امروزه به دلیل بازار داغ و پردرآمد رشته های فنی حرفه ای، افراد بسیاری برای پیدا کردن شغلی با امنیت شغلی بالا و درآمد رضایت بخش، به سمت این رشته ها سوق داده شده اند. این افراد با شرکت در دوره های فنی حرفه ای و دریافت مدرک معتبر بین المللی هم می توانند وارد بازار کار داخلی شوند و هم می توانند برای مهاجرت کاری اقدام کنند. اما مشکل برخی کارآموزان دریافت نتایج آزمون فنی حرفه ای می باشد.

حال سوال اینجاست که نتایج آزمون فنی حرفه ای چه زمانی مشخص می شود؟ این سوالی است که برای بیشتر کارآموزانی که در آزمون فنی و حرفه ای که در آزمون فنی حرفه ای شرکت می کنند پیش می آید. قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که نتایج آزمون فنی حرفه ای تا چه زمانی بعد از آزمون فنی حرفه ای مشخص می شود، بهتر است در مورد نحوه ثبت نام و چگونگی برگزاری این آزمون ها بدانیم.

کلیک کنید: آموزش عملی دوره های فنی حرفه ای زیر نظر برترین اساتید تهران 

آموزشگاه فنی سازان

طریقه ثبت نام در آزمون های فنی حرفه ای

در این مقاله قصد داریم علاوه بر پرداختن به دریافت نتایج آزمون های فنی حرفه ای، مراحل اخذ مدرک فنی حرفه ای نیز اشاره ای داشته باشیم. قبل از پرداختن به نتایج آزمون فنی حرفه ای باید به طریقه ثبت نام در این آزمون بپردازیم. در سازمان فنی حرفه ای، آزمون ها به دو صورت برگزار می شود، آزمون کتبی یا آنلاین  و آزمون عملی.

برای ثبت نام در آزمون های فنی حرفه ای شما می توانید هم به صورت ادواری ثبت نام انجام دهید و هم از طریق یک آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی حرفه ای به سازمان فنی و حرفه ای معرفی شده و برای آزمون ثبت نام شوید. حال سوال پیش می آید که آزمون ادواری چه فرقی با آزمونی که از طریق معرفی آموزشگاه های آزاد در آن شرکت می کنیم دارد؟

 

تفاوت آزمون ادواری فنی حرفه ای و آزمون ثبت نام شده توسط آموزشگاه چیست؟

برای ثبت نام در آزمون های ادواری فنی حرفه ای نیاز است تا شما از طریق یک کافی نت و یا در صورت داشتن اطلاعات کافی در این باره خودتان اقدام به ثبت نام در آزمون ادواری فنی حرفه ای نمایید که پس از ورود به سایت سازمان فنی و حرفه ای به آدرس www.portaltvto.com در قسمت ثبت نام آزمون ادواری اقدام به خرید کارت اعتباری نمایید و از این طریق با وارد کردن مشخصات شخصی خود و انتخاب رشته ی مورد نظرتان جهت آزمون ثبت نام خود را انجام دهید و تایخ آزمون برای شما مشخص شود.

برای ثبت نام در آزمون فنی حرفه ای از طریق آموزشگاه شما بعد از اتمام کلاس دوره ی آموزشی مورد نظرتان به سازمان فنی و حرفه ای معرفی شده و ثبت نام شما از طریق آموزشگاه و با پرداخت هزینه اعلامی جهت ثبت نام آزمون انجام می شود و تاریخ آزمون از طریق آموزشگاه به اطلاع شما می رسد. تا بدین جای کار تفاوتی میان این دو آزمون وجود ندارد. تفاوت مهم و اصلی آزمون ادواری با آزمون ثبت نام شده از طریق آموزشگاه در گواهینامه صادر شده بعد از پایان آزمون می باشد.

گواهینامه فنی و حرفه ای که شما بعد از قبولی در آزمون فنی حرفه ای دریافت می کنید قابل ترجمه و بین المللی است و شما می توانید از طریق این گواهینامه و مدرک فنی حرفه ای اقدام به مهاجرت نمایید چرا که این گواهینامه در خارج از ایران نیز اعتبار داشته و برای کار از طریق آن می توانید اقدام کنید و در داخل کشور نیز پاسخگوی تمام نیازهای شما از قبیل دریافت جواز کسب، دریافت نمایندگی ها، دریافت وام خود اشتغالی و … خواهد بود.

اما گواهینامه دریافتی شما پس از قبولی در آزمون های ادواری فنی حرفه ای قابل ترجمه و بین المللی نیست و فقط در داخل ایران اعتبار دارد. پس اگر قصد مهاجرت دارید حتما باید از طریق آموزشگاه برای ثبت نام در آزمون فنی حرفه ای اقدام نمایید.

نتایج آزمون فنی حرفه ای

نتایج آزمون فنی و حرفه ای

در این بخش از مقاله به نتایج آزمون فنی حرفه ای می رسیم. حال که با آزمون های فنی حرفه ای و تفاوت آنها باهم آشنا شدیم و اطلاع پیدا کردیم، باید با روند برگزاری این آزمون ها و از آن مهم تر چگونگی اطلاع پیدا کردن از نتایج آزمون فنی حرفه ای بیشتر بدانیم. بعد از ثبت نام در آزمون فنی حرفه ای (هر دو طریقه ثبت نام در آزمون های فنی حرفه ای) با مشخص شدن زمان آزمون کتبی (آنلاین) و شرکت در آزمون باید از نتایج آزمون فنی حرفه ای اطلاع پیدا کنیم.

برای این منظور، از طریق ورود به بخش اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای در سایت سازمان فنی حرفه ای که پیش تر آدرس سایت را برایتان گفتیم اقدام به دیدن نتایج آزمون فنی حرفه ای نمایید و در صورت قبولی منتظر اعلام زمان برگزاری آزمون عملی فنی حرفه ای باشید. پس از گذراندن آزمون عملی یک تا دو هفته بعد می توانید از قسمت استعلام گواهینامه فنی حرفه ای اقدام به گرفتن گواهینامه فنی حرفه ای نمایید.

 

یک نکته مهم در مورد گواهینامه فنی حرفه ای قابل ترجمه و بین المللی

تنها مدرک و گواهینامه صادر شده از خود سازمان فنی حرفه ای که از طریق آموزشگاه به آزمون معرفی شده باشید و پس از قبولی در آزمون دریافت کنید قابل ترجمه و بین المللی می باشد و هیچ آموزشگاهی نمی تواند چنین مدرکی صادر کند، بلکه برای دریافت آن باید حتما در آزمون اصلی فنی حرفه ای شرکت کنید.

جمع بندی نتایج آزمون فنی حرفه ای

شاخص نتایج آزمون عکس2

در این مقاله نتایج آزمون فنی حرفه ای را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید برای شرکت در این آزمون باید ابتدا در دوره های فنی حرفه ای آموزشگاه های آزاد مانند آموزشگاه فنی سازان که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت دارند شرکت کنید. این آموزشگاه با مجوز و زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کل کشور به آموزش کارآموزان از شهر های مختلف می پردازد.

سخن آخر اینکه شما با شرکت در دوره های آموزشی آموزشگاه فنی سازان که به صورت کاملا عملی و در کارگاه مجهز و زیر نظر برترین اساتید تهران برگزار می شود می توانید برای دریافت گواهینامه فنی حرفه ای اقدام نمایید و از پشتیبانی مادام العمر اساتید آموزشگاه فنی سازان برخوردار شودید.

 

دوره های در حال برگزاری در فنی سازان :

آموزش تعمیرات موبایل

آموزش برق ساختمان

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آموزش تعمیرات پکیج

آموزش نصب کولر گازی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۷ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
قدیمی‌تر
جدیدتر پر امتیازترین
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات
مهدیه
مهدیه
1 سال پیش

نتایج ازمون فنی حرفه ای

بهداد رشیدی
بهداد رشیدی
1 سال پیش

نتایج ازمون فنی حرفه ای اعلام شده؟ تاریخ ۱۴۰۱/۹/۱

فنی سازان
فنی سازان
عضو
پاسخ به  بهداد رشیدی
1 سال پیش

سلام در انتهای همین صفحه روی گزینه مراحل آزمون فنی و حرفه ای بزنید ، لینک سایت فنی و حرفه ای مربوط به اعلام نتایج برایتان گذاشته شده.

مینا
مینا
11 ماه پیش

سلام من پنج ماه پیش آزمون نازک دوزی دادم و قبول شدم ولی مدرکم رو نگرفتم الان داخل سایت رو نگا کردم دیدم اطلاعاتی از ازمونم نزده یعنی الان دیگه نمیتونم مدرکم رو بگیرم ؟