یخ ساز ها یک ویژگی مناسب برای یخچال ساید بای ساید هستند که در صورت نیاز یخ را در اختیار شما قرار می دهند، یخ ساز ها در یخچال ساید بای ساید، فضای مورد نیاز در فریزر را با سینی های یخ پر می کنند؛ اما گاهی ممکن است این یخ ها به باکس یخ ساید بای ساید بچسپد، این مشکل به چند دلیل رخ می دهد. در بیشتر موارد، مشکل ناشی از نقص نیست و با چند تنظیمات جزئی قابل حل است. ‏با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در مورد علت و دلیل چسبیدن یخ های قالبی یخ ساز یخچال ساید بای ساید با شما به اشتراک بگذاریم.

 

مشکلات و دلیل چسبیدن یخ های قالبی در جعبه یخ ساید بای ساید

یخ در واقع می تواند به دستگاه یخ شما آسیب برساند. تعمیر یخ‌ ساز اگر به دستگاه یخ‌ ساز شما آسیب برساند می‌تواند بسیار پر هزینه باشد.

یخ می تواند تا اندازه ای رشد کند که باعث شکستن اجزای حیاتی شود. خوشبختانه راه‌هایی برای شناسایی زمان یخ زدن دستگاه یخ‌ساز وجود دارد، بنابراین می‌توانید از آسیب بیشتر به دستگاه جلوگیری کنید. ‏

وقتی که یخ قادر به خارج شدن از صفحه اواپراتور نباشد، قسمت یخ ساز یخچال یخ می زند. همانطور که آب همچنان بر روی یخ گیر کرده جریان می یابد، به شکل گیری ادامه می دهد تا جایی که به یک بلوک یخ عظیم تبدیل می شود. یخ زدگی می تواند مانع از افتادن یخ، یخ ساز شما شود یا آنقدر بزرگ شود که به صفحه اواپراتور آسیب برساند و منجر به تعمیر دستگاه یخ گران قیمت شود. ‏

در حالی که تشخیص یخ زدن بسیار آسان است، تشخیص علت فریز کردن همیشه آسان نیست. در واقع چند دلیل وجود دارد که چرا یک یخ ساز می تواند یخ بزند. اغلب برای جلوگیری از یخ زدن مداوم یخ ساز باید به مشکل اساسی رسیدگی شود. ‏

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات یخچال به صورت کاملا تخصصی

مشکلات و دلیل چسبیدن یخ های قالبی در جعبه یخ ساید بای ساید

 

عوامل چسبیدن یخ های قالبی در جعبه یخ ساید بای ساید

یخ زدن ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد، اما چند مشکل رایج وجود دارد که ابتدا باید به دنبال آنها باشید. ‏

1- مقیاس نتیجه آب سخت

اگر آب سخت باشد، کلسیم و منیزیم با هم تشکیل می شوند و به سطوحی که آب به طور مداوم در آن جریان دارد می چسبند. اگر در منطقه‌ای با آب سخت زندگی می‌کنید، احتمالاً دیده‌اید که در اطراف شیر آب یا روی کاشی‌ های حمام شما رسوب تشکیل شده است. ‏

یخ سازها با جریان دادن آب بر روی صفحه تبخیر کننده یخ، یخ تشکیل می دهند. با جریان یافتن آب، کم کم شروع به یخ زدن به صفحه اواپراتور می کند تا اینکه به شکل مکعب درآید.

زمانی که یخ حد کافی بزرگ شود، دستگاه با افزایش دادن دمای صفحه تبخیر کننده، می تواند یخ را جمع آوری کند. علاوه بر این، جریان آب به آزاد شدن یخ کمک می‌کند و به آن اجازه می‌دهد به باکس ذخیره‌سازی یخ برود. ‏

هنگامی که رسوب صفحه اواپراتور شما را می پوشاند، یخ به سختی رها می شود. اگر یک مکعب یخ نتواند در طول چرخه های انجماد مداوم از صفحه اواپراتور آزاد شود، یک مکعب می تواند به یک تکه یخ بزرگ تبدیل شود که می تواند به یخ ساز شما آسیب برساند. ‏

راه حل:

بهترین راه برای جلوگیری از این امر، تمیز کردن معمولی حرفه ای برای از بین بردن رسوب در دستگاه شما است. اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید، یک نرم کننده آب یا فیلتر فسفات می تواند به کاهش میزان رسوب در دستگاه شما کمک کند.

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات لوازم خانگی به صورت کاملا تخصصیو جامع

عوامل چسبیدن یخ های قالبی در جعبه یخ ساید بای ساید

 

2- خرابی های کنترل سطل  دلیل چسبیدن یخ های قالبی

کنترل‌ های سطل بر میزان یخ موجود در سطل‌های یخ نظارت می‌ کنند. وقتی یخ ساز به حداکثر ظرفیت برسد خاموش می شود. بدون کنترل سطل، دستگاه یخ شما به تولید یخ در تمام ساعات شبانه روز ادامه می دهد، و هنگامی که یک کنترل سطل خراب می شود، دقیقاً همین اتفاق می افتد. ‏

اگر دستگاه یخ‌ساز نتواند خاموش شود، یخ تولید می‌ کند تا زمانی که در نهایت در منطقه ریزش جمع شود و به دستگاه یخ‌ ساز برگردد. پس از وصل شدن ناحیه سقوط، یخ نمی تواند رسوب کند و دستگاه یخ می زند. ‏

راه حل:

بهترین راه برای جلوگیری از این امر این است، دستگاه یخ ساز شما حداقل 2 بار در سال توسط یک تکنسین یخ ماهر بازدید شود. اگر متوجه شدید دستگاه یخ ساز شما پس از پر شدن سطل خاموش نمی شود، دستگاه را به صورت دستی خاموش کنید و در اسرع وقت با یک تکنسین حرفه ای یخ ساز تماس بگیرید. ‏

3- مشکلات سوئیچ شناور  دلیل چسبیدن یخ های قالبی

در یخچال ها یک سوئیچ شناور میزان آب مصرفی را در طول چرخه یخ زدن کنترل می کند. ‏

اگر سوئیچ شناور خراب شود، ممکن است باعث شود دستگاه یخ بزرگتر از معمولی بسازد، که در طول چرخه برداشت سخت تر از صفحه اواپراتور آزاد می شود، که باعث یخ زدگی می شود.

راه حل:

اگر متوجه شدید یخ بزرگتر در سطل ذخیره سازی وجود دارد، باید با یک تکنسین خبره تماس بگیرید تا عملکرد دستگاه را بررسی کند. ‏

4- مسدود شدن خطوط  دلیل چسبیدن یخ های قالبی

خط آب شما مسئول تامین آب تجهیزات یخ است. خطوط آب نمی‌توانند جریان مناسب آب را به دستگاه یخ‌ساز شما برسانند، اگر خط به دلیل محتوای مواد معدنی یا خیلی کم باشد.

5- جریان کم آب  دلیل چسبیدن یخ های قالبی

جریان کم آب یعنی که دستگاه یخ ساز نمی تواند تکه های یخ را از صفحه اواپراتور آزاد و خارج کند. این منجر به شکل نادرست قالب های یخ می شود که در نهایت منجر به یخ زدن می شود. ‏

راه حل:

در این موارد، احتمالاً برای رفع این مشکل به یک لوله کش نیاز دارید. اگر با خطوط آب یخ زده سر و کار دارید، احتمالاً باید عایق بندی شوند تا مشکل ادامه پیدا نکند. ‏

 

تعمیر و نگهداری از یخ ساز یخچال ساید بای ساید

اگر می خواهید از تعمیرات پرهزینه جلوگیری کنید، نگهداری و تمیز کردن پیشگیرانه بسیار مهم است. یخ زدگی می تواند منجر به آسیب دیدن صفحات اواپراتور شود که تعمیر آنها پرهزینه است. اغلب، یک تکنسین ماهر می‌تواند مشکلات کوچکی را که منجر به یخ زدگی می‌شود را تشخیص دهد. به همین دلیل است که باید تمام یخچال های ما هر دو سال یکبار تعمیر و تمیز شوند تا کار کنند.

تعمیر و نگهداری از یخ ساز یخچال ساید بای ساید

8 مشکل رایج یخ ساز ساید بای ساید و نحوه رفع آنها دلیل چسبیدن یخ های قالبی 

یخ ساز شما یکی از مفید ترین ویژگی های یخچال است. در حالی که یخچال شما برای تازه نگه داشتن مواد غذایی فاسد شدنی کل خانه تا زمانی که مصرف شوند ضروری است؛ اما وقتی نوبت به راحتی روزمره می رسد، آن یخ ساز بخش مهمی از بیشتر زندگی ما است. اگر هر روز یا حتی هر هفته از یخ ساز خود استفاده می کنید، به راحتی می توانید از یخ برخوردار باشید.

اما یخ سازها 100% کار نمی کنند. مانند هر مونتاژ مکانیکی، گاهی اوقات خراب می شوند یا به درستی کار نمی کنند. هنگامی که یخ ساز شما از کار می افتد، اولین قدم این است که قبل از اینکه بتوانید تعمیرات را انجام دهید، مشکل را شناسایی کنید.

تعمیر یخ ساز اغلب یک موضوع ساده برای حل هر چیزی است که باعث خرابی آن شده است و قطعات درگیر پیچیده نیستند. یخ ساز از یک خط آب، یک قالب یخ و یک سطل با چند قسمت متحرک تشکیل شده است تا همه آن کار کند.

بیایید به رایج ترین مشکلات یخ ساز و نحوه رفع آنها بپردازیم.

  • یخ ساز متوقف یا خاموش

ساده ترین مشکل حل یکی از تنظیمات است. یخ ساز وقتی خاموش می شود مشخص نیست و گاهی اوقات دو یا سه راه مختلف برای توقف یخ ساز شما وجود دارد. یکی از اعضای خانواده به راحتی می تواند به طور تصادفی یخ ساز شما را در حالت خاموش قرار دهد تا یخ ساز به طور کامل متوقف شود.

اگر صفحه نمایش دیجیتال دارید، ممکن است از طریق این پنل به کنترل های یخ ساز دسترسی داشته باشید. یخ ساز یا دکمه های روشن/خاموش را فشار دهید، فشار دهید و نگه دارید تا مطمئن شوید که آیا یخ ساز شما به صورت الکترونیکی خاموش شده است یا خیر.

ابتدایی ترین راه برای خاموش کردن یخ ساز زنده کردن نوار پر است. این یک میله فلزی است که از یخ ساز بیرون می آید و بالای سطل یخ قرار می گیرد. اگر سطل یخ پر شود، قرار است نوار پر را به سمت بالا فشار دهد و مانع از ساخت یخ جدید شود. با این حال، بالا بردن نوار پرکن به صورت دستی یک روش معمول و قدیمی برای خاموش کردن یخ ساز است. بنابراین نوار پرکننده را به عقب برگردانید تا مطمئن شوید که یخ ساز شما می داند که قرار است کار کند.

  • ترموستات یخچال

مشکل دیگر می تواند ترموستات یخچال باشد. اگر فریزر شما خیلی سرد یا خیلی گرم باشد، یخ ساز به درستی کار نمی کند. ترموستات بیشتر در داخل محفظه یخچال نگهداری می شود.

ترموستات یخچال خود را پیدا کنید و مشخص کنید که آیا این ترموستات برای فریزر نیز صدق می کند یا خیر. اگر یخ شما نرم است، فریزر را سردتر کنید. اگر یخ شما یخ زده است یا نمی ریزد، آن را کمی گرمتر تنظیم کنید.

  • یخ در قالب گیر کرده است

یکی از رایج ترین مشکلات یخ ساز، یخ بد شکل، یخ شکسته و یخ کرکی است. همه اینها به دلیل گیر کردن تکه های یخ در قالب یخ است. اگر یک دسته کامل از یخ گیر کند، یخ جدیدی نمی تواند تشکیل شود و خط آب نیز ممکن است مشکل ایجاد کند زیرا نمی تواند تلاش را پر کند.

خوشبختانه این اصلاح آسان است. یخ ساز خود را خاموش کنید (نوار پر را به سمت بالا برگردانید) و با استفاده از یک پارچ سینی یخ ساز را به آرامی در آب گرم بپوشانید. آب گرم تکه های یخ چسبیده را بدون افزودن مواد شیمیایی به سینی یخ شما ذوب می کند و باعث می شود فوراً دوباره یخ سازی را در مجموعه سازنده شروع کنید. حتماً سطل یخ را تمیز کنید تا وقتی سینی شما شفاف است، آب مایع یا یخ شکسته باقی نماند.

  • یخ ساز تراز نیست

یک مشکل بالقوه که عموماً نادیده گرفته می شود این است که آیا یخ ساز شما تراز است یا خیر. اگر یخ ساز شما در داخل یخچال آویزان نشود، یخ در قالب تراز نمی شود و حتی مجموعه اجکتور نیز ممکن است به درستی کار نکند. ابتدا از تراز بودن یخچال مطمئن شوید. از سطح حباب دار استفاده کنید و آن را روی سطح پایین یخچال و کف فریزر تست کنید. اگر اینها تراز نیستند، پایه‌های یخچال را تنظیم کنید تا کف آن صاف شود.

اگر یخچال تراز است، محل نصب خود یخ ساز را بررسی کنید. از محکم بودن پیچ ها و صاف بودن براکت های نصب اطمینان حاصل کنید. اگر قطعه خمیده ای وجود دارد، آن را بردارید و دوباره خم کنید یا در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

  • گرفتگی یا نشتی خطوط آب

خط آب به یخ ساز شما برای ساخت یخ با کیفیت ضروری است. اگر خط آب مسدود شده باشد، آب نمی تواند خارج شود و یخ شما ساخته نمی شود. یا خطوط دارای چیزی ناخوشایند هستند که گرفتگی را تشکیل می دهد و یخی که می گیرید ممکن است بوی بدی بدهد. خطوط آب نشتی به همان اندازه بد هستند، اگر نگوییم بدتر، اگر خط آب ترک خورده یا آب بندی آن شکسته شود، ممکن است نشتی رخ دهد که می تواند یک آشفتگی مرطوب یا یخ زده ایجاد کند.

  • فیلتر آب منقضی شده

فیلتر آب یخچال شما چند ساله است؟ بسیاری از افراد سال ها فراموش می کنند که فیلتر آب را تعویض کنند. در نهایت، هر چیزی که قبل از تبدیل شدن به یخ از آب شیر شما فیلتر می شود، در نهایت فیلتر شما را مسدود می کند. از آنجایی که آب باید از فیلتر عبور کند، وقتی با مواد خام پر می شود، آب نمی تواند از آن عبور کند. این منجر به فشار کم آب در بهترین حالت و یخ کثیف در بدترین حالت می شود. فیلتر آب خود را عوض کنید و همه چیز خوب خواهد شد.

  • مونتاژ اجکتور منجمد یا خراب کار می کند

در آخر، بیایید در مورد مونتاژ اجکتور صحبت کنیم. اجکتور قابلیتی است که به وسیله آن یخ از سطل یخ کشیده می شود و از طریق ناودان در درب در دسترس قرار می گیرد. اگر یخچال شما یخ‌کش دارد که بیرون نمی‌زند، ممکن است یکی از چندین مورد باشد. ابتدا، سد یخ، چند تکه یخ یا لایه ای از یخ را بررسی کنید که کانال را مسدود کرده است. از آنجا، چرخ دنده، موتور و فلپ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هر قطعه به درستی کار می کند. اگر اینطور نیست، قطعه یا مجموعه را تعویض کنید تا یخ ساز شما نو شود.

ما در این مقاله به عوامل و دلیل چسبیدن یخ های قالبی در جعبه یخ ساید بای ساید پرداختیم، امیدواریم سودمند بوده باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات