ریکاوری عکس های پاک شده اندروید سوال بسیاری از کاربران است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که عکسی را به اشتباه از گوشی خود پاک کرده اید. این اتفاق بسیار تلخ است و می تواند موجب ناراحتی و بهت فرد شود. اما خبر خوب این است که می توان به راحتی عکس هایی را که اخیرا از گوشی شما پاک شده اند را بازیابی کرد.

این مشکل در کامپیوتر وجود ندارد، زیرا حتی اگر شما به اشتباه فایلی را پاک کنید به قسمت Recycle bin منتقل می شود و از آنجا می توانید فایل خود را Restore یا بازیابی کنید. البته این امکان در گوشی های جدید برخی برندها فراهم شده و فایل ها و عکس های پاک شده به پوشه ای به همان نام Recycle bin منتقل می شوند و بعد از مدتی به صورت خودکار پاک می شوند. اما در گوشی های قدیمی این قابلیت فراهم نیست.

در این مقاله قصد داریم راه های ریکاوری عکس های پاک شده اندروید را معرفی کنیم. با این روش ها قادر خواهید بود عکس های پاک شده را در کوتاه ترین مدت بازیابی کنید.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات موبایل

آموزش-تعمیرات-موبایل

استفاده از Google Photos برای ریکاوری عکس های پاک شده اندروید

یکی از نرم افزارهایی که می توان برای ریکاوری عکس های پاک شده اندروید مورد استفاده قرار داد، برنامه Google Photos است. برای ریکاوری عکس ها با استفاده از این برنامه باید ابتدا تصویر را در این برنامه باز کرده و از منو، روی گزینه Save to device بزنید.

اگر تصویر از نسخه بکاپ ابری شما پاک شده باشد، می توانید به راحتی آن را هنمانجا بازیابی کنید. دلیل این امر این است که نسخه های ابری به صورت پیشفرض ازRecycle bin  استفاده می کنند. این قابلیت اجازه می دهد قادر باشید فایل های پاک شده خود را تا یک زمان محدودی بازیابی کنید. بنابراین این قابلیت امکان بازگردانی عکس های داخل گالری را نیز به شما خواهد داد.

مقاله مرتبط: نحوه تغییر یا حذف مک آدرس تصادفی

ترفند ریکاوری عکس های پاک شده اندروید با استفاده از دوربین

برای اینکه عکس ها و فیلم های پاک شده خود را ریکاوری کنید کافی است اقدامات زیر را قدم به قدم انجام دهید. دوربین گوشی را باز کنید و روی گزینه سطل آشغال در نوار کناری صفحه بزنید. حالا کافی است انگشت خود را روی هر تصویری که می خواهید بازیابی کنید چند ثانیه نگه دارید تا گزینه Restore روشن شود. در این قسمت از گوشی شما عکس ها به مدت 60 روز ذخیره می شوند.

ریکاوری-عکس-های-حذف-شده-اندروید

ترفند بازیابی عکس های پاک شده اندروید با استفاده از کارت SD

ترفند دیگری که می توان از آن برای بازیابی عکس های پاک شده گوشی استفاده کرد، بهره گیری از کارت حافظه SD است. برخی اوقات عکس ها در کارت حافظه SD ذخیره می شوند. اگر این کار صورت گرفته باشد خواهید توانست از این روش حتی برای بازگرداندن عکس های قدیمی نیز بهره بگیرید.

برای این کار کافیست کارت SD خود را به یک کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنید و با استفاده از نرم افزارهای بازیابی عکس، به راحتی عکس های خود را بازیابی کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که فایل های قدیمی تا زمانی روی کارت حافظه باقی می مانند که اطلاعات جدیدی روی آنها ذخیره نشده باشد. بنابراین بهتر است به محض اینکه متوجه پاک شدن اشتباهی عکس ها شدید از این روش استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: علت ریستارت شدن مداوم گوشی

بازیابی عکس های حذف شده قدیمی با استفاده از نرم افزار EaseUs

یکی از بهترین برنامه ها برای ریکاوری عکس های پاک شده اندروید برنامه EaseUS Wizard Recovery می باشد. این برنامه هم برای ویندوز و هم برای مک قابل دانلود است. برای استفاده از این نرم افزار باید ابتدا باید کارت حافظه خود را از طریق کارت خوان به کامپیوتر وصل کنید.

در این مرحله درایوهایی که امکان بازیابی آنها وجود دارد روی صفحه کامپیوتر نمایش داده می شوند. شما در این مرحله باید کارت حافظه را انتخاب و گزینه اسکن را فشار دهید. در این مرحله برنامه شروع به اسکن کردن فایل ها می کند و آنهایی را که اخیرا پاک شده را باز می گرداند. با استفاده از نسخه رایگان این نرم افزار می توانید تا 2 گیگابایت اطلاعات را بازیابی کنید. این کار ممکن است تا حدود 20 دقیقه به طول بیانجامد.

از روی کشوی کناری برنامه قسمت Graphics می توانید نوع فایل های درخواستی خود را برای بازیابی انتخاب کنید. حالا روی Recover Now کلیک کنید و جایی که قصد دارید فایل های ریکاوری شده را ذخیره کنید را انتخاب کنید. در مرحله می توانید به راحتی فایل ها را از پوشه نمایش داده شده به گوشی خود منتقل کنید.

برگرداندن عکس های پاک شده با  DiskDigger

یکی دیگر از برنامه هایی که می توانید به وسیله آن عکس های پاک شده را برگردانید، نرم افزار DiskDigger می باشد. این برنامه ادعا می کند که توانایی بازگردانی عکس های پاک شده از حافظه داخلی را هم داراست. البته ممکن است این نرم افزار روی برخی گوشی ها عملکرد خوبی داشته باشد. ضمن اینکه این نرم افزار برای بازیابی عکس و فیلم رایگان است اما برای بازگردانی انواع فایل های دیگر باید نسخه پولی این نرم افزار را خریداری کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: ریست فکتوری سامسونگ

ریکاوری عکس های پاک شده اندروید از حافظه داخلی

بازیابی-عکس-های-حذف-شده-اندروید

بازگردانی عکس های پاک شده از حافظه داخلی در صورتی که روی کارت SD ذخیره نشده باشند و فضای ابری هم برای آنها در دسترس نباشد بسیار سخت است. نرم افزارها و اپلیکیشن های متعددی برای این کار وجود دارد اما در عمل آنها نمی توانند عکس ها را به صورت موثر بازیابی کنند. برای بازگرداندن فایل های پاک شده از حافظه داخلی، تنها راه روت کردن گوشی است و در غیر این صورت می توان گفت در حال حاضر راه موثری و همیشگی برای بازگردانی عکس های پاک شده از حافظه داخلی وجود ندارد.

برای انجام این کار، بعد از نصب و باز کردن برنامه روی گزینه Full Scan بزنید. حالا حاظه دخلی گوشی خود را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس باید نوع فایل مورد نظر خود را پیدا کنید، مثلا اگر دنبال یک عکس هستید روی گزینه JPEG بزنید. در این مرحله برنامه به سرعت شروع به اسکن کردن می کند و عکس های بازیابی شده را به شما نشان می دهد که می توانید از بین آنها، عکس مورد نظر خود را پیدا کنید.

جمع بندی ریکاوری عکس های پاک شده اندروید

در این مقاله، ریکاوری عکس های پاک شده اندروید را مورد بررسی قرار دادیم و همانطور که مطالعه کردید، ریکاوری عکس های پاک شده اندروید از حافظه داخلی در حالی که گوشی روت نشده باشد کار سختی است. در صورتی که اگر عکس را از برنامه های دارای فضای ابری پاک کرده باشید یا در حالتی که عکس های شما در کارت SD ذخیره شده باشد، می توان به راحتی عکس را بازیابی کرد.

بازگردانی عکس ها، راه های زیادی دارد که می تواند توسط یک متخصص تعمیرات گوشی که هم روی تعمیرات سخت افزاری و هم تعمیرات نرم افزاری مسلط است انجام شود. تعمیرکاران مسلط و با تجربه بازار، تعمیرات گوشی را به صورت اصولی آموزش می بینند.

آموزشگاه فنی سازان یکی از بزرگترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در تهران است که دوره های آموزش تعمیرات موبایل را در کارگاه مجهز و تحت نظر اساتید مجرب برگزار می کند. آموزشگاه فنی سازان با بهره گیری از متد آموزش عملی، سالانه کارآموزان زیادی را روانه بازار کار می کند. در پایان دوره نیز مدرک معتبر فنی حرفه ای از سازمان فنی حرفه ای کل کشور به کارآموزان اعطاء می شود که می توانند از آن برای دریافت جواز کسب و همچنین دریافت ویزای کاری بهره بگیرند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات