پکیج ها می‌توانند کد های خطا را هر از چند گاهی نشان دهند تا به شما در تعیین مشکل در دیگ بخار، منبع گاز یا سیستم گرمایش و نحوه رفع آن کمک کنند. برخی از مشکلات به راحتی قابل رفع هستند و می توانید چند مرحله ساده را برای انجام آن خودتان انجام دهید، در حالی که برخی دیگر باید توسط یک تعمیرکار باتجربه رفع شوند. کد خطا به صورت دو یا سه عدد بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود که قبل از آن حرف E وجود دارد.  ارور 40 70 80 پکیج ایران رادیاتور نشان دهنده بالا رفتن دمای سنسور حرارتی است که بیشتر از 75 درجه است، این مشکل اغلب به دلیل به گردش نکردن صحیح آب در مدار پکیج اتفاق می افتد که علت های متعددی دارد ولی بارز ترین علت خطای 40 70 80 پکیج ایران رادیاتور دارای رسوب بودن، مبدل ثانویه است. توجه داشته باشید که این ارور دقیقا همانند ارور E81 پکیج ایران رادیاتور دیجیتالی است.

 

پکیج ها چگونه کار می کند؟ خطای 40 70 80 پکیج ایران رادیاتور

پکیج ها که به نام آبگرمکن نیز شناخته می شوند، از آب برای انتقال گرمای تولید شده توسط برق، گاز استفاده می کنند. آب گرم شده به رادیاتور فرستاده می شود که گرما را در سراسر اتاق پخش می کند. پس از سرد شدن، آب به پکیج برگردانده می شود تا دوباره گرم شود. اگر آب قادر به گردش طبیعی باشد، از سیستم گرانشی استفاده خواهد شد. در غیر این صورت، یک سیستم پمپاژ را می توان برای گردش اجباری نصب کرد.

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات پکیج دیواری به صورت کاملا تخصصی 

پکیج ها چگونه کار می کند؟

دلیل خطا نشان دادن در پکیج چیست؟ خطای 40 70 80 پکیج ایران رادیاتور

اگر پکیج شما با کد خطا را نشان می دهد نترسید، شما به آسانی با کمک این مقاله می توانید به راحتی آن ها را بخوانید و مشکل به وجود آمده را تشخیص دهید.

اگر فقط از پکیج برای گرمایش خود استفاده می کنید، یا شیر و دوش شما را نیز تغذیه می کند، می دانید که یکی از دلخراش ترین چیزهایی که می توانید ببینید، سوسو زدن صفحه پکیج است. با ترکیبی از حروف و اعداد رمزنگاری، از کار کردن خودداری می کند. ‏

در حالی که پکیج ها عمر طولانی دارند و به طور کلی قابل اعتماد هستند، اما خطا ها و ارور در پکیج اجتناب ناپذیر است. کدهای خطای پکیج نیز لزوماً به عملکرد پکیج نیز مربوط نمی شود، بلکه به مشکلاتی مانند لوله میعانات منجمد، منبع برق یا دودکش مربوط می شود. ‏

 

کد خطا پکیج به چه معناست؟ ‏ خطای 40 70 80 پکیج ایران رادیاتور

معمولاً کد خطای پکیج نشان می دهد که مشکلی وجود دارد و باید دفترچه راهنمای پکیج را بررسی کنید. گاهی اوقات این یک راه حل ساده مانند افزایش فشار پکیج است، و گاهی اوقات نیاز به یک مهندس گاز خبره برای بازدید دارد. ‏

کدهای خطای پکیج به مدل پکیج شما بستگی دارد و در حالی که مهندسان گاز با تجربه بسیاری از آنها را از روی عمل می دانند، هنوز هم بهتر است به دفترچه راهنمای پکیج مراجعه کنید. ‏

 

چه زمانی باید پکیج خود را تعویض کنید

توصیه می‌ شود که سیستم‌ های گرمایش گاز طبیعی توسط یک تکنسین متخصص بازرسی شوند. علاوه بر بازرسی لوله‌کشی و جستجوی نشانه‌ هایی از آسیب احتمالی آب، تکنسین می‌تواند هوای اضافی را که می‌تواند به گردش منظم آب آسیب برساند، استخراج کند. مگر اینکه به دلایلی خراب شود، یک پکیج که به خوبی نگهداری می شود می تواند تقریباً برای مدت نامحدودی 100٪ کارآمد باقی بماند. پکیج های گازسوز بسته به سن دستگاه می توانند 95 درصد انرژی را به گرما تبدیل کنند.

در اینجا یک نکته وجود دارد: برای ایجاد تغییر منتظر نمانید تا سیستم گرمایشی شما خراب یا معیوب شود. چهد وقت یکبار سیستم گرمایش را ارزیابی کنید و بهترین راه حل ها را برای نیازهای پکیج انجام دهید.

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات برد به صورت کاملا عملی و جامع

چه زمانی باید پکیج خود را تعویض کنید

 

کدهای خطای پکیج به چه معناست و چگونه آنها را برطرف کنیم؟  خطای 40 70 80 پکیج ایران رادیاتور

این بدترین کابوس هر صاحب خانه است که پکیج خاموش شود، آب گرم وجود نداشته باشد و صدایی ناخوشایند از موتور خانه بیاید. احتمالاً هر از گاهی با یک کد خطای پکیج مواجه می شوید که باعث می شود برای یافتن راه حل، تلاش منید.

طبیعتاً، اولین اقدلم شما باید دفترچه راهنمای پکیج باشد که به توضیح کد خطا کمک می کند و به شما اطلاع می دهد که آیا راه حلی وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل انجام دهید، اکثر تولید کنندگان یک نسخه آنلاین برای دانلود در دسترس خواهند داشت. علیرغم داشتن کدهای خطا یا پیام های مختلف، بسیاری از پکیج ها عیوب مشترک مشابهی خواهند داشت.

قاعده کلی این است که هرگز اقدام به تعمیراتی نکنید که شامل برداشتن محفظه پکیج می شود، مگر اینکه یک متخصص گرمایش آموزش دیده باشید، این احتمالاً بر پکیج شما تأثیر می گذارد و می توانید اوضاع را برای خود و پکیج خود بدتر کنید. هنگامی که مشکل را طبق کتابچه راهنمای خود تشخیص دادید، می توانید بهترین اقدام را انتخاب کنید، اما در اینجا برخی از خطا های رایج و راه حل های آنها آورده شده است. در اینجا برخی از مشکلات رایج و راه حل ها آورده شده است.

  • مشکل فشار پکیج

از دست دادن فشار پکیج ها یک خطای رایج در بین تمام سازندگان است، اما تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای رفع آن انجام دهید. احتمالاً ناشی از نشتی احتمالی است، شما اخیراً رادیاتورهای خود را تخلیه کرده اید یا به سادگی گرمایش شما برای مدت طولانی خاموش بوده و فشار را از دست داده است.

راه‌حل: می‌توانید با باز کردن شیرهای حلقه پرکننده روی پکیج، سیستم خود را مجدداً تحت فشار قرار دهید تا به فشار مناسب که معمولاً حدود یک بار است، برسید. به یاد داشته باشید که وقتی کارتان تمام شد هر دو شیر را ببندید و مشکل باید حل شود.

  • لوله میعانات گازی پکیج منجمد

از نظر فنی ایرادی برای پکیج نیست، اما با این وجود بر آن تأثیر می گذارد و اغلب می تواند دلیلی باشد که سیستم به دلایل ایمنی خاموش می شود. در طول ماه های زمستان، لوله های میعانات منجمد معمول است. اگر فکر می کنید این مشکل است، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید تا خودتان این مشکل را حل کنید.

1) لوله میعانات گازی خود را پیدا کنید، این یک لوله سفید است که از دیوار پشت پکیج شما خارج می شود و مستقیماً به یک زهکش می رود.

2) یک کتری را بجوشانید تا آب گرم بدست آید، مهم است که از آب جوش روی لوله میعانات گازی استفاده نکنید زیرا ممکن است به آن آسیب برساند. اجازه دهید آب کمی خنک شود تا بعد از جوش آمدن گرم شود، یا از کیسه آب گرم یا بسته حرارتی استفاده کنید.

3) آب داغ را روی لوله بگذارید تا یخ ذوب شود.

4) پکیج خود را ریست کنید و ببینید که آیا محلول حل شده است یا خیر.

  • پکیج نشتی دارد

نشتی می تواند منجر به آسیب آب در خانه شود و در صورت ریختن آب به اجزای الکتریکی همراه با هزینه هنگفتی برای تعمیرات تمام شود. قاعده کلی این است که در اسرع وقت با یک مهندس گرمایش واجد شرایط تماس بگیرید تا بررسی و رفع شود، نشتی دیگ بخار ممکن است به این موارد مربوط باشد: فشار بیش از حد دیگ بخار، لوله ها یا مخازن خورده، قطعات معیوب یا نشت از مهر و موم ها. متأسفانه، جو معمولی برای مقابله با نشتی ها آموزش ندیده است، بنابراین بهترین راه حل اگر متوجه شدید این است که برای کمک تماس بگیرید.

  • آب گرم اما بدون گرمایش

دلایل متعددی وجود دارد که خانه شما ممکن است آب گرم داشته باشد اما گرمایش مرکزی نداشته باشد، حتی ممکن است یک مورد فعال بودن تنظیمات اشتباه باشد. اگر پکسج ترکیبی دارید، ممکن است فقط روی تنظیم آب گرما تنظیم شود و گرمایش مرکزی لازم نیست تنظیم شود.

اگر در طول ماه‌های تابستان به این شکل رها شود، ممکن است این اتفاق بیفتد.

به احتمال زیاد می تواند نتیجه هوای محبوس شده در رادیاتورها باشد که از گرم شدن آنها جلوگیری می کند.

راه حل برای این کار این است که باید رادیاتور ها را تخلیه کنید تا هوا بتواند از سیستم خارج شود. اگر مشکل شما هنوز حل نشده است، به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

  • کتری پکیج

یک مسئله قابل توضیح، کتری زمانی اتفاق می‌افتد که آب خیلی سریع گرم می‌ شود و به نقطه جوش می‌ رسد و باعث تولید بخار و به دام افتادن هوا می‌ شود. بزرگترین شاخص این امر هوای به دام افتاده است که صدای سوت می دهد. این می تواند ناشی از تجمع رسوب آهک باشد که جریان آب را در سیستم کند می کند و باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. یک مهندس احتمالاً موضوع را بررسی می‌کند و علت را شناسایی می‌کند، این مشکلی است که راه‌حل آن تا حد جدی است.

  • بدون گرما و آب گرم  خطای 40 70 80 پکیج ایران رادیاتور

یک مشکل اساسی که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما احتمالاً نتیجه یک مشکل شدید است که به کمک مهندسی نیاز دارد. ممکن است به دلیل قطع شدن برق پکیج یا قطع گاز یا آب باشد ، این اتصالات اغلب ممکن است در هنگام قطع برق از هم جدا شوند. اگر فشار دیگ خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، در نتیجه سیستم به طور خودکار خاموش می شود. مشکلات لوله کشی مانند لوله های یخ زده همانطور که قبلاً ذکر شد نیز می تواند علت باشد، اما همچنین ویژگی های ایمنی پکیج شما می تواند سیستم را خاموش کند و شما را بدون گرما یا آب گرم نگه دارد، احتمالاً بهتر است با یک مهندس برای کمک تماس بگیرید.

  • پکیج همچنان خاموش می شود

اگر پکیج شما عادت دارد که ناگهان خاموش شود، ممکن است بیشتر از یک حادثه تصادفی ناشی از یک خطا باشد. هوای محبوس شده در سیستم در کنار فشار کم و زیاد پکیج می تواند منجر به اختلال در عملکرد پکیج شود. زباله و لجن نیز می تواند در داخل لوله ها جمع شود و به دلایل ایمنی منجر به خاموش شدن پکیج شما شود. باز هم یک مهندس بهترین اقدام شما برای حل این مشکل است.

 

علت ارور و خطای  40 70 80 در پکیج ایران رادیاتور

خطاهای  40 70 80 در پکیج ایران رادیاتور اغلب در پکیج هایی اتفاق می افتد که سختی آب بالایی دارند،

بارز ترین علت رخ دادن خطاهای  40 70 80 در پکیج ایران رادیاتور جرم گرفتگی و وجود داشتن رسوب در مدار هیدرولیکی پکیج ایران رادیاتور و مبدل های دستگاه است.

می توانید با تماس گرفتن با یک تعمیرکار باتجربه اقدام به عمل اسید شویی و همچنین رسوب زدایی، این مشکل رفع می شود.

دلایل دیگری وجود دارد که منجربه بروز خطا 40 70 80 در پکیج ایران رادیاتور می شود که در زیر آمده است.

  • سوختگی و خراب شدن پمپ پکیج ایران رادیاتور
  • سوختگی و خراب شدن شیر موتوری پکیج ایران رادیاتور
  • مسیر بای پاس بسته باشد.
  • بستن شیرهای رادیاتور در زمان زمستانه پکیج ایران رادیاتور
  • خراب شدن ترموستات حد
  • خراب شدن ترمیستور شوفاژ

مقاله پیشنهادی : فیلترشکن قوی و فعال برای گوشی

علت ارور و خطای  40 70 80 در پکیج ایران رادیاتور

 

احتمال های دیگر نشان دادن کد خطای 40 70 80 در پکیج ایران رادیاتور

در اثر حرارت زیاد پکیج است به طور کلی سنسور حد دستگاه در این حالت عمل کرده است.

  • پمپ پکیج مشکل دارد مانند خراب شدن یا نرسیدن برق به پکیج.
  • بسته شدن هواگیر یا ایرونت پمپ پکیج
  • بسته شدن مدار رادیاتور به هر علتی
  • امکان دارد شیر شیر بالا یا پایین پکیج رادیاتور ها بسته باشند.
  • امکان دارد رادیاتور را رسوب گرفته باشد و مسیر رادیاتور مسدود شده باشد و موجب خطا یا ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور شود.
  • مبدل اصلی را رسوب گرفته باشد.
  • خراب شدن یا به عبارت دیگر نیم سوز شدن سنسور شوفاژ موجب خطا یا بروز ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ در پکیج ایران رادیاتور می شود‌.
  • خراب شدن سنسور حد یا قطع شدن سیم پکیج که اغلب بسیار کم پیش می آید.

 

مهمترین علت ارور و خطای 40 70 80 ایران رادیاتور

اگر در بیشتر مواقع مهمترین علت خطا و بروز ارور 40 70 80 در پکیج ایران رادیاتور از رسوب گرفتگی مبدل حرارتی پکیج و همچنین رسوب گرفتگی زیر شیلنگ برگشت در پکیج ایران رادیاتور و صافی برنجی برگشت است که با عمل رسوب زدایی پکیج این مشکل رفع می شود.

ما در این مقاله به علت های بروز هطای ۴۰ ۷۰ ۸۰ پرداختیم، امیدواریم سودمند بوده باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۸ از ۵
از مجموع ۶ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات