وجود نقاط روشن در ویدیوی ضبط شده از دوربین های مدار بسته

امروزه یکی از سودمند ترین ابزارهای امنیتی دوربین های مدار بسته هستند که شما را قادر می سازند نه تنها بر محیط اطراف محل کار یا منزلتان، بلکه به تمام نقاط داخل آن ها نیز نظارت داشته باشید.

این دوربین ها هم در روز و هم در شب کار می کنند و این یکی از اولین مزایای این دوربین هاست. با این وجود یکی از مشکلاتی که در استفاده از این دوربین ها پیش می آید وجود نقاط روشن در ویدیوی آن هاست.

تاکنون پیش آمده است در ویدیوها نقاطی را روشن تر از حد معمول ببینید؟ این مشکل می تواند دلایل متعددی داشته باشد و راه حل آن هم به علت مشکل بستگی دارد. به همین دلیل ما لیستی از دلایل و راه حل های مشکل وجود نقاط روشن در ویدیو های دوربین مدار بسته برای شما فراهم کرده ایم که در ادامه مطالعه می کنید.

کلیک کنید: آموزش نصب دوربین مداربسته با 30 درصد تخفیف

دوربین مداربسته نصب و تعمیرات

پرتو فروسرخ به لنز دوربین بازتاب می شود                        

وجود نقاط روشن و یا نواحی پرنور و مبهم در ویدیو ها می تواند نتیجه ی بازتاب پرتوهای فروسرخ به لنز دوربین باشد. حقیقت این است که هرچه زاویه ی دید گسترده تر باشد، احتمال وقوع این مشکل بیشتر است. شما نمی توانید پرتوهای فروسرخ را ببینید اما این پرتو ها بسیار روشن هستند و سطح هر جسمی که به جلوی camera نزدیک است می تواند آن ها را به لنز دوربین منعکس کند. حتی اگر این جسم خارج از محدوده ی صفحه نمایش باشد باز هم می تواند منعکس کننده ی این پرتوها باشد.

راه حل : راه حل این مشکل این است که زاویه ی دید دوربین را تغییر دهید و یا از طریق زوم کردن دامنه ی دید camera را کاهش دهید.

مقاله مرتبط: وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی

تداخل نوری منابع نور مختلف

یکی دیگر از دلایل وجود نقاط روشن در ویدیوی دوربین های مدار بسته تداخل نورهای منابع مختلف است که در میدان دید دوربین های مداربسته قرار  دارند. خود خورشید یکی از اصلی ترین منابع نور است که می تواند منجر به ایجاد نقطه های روشن در فیلم های نظارتی دوربین ها شود. دوربین های دارای حباب گنبدی شکل بسیار زیاد در معرض این تداخلات نوری منابع مختلف هستند.

راه حل : در صورت امکان camera خود را به نقطه ای منتقل کنید که خورشید در میدان دید آن نباشد. گاهی اوقات در هنگام شب چراغ های موجود در خیابان هم منجر به پدیدار شدن نقاط روشن در فیلم ها می شوند. در این موارد هم بهترین راه حل تغییر اندک زاویه ی دوربین است به گونه ای که دیگر از مقابل نور دور شود.

کلاهک محافظت در برابر نور خورشید بسیار جلو است      تصویر-دوربین-مداربسته

کلاهک مخصوص دوربین مدار بسته یک پوشش محافظ است که از دوربین در برابر تابش پرتوهای خورشید محافظت می کند. اگر این کلاهک محافظ بیش از اندازه جلو باشد نیز باعث به وجود آمدن نقاط روشن در فیلم و ویدیو های ضبط شده در دوربین مدار بسته می شود.

راه حل : راه حل این مورد آن است که کلاهک محافظت در برابر نور خورشید باید با قسمت پشتی بدنه ی دوربین در یک خط قرار گیرد.

حلقه های فیکس کننده در سر جای خود قرار ندارند                               

در دوربین های دارای حباب گنبدی شکل، اگر حلقه های فیکس کننده که بین لنز و داخل پوشش پلاستیکی شفاف قرار می گیرند به درستی جا نیفتاده باشند به احتمال زیاد باعث پدیدار شدن نقطه های سفید یا روشن در ویدیو های دوربین مدار بسته می شوند.

راه حل : برای حل این مشکل باید مطمئن شوید که حباب گنبدی شکل به راحتی روی حلقه ی فومی جای گرفته است. این حلقه باید توسط حباب کمی در جای خود فشرده شده باشد.

برای این کار باید به صورت دستی حلقه را دربیاورید و محل آن را زیر حباب تنظیم کنید. برای این منظور از چسب عایق الکتریکی هم می توانید استفاده کنید.

وجود ذرات گردوغبار معلق در هوا                        

یکی دیگر از دلایل مشاهده ی نقاط سفید در ویدیوی دوربین های مدار بسته، وجود ذرات گرد و خاک معلق در هواست. ذرات گرد و غباری که به دوربین نزدیک هستند و به آن ها نور تابیده است در تصاویر همچون دایره های سفید بزرگ دیده می شوند.

راه حل : تنها راه حل این مشکل این است که در مواقعی که camera ها در داخل محیط کار یا منزل نصب هستند، درب ها و پنجره ها را ببندید و مانع از ورود گرد و غبار شوید.

اکنون که دلایل وجود نقاط سفید رنگ در ویدیو های دوربین مدار بسته ی خود را می دانید می توانید خودتان این مشکل را برطرف کنید.

بسیار مهم است که اجسام منعکس کننده ی نور مانند برگ گیاهان در دایره ی دید camera ها نباشند. اگر خودتان قادر به حل مشکل نیستید می توانید با یک فرد متخصص تماس بگیرید.

جمع بندی دوربین های مدار بسته

در این مقاله در مورد دوربین های مداربسته و نحوه عیب یابی و تعمیر آنها صحبت کردیم. آموزشگاه فنی سازان برای علاقه مندان به نصب دوربین های مدار بسته که بازار کار بسیار عالی نیز دارد دوره آموزش نصب دوربین مداربسته را برگزار می کند. این دوره در یک کارگاه مجهز برگزار می شود و کارآموزان در این دوره با نصب و تعمیر انواع دوربین های مداربسته در انواع و برندهای مختلف آشنا می شوند.

این دوره تحت نظر بهترین اساتید تهران برگزار می شود و پس از از کارآموزان پشتیبانی نیز صورت می گیرد. همچنین یک مدرک معتبر بین المللی از سازمان فنی حرفه ای به کارآموزان اعطا می شود که بوسیله این مدرک می توانند پروانه کسب دریافت کنند و با ترجمه آن برای مهاجرت اقدام کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات