انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید گاهی اوقات کمی پیچیده و مشکل ساز است. مشکل عمده کاربران گوشی های موبایل حافظه ذخیره سازی محدود گوشی های موبایل است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام فیلمبرداری،دانلود عکس و فایل و یا نصب اپلیکیشن ها، با هشدار عدم فضای کافی مواجه شده باشید. در این مواقع بهترین راه استفاده از یک کارت حافظه جانبی SD است. به این روش می توان بخشی از اطلاعات حافظه داخلی را به حافظه جانبی منتقل کرد.

اما در اینجا سوال خیلی از کاربران این است که آیا برنامه های نصب شده را نیز می توان به کارت حافظه SD منتقل کرد؟ این کار خوشبختانه امکان پذیر است. البته روش انجام این کار تا حد زیادی به نسخه اندرویدی که روی گوشی شما نصب است بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم روش های انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD را معرفی کنیم.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات موبایل (نرم افزار و سخت افزار)

آموزش-تعمیرات-موبایل

روش های انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید

قبل از پرداختن به روش های انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید لازم است تا نکاتی را بیان کنیم. اگر قصد دارید برنامه هایی که نیاز به سرعت اجرای بالا دارند را از حافظه داخلی به کارت حافظه SD منتقل کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که حافظه های جانبی به طور معمول از حافظه اصلی گوشی کندتر هستند و در پشتیبانی برنامه های با حجم بالا و پرمصرف با مشکل مواجه می شوند.

برای انتقال برنامه های سیستمی به کارت حافظه باید حتما گوشی را روت کرد. البته روت کردن گوشی توصیه نمی شود زیرا در کنار فوایدی که دارد خیلی از قابلیت های گوشی را نیز از کار می اندازد. لذا از روش هایی که در این مقاله آموزش داده می شود فقط می توان برای انتقال برنامه ها و اپلیکیشن های غیر سیستمی استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی: حذف اکانت جیمیل

تکنولوژی سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های موبایل همگام باهم پیشرفت می کنند. با معرفی و ارائه نسخه های جدیدتر اندروید شاهد افزایش ظرفیت و سرعت حافظه گوشی های موبایل هستیم. گوشی های امروزی تا 256 گیگابایت حافظه داخی دارند و به نظر می رسد نباید از بابت حافظه داخلی مشکلی وجود داشته باشد. اما مشکل اینجاست که نرم افزارهای موبایلی نیز همگام با پیشرفت تکنولوژی تغییرات زیادی داشته اند. حجم این نرم افزارها نیز به تدریج در حال افزایش می باشد.

امروزه بازی های موبایلی با حجم بیشتر از 3 گیگابایت موجود است. از طرفی محتوای عکس و فیلم موبایل نیز با افزایش کیفیت دوربین در حال افزایش حجم است. در حال حاضر هر عکس در گوشی های با کیفیت بالای امروزی حدود 3 الی 5 مگابایت حجم دارد، در صورتی که حجم عکس ها تا همین چند سال پیش در حد کیلوبایت بود. لذا افزایش ظرفیت حافظه داخلی موبایل شاید خیلی به کمک ما نیاید و باز هم گاهی ناچار به استفاده از کارت حافظه جانبی باشیم.

البته این را هم باید در نظر بگیریم که برخی از برنامه ها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند و هرچند جزو دسته برنامه های سیستمی نیستند، اما همچنان نمی توان آن ها را به کارت حافظه منتقل کرد. خوشبختانه برنامه های شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام قابلیت انتقال را دارند اما برنامه واتساپ از این قابلیت پشتیبانی نمی کند.

در ادامه مقاله روش های انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه با ما همراه باشید.

مقاله مرتبط: آموزش غیر فعال کردن و برداشتن قفل موبایل

آموزش انتقال برنامه اندروید به کارت حافظه اندروید 11، 10 و 9

انتقال-اطلاعات-به-کارت-SD

برای انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه به روش زیر عمل می کنیم:

  • وارد تنظیمات یا همان Setting گوشی خود شوید.
  • روی گزینه محل ذخیره (Storage) ضربه بزنید.
  • روی گزینه “تغییر” که در بالای صفحه ظاهر می شود، تپ کنید.
  • حالا باید محل ذخیره را انتخاب کنید و تایید را بزنید.
  • در اینجا وارد صفحه صادر کردن می شوید. روی گزینه “انتقال” تپ کنید.
  • حدود دو یا سه دقیقه صبر کنید تا برنامه مورد نظر به کارت حافظه منتقل شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: نحوه تغییر یا حذف مک آدرس تصادفی

انتقال برنامه از کارت حافظه به کارت جانبی در اندروید 8 و پایین تر

برای انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه در اندروید 8 و پایین تر به روش زیر عمل می کنید.

  • وارد تنظیمات گوشی تلفن همراه خود شوید.
  • به پایین صفحه بروید و گزینه Apps را انتخاب کنید.
  • برنامه ای که قصد انتقال آن را دارید از لیست برنامه های این صفحه انتخاب کنید.
  • گزینه Change را انتخاب کرده و سپس در کادر Storage Change، گزینه Internal Shared Storage را انتخاب کرده و آن را به SD Card تغییر دهید.

اگر در این قسمت گزینه Change را مشاهده نمی کنید به این معنی است که برنامه ای که قصد انتقال آن را دارید از این قابلیت پشتیبانی نمی کند. اگر این روش را در هیچ یک از برنامه ها مشاهده نمی کنید نشان دهنده این است که به طور کلی گوشی تلفن همراه شما از این قابلیت پشتیبانی نمی کند.

این نکته را در نظر بگیرید که اگر قصد انتقال برنامه ای از کارت حافظه جانبی به کافظه داخلی گوشی خود را داشته باشید باید گزینه move to device store را انتخاب کنید.

مقاله مرتبط: ریکاوری عکس اندروید

استفاده از اپلیکیشن برای انتقال برنامه ها

انتقال-برنامه-از-هارد-به-رم-SD

یکی از روش های انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه جانبی، استفاده از اپلیکیشن است. برای این کار اپلیکیشن های متنوعی وجود دارد که همگی در گوگل پلی برای دانلود در دسترس هستند. البته در استفاده از این روش ها نیز برنامه ها باید از این قابلیت برخوردار باشند. امکان جالبی که این اپلیکیشن ها در اختیار کاربران قرار می دهند این است که روی هر نرم افزار امکان یا عدم امکان انتقال آن به صورت یک طرح گرافیکی کوچک نشان داده می شود.

اگر گوشی شما این قابلیت را نداشته باشد، باید دستگاه خود را روت کنید یا با پاک کردن نرم افزارهای قدیمی تر که کاربرد کمتری برای شما دارند، فضای کافی برای انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه را فرا هم کنید.

مقاله مرتبط: علت ریستارت شدن مداوم گوشی

جمع بندی انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید با اپلیکیشن

در این مقاله نحوه انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه جانبی SD را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که مطالعه کردید انتقال برنامه ها به حافظه جانبی برای تمام نرم افزارها فراهم نیست. ضمن اینکه این امکان برای برنامه های سیستمی به هیچ وجه فراهم نمی باشد. اگر بخواهید بدون محدودیت، تمام برنامه ها را به حافظه جانبی منتقل کنید، راه حل آن روت کردن گوشی است که البته افراد کمی حاضر به روت کردن گوشی خود می شوند.

یک متخصص تعمیرات نرم افزاری باید روی انجام تعمیرات نرم افزاری مانند ساخت اپل آیدی، نصب نشدن برنامه ها، باز شدن خودکار برنامه ها، فلش یا ریست فکتوری گوشی، ریکاوری عکس های پاک شده اندروید، بازیابی رمز گوگل پلی و … کاملا مسلط باشد. معمولا ضعف تعمیرکاران موبایل این است که فقط روی تعمیرات سخت افزاری مسلط هستند و تعمیرات نرم افزاری را معمولا قبول نمی کنند. برای اینکه روی انواع تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل مسلط شوید باید به صورت اصولی و عملی آموزش ببینید.

آموزشگاه فنی سازان دوره آموزش تعمیرات موبایل را در کارگاه مجهز و تحت نظر اساتید مجرب برگزار می کند. در این دوره کارآموزان انواع مهارت های مربوط به تعمیرات موبایل را تحت نظر اساتید مجرب دوره آموزش می بینند و در پایان دوره نیز مدرک معتبر سازمان فنی حرفه ای به کارآموزان اعطاء می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات