یکی از مشکلات رایجی که کاربران لپ تاپ ها از آن شکایت دارند این است که چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود . لپ تاپ ها یکی از لوازم الکترونیکی پرکاربرد بعد از گوشی های هوشمند می باشند. لپ تاپ ها در برندها و قیمت های متنوعی در بازار موجود می باشند. لپ تاپ ها مانند تمام لوازم الکترونیکی دیگر دچار مشکلاتی می شوند. اغلب این مشکلات جزو مشکلات رایج لپ تاپ ها هستند که تعمیرکاران حوزه تعمیر لپ تاپ با آن آشنایی دارند.

یکی از مشکلات رایج لپ تاپ های سفید شدن صفحه نمایش است. وقتی این اتفاق می افتد عملا کار کردن با لپ تاپ غیر ممکن می شود. سفید شدن صفحه لپ تاپ نشانه ای جدی از یک مشکل نرم افزاری و یا سخت افزاری می باشد. اما چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود و چه راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. در ادامه دلایل سفید شدن صفحه لپ تاپ را بررسی می کنیم.

کلید کنید: آموزش تعمیرات لپ تاپ

آموزش-تعمیرات-لپ-تاپ

دلایل سفید شدن صفحه لپ تاپ

مهمترین و منشاء اصلی سفید شدن لپ تاپ مشکلات مربوط به صفحه نمایشگر است. سست شدن اتصالات بین کابل تصویر و صفحه نمایشگر لپ تاپ مهمترین دلیل سفید شدن صفحه نمایشگر لپ تاپ است. این سست شدن کابل باعث می شود سیگنال های دریافتی به صفحه نمایشگر نرسد.

دلیل دوم خرابی خود نمایشگر است. ایرادات ال سی دی و بک لایت گاهی اوقات موجب سفید شدن صفحه نمایشگر می باشد. دلیل اینکه چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود هرچه باشد، مشکل باید توسط یک متخصص تعمیرات لپ تاپ حل شود.

کلیک کنید: آموزش کار با لپ تاپ

نحوه عیب یابی سفید شدن تصویر لپ تاپ 

عیب یابی مهمترین مرحله تعمیر مشکلات لوازم الکترونیکی است. یک تعمیرکار حرفه ای باید قادر باشد به طور اصولی تمام قطعات و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه را تست و عیب یابی کند. این که چرا صفحه اپ تاپ سفید می شود به احتمال زیاد به یک مشکل سخت افزاری بر می گردد. لذا باید قادر باشیم قطعات سخت افزاری لپ تاپ را به طور موثر بررسی کنیم. مشکل سفید شدن صفحه نمایش علاوه بر کابل های اتصال صفحه نمایش و خود صفحه نمایش می تواند مربوط به کارت گرافیک و مادربرد دستگاه نیز باشد. اما چگونه می توان دریافت کدام بخش منشاء بروز این مشکل است. برای این منظور یکی از راه حل های موثر، اتصال کابل های صفحه نمایش لپ تاپ به یک صفحه نمایش دیگر است. در این صورت باید خروجی ویدئو را به حالت Internal تغییر دهیم.

در برخی از انواع برندهای لپ تاپ می توان برای تغییر وضعیت خروجی لپ تاپ از کلیدهای F5+Fn استفاده کرد. اگر با زدن این دکمه تصویر به نمایش درآمد نیازی به عیب یابی کارت گرافیک و مادربرد نیست و مشکل از صفحه نمایش لپ تاپ می باشد. اما اگر با فشردن این کلیدها اتفاقی نیافتاد باید سراغ تعمیر کارت گرافیک و یا مادربرد باشیم.

در برخی از مواقع دلیل اینکه چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود به مشکل فلت تصویر و اتصالات آن برمی گردد. در این صورت نمایشگر باید تعمیر و یا تعویض شود. برای این منظور دستگاه باید باز شود و نمایشگر بیرون آورده شود تا دسترسی به فلت ها ایجاد شود. برای این کار به ابزار کامل و مخصوص نیاز است.

مقاله مرتبط: آموزش طریقه شناسایی قطعات تعویضی یا تعمیری در تعمیرات لپ تاپ

تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ

حل-مشکل-سفید-شدن-صفحه-لپ-تاپ

اگر در پاسخ به سوال چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود به خرابی ال سی دی برسیم باید شدت و نوع آسیب دیدگی صفحه نمایش را در نظر گرفته و سپس اقدامات لازم برای تعمیر آن صورت گیرد. نوع آسیب دیدگی می تواند در اثر ضربه خوردگی، آب خوردگی، نوسان برق و … باشد. در صورتی که مشکل صفحه نمایش قابل تعمیر نباشد شما مجبورید آن را تعویض کنید.

تعمیر مادربرد لپ تاپ

یکی دیگر از روش های موثر در رفع مساله چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود تعمیر یا تعویض مادربرد است. در عمده موارد مادربرد قابل تعمیر است و نیازی به تعویض آن نیست. مادربرد لپ تاپ با تمامی قطعات در تماس است و تمامی فرمان ها به قطعات مختلف لپ تاپ از طریق مادربرد ارسال می شود. همچنین تمامی قطعات روی مادربرد به هم مرتبط می شوند و به یکدیگر سیگنال های با معنی ارسال می کنند. لذا همیشه هر مشکلی که برای لپ تاپ اتفاق می افتد یکی از دلایل بالقوه می تواند مشکل مادربرد باشد.

حل مشکل سفید شدن صفحه لپتاپ با نصب مجدد درایور کارت گرافیک

در برخی موارد وجود مشکل یا خرابی فایل های درایور کارت گرافیک می تواند موجب بروز مشکل سفید شدن صفحه نمایش باشد. در این حالت شما می توانید با ورود به حالت Safemode درایور کارت گرافیک خود را حذف کنید و دوباره آن را نصب کنید. بعد از نصب درایور دستگاه و هنگامی که سیستم را ری استارت می کنید، در اکثر موارد مشکل حل می شود.

چک کردن پورت های دستگاه برای رفع سفید شدن مانیتور کامپیوتر

برای تشخیص جواب مساله چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود یکی از راهکارها این است که لپ تاپ خود را از طریق پورت VGA یا HDMI به یک صفحه نمایشگر دیگر متصل کنیم. در این حالت اگر بعد از روشن کردن لپ تاپ، صفحه نمایشگر بازهم سفید باقی بماند نشاندهنده این است که ایراد از کارت گرافیک دستگاه می باشد. در صورتی که کارت گرافیک به صورت سخت افزاری دچار مشکل باشد باید آن را تعمیر کرد. در برخی موارد نیز تعمیر کارت گرافیک ممکن نیست و کارت گرافیک باید به طور کلی تعویض شود.

باتری لپ تاپ را خارج کنید

سفید-شدن-صفحه-لپ-تاپ

یکی از دلایل مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ مشکل باتری است. در حالتی که دستگاه به برق متصل نیست باتری را خارج کنید و سپس دکمه خاموش و روشن را فشار داده و بیست ثانیه نگه دارید. سپس باتری را به روی لپ تاپ برگردانید و لپ تاپ را روشن کنید. در عمده موارد بعد از انجام این کار مشکل سفیدی لپ تاپ برطرف می شود و شما می توانید لپ تاپ خود را با خیال راحت استفاده کنید.

اسکن دستگاه برای شناسایی بدافزارها

ممکن است مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ صرفا به دلیل مشکلات سخت افزاری نباشد. برخی اوقات بعداز روشن کردن لپ تاپ سیستم عامل شما تا مرحله نشان دادن لوگو لپ تاپ بالا می آید و سپس صفحه سفید می شود. در چنین مواردی مشکل نرم افزاری می باشد و وجود فایل های خراب سیستمی و بد افزارهای وجب این مشکل شده است. در این حالت با نصب یک آنتی ویروس معتبر می توانید ویروس ها و بد افزارهای سیستم خود را شناسایی کنید. دقت داشته باشید که قبل از بررسی سیستم خود در حالت آنتی ویروس آن را در حالت امی قرارا دید.

 ایرادات مربوط به سیستم عامل برای رفع مشکل سفید شدن صفحه کامپیوتر

یکی دیگر از راه حل ها در پاسخ به سوال چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود آپدیت و یا تعویض سیستم عامل یا همان ویندوز سیستم است. یکی دیگر از راه حل ها این است که با زدن دکمه های Windows+R پنجره Run را باز کنید.

در مرحله بعدی باید عبارت cmd را تایپ کرده و اینتر را بزنید تا command prompt برای شما باز شود. در این مرحله باید با وارد کردن دستور sfc /scannow و زدن دکمه اینتر، به سیستم فرمان دهید تا ارورها و اشکالات سیستم را به صورت خودکار بررسی کند.

جمع بندی چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود

در این مقاله به سوال چرا صفحه لپ تاپ سفید می شود پاسخ دادیم. همانطور که ملاحظه کردید مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ عمدتا به صفحه لپ تاپ باز می گردد. این مشکل باید حتما توسط یک متخصص تعمیرات لپ تاپ صورت بگیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات