آیا می‌دانستید، مکانی که برای نصب کولر گازی خود در یک اتاق انتخاب می‌کنید، بر بازده انرژی آن و قبض برق شما تأثیر می‌گذارد؟ اگر تصمیم نا درستی در مورد محل نصب کولر گازی خود بگیرید، ممکن است هزینه های جاری را بیش از آنچه که انتظار دارید، بپردازید، حتی این امکان وجود دارد که مجبور شوید دفعات بیشتری به یک تعمیرکار کولر گازی مراجعه کنید.  یک کولر گازی که در یک مکان اشتباه نصب شده است، برای دستیابی به نتیجه دلخواه باید سخت‌تر کار کند، که در نتیجه دچار فرسودگی بیشتر در طول زمان می‌شود؛  بنابراین چگونه می توانید تصمیم بگیرید که کجا کولر گازی خود را برای بهترین نتیجه نصب کنید؟ یا چگونه می توانید از قبل تصمیم بگیرید که کولر گازی خود را برای بهترین نتیجه در کجا نصب کنید؟ در این مقاله، راهنمایی های مفیدی در مورد نحوه انتخاب بهترین محل یا مکان برای نصب کولر گازی ارائه خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

 

اقدامات لازم برای اطمینان از محل و قرارگیری مناسب کولر گازی

  • از یک تکنسین با تجربه و کار بلد کولر گازی کمک بگیرید، تا خانه شما را شخصاً ارزیابی کند، مشاوره ارائه دهد و نصب را انجام دهد.
  • توصیه می کنیم از یک تکنسین کولر گازی کمک بگیرید که به شما در مورد ایده آل ترین و کم مصرف ترین مکان برای نصب کولر گازی کمک کند، تا بتوانید از سرمایه گذاری جدید سرمایش و گرمایش خود بیشترین بهره را ببرید.
  • به دلیل رطوبت زیاد در کشورهای گرمسیری، سیستم کولر گازی به یک وسیله ضروری تبدیل شده است، نکته مهمی که باید در اینجا به خاطر بسپارید این است که در کجای اتاق آنها را نصب کنید تا خنک کنندگی آنها به حداکثر برسد.
  • انتخاب مکان مناسب بسیار مهم است زیرا موقعیت مناسب واحد داخلی شما باعث عملکرد کارآمد حولر گازی و صرفه جویی در هزینه می شود، از این رو، می توانید واحد کولر گازی خود را تنظیم کنید که دمای اتاق را تنظیم کند بدون اینکه هزینه زیادی برای شما صرف شود، مانند انتخاب محل مناسب روی دیوار.
  • کولر گازی با اندازه نامناسب با فضا و خانه شما ممکن است در حفظ یا از بین بردن رطوبت با مشکل مواجه شود که همگی منجر به مشکلاتی می شود، پس توصیه می شود کولر گازی با اندازه مناسب فضای خود انتخاب کنید.

دوره ی پیشنهادی : آموزش نصب کولر گازی به صورت کاملا تخصصی و جامع

اقدامات لازم برای اطمینان از محل و قرارگیری مناسب کولر گازی

 

محل نصب کولر گازی

در زیر به محل مناسب نصب کولر گازی می پردازیم.

  • محل نصب کولر گازی اسپلیت

به طور کلی، واحد های تهویه مطبوع اسپلیت باید در یک مکان مرکزی، در اتاقی که می خواهید خنک یا گرم کنید نصب شود تا جریان هوا متعادل، در سراسر فضا ایجاد شود.

  • اتاق خواب 

بهترین موقعیت برای کولر گازی در اتاق خواب جایی است که هوا مستقیماً روی تخت جریان نداشته باشد؛ زیرا بیشتر مردم متوجه می شوند که این هوای خنک مستقیماً روی آنها هدایت می شود که بسیار ناراحت کننده است یا حتی باعث می شود با گلودرد از خواب بیدار شوند، بهترین مکان برای نصب کولر گازی در اتاق خواب درست بالای سر یا کنار تخت است تا مستقیماً روی تخت دمیده نشود.

  • اتاق نشیمن  محل نصب کولر گازی

اگر در حال نصب کولر گازی اسپلیت برای اتاق نشیمن هستید، توصیه می کنیم آن را در جایی نصب کنید که بتوانید جریان هوا را به سمت محل نشستن خود هدایت کنید.

  • دیوار

از آنجایی که هوای خنک به طور طبیعی به سمت پایین می آید، نصب کولر گازی روی قسمت بالای دیوار به خنک شدن یکنواخت‌ تر اتاق کمک می‌کند.

 

محل نصب کولر گازی کانالی

یک کولر گازی کانالی به شما این امکان را می دهد که به آسانی از تهویه مطبوع در کل خانه خود لذت ببرید، این سبک کولر گازی پشت دیوار و سقف نصب می شود.

 

توجه به نوع محل هنگام نصب کولر گازی

هنگام نصب کولر گازی باید به نکاتی مانند اینکه چه نوع خانه ای دارید، توجه کنید.

  • آپارتمان

اگر در آپارتمانی با بالکن زندگی می کنید یا جایی که دیوار مشترک با همسایه خود دارید، این ممکن است بر جایی که می توانید کولر گازی خود را قرار دهید تأثیر بگذارد.

قبل از خرید و نصب کولر گازی:

بررسی کنید که محل قرار گرفتن دستگاه شما برای همسایه سر و صدای زیاد ایجاد نمی کند، به خصوص اگر کولر گازی شما به پنجره ها و درهای همسایه نزدیک باشد.

  • منزل مسکونی

در اینجا اشتباهات رایجی که افراد هنگام نصب کولر گازی خانگی بدون راهنمایی تکنسین حرفه ای کولر گازی، مرتکب می شوند آورده شده است:

  • مقاومت در برابر آتش  

نصب کولر بر روی دیوار ممکن است به طور ناخواسته سطح مقاومت آن در برابر آتش را کاهش دهد.

  • تمیز کردن دشوار

کولر گازی شما باید در دسترس باشد تا به آسانی بتوانید ان را تمیز کنید، کولر گازی در حالت ایده آل، نباید در نزدیکی منبع گرد و غبار یا ذرات معلق در هوا نصب شود.

  • خطر برق  محل نصب کولر گازی

نصب کولر گازی مستقیماً بالای اتصالات الکتریکی می تواند در صورت نشتی کولر گازی شما خطر الکتریکی ایجاد کند.

به یاد داشته باشید که نصب کولر گازی باید توسط تکنسین کولر گازی انجام شود، تکنسینی را انتخاب کنید که بتواند بهترین مکان را برای نصب کولر گازی و نصب با کیفیت بالا به شما راهنمایی کند.

 

محل نصب ترموستات در خانه

  • موقعیت ترموستات کولر گازی شما می تواند در راندمان و عملکرد کولر گازی شما تفاوت ایجاد کند؛ چون ترموستات برای کمک به کولر گازی شما طراحی شده است تا دمای خانه شما را بشناسد و آن را تنظیم کند، قرار دادن نادرست باعث می شود که خوانش نادرست دمای خانه شما را نشان دهد.
  • مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که ترموستات شما باید به خوبی از منابع گرمایی که باعث نوسان دمای خانه شما می شود دور نگه داشته شود که شامل لوازم الکترونیکی، لوازم آشپزخانه و وسایل الکتریکی مانند چراغ ها هستند.
  • مطمئن شوید که ترموستات می‌تواند دمای خانه شما را دقیق نشان دهد و از اضافه کاری آن جلوگیری کند، که می‌تواند در قبض شما تاثیر بگذارید.

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات برد به صورت کاملا تخصصی و جامع

محل نصب ترموستات در خانه

 

محل قرار گیری نصب کولر گازی اسپلیت در اتاق های مختلف

بررسی کنید که آیا دیوار با معیار های نصب واحد کولر گازی داخلی روی آن مطابقت دارد یا خیر، اگر دیوار آزمون را قبول کرد، این نکات را دنبال کنید تا دیوار را بر اساس چیدمان اتاق انتخاب کنید.

موارد خاصی وجود دارد که می تواند بر عملکرد کولر گازی شما بر اساس موقعیت آن تأثیر بگذارد، این نکات قطعاً تضمین می کند که قرار دادن کولر گازی اسپلیت در اتاق برای شما مفید باشد.

  • قرار دادن کولر گاری روی دیوار

در مورد اتاقی به شکل مستطیل است، واحد کولر گازی داخلی ترجیحاً باید روی دیوار بلند تر قرار داده شود.

  • چهار طرح بندی مختلف و مکان  محل نصب کولر گازی

اگر چندین دهانه در اتاق وجود دارد، بهتر است واحد کولر گازی اسپلیت را به گونه ای قرار دهید که جریان به جای برخورد به دیوار که سوراخ هایی در آن وجود دارد، به دیوار صاف و‌ بدون سوراخ برخورد کند، زیرا جریان هوا به سمت دیوار سوراخ، منجر به بار بیشتر روی کمپرسور و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر می شود. ‏

  • چهار چیدمان مختلف برای اتاق های طولانی و مکان

در مورد اتاقی مستطیلی که طول دیوار آن دو برابر بیشتر از عرض است، توصیه می شود که یونیت داخلی را روی دیوار کوتاه تر قرار دهید تا فضای طولانی اتاق را پوشش دهد. ‏

  • قرار دادن کولر گازی در یک اتاق

برای اتاق هایی با طول 30 فوت، توصیه می شود که دو واحد کولر گازی داخلی را روی یک دیوار قرار دهید، قرار دادن واحد های کولر گازی در مقابل یکدیگر می تواند گردش هوای غیر یکنواخت ایجاد کند که منجر به بارگذاری بیش از حد یکی از کولر گازی ها می شود. ‏

در مورد اتاقی که دارای قسمت های مختلف است و نقشه مستطیلی ندارد، کولر گازی باید در قسمت بزرگتر اتاق نصب شود. ‏

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی و جامع

قرار دادن کولر گازی در یک اتاق

 

ویژگی های محل مناسب برای نصب کندانسور کولر گازی

در اینجا به نکاتی در مورد نحوه انتخاب مکان مناسب برای نصب کندانسور کولر گازی می پردازیم.

  • به دنبال یک مکان سایه دار باشید.

کولر گازی به خودی خود در برابر گرما محفوظ نیستند، هر چه دمای بیرون گرم تر باشد، کولر گازی شما برای خنک نگه داشتن شما در خانه بهتر و راحت تر عمل می کند.

دور نگه داشتن کولر گازی از نور مستقیم خورشید می تواند فشاری را که متحمل می شود کاهش دهد، مکان مناسب یک منطقه سایه دار است، در شرایط ایده آل، کولر گازی باید در سمت شمال یا شرق منزل شما نصب شود، به طوری که خانه شما می تواند به طور طبیعی واحد کولر گازی شما را در گرم ترین زمان روز از نور خورشید محافظت کند،

  • درختان برگریز را بررسی کنید. محل نصب کولر گازی

قرار دادن کوار گازی در نزدیکی درختان برگریز اشکالی ندارد، اما انجام این کار می تواند تعمیر و نگهداری مورد نیاز یک واحد را اندکی افزایش دهد.

هنگامی که درختان برگریز در پاییز برگ های خود را از دست می دهند، برگ ها می توانند در بالا و کناره های تهویه مطبوع جمع شوند، گرده درختان چوب پنبه به دلیل گرفتگی کویل های کولر گازی و سوزن کاج معروف است. اگر کولر گازی شما بیش از حد پوشیده از برگ یا گرده شود، جریان هوای دستگاه محدود می شود و در نتیجه کارایی آن کاهش می یابد. شاخه ها یا چوب ها نیز می توانند به داخل کولر گازی بریزند و بر چرخش فن کولر گازی تأثیر بگذارند.

اطراف دستگاه کولر گازی خود را برای یافتن درختانی که ممکن است برگ یا شاخه بر روی آن بریزند بررسی کنید. در صورت وجود، توجه داشته باشید که ممکن است مجبور شوید هر پاییز برگها یا چوبهای دستگاه را تمیز کنید.

  • فعالیت در فضای باز

به فعالیت های منظم خود در فضای باز فکر کنید، بهتر است مکانی را دور از فضای باز برنامه ریزی کنید که شما و خانواده تان زمان زیادی را در آن سپری می کنید.

  • به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

مهم است که مطمئن شوید کولر گازی شما فضایی برای تنفس دارد. قرار دادن درختچه‌ها و بوته‌ها خیلی نزدیک به کولر گازی نه تنها سرویس را سخت می‌کند، بلکه می‌تواند جریان هوا را مسدود کند یا اجازه دهد رشد دستگاه را خفه کند. برای کمک به تصمیم گیری در مورد محل قرار دادن یک کولر گازی جدید در خانه از یک تکنسین حرفه ای مشاوره بگیرید.

ما در این مقاله در مورد اینکه بهترین محل نصب کولر گازی کجاست، پرداختیم. امیدواریم سودمند بوده باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات

فرصت ثبت نام با شهریه سال 1402 فقط تا 11 فروردین

X