیاز داشته باشید. ‏

دستگیره کنترل برای کنترل دما در یخچال به کنترل سرد متصل است. محفظه محل نصب را به دقت بررسی کنید تا نحوه جدا کردن یا جدا کردن محفظه را بیابید. این کار باید با دقت انجام شود تا از هر گونه آسیبی به اجزای موجود در آنجا جلوگیری شود. کنترل سرد دارای یک سنسور دما است که به آن متصل است و در پشت محفظه قرار خواهد گرفت. می توانید لوله ای را که این دو را به هم متصل می کند دنبال کنید تا مکان را پیدا کنید. با دقت کنترل را با کنترل جدید جایگزین کنید.

ما در این مقاله به علت پايين آمدن دمای يخچال فريزر پرداختیم، امیدواریم سودمند بوده باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات