محتوا پنهان

بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

در این مقاله قصد داریم یک راهنمای جامع برای انتخاب بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما ارائه دهیم. در چند دهه اخیر که زندگی مردم پر از دغدغه‌های ریز و درشت شده و زمان، چیزی است که سخت پیدا می‌شود، استفاده از وسایل خانگی که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شوند مانند ماشین‌های ظرفشویی، در منازل مردم رواج پیدا کرده است.

ماشین های ظرفشویی در مدل ها و برندهای مختلف و با امکانات متنوعی ساخته می شوند. برند ایرانی پاکشوما نیز یکی از تولید کننده های ماشین های ظرفشویی است و با سابقه حدود 50 ساله تا حدی توانسته اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند. در این مقاله ابتدا به عوامل موثر در تحلیل کیفیت یک ماشین ظرفشویی می پردازیم و در آخر محصولات شرکت پاکشوما را مورد بررسی قرار می دهیم تا به شما در شناسایی بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما کمک کرده باشیم.

پیشنهاد ما: آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی با مدرک معتبر تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای

آموزش-تعمیر-ماشین ظرفشویی

آشنایی با برند پاکشوما

برای آشنایی با برند پاکشوما یا پاک سرویس لازم بدانید که یک برند ایرانی است که به تولید لوازم خانگی از  قبیل یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … مشغول است. محصولات پاکشوما دارای قیمت مناسب و کیفیت نسبتا خوبی هستند. نکته مهمتر این است که قطعات آن در خود ایران تولید و مونتاژ می شوند.

شرکت پاکشوما در محصولات خانگی دارای قدمت حدودا 50 ساله می باشد و از سال 1354 کار خود را با تولید ماشین های لباسشویی نیمه اتوماتیک آغاز کرد. اما شاید برای شما مهم باشد که بدانید مدل های مختلف موتور این ماشین های ظرفشویی که مهم ترین بخش دستگاه هستند ساخت کدام کشور می باشند تا بتوانید در شناسایی بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما بهتر تصمیم بگیرید.

پیشنهاد ویژه: پک کامل آموزش تعمیرات لوازم خانگی با 30 درصد تخفیف 

موتور ماشین ظرفشویی پاکشوما ساخت کجاست؟  بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

اینکه موتور ماشین ظرفشویی پاکشوما ساخت کدام کشور است مساله مهمی است، زیرا موتور هر وسیله قلب تپنده آن محسوب می شود و درصد زیادی از کیفیت نهایی یک محصول را کیفیت موتور آن تعیین می کند. عواملی که در کیفیت موتور ماشین ظرفشویی موثر هستند شامل توان موتور، میزان صدا، مقدار لرزش و .. می باشند.

موتور-ماشین-ظرفشویی

موتور ماشین ظرفشویی پاکشوما از یک شرکت چینی به نام میدیا تهیه می شود که محصولات با کیفیتی دارد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های لوازم خانگی در جهان محسوب می شود و این موتور در تمام مدل های ماشین ظرفشویی و همچنین در بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما که جلوتر معرفی می شود بکار رفته اند.

مزایا و معایب ماشین ظرفشویی های پاکشوما  بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

موارد زیر امکاناتی هستند که تمام مدل های ماشین های ظرفشویی پاکشوما از آنها برخوردار هستند و تقریبا در همه آنها یکسان است:

ماشین های ظرفشویی پاکشوما دارای برنامه شدیدشویی هستند. این ماشین های ظرفشویی دارای قابلیت شستشو میوه و سبزی نیز می‌باشند. همچنین آنها با قابلیت شستشوی سریع می توانند در مدت کمی حجم بالایی از ظروف را شستشو نمایند.

از دیگر امکانات ماشین های ظرفشویی پاکشوما، شستشوی ظروف حساس با مصرف آب کم هست. این  ماشین های ظرفشویی داراری سه بازوی آب پاش می باشند که ظرف ها را از جهات  مختلف می شوید. بعلاوه این ماشین ها مجهز به قفل کودک و نمایشگر اتمام نمک و مایع جلادهنده و سیستم Delay یا همان تاخیر در زمان شستشو می باشند. برند پاکشوما حدود 700 مرکز خدمات پس از فروش دارد و محصولات خود را 18 ماه ضمانت می کند. بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما که در ادامه معرفی می شود تمام این امکانات را در خود دارد.

این ماشین های ظرفشویی در کنار مزایایی که دارند دارای معایبی نیز می باشند. از معایب ماشین های ظرفشویی پاکشوما می توان به نبود سیستم باز شدن خودکار درب ماشین ظرفشویی پس از شستشو اشاره کرد. عیب دیگر این ماشین های ظرفشویی نبود سیستم خشک کن زئولیت است که در برخی برندهای خارجی مثل بوش دیده می شود و مورد توجه است ولی در برند پاکشوما این امکان وجود ندارد.

برخی از این ماشین های ظرفشویی بدنه نسبتا ضعیفی دارند و در سنسور نمک کمی مشکل دارند همچنین برخی از مدل های آن صدای خیلی زیادی دارند. در کل با بررسی و مقایسه امکانات این مارک ماشین ظرفشویی و ماشین های ظرفشویی خارجی میتوان نتیجه گرفت به نسبت قیمت، از امکانات قابل قبولی برخوردار هستند.

مهمترین عوامل موثر در انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی پاکشوما

برای خرید هر برندی از ماشین ظرفشویی باید این عوامل را در نظر بگیرید تا ماشین ظرفشویی شما هم از لحاظ کیفیت ساخت و هم امکانات سطح مصرف انرژی در وضعیت مطلوب و بهینه ای باشد و در کل بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

1. بازدهی انرژی

ماشین های ظرفشویی با کیفیت بازار باید دارای برچسب انرژی استار (Energy Star) باشد که به معنی است که با استاندارد های حفاظت از محیط زیست همخوانی دارد. ماشین های ظرفشویی دارای گواهی انرژی ستاره حدودا 12% در مصرف انرژی و 30% در مصرف آب بهینه تر عمل می کنند.

برای دستیابی به این استاندارد، شرکت های ساخت ماشین ظرفشویی از آب پاش های قدرتمند تر استفاده می کنند. همچنین این شرکت ها سبدها را طوری طراحی می کنند که آب را بیشتر در خود حفظ می کنند و ظرف ها را بهتر تمیز می کنند.

2. سنسورهای تشخیص کثیفی

برای ماشین های ظرفشویی که بعد از سال 2012 ساخته می شوند و هزینه خرید آنها بالای 500 دلار است، یک ویژگی کاربردی اضافه شده که به اسم سنسور تشخیص کثیفی شناخته می شود. این سنسور با استفاده از تنظیم مقدار آب و فشار و دمای آن باعث افزایش کارایی ماشین ظرفشویی و شستشوی تمیزتر ظروف خواهد شد.

3. شستشو بدون صدا  بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

یکی از عوامل مهمی که کیفیت یک ماشین ظرفشویی را تعیین می کند صدای آن هنگام کارکردن است. معمولا یک ماشین ظرفشویی خوب در محدوده صدای 50 دسیبل کار می کند. در ماشین های ظرفشویی که در آنها از لوله فولادی ضد زنگ استفاده شده میزان سر و صدا بسیار کمتر از آن مدل هایی است که در آنها از لوله های پلاستیکی استفاده شده است. این لوله های فولادی همچنین درجه حرارت بیشتری را تحمل می کنند و بازدهی خشک کردن بالاتری دارند.

4. اعتبار برند

طبیعتا برند هایی که توانسته اند برای مدت طولانی با نیازهای خریداران پیش بروند و مشتریان را هم از لحاظ کیفیت ساخت و شستشو هم مصرف انرژی و قیمت راضی نگه دارند اعتبار بیشتری در بازار دارند و بیشتر قابل اعتماد و اتکا خواهند بود.

5. سهولت در استفاده

در مورد ماشین ظرفشویی، سهولت در استفاده بسیار مهم است. هرچند کیفیت و قدرت شستشو در درجه اول قرار می گیرد اما در مورد خاص ماشین ظرفشویی، طراحی دستگاه باید به گونه این باشد که کاربر پسند و ساده باشد. یک ماشین ظرفشویی که دارای این ویژگی باشد نباید دارای تنظیمات پیچیده، دکمه های زیاد و سبد هایی باشده که چیدن ظروف در آنها سخت و حوصله سر بر هستند. یک ماشین ظرفشویی خوب داری بدنه با کیفیت و تنظیمات ساده خواهد بود.

ویژگی های طراحی ماشین ظرفشویی

1.ظرفیت

ظرفیت ظرفشویی ها با حجم ظروفی که در سبد آنها قرار می گیرد تعیین می شود. ماشین های ظرفشویی معمولا ماشین های ظرفشویی دارای ظرفیت های 4 تا 14 نفره هستند. برای خانواده های کم جمعیت یا خانواده هایی که رفت و آمد زیادی ندارند ظرفیت فاکتور مهمی به شمار نمی آید ولی برای خانواده های بزرگ و پر رفت و آمد ظرفیت جزو اولین فاکتورهای انتخاب است.

2. سبد های قابل تنظیم  بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

نوع طراحی سبدها در ماشین ظرفشویی بسیار مهم است. سبدهایی که طراحی مناسبی داشته باشند به راحتی می توان درونشان ظروف را در زمان خیلی کم چید. همچنین اگر سبدها قابل تنظیم باشند می تواند بشقاب یا سینی های با هر ابعادی را درون آنها قرار داد.

3. سینی قاشق و چنگال  بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

علاوه بر سبد قاشق و چنگال، سینی قاشق و چنگال نیز در بخش بالای ماشین ظرفشویی قرار می گیرد و باعث می شود فضای بیشتری برای قرار دادن سایر ظروف در اختیار داشته باشید. ماشین های ظرفشویی جدید هم با سبد و هم با سینی قاشق و چنگال تولید می شوند.

تفاوت ماشین های ظرفشویی رومیزی و مبله (ایستاده)

یکی از فاکتور های مهمی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید دقت کنید این است که کدام نوع ماشین ظرفشویی مد نظر شماست. ماشین ظرفشویی رومیزی یا ایستاده؟ برای کمک به انتخاب شما این دو نوع ماشین ظرفشویی را از 4 جنبه مختلف بررسی می کنیم:

1. مقایسه محل نصب ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده:

ماشین های ظرفشویی رومیزی معمولا فضای کوچکی را اشغال می کنند و روی کابینت یا اپن جا می شوند و نصب آنها راحت تر است. اما ماشین های ظرفشویی ایستاده مانند ماشین لباسشویی هستند و قسمتی از فضای آشپزخانه را اشغال می کنند و باید حتما در قسمتی از آشپزخانه که محل نزدیک لوله های آب و پریز برق هستند نصب شوند.

ماشین-ظرفشویی-رومیزی

2. مقایسه ارتباط تعداد اعضای خانواده و انتخاب ماشین ظرفشویی رومیزی یا ایستاده:  بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

ماشین های ظرفشویی رومیزی فضای داخلی کمتری دارند و برای خانواده های کم جمعیت 3 یا 4 نفره و زوج های جوان مناسب هستند ولی ماشین های ظرفشویی ایستاده گنجایش داخلی بالایی دارند و برای خانواده های پر جمعیت و پر رفت و آمد مناسب هستند.

3. مدت زمان شستشوی ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده:

ماشین های ظرفشویی ایستاده به دلیل اینکه مخزن بزرگتری دارند و آب بیشتری مصرف می کنند زمان شستشوی بالاتری هم دارند، اما ماشین های ظرفشویی رومیزی مخزن کوچکتری دارند و در زمان خیلی کمتری عملیات شستشو را انجام می دهند.

4. میزان مصرف انرژی ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی: بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

ماشین های ظرفشویی رومیزی به دلیل مخزن کوچکتری که دارند مصرف انرژی کمتری هم دارند، اما مزیت ماشین های ظرفشویی ایستاده نسبت به ماشین های ظرفشویی رومیزی این است که ظروف بزرگ مثل قابلمه و ماهیتابه به راحتی داخل آنها جا می گیرد و قابل شستشو است.

5. مقایسه قیمت ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی:

ماشین های ظرفشویی ایستاده قاعدتا به دلیل اینکه بزرگتر هستند و ظرفیت بیشتری دارند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. شما برای خرید ماشین ظرفشویی مناسب، علاوه بر مصرف انرژی و گنجایش، باید قیمت را هم در نظر بگیرید.

ماشین-ظرفشویی

معرفی مدل های مختلف ماشین ظرفشویی پاکشوما

انواع مدل های ماشین ظرفشویی پاکشوما را که تا کنون این کارخانه طراحی و تولید کرده است در زیر لیست کرده ایم 

مدل های مختلف ماشین ظرفشویی پاکشوما
ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-14201
ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-15303
ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-15301
ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-14302
ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل  MDF 14304
ماشین ظرفشویی پاکشوما 15 نفره 1521

معرفی بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

شاید برای تعیین بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما لازم باشد تا نظرات کاربران آن را مورد بررسی قرار بدهیم زیرا روی کاغذ تمام محصولات این کارخانه از امکانات و کیفیت خوبی برخوردار هستند. اما ضعف های هر مدل فقط در طول زمان و از گزارشات کسانی که آن را استفاده کرده اند قابل استناد هستند. طبق بررسی های انجام شده بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل زیر می باشد:

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF14302

عمده ترین دلایل این انتخاب از جانب کاربران موارد زیر بوده است:

این ماشین ظرفشویی دارای قفسه های متعدد می باشد. شلنگ آت محفظه داخلی بسیار پرفشار است. این ماشین ظرفشویی دارای یک نمایشگر لمسی نیز می باشد. بعلاوه امکان شستشوی میوه و سبزیجات برای است

و در آخر اینکه این ظرفشویی دارای قفل کودک نیز می باشد.

تعمیر ماشین ظرفشویی بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما

ماشین های ظرفشویی به صورت مرتب استفاده می شوند و به همین دلیل بعد از مدتی به تعمیر نیاز پیدا خواهند کرد. تعمیرات ماشین ظرفشویی باید توسط یک متخصص تعمیر لوازم خانگی صورت بگیرد. آموزشگاه فنی سازان با سال ها تجربه در آموزش تعمیر انواع لوازم خانگی، کارآموزان زیادی را روانه بازار کار کرده است. آموزش تخصص های گوناگون در این آموزشگاه به صورت تضمینی صورت گرفته و بعد از دوره مدرک معتبر به کارآموزان اعطا خواهد شد. برای تماس با مجموعه و انجام هماهنگی جهت شرکت در دوره های عملی آموزش تعمیرات لوازم خانگی با شما ره های زیر تماس بگیرید:

021-66900941

09359293340

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات