ممکن است کاربران زیادی به خصوص کاربرانی که با تکنولوژی آشنایی زیادی ندارند، اطلاعات زیادی در زمینه نحوه فعال سازی گوشی نداشته باشند. بسیاری از این افراد ترس دارند که پس از روشن کردن گوشی، دکمه ای را به اشتباه فشار دهند و گوشی خراب شود. ما قصد داریم در این مطلب نکاتی درباره نحوه فعالسازی گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ و هواوی و همچنین فعالسازی گوشی آیفون را به شما آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه فعالسازی گوشی های اندرویدی و آیفونبا آرزوی موفقیت شما
مقاله تخصصی پیشنهادی ما به شما: تعمیر گوشی آبخورده

 

نحوه راه اندازی گوشی سامسونگ

  1. انتخاب زبان

برای فعالسازی گوشی های اندرویدی با برند سامسونگ، اولین مرحله ای که باید بگذرانید انتخاب زبان است. نخستین سوالی که پس از روشن کردن دستگاه با آن روبه رو می شویم، زبان دستگاه است. معمولا در اندروید زبان فارسی پشتیبانی می شود یا می توانید  زبان دستگاه را به صورت دلخواه خود انتخاب کنیم.

  1. گام دوم انتخاب Fi- Wi

دومین گام در فعالسازی گوشی سامسونگ اگر در محل کار یا خانه خود از اینترنت استفاده می کنید، شبکه مورد نظر را پیدا کنید. سپس رمز عبور را وارد کرده و دکمه اتصال را انتخاب کنید. اگر اینترنت مودم نداشتید و با نت گوشی یا خط بودید، می توانید  بر روی دکمه اسکیپ بزنید.

  1. کپی کردن اطلاعات از گوشی اندروید شما

اگر قبلا تلفن دیگری داشتید و می خواستید که اطلاعات تلفن قبل را برگردانید، می توانید با استفاده از جیمیل یا همان حساب کاربری گوگل این کار را انجام دهید، در دستگاه سامسونگ گزینه ای به صورت پیش فرض می آید و کافی است شما این گزینه  را انتخاب کنید.

  1. درست کردن یا ورود به جیمیل برای راه اندازی دستگاه

در این گام از شما خواسته می شود که وارد جیمیل یا حساب کاریری گوگل تان شوید. اگر این حساب را ندارید و یک حساب جدید را پیش رو دارید، می توانید با زدن گزینهSkip  از این مرحله عبور کنید. هر چند که می توانید جیمیل جدید بسازید. شما باید برای گوگل پلی اکانت داشته باشید. حتی برای بیشتر پلتفرم ها و همچنین تمامی اطلاعات دستگاه شما مانند: جیمیل، پسورد و … در حساب گوگل شما ذخیره می شود و توصیه اکید ما این است که یک اکانت فعال در این قسمت درست کنید.

  1. تنظیم نونیفیکشن ها و اعلان های دستگاه

مرحل پنجم از فعالسازی گوشی های اندرویدی از نوع سامسونگ این است که در قسمت اول نوع نمایش دادن نوتیفیکشن ها برای زمانی که دستگاه شما خاموش است را تعیین کنید. برای این کار با گزینه های زیر روبرو می شوید:

:Show all notification content به معنای نشان دادن تمام نوتیفیکشن ها و زمان قفل بودن دستگاه است.

:Hide Sensitive notification content این گزینه اعلام می کند که اعلان جدیدی دارید اما اعلان نمایش داده نمی شود.

Don’t Show notifications at all: هیچ اعلان یا نوتیفیکشنی در زمان قفل بودن گوشی نمایش داده نمی شود. شما پس از باز شدن قفل دستگاه می توانید آن ها را در نواره مربوطه به نوتیفیکشن سنتر پیام های خود مشاهده کنید. برای Get your apps & data و بعد از انتخاب یکی از سه گزینه بالا (نوتیفیکشن ها) وارد بخشی با عنوان  بازیابی و ری استور از بکاب شما می شود. درصورت داشتن بکاب مرحله بعدی فعال خواهد شد.

  1. قابلیت گوگل جدید

آخرین گام برای آموزش راه اندازی گوشی سامسونگ، قابلیت گوگل جدید است که در واقع پیامی را برای شما نشان می دهد که شرایط و نحوه استفاده از این قابلیت شرح داده شده و می توانید آن را بپذیرید.

نکته مهم :

در صورتی که دستگاه شما قدیمی باشد، به احتمال زیاد با اولین اتصال دستگاه با اینترنت پیام به روز رسانی دستگاه را دریافت خواهید کرد. درصورت عدم تمایل به روز رسانی می توانید آن را در قسمت تنظیمات غیر فعال کنید تا هر موقع تمایل داشتید دستگاه خود را به روز رسانی (آپدیت) کنید تا اقدامات خود به خودی انجام نشود.

 

دوره های پیشنهادی : آموزش تعمیر موبایل

 

نحوه راه اندازی گوشی شیائومی

نحوه فعالسازی گوشی های اندرویدی از برند شیائومی فقط در برخی از قسمت ها با سامسونگ متفاوت است. اما این نکته مد نظر داشته باشید که ممکن است در هر مدل از گوشی شیائومی  این گام ها اندکی متفاوت باشند، اما کلیات آن ها به صورت گام های زیر است.

  1. زبان دستگاه

طبق معمول در راه اندازی هر دستگاه اول باید زبان آن دستگاه را مشخص کنید.

  1. انتخاب محدوده

دومین مرحله از فعالسازی گوشی های اندرویدی برند شیائومی این است که لوکیشن و مکان خود را مشخص نمایید. حتما در انتخاب مکان و کشور خود دقت بسیاری داشته باشید؛ زیرا ممکن است در امکانات و برنامه های شما و تنظیمات دستگاه تاثیر گذار باشد.

  1. انتخاب تم صفحه کیبورد

اپلیکیشن و مدل تم کیبورد خود را انتخاب کنید.

  1. شبکه بیسیم (اینترنت)

به شبکه اینترنت مورد نظر متصل شوید.ب

 

مقالات مرتبط : بهترین روش ها برای افزایش سرعت اینترنت گوشی

  1. پذیرفتن مقررات دستگاه

در این قسمت توضیحاتی به شما نشان داده می شود که در رابطه با مقررات و مفاد از گوشی شیائومی است و کافی است که تیک تائید پذیرفتن مقررات را بزنید و به قسمت بعد بروید.

  1. وارد کردن سیم کارت

در این مرحله از فعالسازی گوشی های اندرویدی برند شیائومی، اگر هنوز سیم کارت خود را وارد دستگاه نکردید، آن را وارد دستگاه کنید.

  1. اکانت گوگل (حساب کاربری)

اکانت گوگل قبلی خود را روی دستگاه وارد نمایید. اگر اکانتی ندارید یک اکانت جدیدی بسازید.

  1. حساب کاربری شیائومی

اگر این حساب را دارید وارد آن شوید، در غیر این صورت با کمک گرفتن از شماره موبایل  Mi و یا ایمیل خود یک حساب جدید بسازید. دقت داشته باشید که اطلاعات وارد شده درست باشد، زیرا در امنیت گوشی تاثیر بسیاری دارد. همچنان می توانید محتوای حساب کاربری خود را که در تمام دستگاه هایی که با این اکانت ثبت شدند را همگام سازی کنید.

  1. تنظیمات اضافه دستگاه

می توانید تنظیمات اضافی و جزئی را مانند تم پس زمینه گوشی و یا آپدیت دستگاه را به صورت دستی و خودکار تعیین کنید.

  1. به روز رسانی

اگر دستگاه به روز رسانی جدیدی داشته باشد، برای فعالسازی آن باید پیغام آن برای شما نمایش داده شود. حالا می توانید دستگاه خود را  آپدیت کنید. همچنین دستگاه از شما اجازه دسترسی به دوربین پیغامی را نمایش می دهد. شما می توانید گزینه تایید یا عدم تایید را بزنید و در آخر دستگاه آماده برای کار است و می توانید از آن لذت ببرید.

 

نحوه راه اندازی گوشی های اندرویدی برند هواوی

در ابتدا بهتر است بیان کنیم که مراحل راه اندازی این دستگاه مانند دو دستگاه قبل است و تنها تفاوتی که دارد عدم پشتیبانی از تمام سرویس های گوگل است. شما باید به جای آن حساب هواوی بسازید تا بتوانید از خدمات آپ ها و گالری بهره مند شوید.

 

نحوه راه اندازی گوشی آیفون

پس از معرفی نحوه فعالسازی گوشی های اندرویدی حالا به گوشی های آیفون می رسیم. گوشی های آیفون به علت بالاترین سطح امنیتی در سراسر دنیا به عنوان گوشی های با کیفیت بالا شناخته شده اند. همان طور که  می دانید به علت تحریم ها و تمهیدات مسئولان، باید ابتدا این گوشی ها ریجستری شوند تا بتوانیم از آن ها استفاده نماییم. اخیرا نیز گوشی های آیفون سری 14 نیز در کشورمان رجیستری نمی شوند و مردم نمی توانند از این سری جدید استفاده نمایند. در ادامه قصد داریم مراحل راه اندازی گوشی های آیفون را شرح دهیم.

  1. روشن کردن گوشی: اولین گام برای راه اندازی گوشی آیفون روشن کردن آن می باشد. برای روشن کردن آن کافیست دکمه روشن / خاموش را نگه داریم تا پیغام Hell نمایش داده شود. شما باید صفحه نمایش را از چپ به راست بکشید.
  2. انتخاب زبان: در این مرحله شما می توانید زبان دل خواه خود را انتخاب کنید
  3. انتخاب لوکیشن: در این مرحله باید مکان زندگی خود را مشخص کنید. همانطور که قبلا گفتیم در انتخاب لوکیشن خود دقت بسیاری کنید.
  4. درست کردن تنظیمات جزئی و کلی: در این مرحله باید هرچه درباره زبان، تم و تاریخ دستگاه است را تعیین کنید. یکی از ویژگی های این دستگاه More Countries and Region است که به شما این اختیار را می دهد که برای انتخاب زبان و کشور، یک کشور اولیه و یکی ثانویه ثبت کنید.
  5. بازیابی دیتا: اگر قبلا نیز گوشی آیفون داشتید، از طریق iTunes و iCloud دیتای قدیمی خود را بازیابی کنید.
  6. اپل آیدی: اگر اپل آیدی دارید، آن را وارد کنید و اگر اپل آیدی ندارید یکی بسازید.
  7. هنگامی که گزینه Terms and conditions نمایش داده شد بر روی گزینه  Agreeبزنید.
  8. در این قسمت می بایست تنظیمات سرویسiCloud را انجام دهید در صورت عدم استفاده از این سرویس نیز می توانید با کلیک بر روی گزینه  Don’t Use iCloud ا از این مرحله بگذرید.
  9. تنظیمات iMessage و FaceTime   را انجام دهید.
  10. در این قسمت می توانید توسط iClude فایل های مهم و ضروری را ذخیره کنید.
  11. در این مرحله می بایست رمز عبور شش رقمی را برای فیس  آیدی تعیین نمایید.
  12. اکنون باید دستیار هوشمند آیفون را کهSiri نام دارد فعال نمایید.

 

کلام آخر

در این مقاله نحوه فعالسازی گوشی های اندرویدی را بررسی کردیم و تمامی مراحل راه اندازی گوشی های اندروید، شیائومی، هواویی و آیفون را شرح دادیم. اگر این روش ها و مراحل معرفی شده را به صورت دقیق دنبال کنید می توانید به نتایج پیش بینی شده برسید و گوشی را فعال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات