تعدادی از مشکلات رایجی که در درب های اتوماتیک به وجود می آیند

درب های اتوماتیک در مکان های تجاری عبور و مرور را برای کودکان و یا کسانی که وسایل زیادی در دست خود دارند بسیار ساده تر می کنند. در صورتی که از قفل های اتوماتیک استفاده می کنید احتمالاً می دانید که نگه داشتن قفل های دیجیتال در وضعیت و عملکردی بسیار خوب آنقدر ها هم پیچیده نیست.

بدیهی است که درب های اتوماتیک مرتباً نیاز به مراقبت و تعمیرات کوچک دارند که با کمی علاقه و دقت خودتان قادر به انجام آن خواهید بود. در ادامه تعدادی راهکار  ساده برای عملکرد صحیح درب های اتوماتیک آورده شده است که برای انجام آن ها نیاز به کمک گرفتن از متخصص فنی نخواهید داشت.

کلیک کنید: آموزش نصب درب شیشه ای اتوماتیک

آموزش-نصب-درب-شیشه-ای

گیر کردن حشرات

متداول ترین مشکلی که مانع از باز و بسته شدن درب های اتوماتیک می شود گیر کردن حشرات است. آن ها نقاط گرم مانند حسگرهای امنیتی و جعبه های کنترل تمایل دارند و در این نقاط مخفی می شوند.

بنابراین لازم است گه گاهی این نقاط را بررسی کنید تا از عدم تجمع حشرات مطمئن شوید. برای تمیز کردن حشرات و کثیفی ها باید از یک پارچه ی نرم و خشک استفاده کنید.

وجود اشیائی بر سر راه درب اتوماتیک

درب اتوماتیک کشویی پرکاربردترین درب ها برای استفاده در خانه و مکان های تجاری می باشد. چوب های خشک، برگ ها، سنگ ها و یا اشیائی دیگر ممکن است سبب گیر کردن درب و باز نشدن آن شوند.

بنابراین وجود این گونه اشیاء را بررسی کرده و از عملکرد منظم موتور اطمینان حاصل کنید. درب های اتوماتیک معمولاً تمایل دارند این ذرات و اشیاء را به طرف خود بکشند. برای تمیز کردن لابه لای این درب ها می توانید از یک جاروی مخصوص باغ استفاده کنید.

قرار گرفتن روی حالت تنظیمات دستی (manual)

تعمیر-درب-های-اتوماتیک

گه گاهی ممکن است لازم شود قفل دیجیتالی روی درب خود را روی حالت تنظیمات دستی قرار دهید.

باز نشدن درب به صورت خودکار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، برای مثال ممکن است برق منطقه ی شما رفته باشد و به دلیل عدم تغذیه ی قفل اتوماتیک درب به صورت خودکار باز نشود. تا زمانی که یک متخصص فنی بیاید لازم است به صورت دستی درب را روی حالت آزاد (release) قرار دهید زیرا در این صورت برای باز و بسته شدن درب بر موتور فشاری وارد نمی شود.

قطع منبع برق

گاهی اوقات علت باز و بسته نشدن درب اتوماتیک بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. ممکن است دکمه ی درب روی وضعیت خاموش قرار گرفته باشد؛ بررسی کرده و مطمئن شوید که دکمه روی حالت روشن قرار دارد.

با این حال، اگر دکمه روی حالت روشن قرار داشت ولی موتور همچنان درب را باز و بسته نمی کرد، یک وسیله ی برقی دیگر را به منبع برق متصل کنید تا مطمئن شوید مشکل از منبع برق نیست. اگر آن وسیله ی برقی کار کرد، فوراً درب را روی حالت دستی قرار داده و با یک فنی کار تماس بگیرید.

خراب شدن کف پوش دارای سنسور                       

بسیاری از درب های اتوماتیک قدیمی هنگامی باز می شوند که فرد با گذاشتن پای خود روی یک کف پوش دارای سنسور به آن فشار وارد می کند. گاهی اوقات این سنسور خراب می شود و نیاز به وزن و فشار بیشتری برای باز کردن درب دارد و یا اصلاً کار نمی کند. از یک فنی کار بخواهید که آن را برایتان تعمیر کند.

مشکل در حسگر حرکتی درب های اتوماتیک

سیستم هایی که در آن ها از حسگر حرکتی استفاده می شود ممکن است به دلیل خراب شدن سنسور یا ضعیف شدن ارتباط سنسور با قسمت مکانیکی درب، باعث شوند که درب باز نشود و یا خیلی دیر باز شود و یا هنگامی که فرد هنوز درحال عبور است بسته شود.

این مشکلات هنگامی که عملکرد حسگر حرکتی مشکلی نداشته باشد ولی حسگر در نقطه ی نامناسبی نصب شده باشد نیز بروز خواهند کرد.

سوختن موتور یا دیگر قطعات مربوط به مکانیسم

در مغازه ها یا محیط های تجاری شلوغ درب های اتوماتیک هر روزه به میزان قابل توجهی باز و بسته می شوند. به این دلیل موتور و یا دیگر قطعات مربوط به مکانیسم باز شدن درب به مرور دچار فرسایش می شوند. درب را از حالت فعال خارج کرده و از یک متخصص فنی بخواهید آن را تعمیر کند.

جمع بندی مشکلات رایج نصب درب های اتوماتیک

در این مقاله با مشکلات رایج درب اتوماتیک آشنا شدیم. برای این که یک نصاب درب های اتوماتیک با تک تک این مشکلات آشنا شود باید زمان زیادی را صرف کسب تجربه کند. اما خوشبختانه امروزه با وجود مراکز آموزش نصب درب های اتوماتیک این مشکل برطرف شده و کارآموزان علاقه مند می توانند با گذراندن یک دوره فنی حرفه ای در آموزشگاه فنی سازان روی نحوه نصب این درب ها کاملا مسلط شوند.

آموزشگاه فنی سازان دوره آموزش تعمیرات درب های اتوماتیک را در کارگاه های کاملا پیشرفته و مجهز برگزار می کند و کارآموزان در این کارگاه ها تحت نظر بهترین اساتید برق تهران به یادگیری مهارت ها و تمرین نصب انواع درب های اتوماتیک می پردازند. پس از دوره نیز یک مدرک فنی حرفه ای به کارآموزان اعطاء می شود که به وسیله آن می توانند جواز کسب دریافت کنند و در بازار کار مشغول کار شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات