راهنمای خرید کولرگازی

همه ساله به محض فرارسیدن فصول گرم سال به ویژه فصل تابستان مردم زیادی در تکاپوی خرید کولر گازی می افتند تا از وجود این دستگاه کارآمد و مفید در منزل مسکونی خویش و یا در اداره جات و محل کار خویش استفاده به عمل آورند. مردم مناطق جنوبی کشور نسبت به خرید انواع کولر گازی در قیاس با سایر افراد بیشتر هم و غم خویش را به کار می بندند تا یکی از مدل های مختلف کولر گازی را برای خود خریداری نمایند. همان طور که می دانید کولر گازی جزء وسایلی به شمار می رود که شما می توانید از وجود آن در فصول سرد و گرم سال به خوبی بهره مند شوید. بنابراین شما می توانید با خرید یک دستگاه کولر گازی با یک تیر دو نشان بزنید. به این صورت که به جای خرید کولرهای آبی در فصول گرم سال و نیز خرید هیتر برقی در فصول سرد سال شما می توانید یک دستگاه کولر گازی را خریداری کنید که علاوه بر قدرت و ظرفیت خنک کنندگی بیشتر در فصول گرم سال نسبت به کولرهای آبی می توانید از وجود بادهای گرم آن نیز در فصول سرد سال به مانند عملکرد یک هیتر برقی استفاده به عمل آورید. بنابراین خرید کولر گازی می تواند برای شما مقرون به صرفه تر و خریدی شایسته و مطلوب تر تلقی گردد. اما همان طور که می دانید انواع کولر گازی در مدل های مختلفی در بازار وجود دارد که شما می توانید هر یک از آن ها را برای خود خریداری نمایید. در ادامه به معرفی انواع کولر گازی پرداخته می شود. پس در صورتی که قصد خرید کولر گازی دارید؛ با ما تا پایان همراه باشید.

اینجا ببینید: دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی با مدرک معتبر از سازمان فنی حرفه ای

 

بنر-آموزش-نصب-و-تعمیرات-کولر-گازی

نکات خرید کولر گازی

پیش از آن که به معرفی انواع کولر گازی پرداخته شود؛ بد نیست که به برخی از نکات لازم پیش از خرید کولر گازی در انواع و اقسام مختلف آن اشاره شود. از جمله این نکاتی که مطرح است؛ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • نوع نیاز شما به کولر گازی

همیشه پیش از هر خریدی می بایست با یک دید بازی رو به خرید محصول مورد نظر خویش آورید. به این صورت که خرید انواع کولر گازی در اولویت یک فردی که در مناطق شمالی کشور زیست می نماید با فردی که ساکن مناطق جنوبی کشور می باشد؛ می بایست تفاوت های عمده ای داشته باشد. بنابراین ظرفیت و قدرت موجود هر یک از انواع کولر گازی می بایست کاملا بسته به نوع نیاز شما از خرید این وسیله کارآمد صورت گیرد. ضمن اینکه برخی از انواع کولر گازی را در بیمارستان ها، پاساژ ها و مجتمع های مختلف و نیز اداره جات های گوناگون می بینیم که مسلما متناسب با نیاز آن ها در فضای بزرگ طراحی شده است. وجود آن ها در منازل مسکونی کوچک طبیعتا علی رغم کیفیت و کارایی بالا نمی تواند گزینه مناسبی باشد؛ بلکه شما بایستی کولر گازی را خریداری کنید که متناسب با نیاز شما طراحی شده است.

  • برچسب انرژی کولر گازی

برای خرید انواع کولر گازی شما می بایست به برچسب انرژی کولر گازی توجه داشته باشید. چرا که یکی از سوالات رایج و نگرانی هایی که معمولا برای افراد مختلف وجود دارد؛ ذکر این مسئله است که ممکن است هزینه انرژی زیادی برای آن ها به همراه داشته باشد که چقدر در هر ماه مصرف برق برای آن ها در پی دارد. برای همین پیش از خرید هر یک از انواع کولر گازی در مدل های مختلف می بایست به برچسب انرژی آن توجه داشت که در این بین حرف A به منزله بیشترین بازدهی یعنی کمترین مصرف برق به همراه هوای خنک تر، حرف G به منزله کمترین میزان بازدهی یعنی بالاترین مصرف برق و هوای نسبتا خنک می باشد. علاوه بر این دو حرف در صورتی که علامت اضافه یا پلاس (+) در برابر حرف A را مشاهده کردید؛ این حرف به منزله بالاترین بازدهی ممکن می باشد که مصرف بهینه ای را برای شما در پی دارد. بنابراین به هنگام خرید انواع کولر گازی به برچسب انرژی آن ها توجه کنید. هر چقدر این علامت جلوی حرف A بیشتر باشد؛ یعنی به صورت A+ و A++  باشد؛ خرید این نوع از انواع کولر گازی را بایستی در اولویت انتخابی خویش قرار دهید چرا که با مصرف پایین انرژی و بازدهی بالای دستگاه خیال شما را برای مدت مدیدی آسوده خاطر خواهند نمود.

  • قیمت خرید انواع کولر گازی

از دیگر مواردی که می بایست به آن ها توجه داشت؛ قیمت خرید انواع کولر گازی می باشد. بنابراین در صورتی که قصد خرید کولر گازی در انواع مختلف آن دارید؛ بایستی به بودجه خود نیز توجه داشته باشید و این نکته را مد نظر قرار دهید که هر یک از مدل ها و انواع کولر گازی در قیمت های مختلفی روانه بازار شده اند و هر کدام از آن ها برای مصارف مختلفی به کار گرفته می شوند. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که ممکن است شما با قیمت های پایین و باور نکردنی کولرهای گازی نیز در بازار مواجه گردید. این قیمت های پایین نباید ذهن شما را به خود آشفته سازد و شما را گول بزند. چرا که در برخی از مواقع  مدلی های تقلبی انواع کولر گازی را نیز با قیمت های پایین تری روانه بازار می سازند که روی این قیمت ها نباید حسابی باز کنید. بنابراین به جای خرید انواع کولر گازی با توجه به قیمت، بایستی بیشتر به کیفیت و کارایی هر یک از آن ها اشاره داشت و کیفیت را در رأس کار خویش برای خرید انواع کولر گازی قرار داد.

  • وجود قابلیت ها و ویژگی های مختلف

هر یک از انواع کولر گازی به نوبه خود قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خاص خود را دارد که شما به هنگام خرید کولر گازی می بایست به تمامی آن ها توجه داشته باشید تا بر حسب قابلیت ها و امکاناتی که در این دستگاه ها وجود دارد؛ خرید خود را عملی سازید. وجود فیلتر هوا به عنوان مثال می تواند یکی از همین ویژگی های کولرهای گازی باشد که در برخی از مدل های مختلف آن ها مشاهده می شود. بهره مندی از هر یک از این امکانات در قیمت گذاری انواع کولر گازی نیز دخیل می باشد. لذا پیش از خرید انواع کولر گازی می بایست تمامی این موارد را مدنظر قرار داد تا بر حسب نیاز و سلیقه خود انتخاب شایسته تری را در پیش داشته باشید.

مقاله مرتبط: نصب کولر گازی در بالکن

 

خرید کولر گازی در انواع مختلف

همان طور که پیشتر یادآور گشتیم؛ کولرهای گازی را در انواع و اقسام مختلفی شما با توجه به نیاز خود می توانید خریداری نمایید. در این بخش سعی شده است تا به انواع کولر گازی بر حسب ساختمان آن ها اشاره شود تا شما با در نظر گرفتن ساختمان هر یک از آن ها و نیز با توجه به نوع کارایی هر یک از انواع کولر گازی بتوانید راحت تر دست به خرید کولر گازی برای مصارف مختلفی بزنید. چرا که هر یک از آن ها کاربردهای خاص خود را دارند و در اندازه های مختلفی برای فضاهای متفاوتی ساخته و طراحی شده اند. از جمله انواع کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کولر گازی دیواری

یکی از انواع کولر گازی که در میان کاربران و مشتریان خود طرفداران بسیار زیادی دارد و جزء کولرهای گازی پرطرفدار و پر فروشی به شمار می آید؛ کولر گازی دیواری می باشد. کولر گازی یا اسپلیت دیواری از دو قسمت داخلی و خارجی یعنی اواپراتور و کندانسور تشکیل شده است که هر یک از آن ها توسط لوله های مسی با یکدیگر در ارتباط هستند. تنوع ظرفیتی در این نوع از انواع کولر گازی بسیار متنوع می باشد. به گونه ای که شما می توانید کولر گازی دیواری را با ظرفیت هایی مابین 9000 تا 36000 BTU/h بر حسب نیاز خود خریداری کنید. همان طور که از نام آن ها برمی آید؛ شما می توانید پنل داخلی یا اواپراتور این نوع از انواع کولر گازی یا اسپلیت را روی دیوار نصب کنید. بنابراین می توانند گزینه مناسبی برای منازل مسکونی و برخی از اداره جات ها آن ها را قلمداد نمود.

اسپیلت-کولر-گازی

  • کولر گازی ایستاده

نوع دیگر از انواع کولر گازی را اسپلیت های ایستاده به خود اختصاص داده اند که این نوع از کولرهای گازی را با ظرفیت های بسیار بالایی تولید می کنند چرا که مصرف آن ها بیشتر در تالارها، هتل ها، فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، رستوران ها، بانک ها و بیمارستان ها و سایر مکان های بزرگ می باشد. بنابراین به مانند کولر گازی دیواری نیستند که بتوان از وجود آن ها در منازل مسکونی استفاده به عمل آورد. کولر گازی ایستاده با اشغال نمودن فضای کم و قدرت پرتاب باد سرمایشی و گرمایشی بالایی که دارند؛ گزینه مناسبی برای مکان های نامبرده شده به حساب می آیند. ضمن اینکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنند. ظرفیت این نوع از کولرهای گازی بین 48000 تا 96000 BTU بر ساعت متغیر می باشند.

کولر-گازی-ایستاده

 

  • کولر گازی سقفی کاستی

از جمله نمونه های شیک و فوق العاده کولرهای گازی می توان به کولرهای گازی سقفی کاستی اشاره کرد. این نوع از کولرهای گازی بیشتر برای فضاها و محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد آن ها به گونه ای است که نیروی سرمایشی و گرمایشی آن ها از سقف به سمت زمین به هر چهار جهت ممکت پخش می شود. این نوع از کولرهای گازی در داخل سقف کاذب قرار می گیرند و قسمت های اصلی آن دیده نمی شود و تنها بخشی از پال زیبایی آن ها قابل نمایان شدن می باشند. این نوع از کولرهای گازی مجهز به ریموت های کنترل دستی و دیواری می باشند که علاوه بر زیبایی های ظاهری که بر سقف محیط قابل استفاده دارند؛ از عملکرد خوب و قابل قبولی هم بهره مند می باشند.

کولر-گازی-سقفی

 

  • کولر گازی سقفی کانالی

گونه دیگری از کولرهای گازی با ظرفیت بالا را اسپیلت های سقفی کانالی به خود اختصاص داده اند. لوله کشی میان اواپراتور و کندانسور در این نوع از کولرهای گازی می تواند نسبت به مدل های دیگر طولانی تر باشد. به همین دلیل است که یونیت داخلی آن ها که در سقف کاذب قرار دارد؛ چندین دریچه خروجی شما را برای شما فراهم می سازد. این نوع از کولرهای گازی حتی می توانند با یک یونیت داخلی چندین اتاق یا محیط مختلف را از طریق کانال های هوادهی سرد و گرم سازند.

  • کولر گازی زیر سقفی زمینی

استفاده از این نوع از انواع کولر گازی بیشتر مناسب منازل مسکونی یا مکان هایی است که فاقد سقف کاذب می باشند. یونیت داخلی این نوع از اسپلیت ها را معمولا زیر سقف، روی دیوار یا کمی بالاتر از زمین نصب می کنند و امکان قرارگیری آن ها در سقف به مانند مدل های پیشین وجود ندارد.

  • کولر گازی مولتی پنل یا چند تکه

گونه دیگری از انواع کولر گازی، مولتی پنل یا چند تکه هستند که یک دستگاه بیرونی شامل کندانسور هوایی و کمپرسور و نیز چندین دستگاه داخلی از انواع مختلفی را می توانند داشته باشند. این نوع از کولرهای گازی در ابعاد و قدرت زیاد و بزرگی طراحی شده اند.

تقسیم بندی انواع کولر گازی بر حسب عوامل مختلف

با توجه به مسائلی که در خصوص هر یک از انواع کولر گازی آورده شد؛ به خوبی بر ما واضح و مبرهن گشت که هر یک از انواع مختلف کولرهای گازی بر حسب عوامل مختلفی تقسیم بندی می شوند و شما می توانید بر حسب هر یک از این عوامل کولر گازی مورد نیاز خود را خریداری کنید. از جمله این عوامل مختلف در تقسیم بندی انواع کولر گازی می توان به نوع کولر گازی، کاربرد آن ها برای مصارف مختلف، متراژ هر یک از آن ها، بودجه لازم برای خرید هر یک از انواع کولر گازی، ظرفیت قدرت هر یک از انواع آن ها، مدل ها و طرح های مختلف با توجه به زیبایی ظاهری آن ها در کنار کیفیت و کارایی آن ها و… هر یک جزء عواملی به شمار می روند که شما می توانید بر حسب این عوامل نامبرده شده کولر گازی خود را خریداری نموده و از وجود آن ها در منزل مسکونی خویش یا اداره جات های مختلف به خوبی بهره مند شوید

جمع بندی راهنمای خرید کولر گازی

برای خرید کولر گازی باید از تمام ریزه کاری ها و کیفیت قطعات این دستگاه ها آگاه باشید. شاید بهترین راهنما برای خرید کولر گازی تعمیرکاران و سرویسکاران کولر گازی باشند. این افراد هر روزه با تعمیرات این کولرهای سر و کار دارند و به خوبی و بهتر از هر کس با تعمیرات این وسایل آشنا هستند. تعمیرکاران کولر گازی درآمد خوبی در قبال کاری که انجام می دهند دارند. این شغل از امنیت شغلی بالایی نیز برخوردار است. اما چگونه یک متخصص نصب و تعمیر کولر گازی شویم؟

آموزشگاه فنی سازان اولین آموزشگاه فنی و حرفه ای با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کل کشور می باشد که در تهران اقدام به برگزاری دوره های حضوری آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی می کند. این آموزشگاه با تجربه بیش از یک دهه در آموزش کارآموزان رشته های فنی و حرفه ای مختلف توانسته اعتبار خوبی را در این زمینه بدست بیاورد. برای آشنایی با کارگاه های این آموزشگاه و همانگی ثبت نام به سایت www.fannisazan.com مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات