آیا شما هم به مشکل حذف اکانت جیمیل برخورده اید؟ گاهی اوقات یکی از حساب های کاربری جیمیل خود را به گوشی خود وارد می کنید و به دلایلی از این کار پشیمان می شوید. ممکن است حساب شما کاری نبوده و ایمیل هایی که دریافت می کنید به یک ایمیل دیگر ارسال می شود یا ممکن است به اشتباه حساب کاربری جیمیل قدیمی خود را وارد کرده اید که دیگر استفاده ای از آن ندارید یا تعداد ایمیل های تبلیغاتی که در روز دریافت می کنید بسیار زیاد و کلافه کننده است و قصد دارید حساب خود را عوض کنید.

برای این کار باید ابتدا حساب قبلی خود را از گوشی خود پاک کنید. سوال بسیاری از کاربران گوشی های همراه، نحوه حذف اکانت جیمیل در اندروید و آیفون می باشد. زیرا حذف یک حساب کاربری مانند وارد کردن آن، کار آسان و در دسترسی نیست و خیلی اوقات کاربران برای حذف اکانت جیمیل دچار سردرگمی می شوند.

در این مقاله قصد داریم حذف اکانت جیمیل در اندروید و آیفون را آموزش دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دوره پیشنهادی: آموزش تعمیرات موبایل 

آموزش-تعمیرات-موبایل

نحوه حذف اکانت جیمیل اندروید

برای حذف اکانت جیمیل در گوشی اندرویدی، باید مراحل زیر را قدم به قدم و به ترتیب طی کنید. قبل از انجام این کار، این نکته را نیز در نظر بگیرید که نحوه حذف اکانت جیمیل در اندروید و آیفون یکسان است و فقط نام برخی گزینه ها فرق می کند. البته ما هر دو روش را به شما آموزش خواهیم داد. ابتدا از اندروید شروع می کنیم.

مراحل انجام کار عبارتند از:

وارد تنظیمات یا Setting دستگاه شوید.

روی گزینه حساب ها یا همان Users & Accounts تپ کنید.

اکانت گوگل خود را از روی لیست ارائه شده پیدا کنید و روی آن تپ کنید.

از قسمت پایین صفحه تنظیمات گزینه حذف اکانت گوگل Remove Account را انتخاب کنید.

در ادامه با تایید عملیات، حساب گوگل شما حذف خواهد شد. حساب گوگل شما به تعداد زیادی از دستگاه ها پیوند خورده لذا ممکن است با انجام اینکار دسترسی به گوگل پلی، دسترسی به مخاطبین، تصاویر Google Photos، جیمیل و برخی موارد دیگر به صورت کلی حذف شود.

مقاله مرتبط: آموزش غیر فعال کردن و برداشتن قفل موبایل

نحوه حذف اکانت جیمیل آیفون

پاک-کردن-اکانت-جیمیل

برای حذف اکانت جیمیل در کاربری گوگل خود، چه از گوشی آیفون و چه از آیپد، باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا وارد تنظیمات یا همان Settings گوشی خود می شوید.

از قسمت Accounts & Passwords، گزینه جیمیل Gmail را انتخاب کنید.

در این بخش اطلاعات اکانت گوگل خود را که شامل آیتم های بروزرسانی شده است مشاهده می کنید. در این قسمت شما باید روی گزینه حذف اکانت یا Delete Account تپ کنید.

در مرحله آخر با تایید نهایی، حساب کاربری برای همیشه از دستگاه شما حذف می شود.

توجه به این نکته ضروری است که با انجام این کار، شما دسترسی به جیمیل، مخطبین همگام سازی شده با جیمیل، تقویم گوگل و تمام مواردی که مربوط به جیمیل شما بوده اند را از بین برده اید.

با حذف حساب کاربری خود از گوگل، حساب شما به صورت کامل از بین نمی رود و در صورت لزوم می توان همان حساب حذف شده را به گوشی خود برگردانید. در واقع حساب های کاربری شما همگی محفوظ می مانند و می توانید از مرورگرهای مختلف وارد آنها شوید.

مقاله مرتبط: ریکاوری عکس اندروید

آموزش انتقال مخاطبین از جیمیل به گوشی موبایل

تغییر-اکانت-جیمیل

قبل از حذف اکانت جیمیل خود، دقت داشته باشید که شماره تلفن های ضروری شما روی جیمیل شما ذخیره نباشد. اگر شماره تلفن های خود را روی اکانت جیمیل خود ذخیره کرده باشید و مجبور به حذف اکانت جیمیل خود باشید، باید ابتدا شماره های ذخیره شده در حساب جیمیل خود را به گوشی منتقل کنید. برای انتقال شماره تلفن های خود از حساب جیمیل به گوشی موبایل مراحل زیر را طی کنید:

در صورتی که تبلت یا گوشی اندرویدی دارید می توانید با استفاده از Google Contacts مخاطبین خود را از جیمیل به گوشی منتقل کنید. اگر آیفون یا آیپد در اختیار دارید نیز می توانید از رابط وب برای انتقال مخاطبان استفاده کنید.

برای انتقال شماره تلفن ها در گوشی اندرویدی، ابتدا برنامه Google Contacts را باز کنید و روی منوی همبرگری در گوشه چپ و بالای صفحه تپ کنید.

در منو روی گزینه تنظیمات یا Settings تپ کنید.

سپس روی گزینه انتقال یا Export بزنید.

در قسمت مدیریت مخاطبین روی Manage Contacts بزنید.

اگر چندین حساب کاربری مختلف را در دستگاه خود وارد کرده اید، باید روی گزینه تایید در کنار حساب مورد نظر تپ کنید. سپس گزینه Export to .VCF File را بزنید. تا این مرحله شما از لیست مخاطبین جیمیل خود خروجی گرفته اید و فقط کافی است آنها را در دستگاه خود وارد کنید.

نرم افزار Google Contacts یک نسخه از لیست مخاطبین با عنوان vCard ایجاد می کند. در ادامه شما می توانید این فایل را به سرویس یا دستگاه دیگری وارد کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: نحوه تغییر یا حذف مک آدرس تصادفی

نحوه حذف یک دستگاه از حساب کاربری جیمیل

برای حذف یک دستگاه از حساب کاربری جیمیل، شما باید ابتدا وارد بخش Device Activity گوشی خود شوید. در این صفحه شما می توانید تمام حساب های کاربری فعال در گوشی خود را مشاهده کنید. حساب کاربری مورد نظر خود را انتخاب کرده و حذف کنید و سپس گزینه Sign out را بزنید.

روش حذف تصویر پروفایل از حساب کاربری گوگل

اگر قصد دارید تصویر پروفایل حساب کاربری گوگل خود را حذف کنید، فقط کافی است روی عکس پروفایل بزنید و گزینه Remove را انتخاب کنید.

آموزش بازیابی اکانت جیمیل

آموزش-حذف-حساب-جیمیل

اگر پسورد یا رمز عبور جیمیل خود را فراموش کرده اید، کافی است مراحل زیر را برای بازیابی رمز خود طی کنید:

به قسمت بازیابی پسورد جیمیل اکانت خود مراجعه کنید.

آدرس اکانت جیمیل خود را وارد کنید و گزینه Next را بزنید.

در اینجا باید آخرین رمز عبوری که به خاطر می آورید را در کادر مربوطه وارد کنید.

اگر روی چند رمز عبور مختلف مردد هستید، همه آنها را وارد کنید تا شاید یکی از آنها صحیح باشد. اگر هیچکدام از رمز عبورها صحیح نبود، روی گزینه Try different question بزنید.

با هر بار کلیک روی این گزینه، یک روش متفاوت از تایید صحت هویت شما به عنوان مالک حساب جیمیل معرفی می شود.

شما باید قادر باشید به یکی از این روش ها از جمله ارسال کد تایید به شماره موبایل، ارسال لینک اتصال به حساب به آدرس جیمیل پشتیبان و … حساب جیمیل خود را بازیابی کنید. اگر هیچکدام از این روش ها کارساز نبود، بازیابی حساب جیمیل شما امکانپذیر نخواهد بود.

جمع بندی آموزش حذف اکانت جیمیل در اندروید و آیفون

در این مقاله، روش حذف اکانت جیمیل در اندروید و آیفون را بررسی کردیم. همچنین روش بازیابی جیمیل در صورت فراموشی رمز عبور را نیز بررسی کردیم. این نوع از تعمیرات گوشی تلفن همراه به تعمیرات نرم افزاری شناخته می شود و بسیار مهم است، زیرا نیمی از مشکلات گوشی های تلفن همراه نرم افزاری است. متاسفانه تعمیرکاران گوشی تلفن همراه بیشتر روی تعمیرات سخت افزاری تاکید دارند و تعمیرات نرم افزاری را به تعمیرکاران دیگر می سپارند. برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار متخصص موبایل باید روی هر دو نوع تعمیر مسلط بود.

آموزشگاه فنی سازان دوره های جامع تعمیرات موبایل را در کارگاه مجهز و تحت نظر اساتید مجرب برگزار می کند. در این دوره کارآموزان تعمیرات انواع موبایل را به صورت عملی و زیر نظر مجرب ترین اساتید آموزش می بینند و برای بازار کار آماده می شوند. در پایان دوره یک مدرک فنی معتبر از سازمان فنی حرفه ای به کارآموزان اعطاء می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات